וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעדי: "רגב מנסה למצוא חן בעיני מצביעיה", רגב: "לא יהיה מינכן 2"

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי כינס מסע"ת והתייחס לפרשת השייטים שלא יצאו לעומאן: "מבקש מהשרה לרסן את עצמה. ישראל עושה חרם ספורטיבי". השרה בתגובה: "אין לגלעדי סמכות לסכן את הספורטאים"

אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי. יוסי ציפקיס
זועמים על השרה והשב"כ. הוועד האולימפי ואיגוד השיט/יוסי ציפקיס

חבר הוועד האולימפי, אלכס גלעדי, ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה הוא מתייחס לפרשת השייטים הישראלים שלא יצאו לאליפות העולם בשייט בעומאן. גלעדי תקף את התנהלות משרד הספורט, ובראשו מירי רגב, שביום שישי הוציאה הודעה תקיפה לתקשורת בנושא.

גלעדי התייחס לביקורת בתקשורת על אי יציאת השייטים לאליפות העולם. בתחילה הסביר את הפרוצדורה המורכבת: "משרד הספורט מקבל בקשה ליציאת משלחת. בלית ברירה, משרד הספורט שולח את זה לשב"כ ומקבל ממנו תשובה. ברגע שמשרד התרבות שלח את הבקשה לשב"כ, השב"כ אמור לראות בזה משימה ישראלית.

"אני רואה את הביקורת בתקשורת ליציאה או אי יציאה של ספורטאים ישראלים, ואני רוצה לספר במה זה כרוך ומה הקשיים. (מציג חוברת עבה) זה קובץ של מיילים שנשלחו בניסיון לשלוח את מישה זילברמן לאליפות העולם בבדמינטון. בסופו של תהליך ארוך, אחרי התדיינות ארוכה, מנכ"ל הבדמינטון העולמי הגיע מג'אקרקה לסינגפור כדי לקחת את מישה ביד לתחרות. האם למאמץ האדיר הזה של הוועד האולימפי בישראלי, הבינלאומי, האינדונזי - אין לו חשיבות? אם אין לזה חשיבות, למה בזבזנו כל כך הרבה זמן?

"דוד מלכה, סגן ראש מנהל הספורט, הודיע לי שהשב"כ לא יכול לממש את הבטחתו לאבטחה באליפות העולם בעומאן, ולכן נאסרת יציאת המשלחת. שום ממשלה אינה יכולה לאסור על יציאת אזרחים ישראלים, למעט למדינות אויב. המאמץ שהושקע בניסיון לשלוח את השייטים היה אדיר. תחשבו שאתם ממשלת עומאן, או הוועד האולימפי העומאני - איך תגיבו? איזו הקלה הייתה להם כשהגיע הביטול. ואיזו הקלה לא תהיה להם, כששייטי הלייזר שלנו יגיעו בקרוב".

אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי. יוסי ציפקיס
אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי/יוסי ציפקיס

גלעדי התייחס להודעה של השרה, שבה קראה "לבטל את התחרות" וציינה ש"חרם ספורטיבי הוא תקדים מסוכן". גלעדי אמר ש"שרת התרבות והספורט מירי רגב הוציאה הודעה, ואתייחס אליה: עומאן מחרימה את ישראל? לא נכון. את החרמת את עומאן. חרמות? כבר גירשו אותנו ב-1974, ומה ממשלת ישראל עשתה? חרם ספורטיבי על ישראל? חרם ספורטיבי של ישראל הוא חמור הרבה יותר. השרה קוראת לעצור את התחרות בעומאן? כן, לבטל, שיילכו מן העולם. השרה קוראת למשרד החוץ ולראש הממשלה להשקיע את מלוא המאמץ הדיפלומטי? איפה הייתה ממשלת ישראל ב-1980, כשאנחנו החרמנו את אולימפיאדת מוסקבה.

"השרה מנסה להשביע את רצון מצביעיה על חשבון הספורט הישראלי. אני בסך הכל מבקש משרת הספורט לרסן את עצמה, ולעזור לספורטאים להשתתף בתחרויות עם עשרות מדינות ערב. נעשה הכל על מנת שספורטאי ישראל יתחרו בכל תחרות בינלאומית. המדינה צריכה לעזור, ולא להפריע".

עוד באותו נושא

הגולשים הישראלים לא ייצאו לעומאן, רגב: "יש לבטל את התחרות"

לכתבה המלאה
אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי. יוסי ציפקיס
אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי/יוסי ציפקיס

גילי אמיר, יו"ר איגוד השיט, סיפר: "מדינות ערב הולכות ומארחות יותר ויותר אירועי ספורט. יש לנו עוד שני אירועים כאלה בקרוב. מסיבות של ביטחון הספורטאים, לא ארחיב בהיבטים הביטחוניים. התחלנו להסדיר את הוויזות, ובמשך קרוב לשמונה חודשים קימנו דיאלוג ממושך עם כל הגורמים. שלחנו את כל הפרטים לנסיעה. עומאן הודיעה שהוויזות בהכנה, והתהליך היה חיובי. הוויזות הגיעו מהוועדה המארגנת.

"העומאנים התייצבו על הרגליים האחוריות, והבטיחו: נאבטח את המשלחת שלכם. הכל היה בסדר. את גורמי הביטחון בישראל זה לא סיפק. בסופו של דבר בחודש שעבר קיבלנו הודעה שלא נוכל לצאת. הנהלת איגוד השייט התכנסה לדון בסוגיה. התקבלה החלטה על חודו של קול שבמידה ואין אבטחה מסודרת או פתרון ביטחוני, האיגוד לא מאשר את היציאה. הודענו שלא נגיע לתחרות".

גלעדי ציין ש"הוועד האולימפי הישראלי לא ראה עין בעין את החלטת איגוד השיט. הוא התכנס שוב כדי לקבל החלטה שהשייטים האולימפיים ייצאו, אבל אז כבר לא הוצאו ויזות. זו הממשלה שסיבכה את כל איגוד השיט.

"זה גורלו של הספורטאי הישראלי. מי שרוצה לצאת לתחרויות כאלה, צריך לדעת שזה על אחריותו. אנחנו לא יודעים איך לאבטח. אחריות האבטחה חלה על המארחים. כמו כן, הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע לי ששלטונות עומאן זעמו על הדיווחים בתקשורת, כאילו הם אחראים על הביטול. אחרי שהם כל כך התאמצו, הם קראו את הדיווחים בתקשורת הישראלית".

גילי אמיר יו"ר איגוד השייט. יוסי ציפקיס
גילי אמיר/יוסי ציפקיס

שרת התרבות והספורט מסרה בתגובה: "אין לאלכס גלעדי לא אחריות ולא סמכות לסכן את הספורטאים שלנו. לא יהיה מינכן 2. על פי החלטת ממשלה, המלצת השב"כ מחייבת את האיגודים בכל סוגיית אבטחת המשלחות. משימתו של הוועד האולימפי היא להבטיח את השתתפותן של כל המדינות ולאפשר להם את התנאים הבטיחותיים לשם כך. כל חטאה של מדינת ישראל היא עמידה על ביטחון ספורטאיה. הדרת ישראל מהתחרות בשל כך היא לא פחות מחרם ספורטיבי. אני מצפה מאלכס גלעדי להצטרף לקריאתי לאפשר לישראל להשתתף בתחרות, לחדש עבורה את הוויזות ולתת לה לשאת באחריות על ביטחון השייטים. האחריות לשלומם היא עלינו ולא על אף אחד אחר. אלכס גלעדי לא ייתן דין וחשבון להורים כשתיפול שערה מראש ילדיהם בעומאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully