וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האתלטיקה הרוסי הושעה מכל פעילות, כולל מהאולימפיאדה הקרובה

איגוד האתלטיקה העולמי קיבל החלטה קשה נגד רוסיה, בעקבות פרסום הדו"ח של הוועדה למניעת סימום בספורט. איגוד האתלטיקה הרוסי עדיין יכול לערער. יו"ר איגוד האתלטיקה: "רמאות לא תתקבל בסובלנות"

סבסטיאן קו יו"ר איגוד האתלטיקה העולמי. AP
יו"ר איגוד האתלטיקה הבינלאומי סבסטיאן קו מוסר הצהרה בלונדון/AP

המועצה של איגוד האתלטיקה הבינלאומי (IAAF) השעתה את איגוד האתלטיקה הרוסי באופן מיידי מכל פעילות בינלאומית. ההחלטה התקבלה הערב (שישי) במהלך פגישה של מועצת ה-IAAF ולאחר הצבעה חד צדדית, בה הצביעו 22 חברי המועצה בעד השעייה מיידית של הרוסים, בעוד רק אחד הצביע נגד. חבר המועצה הרוסי לא היה רשאי להשתתף בהצבעה. המשמעות הקריטית של הדבר היא שכרגע האתלטים הרוסים לא רשאים להשתתף בכל תחרות אתלטיקה בינלאומית, שזה כולל גם את אולימפיאדת ריו 2016.

כמו כן, נלקחה מהרוסים אליפות העולם הקבוצתית בהליכה ואליפות העולם לנוער, שהייתה אמורה להיערך בקאזאן 2016. ההשעיה לא מונעת מספורטאים רוסים להשתתף בתחרויות מקומיות ברוסיה. האפשרויות שעומדות בפני הרוסים כרגע הן לקבל את הדין ולהשלים עם ההשעיה או לעבור שימוע מלא. על מנת לקבל בחזרה את החברות ב-IAAF, על הרוסים לעמוד ברשימת קריטריונים ארוכה, שכוללת צוות חקירה עצמאי, מומחה למניעת סימום בספורט חיצוני שיחקור את האירועים במדינה וצוות של שלושה חברי IAAF שימונו לנושא בימים הקרובים.

נשיא ה-IAAF סבסטיאן קו אמר: "היום התעסקנו עם הכישלון של איגוד האתלטיקה הרוסי וקיבלנו את ההחלטה להשעות את הרוסים מכל פעילות. זו הסנקציה הקשה ביותר שאנחנו יכולים להשית כרגע. דנו והסכמנו שכל המערכת כשלה והכשילה את הספורטאים, לא רק ברוסיה, אלא בכל העולם. זו הייתה קריאת השכמה כואבת ומצערת במיוחד ואנחנו רוצים להעביר מסר שרמאות בכל רמה לא תתקבל בסובלנות. לפיכך, ה-IAAF, WADA, חברי הוועדות והאתלטים חייבים להסתכל על עצמנו היטב. צריכים לבדוק טוב את התרבות שלנו ואת התהליכים כדי להבין איפה הכישלונות קיימים. אנחנו חייבים להיות קשוחים בטיפול שלנו בהם ולבנות מחדש את האמון בספורט שלנו. לא יכול להיות נושא חשוב יותר עבור הספורט שלנו".

משרדי איגוד האתלטיקה העולמי. AP
משרדי ה-IAAF הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully