וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי מרץ: סמי חדירה רוצה להחזיר את יובנטוס למסלול

17.10.2015 / 14:00

הקשר הגרמני בן ה-28 עזב את ריאל מדריד כשהוא פגוע, עבר לא מעט פציעות, כולל במשחק אימון עם הגברת הזקנה, אבל עכשיו הוא רוצה להוכיח שוב שהוא מהקשרים הטובים בעולם. זה יכול להיות מה שיציל את יובה

עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: יורגן קלופ מגיע לליברפול

מאז ומתמיד היה סמי חדירה "שחקן של מאמן". מסוג השחקנים האלה שמאמנים אוהבים מאוד: גבוה וחזק, אגרסיבי, חכם, בעל אופי חזק, מהיר ובעיקר אחד שנוהגים לכנות "סוס עבודה". מי שהגדיר אותו היטב כבר ב-2006 וכשהיה בן 19 בלבד היה ריינר אדריון, מי שהיה מאמנו בנוער. "כשמאמן צריך לצייר קשר או לדמיין אחד כזה, ישר התמונה של סמי חדירה עולה לראש", אמר אז אדריון. מי שאימן את הקבוצה הבוגרת של שטוטגרט באותם ימים היה ארמין פה, שאמר אז על חדירה: "בשביל הגיל שלו, הילד מוכשר מאוד ובעיקר בעל אופי חזק". גם אצל יואכים לב הפך הקשר לשחקן הרכב קבוע בנבחרת כבר בגיל צעיר ולאחד מהשחקנים המועדפים עליו.

לאור זאת, היה די מפתיע שחדירה בקושי זכה לדקות משחק מקרלו אנצ'לוטי בריאל מדריד בעונה שעברה. בטח לאור העובדה שהמאמן האיטלקי חיכה שחדירה יחזור מפציעה כדי לפתוח איתו בגמר ליגת האלופות עונה לפני כן ולמרות שלא היה עדיין בשיאו. אם שואלים את הקשר הגרמני בן ה-28, יש לו תשובה ברורה למה שקרה לו בבירת ספרד. "תמיד צריך להגיד את האמת", אמר חדירה למארקה במאי כשכבר היה ברור שהוא עוזב את ריאל, "הייתה לי פציעה קלה, בעקב רגל ימין, אבל זו לא הסיבה שבגללה לא שיחקתי. זו לא הייתה פציעה מורכבת, יכולתי לשחק. תמיד הרגשתי שאני מקבל גיבוי מהמאמן, אבל הגיעה הוראה שאני לא נחוץ יותר, הקפיאו אותי ולא נתנו לי צ'אנס להמשיך לשחק. אף אחד מהמועדון לא אמר לי משהו ישירות, אלה רק רגשות, תקריות ותגובות שאמרו שלא אשחק יותר. אף אחד לא פנה אליי.

"היו לנו הרבה פגישות, האחרונה שבהן באוקטובר (2014 - ר.פ.). אחרי הרבה שיחות, לא הייתי בטוח שאני מעוניין להאריך את החוזה שלי בארבע שנים. היו לי ספקות ובדצמבר החלטתי שעדיף לי ללכת לנתיב חדש ולחפש באתגרים חדשים. מה שקרה מאז כאב לי ופגע בי עד עמקי נשמתי. זה לא הסוף שרציתי. כואב לי מאוד שמאשימים אותי בחוסר מקצונות, כיוון שתמיד שמתי את הקבוצה לפניי. תמיד הלכתי עם האמת. הרגשתי שמח בריאל מדריד ואני עוזב עם הכבוד של כל מי שעבד לצידי ועם מצפון נקי לחלוטין".

סמי חדירה שחקן נבחרת גרמניה עם יואכים לב. GettyImages
מחזיק מאוד מחדירה. לב/GettyImages

העובדה שחדירה לא האריך את החוזה שלו בריאל כבר בינואר, הפכה אותו כמובן לשחקן חופשי החל מהקיץ האחרון ועקב כך גם לסחורה מבוקשת מאוד. לפי דיווחים שונים, ארסנל וצ'לסי רצו אותו, הוא היה קרוב לסגור בשאלקה, הגיע לצפות במשחק של אחיו רני (אז עדיין במדי שטוטגרט, היום בר.ב. לייפציג) ועורר גל שמועות על קאמבק מפתיע, אבל בסופו של דבר חתם אצל סגנית אלופת אירופה ואלופת איטליה יובנטוס עד 2018.

מיד עם חתימתו של חדירה ביובה, התייצב יואכים לב בפני התקשורת האיטלקית כדי לסנגר על השחקן שלא זכה ליותר מדי דקות בעונה האחרונה שלו בריאל. "סמי הוא שחקן ברמה העולמית הגבוהה ביותר, הוא מסוגל להוכיח את עצמו בכל רמה ובכל טורניר", אמר אז המאמן הגרמני לטוטוספורט, "למרות שזכה בגביע העולם עם נבחרת גרמניה ובליגת האלופות עם ריאל מדריד, הוא ממשיך להציב בפני עצמו מטרות שאפתניות. חדירה הוא מנהיג אמיתי, תמיד מציב את האינטרסים של הקבוצה לפני האינטרסים שלו עצמו. אני משוכנע שהוא יתאקלם במהרה באיטליה וירגיש כמו בבית. יש לו אישיות חזקה מאוד, הוא לוחם אמיתי. הוא הראה את זה בגביע העולם בברזיל ובמיוחד בתקופה שלפני הטורניר כשעשה הכול על מנת להחלים מניתוח שעבר בברכו".

חדירה הפך לגרמני השישי אי פעם שלובש את המדים של יובנטוס אחרי הלמוט האלר, תומאס הסלר, שטפן רויטר, יורגן קוהלר ואנדרס מולר. הקשר - לו יש אב טוניסאי ואמא גרמנייה - שוב לא נהנה ממזל רב מדי כשנפצע בירך במהלך משחק אימון מול מארסיי ונעדר למשך חודשיים. עם או בלי קשר לפציעה הזו, יובנטוס פתחה את העונה בצורה רעה מאוד ועברה את התקופה הכי קשה שלה בשנים האחרונות. זה התחיל עם שני הפסדים (1:0 ביתי לאודינזה ו-2:1 בחוץ מול רומא), נמשך עם 1:1 ביתי מול קייבו והגיע לכך שהגברת הזקנה הייתה עם חמש נקודות בלבד אחרי שישה מחזורי ליגה. בליגת האלופות היא עוד איכשהו הצליחה לספק משחק גדול ולנצח 1:2 את מנצ'סטר סיטי בחוץ.

צריך לזכור שהקבוצה של מסימליאנו אלגרי, שחוותה עונה פנטסטית אשתקד, איבדה בקיץ את שלושת השחקנים הכי חשובים במערך שלה. קרלוס טבס חזר הביתה לבוקה ג'וניורס, אנדראה פירלו הלך להעביר את שלהי הקריירה שלו בניו יורק וארתורו וידאל נמכר לבאיירן מינכן. אפשר להתווכח האם אלה היו שלושת השחקנים הכי איכותיים בביאנקונרי בעונה שעברה, אבל הם לבטח היו שלושה מהשחקנים החשובים ביותר והשלד שלה במרכז השדה ובחוד. פאולו דיבלה, מריו מנדז'וקיץ', חואן קואדרדו, מריו למינה והרננס הגיעו בקיץ כדי למלא את החלל העצום, אבל נראה שהתפקיד של חדירה בהחלפת פירלו היה קריטי. חדירה שחקן שונה מאוד מהגאון האיטלקי.

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
שינה את החשיבה של חדירה. מוריניו/רויטרס

לאורך רוב הקריירה שלו נחשב חדירה כשחקן הגנתי מצוין, שקצת לוקה בצד ההתקפי, ובעיקר בתזמון העלייה להתקפה והירידה אחורה. הוא טוען שזה השתנה כשהגיע לריאל מדריד ופגש את ז'וזה מוריניו. "כשהגעתי לריאל מדריד היה לי תפקיד שעיקרו היה הגנתי, הייתי שם כדי להגן, אבל בנבחרת תמיד שיחקתי התקפי יותר וז'וזה מוריניו הבין את זה", אמר חדירה לאתר אופ"א באפריל 2013, "במקרים רבים הייתי פזיז מדי והוא הוציא את זה מהמשחק שלי. הוא אמר לי שאני צריך לקחת צעד אחד אחורה, לשחק בצורה חכמה יותר ולהשתמש בראש שלי יותר. תמיד חשבתי שאני צריך 'להתאבד' על המגרש כל הזמן כדי לעזור לקבוצה שלי ככל שאפשר. עכשיו אני משחק רגוע ובצורה חכמה יותר. הוא הפך אותי לאסטרטג. הוא אחד המאמנים הטובים בעולם והמאמן הכי טוב שהיה לי. הוא רואה את החוזקות במשחק של כל שחקן שלו ותמיד רוצה להוציא ממך את המיטב".

חשוב לציין שבתחילת העונה המסויטת של יובנטוס לא רק חדירה היה חסר לאלגרי במרכז השדה, אלא גם קלאודיו מרקיזיו. שתי הפציעות הללו הותירו את פול פוגבה כשהוא משחק עם שחקנים שככל הנראה לא מנוסים מספיק, או עדיין לא טובים מספיק כדי שיוכל לסמוך עליהם. זה גרם לכוכב הצרפתי לנסות לעשות יותר מדי ולא לבוא לידי ביטוי במשחק של הקבוצה כפי שבא לידי ביטוי בעונה שעברה עד הפציעה שספג במשחק מול בורוסיה דורטמונד בחוץ. החזרה של חדירה למגרשים הייתה מוצלחת מהצפוי. הקשר הגרמני בן ה-28 נכנס להרכב של יובנטוס כבר מול סביליה בליגת האלופות ושיחק 76 דקות ב-0:2 המרשים על האנדלוסים. ארבעה ימים לאחר מכן כבר פתח בהרכב, בישל וכבש ב-1:3 של הביאנקונרי מול בולוניה. השער שכבש וקבע 1:3 היה שער הליגה הראשון של חדירה מאז אי שם בנובמבר 2013 ב-1:5 של ריאל מדריד מול סוסיאדד.

התקשורת באיטליה שיבחה את הכניסה של חדירה לעניינים. "חדירה מניע את השחורים-לבנים, זה נראה כאילו הוא שחקן קריטי במערך של אלגרי", נכתב בגאזטה דלו ספורט כבר אחרי המשחק הראשון שלו, מול סביליה. לאחר הניצחון על בולוניה בליגה והיכולת המצוינת שלו, נכתב בלה סטמפה: "חדירה הוא סמכות במרכז השדה, נראה כאילו לא צריך להסביר לו כלום והוא מבין הכול תוך כדי תנועה. דבר אחד בטוח: עם חדירה, יובנטוס היא קבוצה אחרת לחלוטין". בקוריירה דלו ספורט נכתב כי "חדירה עושה את כל השינוי בין הקבוצה שפתחה את העונה רע לבין זו שניצחה את סביליה ובולוניה. סוף סוף הגברת הזקנה נראית כמו שצריך". גם מסימיליאנו אלגרי היה מבסוט שקיבל את הקשר הגרמני: "זה שיש לנו בקבוצה שחקן ודמות כמו סמי זו ברכה. שחקן צנוע ומנהיג אמיתי ששיחק בריאל מדריד וזכה באליפות העולם עם נבחרת גרמניה, מקומו כאן. הוא מביא הרבה ניסיון וזה עוזר מאוד לשחקנים הצעירים שלנו".

שחקני יובנטוס לצד סמי חדירה הפצוע. GettyImages
כך זה נראה מבחינת חדירה בהתחלה, אבל גם על זה הוא הצליח לגבור/GettyImages

הפרשן אנטוניו די רוזה כתב: "אנשים שכחו מי זה סמי חדירה. מדובר בשחקן שזכה בהכול: באליפות גרמניה עם שטוטגרט, באליפות ספרד ובליגת האלופות עם ריאל מדריד ובגביע העולם עם נבחרת גרמניה בברזיל. הוא שחקן שלם ואיכותי מאוד. יש לו טכניקה מצוינת, הוא יודע להגן מצוין, במילים אחרות פשוט מדובר בקשר מרכז שדה ברמה עולמית. המשחק מול סביליה סימל את ההבדל. כל מי שישב ביציע היה יכול לראות את התנועה שלו בלי כדור. הוא שחקן חכם מאוד ויודע למסור מצוין כמו שעשה בכדור למוראטה מול בולוניה. כשגם מרקיזיו יחזור, המוזיקה תנעם מאוד לאוהדי יובנטוס באוזניים. הם שני שחקנים בסגנון שונה מאוד ושתי דמויות שונות ויוכלו להחזיק ביחד מצוין את מרכז השדה. יותר חשוב מכך: הם יוכל לאפשר לפוגבה להשתחרר מהאחריות על הקבוצה. פוגבה הוא סוליסט ולכן הוא צריך לצדו שחקנים כמו מרקיזיו וחדירה. אני חושב שחדירה יכול להיות ה-סמל לחזרה של יובה לעניינים. חדירה הפך ליקיר האוהדים כבר אחרי שני משחקים. תארו לכם מה יהיה כשהוא ישחק יותר".

למרות כל ההתלהבות מחדירה, ויש הרבה כזו באיטליה עכשיו, צריך לזכור דבר אחד. הקשר המצוין ייבחן לאורך זמן ולאורך עונה שלמה, בטח לא על פי משחק אחד, שניים או חמישה. אחרי שנתיים מלאות בפציעות וספסל בריאל מדריד, חדירה צריך להוכיח את עצמו מחדש כאחד מהקשרים הטובים בעולם בעמדה שלו. היכולת להיות כזה קיימת ברגליים שלו, אבל הוא צריך לספק ליובנטוס הופעות גדולות כדי להזכיר מה הוא בדיוק שווה. המשחק מול אינטר יכול וצריך להיות נקודה להוכיח מבחינתו ואמור להוות משחק של הצהרת כוונות מבחינת הקבוצה כולה, שהיא חוזרת למאבק האליפות ושלא כדאי להספיד אותה מהר כל כך.

חדירה נפרד בקיץ ואחרי כמה שנים מבת זוגו לנה גרצקה, במה שזכה לכותרות והד עצום בגרמניה, מהם היה מעדיף הקשר כנראה להימנע. עכשיו, זה הזמן מבחינתו לפתוח דף חדש בקריירה ולהוכיח שהוא עדיין אותו שחקן גדול שפרץ בשטוטגרט ובנבחרת גרמניה בגביע העולם 2010. אותו שחקן שהיה אולי הטוב במגרש ב-1:7 הבלתי נשכח של גרמניה על ברזיל בחצי גמר גביע העולם 2014. הדרך לשם עוד ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully