וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר עולם: ההצלחה בברצלונה, בדרך לתואר השחקן הטוב בעולם

21.11.2015 / 7:00

המספרים מפלצתיים, התיאום עם לואיס סוארס פנטסטי והדומיננטיות רק הולכת וגוברת. בזכות ההשלמה עם המקום בהיררכיה והיכולת לנגן כינור שני כשמסי נמצא, ניימאר קיבל את הבמה להוביל בהיעדרו, וגם השכיח את חסרונו. בברצלונה ובברזיל משוכנעים: זה יסתיים בכדור הזהב

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: ברצלונה וריאל מדריד מתכוננות לקלאסיקו

את אלברטו ולנטין אף אחד בברצלונה כבר לא זוכר. הוא היה ראש מערך הסקאוטינג של המועדון מאז 2010 ויד ימינו של המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה, עד שבתחילת השנה הם נזרקו יחד בעיצומה של סערת לואיס אנריקה-ליאונל מסי, כמעין שעירים לעזאזל של פרשת ההסתבכות עם פיפ"א. הפקיד ולנטין היה דמות שולית ונעלם מהר מאוד מהתודעה, אבל ההבטחה שהעניק לראשי המועדון מותירה חותם מדי שבוע. "זה השחקן שחיפשנו, הוא האיש שיכול להוביל את הקבוצה גם בהיעדרו של מסי", דיווח ולנטין להנהלה שלו אחרי שצפה במשחקיו של ניימאר במדי נבחרת ברזיל עד גיל 20, בפברואר 2011. וכך המהלך שלימים התגלה כסבוך ומפוקפק מאין כמוהו, יצא לדרך.

בעודו מחרים את התקשורת הספרדית שלטענתו נהגה בו בצורה לא הוגנת, השבוע הסכים ולנטין להתראיין באיטליה והצהיר בגאווה: "הסיפוק הכי גדול שלי מימיי בברצלונה מגיע מעסקת ניימאר".

וזו הצהרה משמעותית כשזה נוגע לברצלונה. עסקת ניימאר הובילה לחילופי משמרות בהנהלה, לחקירות משפטיות ולענן כבד שמרחף מעל המועדון כבר שלוש שנים. במקרה הטוב, היא מוגדרת שנויה במחלוקת. התסבוכת הזו עוד עלולה להסתיים בגירושין מוקדמים, כפי שהצהיר השבוע אביו של השחקן, אך מבחינה מקצועית מדובר בהצלחה מסחררת. כזו שמאפילה על העיסוק ב"יותר מדי כסף שהחליף יותר מדי ידיים". בניגוד למסלול הפתלתל של העסקה, השחקן דהר על דרך המלך. בעונתו השלישית במועדון, ניימאר מתעלה ואף מנהיג את ברצלונה בהיעדרו של מסי. הוא לוקח על עצמו יותר, נהנה יותר וגם מבקיע הרבה יותר. המספרים המפלצתיים, החיבור המיוחד עם לואיס סוארס והיעד המוזהב של מי שעוד יהיה השחקן הטוב בעולם. בקרוב.

ימים לבנים: על הקריירה של לואיס אנריקה כשחקן בריאל מדריד

לואיס אנריקה: "מסי? לקראת המשחק נדע". בניטס: "אנחנו פייבוריטים"

לרפא את חאמס: חאמס רודריגס חוזר לכושר בדיוק בזמן

בייל: "נראה קלאסיקו התקפי", קבלת פנים עויינת מצפה לפיקה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניימאר שחקן ברצלונה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
ממריא לפסגות הכי גבוהות, והוא רק בן 23. ניימאר/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

"השנה הראשונה הייתה שנת הסתגלות, השנה השנייה הייתה שנת שיפור ובשנה השלישית? עכשיו אני כבר מרגיש בבית".

ניימאר הגיע לברצלונה כדי להשלים את מסי. להיות לו לעזר. כפי שהסביר ולנטין כבר ב-2011, ברצלונה רצתה פנטזיסט נוסף, כזה שיידע את מקומו אך גם יוכל לחפות על מסי בעת הצורך. ניימאר, מצדו, היה זקוק לתהליך כזה בדיוק. אחרי שעשה ככל העולה על רוחו כנער בסנטוס, הוא למד את כללי הכדורגל האירופי מאלופי עולם כמו צ'אבי ואנדרס אינייסטה. וכמו שאמר בעצמו, בעונתו השלישית הוא כבר בשר מבשרה של ברצלונה. גם באופי, בניגוד לתחזיות המוקדמות. בכל העונה הראשונה היו לו תשעה שערי ליגה, כעת הוא כבר על 11. כמו רונאלדו ומסי גם יחד. קורא תיגר אמיתי על תואר הפיצ'יצ'י. וזה שחקן עליו אמרו בתחילת הדרך בספרד שיש לו בעיה בסיומת מול השער.

בסך הכול, ניימאר עם 13 שערים ב-14 משחקים בכל המסגרות, כולל 10 מאז פציעתו של החבר הארגנטינאי. במאזן הכולל ב-2015, הוא עומד על 42 כיבושים - רק שלושה פחות משני הגלדיאטורים שחלקו ביניהם את הזכיות בכדור הזהב בשנים האחרונות. ואת זה הוא עושה בגיל 23, כקפטן נבחרת ברזיל. גם מסי וגם רונאלדו לא הגיעו למעמד כזה בנבחרת בגיל כה צעיר ולא כבשו כמות שערים דומה לזו של הברזילאי, שבגול הבא יציין 250 שערים בקריירה בכל המסגרות. המספרים פשוט מדהימים.

הפוטנציאל ידוע לכל וכבר בעונה שעברה ניימאר סיפק 39 שערים בכל המסגרות (מלך שערי ליגת האלופות יחד עם רונאלדו ומסי) והיה מדמויות המפתח בזכייה המרשימה בטרבל. ועדיין, אף אחד לא באמת האמין שלפציעה של מסי תהיה השפעה כה מינורית על ברצלונה, במיוחד בתקופה בה אין לקבוצה מחליפים ראויים בחלק הקדמי. ניימאר הפתיע את כולם. "הפציעה של מסי נתנה לניימאר וסוארס להוכיח שהם יכולים לקחת את הקבוצה על גבם, ובעיקר ניימאר הוא זה שעושה את ההבדל", קבע אלפונסו פרס, חלוץ ברצלונה וריאל מדריד בעבר. "חשבתי שהחיסרון של מסי יפגע בברצלונה, אבל ניימאר גרם לאנשים לשכוח ממנו". וזה ממש לא עניין של מה בכך.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
אף אחד לא האמין שלהיעדרות הארוכה שלו תהיה השפעה כה מינורית. ליאונל מסי/רויטרס

הקלאסיקו הקודם שנערך בסנטיאגו ברנבאו, באוקטובר אשתקד, היה המשחק הראשון בו ברצלונה הציגה את הטרידנטה המפורסם שלה. לואיס סוארס סיים אז את עונש ההרחקה הארוך שלו ובישל אחרי שלוש דקות לניימאר, במה שהיה השער הראשון מתוך 122 של שלישיית MSN בעונה שעברה. זו גם הייתה כמובן הפעם הראשונה בה סוארס וניימאר שיתפו פעולה במהלך שהסתיים בכדור ברשת. ברצלונה הפסידה אז 3:1, אבל מצאה את הנוסחה ההתקפית ששינתה לה את העונה וסללה את הדרך לזכייה בכל התארים.

אז מה הסוד? סוארס הסביר השבוע במסיבת עיתונאים: "גם אני וגם ניימאר לא חושבים שאנחנו הכי טובים, אלא פשוט באים וכובשים שוערים. אנחנו יודעים שליאו הוא הטוב מכולם". אחד הוא קפטן נבחרת ברזיל והשחקן הכי חשוב שלה, השני היה מלך שערי הפרמיירליג עם ליברפול והכוכב המוביל של אורוגוואי. הם התרגלו למרכז הבמה, אף אחד מהם לא התוודע לעמדת הכינור השני, אבל זה לא מנע מהם להתאים עצמם לקיים. בניגוד לזלאטן, דויד וייה ואלכסיס סאנצ'ס שמאסו בתפקיד - כל אחד בשעתו - השניים הנוכחיים ידעו להשלים עם המצב ולתעל אותו לטובתם. לואיז אדריאנו, חלוצה של מילאן וחבר סגל נבחרת ברזיל, סיפק את התובנות שלו לגבי אופיו של בן ארצו ואמר: "הוא לא מתנהג כמו ניימאר, מגדולי השחקנים בעולם. הוא אחד שאוהב להיות עם כולם, מדבר עם כולם לפני, אחרי ובזמן הארוחות. הוא אדם נחמד וחבר נהדר לקבוצה. זה מה שעושה אותו שונה".

לאחר הבנת ההיררכיה, השלושה קיבלו החלטה מושכלת בעונה שעברה כי עליהם להתחבר כמה שיותר מהר, אחרת לברצלונה אין סיכוי. הוותיקים דאגו להעניק להם מעטפת ביטחון, והקשר התהדק מהר מהצפוי. הם אפילו פתחו קבוצת וואטסאפ קטנה, בת שלושה חברים בלבד, כפי שגילה ניימאר לאחרונה. "יש לנו גם כינוי מיוחד משלנו, אבל אני לא יכול לחשוף אותו", אמר הברזילאי. "אנחנו מנסים להיות ביחד, ליהנות באימונים ולהישאר קרובים. זה עובד, אנחנו נהנים לשחק יחד".

וכמו שהם נהנים לשחק יחד, כשמסי יורד למרכז המגרש כדי לסייע בהנעת הכדור והשניים האחרים קרובים יותר לשער, כך הם יודעים למצות את המקסימום גם כשאחד חסר. מתוך 24 השערים של ברצלונה בחודשיים בהם מסי ישב בחוץ, על 21 חתומים צמד הכינורות השניים. ואת שלושת האסיסטים שלו בליגה, חילק ניימאר לסוארס. ג'רארד פיקה פרגן ליכולת של השניים לחפות על חסרונו של מסי, ואמר לפני כשבועיים: "במקרים כאלה, הבעיה הכי גדולה היא אגו. נפלא לראות אותם עובדים יחד. כשאתה רואה גישה כזו, שניימאר מוכן למשל לוותר על פנדל לטובת סוארס, זה אומר הרבה".

ניימאר שחקן ברצלונה חוגג. AP
מבינים את ההיררכיה ומנצלים אותה לטובתם. לואיס סוארס עם ניימאר/AP

מאז 2009, כל קלאסיקו לא היה רק ריאל נגד ברצלונה, אלא גם רונאלדו נגד מסי. האחרון לא החמיץ מפגש מול הבלאנקוס מאז 2007, וכעת עשוי אולי להתחיל על הספסל. גם אם יפתח לבסוף, לכולם ברור שהוא לא בכושר משחק מלא. לכן, עול הציפיות עובר לכתפיו של ניימאר. לראשונה מאז הגיע לברצלונה. כעשור אחרי התצוגה הבלתי נשכחת של רונאלדיניו בברנבאו, אז זכה לתשואות רמות מהקהל המקומי, הקטלאנים מצפים מהאיש אותו מכנה הכוכב המתולתל "היורש שלי", לנפק הופעה משלו לפנתיאון משחקי הקלאסיקו. כמו שחיקה אותו בשער הווירטואוזי לרשת ויאריאל, כך שיעשה גם במדריד.

ניימאר כבר כבש פעמיים מול ריאל וגם בישל שער אחד בארבעה משחקים, אבל אין לו עדיין את ה-משחק. הקלאסיקו שיהיה מזוהה איתו. ניצחון על ריאל שיהיה רשום קודם כל על שמו. אם יעשה את זה בשבת, אומרים בספרד, לא רק שמקומו על הפודיום בטקס כדור הזהב מובטח (לראשונה בקריירה) אלא שהוא אפילו יוכל לקרוא תיגר על המקום השני של רונאלדו, בהנחה שהראשון שמור בכל זאת למסי. "אני חייב להגיד שפשוט כיף לראות את ניימאר משחק כל כך טוב בברצלונה, ועוד עם החולצה מספר 11 אותה אני מכיר היטב", החמיא ריבאלדו באמצעות חשבון האינסטגרם ונתן את הדירוג שלו: "אני לא יודע מי יהיה השחקן הטוב בעולם לשנת 2015, אבל לעניות דעתי, עם כל הכבוד למסי ורונאלדו, ניימאר הוא הראוי מכולם לתואר הזה".

זה כנראה לא יקרה השנה, לאכזבתו של ריבאלדו, אבל כדור הזהב בדרך לארון של ניימאר. זה יגיע. שימו לב לדומיננטיות המתפתחת: בעונה הראשונה שלו בלה ליגה הוא בעט 2.6 פעמים לשער, בעונה השלישית הוא מאיים לא פחות מ-4.6 פעמים (רק רונאלדו ומסי מקדימים אותו). ממוצע הכדרורים למשחק קפץ מ-3.0 ל-4.3 העונה, מסירות המפתח מ-1.6 ל-3.7 וכמות הנגיעות בכדור מ-58.5 בעונה הראשונה ל-69.6 בעונה השנייה ול-85.4 העונה. שחקן משפיע לצד מסי; קטליזטור של ממש בהיעדרו.

seperator

דווקא עכשיו, אחרי שחווה בארצו יחס דומה לזה שקיבל לא פעם מסי בארגנטינה ("הוא לא משחק כמו בברצלונה") והותש ב-450 דקות על המגרש בשלושה שבועות, ניימאר צריך להראות שהוא אכן הדבר האמיתי. שהוא האיש שמפריד כעת בין מסי לרונאלדו בדירוג הבלתי רשמי של השחקן הטוב בעולם, כפי שקבע למשל הפרשן המוערך גיאם בלאגה בראיון לוואלה! ספורט.

ב-2011 ניימאר ודנילו כבשו בגומלין מול פניארול והביאו לסנטוס את גביע ליברטדורס. אחרי כמה חודשים הם שוב הבקיעו במעמד הגמר, הפעם עבור ברזיל שזכתה בקופה אמריקה עד גיל 20. בשבת יש לשני החברים "גמר" נוסף, רק הפעם כיריבים. ואין כמו מפגש נוסטלגי שכזה כדי להציג לראווה את השינוי שעבר ניימאר מימיו כנער פוחז בסנטוס לכדורגלן-על בברצלונה. זו ההזדמנות שלו לספק הצהרה, על הבמה המרכזית: יש חיים גם אחרי מסי.

ניימאר שחקן ברצלונה. AP
כבר כבש בברנבאו, עכשיו מצפים ממנו לקחת את הקבוצה על הגב בקלאסיקו. ניימאר חוגג במדריד בעונה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully