וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחותים בראש: החיסרון האמיתי של הנבחרת הצעירה של ישראל מול פורטוגל

18.11.2015 / 8:00

הצעירה של פורטוגל עדיפה על ישראל בכל פרמטר אך הנבחרת הייתה חייבת לתת פייט הרבה יותר גדול. אריק בנאדו יהיה חייב לשנות קונספציה וג'אבר עטאא יצטרך להחליט מה הוא רוצה לעשות עם הקריירה שלו

שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל, עוז פרץ. ברני ארדוב
היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע/ברני ארדוב

1. "ידענו שהם טובים, אבל לא עד כדי כך", סיפר אחד משחקני הנבחרת הצעירה לאחר התבוסה אמש (שלישי) לפורטוגל באצטדיון המושבה (3:0). "הם שתי דרגות מעל מה שיש בליגת העל, עושים לחץ וראשונים לכדורים ברמה מפחידה, במחצית הראשונה הם שיחקו בקצב מטורף". מדבריו של השחקן ניתן להבין שהוא אפילו הופתע מהאיכויות של הפורטוגלים, שהחזיקו בכדור 71 אחוז מהזמן במחצית הראשונה הקטסטרופלית של ישראל, לפני שבמחצית השנייה המקומיים עוד ניסו לתת פייט אך לא חמקו מתבוסה.

הנבחרת של אריק בנאדו נכנסה לסוג של הלם ופשוט נתנה לפורטוגלים לעשות ככל העולה על רוחם. בדקה ה-30 אמר משה סיני: "אם הם לא יתעוררו זה ייגמר ב-6 או 7 חתיכות", ובאוויר שררה תחושה שאלמלא המשחק המזלזל של גלסון מרטינס, התוצאה יכולה להפוך למביכה עוד לפני ההפסקה, אם האורחים רק ירצו ללחוץ על הדוושה.

שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל, עטאא ג'אבר. ברני ארדוב
כרגע הוא עדיין על תקן של כישרון. ג'אבר עטאא/ברני ארדוב

2. עם כל הכבוד ליתרון האיכות של הפורטוגלים, כל שחקן שפתח אתמול צריך לעשות עם עצמו חושבים על הגישה איתה הגיע למשחק. בנאדו אמר בסיום: "במחצית הראשונה היינו נרפים ולא אגרסיביים, איבדנו כדורים והיכולת האישית של חלק מהשחקנים הייתה מתחת לרמה שלהם". הכל נכון, הנבחרת עשתה הכנה מדוקדקת לקצב של הפורטוגלים, ללחץ שלהם, להנעת כדור ולאגרסיביות, אך השחקנים עלו למגרש ופשוט לא תפקדו במחצית הראשונה. במשך דקות ארוכות ב-45 דקות הראשונות היה לפורטוגלים חופש בכל פינה בחלק המגרש. השחקנים בכחול לבן נראו לא מחויבים ושכחו את כל ההוראות וההכנה לקראת המשחק. מצב כזה חורג הרבה מעבר לפערי הרמות, אלא קשור יותר לאישיות ולמנטליות של לא מעט שחקנים שקיבלו אתמול את חולצת הנבחרת.

3. אריק בנאדו מינה את ג'אבר עטאא לקפטן הנבחרת ונתן לו את המושכות. יכול להיות שבעתיד עטאא באמת יהיה קשר מוביל כאן, אך לשחק איתו אתמול מול שלישיית קישור שכוללת את פודסטבסקי, פרנסיסקו ראמוס וברונו פרננדס שלא נותנים לנשום זה היה פשוט לא כוחות. דור פרץ ששיחק לידו עוד השאיר אותנו בחיים - חילץ, דחף קדימה, הוביל, אולי היחיד שבאמת היה ברמה הזאת. עטאא הראה אתמול מדוע הוא לא מצליח למצוא את מקומו במכבי חיפה זו השנה השנייה - הוא קצת מתבלבל בדרישות המשבצת בה הוא משחק, תפקיד שלפני הכל דורש עבודה קשה, אגרסיביות, חילוצי כדור ולעשות את המוות ליריב באמצע. עד שזה לא ישתנה, עטאא לא יוכל לעשות קפיצת מדרגה ויישאר על תקן כישרון בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל, אריק בנאדו. ברני ארדוב
היה חייב למצוא פתרון אחר. אריק בנאדו/ברני ארדוב

4. וכאן גם המסקנות שבנאדו צריך להסיק. הוא עלה עם רביעיית הגנה ושני שחקני קישור אחורי, שאחד מהם הוא עטאא. רביעיית הגנה שכוללת את דנינו, אבו עביד, חבשי וטוויטו היא סבירה, שחקנים ראויים בליגה שלנו אך לא יותר מזה נכון להיום. הם לא באמת יכולים לעמוד אל מול המהירות והכוח של נבחרת ברמה של פורטוגל עם שחקני חלק קדמי כמו מרטינס, לורי ואנדרה סילבה. בנאדו היה חייב למצוא פתרון אחר - לעבות את הקישור עם עוד שחקן אגרסיבי או אולי אפילו לתרגל מערך של שלושה בלמים לקראת המשחק הזה.

אסור שהמחצית השנייה בה הפורטוגלים הורידו הילוך תבלבל מישהו - הרכב ההגנה והקישור שעלו אתמול לא יכולים להתמודד מול אף נבחרת ברמות הגבוהות, ובנאדו יהיה חייב להסיק את המסקנות למפגשים הבאים, אפילו במפגשים הישירים מול הנבחרות שיתמודדו איתנו על המקום השני בבית. החומר האיכותי של בנאדו מוגבל מאוד והוא יצטרך לעשות התאמות אחרות לגמרי בהמשך.

5. ומשהו על נבחרת פורטוגל. כשרואים את האיכויות שלהם בכל הגילאים הצעירים נשאלת השאלה מדוע כל כך הרבה מהם פשוט נעלמים בגיל בוגרים. איך יכול להיות שעם פס הייצור האדיר הזה, בסופו של דבר אם מוציאים את כריסטיאנו רונאלדו מהנבחרת הכל נראה בינוני ואפור? אתמול ישב ביציע סוכן השחקנים הפורטוגלי סרג'יו וארוס, שאמר לוואלה! ספורט: "הגעתי דווקא לשבת עם כמה אנשי קשר ישראלים שמקושרים באירופה, לא לחפש שחקנים ישראלים, כי אין לכם יותר מדי מה להציע".

כאשר שאלנו אותו לאן נעלמים הכישרונות הצעירים של פורטוגל עם השנים הוא ענה: "הכל עניין של התנהלות. בגלל המצב הכלכלי הרבה עוזבים את פורטוגל בגיל צעיר מדי כשהם עדיין לא מוכנים, והולכים לאיבוד. כאלה שנשארים בבית סובלים מבעיות ניהול ומצב כלכלי רע. אתם מכירים את פורטו, בנפיקה וספורטינג, אך הבעיות הניהוליות והכלכליות של הכדורגל בפורטוגל הן גדולות. יש לא מעט שחקנים בליגה הבכירה שמעדיפים לעבור לישראל כי יש אצלכם יותר כסף. כמה מקבל אצלכם קלאודמיר פריירה, 150 אלף יורו לעונה? בפורטוגל הוא היה שחקן הרכב וקפטן בנאסיונל, קבוצת שכל עונה מסיימת במקומות 4-5, והוא קיבל אולי חצי מזה".

בחיפוש אחרי סיום אופטימי, ביקשנו מוארוס משפט על ישראל ואולי תקוה לעתיד, אך הוא הסתפק ב "אני מת על המסעדות כאן" ולא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully