וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצה מדאון אנדר: רוקאביציה כמשל למדיניות הרכש של מכבי תל אביב

הוויתור של מכבי תל אביב על רוקאביציה חזר לרדוף אותה, כשהסילון האוסטרלי ("פשוט תמסרו למעלה ואני כבר אגיע") של בית"ר חרך את קו ההגנה הגבוה והאומלל של האלופה. אורן יוסיפוביץ על מט הסנדלרים של דראפיץ' בדרבי הסרבי, ועל היתרון של טביב לעומת קרויף

one

ועדת ביקורת

הכי טוב: ניקיטה רוקאביציה

פחות טוב: איתן טיבי

קהל מכבי תל אביב: נטישה בדקה ה-81? אין בעיה עם מי שרוצה לעזוב מוקדם, אבל הצהובים כבר הוכיחו כמה וכמה פעמים שהם מסוגלים לכבוש צמד בכמה דקות. כנראה שהפעם העוזבים הריחו שזה לא המצב. ציון: 7

קהל בית"ר ירושלים: יותר מדי אנשים טוענים שנשמעו שירים רעים לעבר ג'ורדי קרויף ושירים טובים אודות יגאל עמיר. מודה - לא שמעתי, אבל אם כן, רחמים על מי ששר פזמונים כאלה. מבחינת עידוד, היה עוצמתי. אפשר להבין אותם - סוף סוף ניצחון גדול בלי שצריך לעבור דרך פארק אוסטרליה. ציון: 8

בית"ר ירושלים ניצחה 2:4 בחוץ את מכבי תל אביב, שלושער נהדר לרוקאביציה

בית"ר ירושלים חגגה את ה-2:4: "זלזלו בנו ואנחנו לא אוהבים את זה"

במכבי תל אביב מבקרים את ההרכב של יוקאנוביץ': "היה זלזול, ההגנה לא טובה"

על אף הניצחון, דראפיץ' מתעקש: "אני דורש שנשחק יותר טוב"

זהבי: "מרגיש מובך". מצעד ההשפלות הכי גדולות בעידן ג'ורדי קרויף

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סוף סוף. אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

ציוצי המשחק:

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה יש להגיד. יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

פינת הקלישאה: "ביכולת הזו אנחנו לא יכולים לצפות לתוצאות טובות" (סלבישה יוקאנוביץ')

שחקן בית"ר ירושלים ניקיטה רוקאביציה. ברני ארדוב
התכונן להגנה של מכבי. רוקאביציה עוקץ/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

אלי טביב עזב את יציע הכבוד בבלומפילד עם חיוך של אני-עוד-אעשה-בוחטות-על-האוסטרלי-הזה. ולמרות שהרבה מהיכולות המקצועיות של בית"ר ירושלים נובעות מעינו הטובה לשחקני כדורגל, הפעם את המחמאות יחטוף סלובו דראפיץ'.

לא קל להיות מאמן תחת טביב. זמן המדף שלך קצר מאוד, ובזמן הזה אתה צריך להרשים כל הדרך לג'וב הבא. ומי חי על חרבו טוב יותר מסרבי-ישראלי כדראפיץ', בוגר בית"ר תל אביב שנע בירושלים, לפי התחושות, בין מקום ראשון לשבוע אחרון.

אתמול, מול חברו לנובי סאד, סלבישה יוקאנוביץ', סלובו ניצח בדרבי הסרבי. ארבעה שינויים עשה בהרכב שזז שלושה שבועות יחד - קפילוטו, איינבינדר, קלטיינס ולידור כהן בפנים - והוא שיחק אותה עם כל שינוי. קפילוטו שמר טוב, איינבינדר חילק הוראות כאילו מעולם לא עזב, לידור כהן קינח עם הרביעי וקלטיינס היה נ-ה-ד-ר. חטף על הראש את הסבסובים של ורמוט, אבל פילח את הדשא עם כדורים מבריקים.

סליבשה וסלובו מדברים הרבה. "ידעתי שההגנה של מכבי דוחפת יותר מדי קדימה", הסביר בסיום, כשנשאל על ההכנה הטקטית. "אמרתי 'נשלח את רוקאביציה למעלה, נעקוץ במתפרצות'".

מה אתם יודעים, זה עבד. כל גול היה במקסימום שלושה מהלכים, וסלובו דפק לחבר סלבישה מט סנדלרים.

והכלי הכי חשוב על הלוח היה ניקיטה רוקאביציה.

מאמן בית"ר ירושלים סלובודן דראפיץ'. ברני ארדוב
התוכנית עבדה לא רע. דראפיץ'/ברני ארדוב

הוא יצא עם כמה בנות משפחה, גיס/סוכן אחד ועם הכדור. "הוא יהיה איתי בבית, מעכשיו", אמר בחיוך.

כן, זו פעם ראשונה שהוא כובש שלושער. כן, מכונת הגולים הזו שראינו אתמול בבלומפילד היא לא באמת מכונת גולים. בחמש העונות האחרונות, בגרמניה ובאוסטרליה, הרשית שני שערים בממוצע לעונה. הוא כבר סופר חמישה גולים בישראל, וברור לאן זה הולך. לא סתם בן שהר אמר לאופיר סער שלהקיש בין מספרים בגרמניה לעומת ישראל זו טעות. תאמינו לבן, הוא יודע.

אתמול רוקאביציה הוכיח כמה שהוא יודע. הוא שובר האופסיידים הכי מבריק שראינו זה הרבה זמן. המהירות שלו פסיכית - תשאלו את שחקני מכבי. עוד לא אמרתם 'קרוב-רחוק' והופ, הוא לבד מול ראיקוביץ'. גם הוא שם לב לקו ההגנה הגבוה מדי של שחקני מכבי. "אני אוהב להשתמש במהירות שלי", אמר לוואלה ספורט, "אז אמרתי לשחקנים שלנו, לפני המשחק - 'אם מכבי תשחק גבוה, פשוט תמסרו למעלה ואני כבר אגיע'". ועוד איך הגיע.

"האמת", הוסיף, "יכולתי לכבוש עוד שני גולים לפחות". ועוד איך יכולת.

אז מדוע דפי הסטטיסטיקה שלו מבשרים על 4-1 שערים פר עונה? "בגרמניה ובאוסטרליה שיחקתי בעמדה אחרת, על הקו. אני חלוץ מרכזי", הבהיר, "ואני נהנה מהעמדה ששיחקתי בה בבלומפילד".

במכבי נהנו פחות. רוקאביציה יכול היה להיות רכוש של גולדהאר, אבל "משהו לא הסתדר", כך אמר האוסטרלי. הוא התאמן עמם במחנה בקיץ שעבר, והצדדים נפרדו בלי סיכום.

טביב דווקא פתח את הכיס בשביל הקנגרו. פתח כיס - כ-140 אלף יורו בעונה. סכום זעום עבור הצהובים. אולי השלושער אתמול הוא סטיית תקן, אבל עם מהירות ודיוק כמו של הסילון ניקיטה, הרשתות עוד ירקדו העונה. וכן, בעיקר אחרי אתמול, רוקאביציה ממחיש מצוין את הנקודה:

ג'ורדי קרויף מלין על מספר הזרים שמותר לשתף בליגת העל, אבל כרגע, הוא אפילו לא מצליח למלא תקן של חמישה; כרגע, ראדוניץ' נוחת בקרית שלום לפני שחקן כמו רוקאביציה, ובזמן שהאוסטרלי כבר מפרק הגנות, הקרואטי סובל מבעיות שאפילו יוקאנוביץ' לא מצליח להגדיר ("אני לא בדיוק יודע, תשאלו את הצוות הרפואי", ביקש אתמול); והדובדבן - קרויף הוא שהמליץ לטביב לקחת את ניקיטה. אירוני. כי כשזה נוגע לזרים, עין הכדורגל של טביב טובה משמעותית משלו.

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מישהו אמר בעיות רכש לג'ורדי? בן בסט/ברני ארדוב

יוקאנוביץ' משך עוד כמה מנות של ניקוטין לתוך הריאות, ונכנס לתוך אוהל התקשורת בבלומפילד. ובזמן שדיבר הגשם התחזק, והטיפות חדרו מבעד ליריעה והרטיבו את כולנו. וכמה שהיריעה היתה חדירה אמש, הגנת מכבי תל אביב היתה חדירה עוד יותר.

למכבי תל אביב חסר חלוץ, אין ספק, אבל הבעיה האקוטית של המועדון כרגע היא החוליה האחורית. ואמש, בשיא, הצהובים ספגו רביעיית ליגה ראשונה בתקופת קרויף.

שימו לב לנתון המשוגע הבא: רק חמש קבוצות בליגת העל של ישראל ספגו יותר שערים ממכבי העונה. הפועל חיפה, הפועל עכו, הפועל תל אביב, בני יהודה ומכבי פתח תקוה. מכבי נתניה, שבמקום האחרון, ספגה פחות מהאלופה.

18 משחקים תחרותיים (לא כולל גביע הטוטו) עברו על הצהובים העונה, ורשתם נעה 28 פעמים - 1.6 ספיגות למשחק. רק ארבע פעמים שמרו הצהובים על שער נקי, והם כבר עם שלושה הפסדים בבלומפילד - שניים מהם בליגה. בלתי נתפס.

כמו כדור שנבעט לעבר ראיקוביץ'.

"אנחנו יכולים לצפות שהוא יעשה עבודה טובה יותר", הסביר יוקאנוביץ' לגבי שוערו. "הוא לא אשם, אבל כרגע הוא לא עוצר שום דבר". הגדרה מדויקת של הקואץ'. ראיקו אמנם לא היה גרוע באף משחק, אבל נכון לעכשיו, הוא לא עשה משחק ששווה את ההייפ. הוא לא לקח נקודה אחת. אתמול, כנ"ל. הוא לא הציל אף מצב של אחד-על-אחד (קליימן דווקא כן, ובגדול), ושתי בעיטות שהיה יכול לקלוט - של ניקיטה ולידור כהן - פרפרו ברשת מבלי הפרעה. לא תמיד צריך להיתפס לתג המחיר של 3 מיליון היורו. כרגע, ראיקו לא שווה למכבי אפילו שקל אחד. כרגע הוא ערימה של ביטחון מופרז שלא מונעת מאף כדור לטייל לרשת.

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
3 מיליון יורו? כרגע, ראיקו לא שווה למכבי אפילו שקל אחד/ברני ארדוב

והוא לא האשם העיקרי בפיאסקו אמש. ממש לא.

לפחות שבע מלכודות נבדל צהובות כשלו אמש, ושימו לב למרחק הבלמים מהשער בעת הטעות:

1. על קו מחצית המגרש; 2. עשרה מטרים לפני קו החצי; 3. עשרים מטרים לפני קו החצי; 4. 35 מטר מהשער; 5. חמישה מטרים מהחצי; 6. עשרה מטרים מקו החצי; 7. כעשרים מטר מהשער. חמש טעויות הסתיימו בכמעט; שתיים הסתיימו בגולים.

זה לא היה קו הגנה גבוה; זו היתה הפקרות. זה היה משחק רך של קשרים אחוריים, משחק אבדני של המגנים, ומשחק הליגה הכי גרוע של איתן טיבי מאז הגיע למכבי. וטיבי לפחות שיחק בעמדה שלו. בשאר העמדות יוקאנוביץ' מחליף ניצבים כמו גרביים, והעניין ניכר. לאור השינויים התכופים, והצבת השחקנים בעמדות-לא-להם, נראה שהוא עדיין לא מצא את הנוסחא.

שאלתי אותו האם הוא מרוצה מהסגל ההגנתי שבידיו.

"זו הקבוצה שלי ואין לי הזדמנות לשנות אותה", אמר. "לא ראיתי במחלקת הנוער שחקנים שיכולים לשפר אותנו כרגע".

אבל ההגנה דורשת שיפור. הן ברמה הפרסונלית, והן ברמה הטקטית. מכבי תל אביב תגיע פייבוריטית לכל משחק ליגה, אבל ההגנה שלה תהיה פגיעה בכל ערב וערב. זו ממש לא הגנת הברזל של פאולו סוזה. זו חוליה רכה ששווה ספיגה בכל משחק ומול כל יריבה. ואתמול, כמו שעשתה פורטו, בית"ר הענישה בכל פעם שרצתה. הקלות היתה מדהימה מהכל. דראפיץ' ידע על ההגנה הגבוהה, גם רוקאביציה ידע. ובמקביל, זו היתה מכבי הכי לא מוכנה שראינו מזה שנים.

"אני המאמן הראשי, זו הקבוצה שלי", יוקאנוביץ' לקח אחריות על המצב. "זו מכבי תל אביב של הלילה הזה. קבוצה אומללה מאוד. אבל אני מאמין בקבוצה הזו, ובקרוב תהיה הזדמנות לשפר".

כי לפעמים, ותלוי את מי שואלים - דרבי תל אביבי מגיע בעיתוי הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully