וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצה מיוחדת לפ.ס.ז', כניסה חינם בסנט אטיין, אירוע אגרוף בוטל

מתקפת הטרור ממשיכה להשפיע על צרפת: האלופה תעלה עם הכיתוב "Je suis Paris". בטורקיה ביזו את דקת הדומיה, פרדי קאנוטה סיפק משפט מעורר מחלוקת ובנתניה יעשו מחווה יפה

AP

סדרת הפיגועים שתקפה את צרפת ביום שישי האחרון עוררה המון הדים ותגובות ברחבי העולם כולו - גם מהצד המוסלמי וגם מצד האירופאים שרובם הביעו תמיכה בלתי מסוייגת בעם הצרפתי. העובדה שהמחבלים ניסו לחדור לאצטדיון הפארק דה פראנס, שם שוחק משחק הידידות בין צרפת לגרמניה, הביאה למתיחות גדולה ורק אתמול בוטלו שני משחקים מחשש לפיגוע נוסף. ריכזנו לכם כאן את התגובות והאירועים האחרונים בעולם הספורט בעקבות פיגוע הטרור - גם בעולם וגם בישראל.

שחקני נבחרת טורקיה. AP
אפילו השחקנים נראו נבוכים. טורקיה/AP

20:30: העיתון הגרמני 'קרייסצייטונג', שדיווח אתמול (שלישי) על הרכב הממולכד שבגללו נדחה המשחק בין גרמניה להולנד, יוצא בכתבה נוספת בה הוא מגן על שמו. העיתון טוען שעדיין נשארו יותר שאלות מתשובות, ושהידיעה הגיעה מ'מקור מהימן': "הגיע דיווח על כך שרכב עם דרכי גישה לאצטדיון חשוד כממולכד. האם זה אמבולנס, רכש טלוויזיה או רכב ביטחון? לא ברור, אבל כל הרכבים סביב האצטדיון נבדקו בקפידה".

20:07: גם באיטליה חוששים בעקבות פיגועי הטרור שזעזעו את צרפת בשישי האחרון. נשיא גנואה, אנריקו פרזיוסי, לא מרוצה מרמת האבטחה באצטדיונים במדינה ודורש שינוי: "אני מקווה שמה שקרה בצרפת לא יקרה שוב, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. לכן, אני מציע להגביר את האבטחה סביב האצטדיונים, במיוחד בזמן משחקים. יש הרבה מאוד אצטדיונים במדינה הלוקים בחסר מהבחינה הזו, ואסור שזה יקרה. אני מקווה שיהיה שינוי בהקדם".

20:04: ביום שבת הקרוב אמור היה להיערך בפריז אחד מאירועי האגרוף הגדולים שידעה צרפת, לפחות בשנה האחרונה, בהשתתפות כמה מהמתאגרפים המובילים באירופה. אלא שהאירועים האחרונים גרמו למפיקי האירוע לבטלו, ולדחותו למועד לא ידוע. חסן אנדם, מתאגרף קמרוני-צרפתי ואלוף WBO במשקל בינוני לשעבר, אמר בעצב: "זה מאכזב מאוד, אבל זו המציאות ונצטרך להשלים עם זה".

19:58: גם סנט אטיין החליטה לעשות מעשה. הקבוצה שנמצאת במקום החמישי בליגה הצרפתית החליטה לאפשר במשחק הקרוב מול מארסיי כניסה חינם לצעירים מתחת לגיל 25. "אנחנו רוצים לעודד אנשים להגיע לאצטדיון ולא לפחד", נמסר מהקבוצה. "אזרחיה הצעירים של צרפת היו המטרה העיקרית של מתקפת הטרור, ולכן החלטנו על הצעד הזה".

19:48: פריס סן ז'רמן הודיעה שתלבש במשחק הליגה הקרוב שלה, מול לוריין, חולצות עם הכיתוב: Je suis Paris (אני פריס) כמחווה להרוגי ופצועי הפיגועים.

13:30: ההתאחדות הגרמנית הודיעה שהמחזור הקרוב יתקיים כרגיל, תחת אבטחה כבדה. אחד מיו"ר ההתאחדות ויו"ר בורוסיה דורטמונד, ריינהרד ראובול, אמר שהכדורגל קיבל תפנית חדשה, אך זה לא ימנע מהמשחקים להתקיים. גם אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה התייחסה לעניין והודתה לכל גורמי הביטחון על העבודה הקשה שהם עושים. בנוסף, יו"ר פרנקפורט, הרברט ברוכאגן ניסה לשמור על נורמליזציה ואמר שהוא יעשה הכל על מנת להבטיח שקט לקראת משחקה של קבוצתו נגד לברקוזן.

11:30: שחקני מכבי נתניה צפויים לעלות בשבת למשחק מול הפועל רעננה כשסרטים בצבעי הטריקולור של צרפת על בגדי הקבוצה. העיר נתניה ידועה בקשר העמוק שלה לצרפת. אלפים מתושבי העיר התגוררו בעבר בצרפת ולאחר סדרת הפיגועים האכזרית בפריז ביום ששי שעבר, הוחלט בעירייה וגם במועדון שצריך לכבד את זכר הנרצחים על ידי סרטים בצבעים כחול לבן ואדום שיהיו על בגדי השחקנים.

10:30: כדורגלן העבר המוסלמי פרדי קאנוטה, לשעבר כוכב סביליה, התייחס לשורת הפיגועים ואמר: "מה שקרה זה אסון, אבל דברים כאלה קורים מדי יום בכל רחבי העולם. חיים של איש בצרפת לא יקרים יותר מאלה של ילד פלסטיני. על כל מת באירופה כל העולם מזדהה ומזדעזע, אבל לא כשזה קורה מחוץ לארה"ב או לאירופה, שם הורגים אחד את השני כל יום. ב-2008 המחאה שלי לטובת פלסטין הייתה על משהו חמור פי אלף, ונקנסתי על ידי הליגה". קאנוטה, כזכור, בשנת 2008 חגג שער עם חולצה שעליה כתוב היה "פלסטין" בספרדית, אנגלית וערבית. הוא זכה לתודות מיוחדות משגרירות פלסטין בספרד, והפך לגיבור וסמל.

07:30: אוהדי נבחרת טורקיה ביזו אמש (שלישי) בצורה מחפירה את דקת הדומייה לזכר קורבנות הפיגועים בצרפת. במהלך דקת הדומיה לפני משחק הידידות מול יוון נשמעו רבים שמפירים את הדממה עם שריקות בוז צורמות וקריאות "אללה אכבר" באצטדיון באיסטנבול. ראש ממשלת יוון וראש ממשלת טורקיה נכחו באצטדיון וצפו יחד במשחק, שהיה המפגש הראשון בין שתי הנבחרות אחרי שמונה שנים, ואמור היה לייצג את האווירה הפייסנית בין המדינות.

עוד באותו נושא

אוהדי בוסניה צעקו "פלסטינה" בדקת הדומייה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטוגלו ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. AP
ראשי הממשלות באווירה ידידותית/AP

פרדי קאנוטה שחקן סביליה. רויטרס
עוד אמירה שנויה במחלוקת. קאנוטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully