וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: מונדיאל 2018 היה סגור מראש ברוסיה, פלאטיני אשם בצרות בפיפ"א

נשיא פיפ"א המועה התראיין לסוכנות ידיעות רוסית והפנה את האצבע המאשימה במשבר שפוקד את הארגון לעבר נשיא אופ"א: "הוא החל את הקמפיין נגדי, בגללו ובגלל סרקוזי מונדיאל 2022 הלך לקטאר"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני. GettyImages
הטחת האשמות. בלאטר ופלאטיני/GettyImages

נשיא פיפ"א המושעה, ספ בלאטר, אומר כי ההחלטה להעניק את אירוח מונדיאל 2018 הייתה סגורה מראש, וכי מונדיאל 2022 אמור היה להתקיים בארצות הברית - אך הועבר לבסוף לקטאר, בעקבות לחץ צרפתי, של הנשיא דאז ניקולא סרקוזי ונשיא אופ"א, מישל פלאטיני, המושעה אף הוא בעקבות פרשת השחיתות של בלאטר.

בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, הסביר בלאטר: "ב-2010 בחרנו את מארחות שני המונדיאלים במקביל. הוסכם שהמונדיאל של 2018 יילך לרוסיה, כי הוא מעולם לא היה במזרח אירופה, וב-2022 יחזור לאמריקה - כך הוא יהיה בשתי המעצמות הגדולות.

הכל היה בסדר עד שנשיא צרפת סרקוזי הגיע לפגישה עם נסיך הכתר של קטאר (תמים בין חמד אאל ת'אני, כיום שליט קטאר), ובארוחת צהריים עם פלאטיני אמר שזה יהיה רעיון טוב להעביר את המונדיאל לקטאר. זה שינה הכל. ארבעה קולות מאירופה עברו לקטארים, שניצחו 8:14. אלמלא הם, זה היה 10:12 לארצות הברית. אם האמריקאים היו מקבלים את המונדיאל, היינו מדברים היום רק על המונדיאל הנפלא ברוסיה, לא על בעיות בפיפ"א".

נשיא אופ"א מישל פלאטיני עם נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי. AP
דאגו להעברת המונדיאל לקטאר. סרקוזי ופלאטיני/AP

בלאטר ניצל את הראיון למתקפה חריפה על פלאטיני, שהחל לטענתו תהליך שאף הוא לא היה יכול לצפות כיצד יתפתח: "הפכתי למטרה משום שבשלוש השנים האחרונות, וביתר שאת מאז המונדיאל בברזיל, אופ"א לא רוצה אותי כנשיא. זו מתקפה פוליטית מאורגנת על נשיא פיפ"א על ידי הפרלמנט האירופי. הם רצו שלא אבחר, ולאחר שנבחרתי רצו אותי בחוץ. זה היה עניין אישי לגמרי שמקורו בפלאטיני, שהפך לפוליטי. אלה המדינות שהפסידו את אירוח המונדיאלים: אנגליה לרוסיה, וארצות הברית לקטאר. אני בטוח שאופ"א לא ידעה בתחילה לאן זה יגיע. המונדיאל ונשיא פיפ"א הפכו לכדור במשחק בין ארצות הברית לרוסיה.

"צריך לשאול את פלאטיני מה יש לו נגדי. הוא רצה להיות נשיא פיפ"א. הארגון שלנו מתנהל מצוין, ובאופן טבעי זה מעורר קנאה. יש בעיה בפיפ"א שהנשיא הוא היחיד שנבחר על ידי הארגון, כל יתר בעלי התפקידים הם נציגי ההתאחדויות היבשתיות. אני עומד בראש ממשלה שאינה כפופה לי, וזה מקשה על הניהול שלה. ניסינו לשנות את זה, אבל אופ"א טרפדה את הרפורמה".

על פרשת השחיתות בפיפ"א, שפרצה בחודש מאי האחרון, אמר השוויצרי: "אומרים שאני אשם בצונאמי בפיפ"א, אבל איך אני יכול להיות אחראי מוסרית על כולם? ההאשמות כלפי ששת החשודים לא נוגעות לפיפ"א, אלא להתאחדויות היבשתיות.

"פיפ"א אכן במשבר, אבל הוא לא נוגע לארגון אלא להנהגה. הכדורגל במצב מצוין, אבל הגוף המושל בו בבעיה אם 'הורגים' במכה אחת את הנשיא, את המזכ"ל ואת סגן הנשיא של ההתאחדות הגדולה ביותר. המשבר לא נוגע לפעילות פלילית, זה עניין של תפיסה. מי שנפגע בסוף זה פלאטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully