וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו מראדונה עורר סערה: "תנחומיי על ההרוגים בפריז ופלסטין"

כדורגלן העבר האגדי עם התבטאות שנויה במחלוקת בפייסבוק. סלבטורה סיריגו איבד שניים מחבריו הטובים בפיגועים. רגע מרגש בליגה האיטלקית השנייה, שם מורוזיני מברשיה ביצע מחווה לזכר ההרוגים

עריכה: ניר חן

יומיים עברו מאז שפיגועי הטרור הנוראיים היכו את בירת צרפת, פריז. 129 אזרחים נרצחו במהלך מתקפת הטרור, כשבעיר האורות כמובן, עדיין מתקשים לחזור לשגרה. רוב מוחלט של אירועי הספורט שתוכננו לימים הקרובים בצרפת בוטלו, כשהמשחק בין נבחרת הטריקולור לבין נבחרת אנגליה ייערך כסדרו.

בסן אנטוניו זוכרים את ההרוגים בפריס. AP
המחווה בטקסס. האולם בסן אנטוניו לפני המשחק מול פילדלפיה/AP

19:55: אולטראס מארסיי עם מפגן תמיכה מפתיע: "אנחנו פריז"

19:49: שר הספורט מאשר: "המחבלים ניסו להיכנס לאצטדיון"

תיירי בריאר, שר הספורט של צרפת, אישר הערב כי "המחבלים ניסו להיכנס לתוך המתחם של סטאד דה פראנס, אבל לא אפשרו להם". השר לא פירט כמה מחבלים ניסו להיכנס, כשאמש דווח כי אחד המחבלים החזיק בכרטיס למשחק וכשנתקל במאבטח שמנע את כניסתו הוא הפעיל את חגורת הנפץ.

19:20: דקת דומיה בפורמולה 1

נהגי פורמולה 1 עומדים דקת דומיה לזכר קורבנות הפיגועים בפריז. רויטרס
נהגי פורמולה 1 עומדים דקת דומיה לזכר קורבנות הפיגועים בפריז/רויטרס

19:15: סלבטורה סיריגו איבד שניים מחבריו הטובים בטבח בבטקלן

סלבטורה סיריגו, שוערה האיטלקי של פ.ס.ז', איבד בפיגועים בעיר שניים מחבריו הטובים, פייר אינוסנטי וסטפן אלברטיני, הבעלים של מסעדת "שה ליביו" שהיו בין קורבנות הטבח בבטקלן. סיריגו היה באותו זמן בבלגיה, על הספסל של נבחרת איטליה במשחק הידידות בבריסל. במסעדת הבית של השוער האיטלקי נהגו לבקר מפורסמים נוספים, דוגמת בריז'יט ברדו, ניקולא סרקוזי ובשנים האחרונות גם זלאטן איברהמוביץ', עמו משחק סיריגו בפ.ס.ז'. השוער נראה במצב רוח רע למדי במהלך אימון הנבחרת ולא הסכים לדבר.

סלבטורה סיריגו שוער נבחרת איטליה באימון. GettyImages
הטרור הגיע גם לסביבתו הקרובה. סלבטורה סיריגו/GettyImages

19:04: אנגלה מרקל תגיע למשחקה של נבחרת גרמניה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי תכבד בנוכחותה את משחק הידידות בין נבחרות גרמניה להולנד ביום שלישי בהאנובר. בהודעה מטעמה נמסר: "עבור הנבחרת הגרמנית, לשחק נגד הולנד ימים ספורים אחרי הערב הנורא בפריז, זה סמל לקיום ולהמשכיות שלנו".

19:00: שחקן הניקס הצרפתי קווין סריפן מביע תמיכה

18:05: דקת דומיה בניו יורק

לפני משחק ה-NBA של הניקס מול ניו אורלינס (19:00 שעון ישראל), תיערך במדיסון סקוור גארדן דקת דומיה לזכר הקורבנות.

17:45: ההתבטאות מעוררת המחלוקת של דייגו מראדונה

אל שלל הספורטאים שהגיבו למתקפת הטרור בפריז, הצטרף היום גם הכדורגלן האגדי דייגו מראדונה, שכהרגלו לא הסתפק בהבעת הזדהות שגרתית והצליח לעורר סערה. הארגנטינאי פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב: "האלימות היא בלתי מוצדקת. תנחומיי על ההרוגים, גם בצרפת וגם בסוריה, לבנון ופלסטין". זו אינה הפעם הראשונה בה מראדונה מעורר סערה עם התבטאויות פוליטיות, אחרי שבעבר כבר הצהיר על אהבתו לאיראן (ואז הקים נגדו את יהודי ארגנטינה) וקרא "תחי פלסטין".

17:00: כבש שער נפלא ורץ לנשק את דגל צרפת

רגע מרגש במהלך משחקה של ברשיה נגד טראפני בליגה השנייה באיטליה. אחרי דקת דומיה לזכר ההרוגים במתקפת הטרור בפריז וגם עשר דקות של שקט מצד אוהדי ברשיה כמחווה נוספת, הגיע תורו של לאונרדו מורזיני לרגש. הקשר הצעיר כבש שער סולו נהדר בדקה ה-18 והמשיך בריצה לעבר דגל צרפת, נישק אותו והחל לבכות כשחבריו מחבקים אותו. מורוזיני אמנם לא צרפתי, אבל האקט שלו ריגש רבים ברשתות החברתיות.

12:41: עופר עיני תומך בצרפתים

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני: "בשמי ובשם חבריי להתאחדות הכדורגל בישראל, אנחנו מבקשים להשתתף בצער האומה הצרפתית על מות מאות אזרחים תמימים בהתקפת טרור נפשעת, לאחל החלמה מהירה לפצועים ולחזק את ייכם. מי שביקש באקט ברברי ולא אנושי גם להטיל ספק בקיומו של טורניר גמר אליפות אירופה 2016 בצרפת, יווכח כי דווקא ההיפך הגמור יקרה. אנחנו איתכם בלבנו ובמחשבותינו, ונהיה נכונים לסייע בכל דרך".

עופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
הודעת תמיכה. עיני/קובי אליהו

09:11: "המארסייז" התנגן לפני המשחק של סן אנטוניו

רגע לפני שהמשחק של סן אנטוניו מול פילדלפיה יצא לדרך, נערכה דקת דומייה כשלאחריה התנגן ההמנון הצרפתי. רוב הצלמים באולם התרכזו כמובן בכוכב הצרפתי של הספרס, טוני פארקר.

שחקני סן אנטוניו. AP
רגע מרגש. פארקר והחברים עומדים בהמנון הצרפתי/AP

09:01: דייויד בקהאם מתגעגע לפריס

כוכב העבר האנגלי, דייויד בקהאם, ששיחק בפריס סן ז'רמן בסוף הקריירה דיבר על האסון: "זה נורא, קשה מאוד לעכל, אני מתגעגע מאוד לעיר הנהדרת הזו ומקווה שהיא תחזור לשגרה בקרוב". זינאדין זידאן ופטריק ויירה, שהיו אמורים לקחת חלק במשחק צדקה בהשתתפותו של בקהאם, הודיעו כמובן שלא ייקחו בו חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully