וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הולנד: "אם שחקן כובש גול גדול, מיד מגדירים אותו ככישרון. אבל בעיניי הוא לא"

13.10.2015 / 14:00

אין כישרונות ענק, אין עבודה נכונה, אין פיזיות, אין איזון. קור פוט מאמן הנבחרת הצעירה לשעבר של הולנד מנתח בראיון בלעדי את הפיאסקו במוקדמות של מי שסיימה במקום השלישי במונדיאל. מדור הפודיום, חלק ראשון

עריכת וידאו: מרום שפיצר

החל מ-1988, אז זכתה ביורו, נבחרת הולנד החמיצה רק אירוע גדול אחד - מונדיאל 2002. הערב, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, תתרחש המפלה השנייה בלבד מתוך 14 טורנירים. להזכירכם: בקיץ שעבר, בברזיל, היא סיימה מונדיאל במקום השלישי.

היחסים בתוך נבחרת הולנד, לאורך ההיסטוריה, תמיד ידעו מורדות ומורדות. גם בקמפיין הזה. הפעם יש גם אשמה להתאחדות. בתקשורת ההולנדית מאשימים שפרנסי הכדורגל ההולנדי טעו בשיקול הדעת במינוי המאמנים בעידן פוסט ואן חאל. בעיות אגו בצמרת ההתאחדות, כך מניחים, מנעו מהמועמד ה'רצוי', רונלד קומאן, להגיע. אבל מי שהגיע היה בכלל חוס הידינק, שהיה נראה חסר אנרגיות במהלך תפקידו האחרון בקריירה. והתחליף המיידי היה עוזרו דני בלינד, שכבר היה חתום כמחליפו של הידינק. ובלינד חסר ניסיון, קובלים שם, והטעויות בהתאם. גם העוזרים לא בהכרח מאירים את המצב - מרקו ואן באסטן נכשל בכל תפקיד, ורוד ואן ניסטלרוי חדש מהשקית.

בעצם, הדבר הכי מדהים במצב הנוכחי של האורנייה הוא שכולם מתגעגעים לוואן חאל. הקשוח, הנרגן, השחצן.

לא בטוח שגם קור פוט, מאמן הנבחרת הצעירה של הולנד ביורו בישראל לפני שנתיים, ברשימת המתגעגעים, אבל הוא בטוח ברשימת המודאגים. הקואץ' הוותיק היה אחראי על סגל נוצץ שכולל את ממפיס דפאי, דיילי בלינד, ג'יורג'יו ויינאלדום ולירוי פר. בישראל זה הספיק רק להדחה בחצי הגמר מול איטליה, אבל פוט הוא עד אופי נהדר למצב של הכדורגל ההולנדי. כיום, בזמן שהוא מחלים מניתוח שגרם לו להיעדר מעבודה רציפה, הוא משמש כפרשן. אז גם עבור וואלה ספורט.

הפודיום, מתחילים.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

שחקן נבחרת הולנד, רובין ואן פרסי. AP
שחקן נבחרת הולנד, רובין ואן פרסי/AP

מדליית ארד: הסיבות להידרדרות של נבחרת הולנד, מאת קור פוט

- צניחה חופשית או פנצ'ר?

"לכל נבחרת יש קמפיין כזה. ראינו את זה עם צרפת, ראינו עם איטליה, ראינו עם אנגליה. עכשיו הנבחרת ההולנדית עברה חוויה רעה, אבל אני מאמין שבשנים הקרובות נחזור. אתה לא יכול להיות בטופ של העולם 20 או 30 שנה ברציפות. תמיד יהיו נפילות".

- אז מה הוביל לברדק?

"בקמפיין הזה היו גם הרבה פציעות. סטרוטמן, רובן, שחקנים דומיננטיים מאוד שהיו חסרים. הם לא השתתפו במשחקים הכי חשובים, וזו גם סיבה".

אבל כאמור, הבעיה חמורה יותר. אלו לא רק פציעות. בנבחרת תמיד שיחקו כוכבים גדולים, והנבחרת של פוט הזריקה לאורנייה דם צעיר ומבטיח. עד כמה מבטיח, פה הקואץ' קצת מסייג.

"תמיד אומרים שבהולנד יש כישרונות. יש, אפילו כישרונות טובים, אבל אין הרבה כישרונות ענק. להיות כישרון זה לא מספיק. לכל מדינה יש 'כישרונות'. גם בישראל גדלים כישרונות. אבל לנו אין כישרונות ענק כרגע, וזה קריטי. אם שחקן כובש גול גדול, מיד מגדירים אותו ככישרון. אבל בעיניי הוא לא. כישרון ענק זה שחקן שמשחק בהצלחה בליגות הכי טובות בעולם - הפרמיירליג, הצ'מפיונס ליג - ומצליח כמה שנים ברציפות. אז הוא מוגדר ככישרון ענק, בעיניי".

- בנבחרת הצעירה שהגיעה לישראל לא היה חסר כישרון.

"כשהגענו לישראל, ואן חאל אמר לכולם שיש כישרונות נהדרים אצלנו ושאנחנו צריכים להיות אלופי אירופה. אני אמרתי שיש לנו כישרונות, אבל שלספרד יש הרבה יותר. אין לנו את הכישרונות הכי גדולים באירופה, אתה מבין?".

- כשאתה מסתכל היום על הסגל שהיה לך בישראל, מי הכי מבטיחים ומה אתה חושב עליהם עכשיו?

"ויינאלדום - עשה מעבר יפה, לניוקאסל. הוא חד, גולר, אני אוהב אותו; ממפיס - צריך להוכיח את עצמו. עבר ליונייטד, ומאז מראה כמה משחקים טובים וכמה לא טובים; סטפן דה פריי - שחקן הגנה טוב מאוד; לדיילי בלינד הולך טוב, והאמת, אני מופתע מזה".

- מופתע? למה?

"כי הוא משחק באנגליה, ומצליח, והוא לא שחקן פיזי. הוא עוד יתחזק, אבל יש לו יכולות להתאים את עצמו. האיכות שלו, האינטליגנציה, מחפה על היעדר הפיזיות. הוא קורא את המשחק טוב".

עוד באותו נושא

הולנד בלחץ: ואן פרסי ודפאיי התעמתו פיזית, בלינד: "דברים קורים"

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת הולנד, דני בלינד. רויטרס
לא יכול היה לעשות כלום. בלינד/רויטרס

- ואולי הבעיה לא רק בטאלנטים? אולי גם באימון, בניהול, בהתאחדות?

"אין ספק שהמצב הכללי לא היה טוב בקמפיין הזה, בכל הגזרות. מצב האימון של השחקנים בשנים האחרונות לא ברמה הכי גבוהה. יש לנו איכות בטקטיקה ובטכניקה, אבל לא עובדים מספיק על החוסן של השחקנים. פיזי, וגם מנטלי. יש בעיות מנטליות ועכשיו כולם מדברים על זה, ולדעתי יהיו שינויים. אבל זה ייקח זמן. אנחנו לא חזקים מספיק כמו שחקנים של נבחרות אחרות. תראו את ספרד, את צ'כיה - הם פיזיים הרבה יותר מאשר הדור החדש שלנו".

- הרבה חושבים שהבעיה גם בליגה ההולנדית. הטובים נמכרים לקבוצות גדולות מליגות אחרות בגיל צעיר, ואז נתקעים בליגה של שחקנים צעירים, ותיקים בינוניים וזרים רבים. את הכדורגל ההולנדי זה לא מקדם יותר מדי כרגע.

"זו בעיה גדולה", פוט מסכים. "אם יש כישרון גדול, דפאי, למשל, משלמים עליו עשרות מיליונים והוא עובר למנצ'סטר יונייטד. צריך לקחת דוגמה מ-PSV איינדהובן. הם ניסו רק עם צעירים, ואז הבינו - צירפו את אנדרס גווארדאדו (29) וסטיין סחארס (31), למשל. חייבת להיות קומבינציה של גילים. צעירים, בינוניים ומבוגרים. אי אפשר להצליח רק עם צעירים. פיינורד עכשיו מנסה לשלב ותיקים יותר, אבל באייאקס יש רק שחקנים צעירים. הם החזירו את הייטינחה (31), אבל הוא רק על הספסל. זה מה שקורה שם".

והליגה ההולנדית אכן צעירה. צעירה ב-4 שנים בממוצע ממה שהיה לפני 20 שנה. ואייאקס ניצחה רק במשחק אחד מתשעת משחקי הצ'מפיונס ליג האחרונים שלה, ורק פ.ס.ו בשלב הבתים של המפעל היוקרתי העונה, והדירוג ההולנדי ידעך בהתאם.

"המאמנים פה לימדו בדרך טובה", פוט אומר. "אבל הדברים חייבים להשתנות. צריך לשנות את כל סגנון האימון, הטקטיקה, המעטפת של השחקנים. לדעתי לא עשו את זה מספיק. הרי אלו לא רק שחקנים אלא מאמנים. צריך לחשוב על שיטות מודרניות יותר. בהולנד תמיד משחקים 4-3-3. שני קיצוניים וחלוץ מרכזי. אבל לפעמים צריך לגוון, 4-4-2, 4-5-1. אתה צריך לשנות בשבילת להשיג תוצאות. בהולנד תמיד מדברים על טוטאל פוטבול, על כדורגל יפה, כולם מתקיפים וכובשים הרבה שערים. אבל כל העולם כבר מכיר את זה. אנחנו חייבים לשנות, כי בשיטה שאנחנו משחקים עכשיו אי אפשר כבר לנצח. צריך להפתיע יריבות אחרות".

- נשמע שהמיקום במונדיאל היה ההפתעה הגדולה, ולא מה שקורה עכשיו.

"במונדיאל זו היתה הפתעה. אבל שם ואן חאל שיחק שם בצורה אחרת. הוא לא ניסה לשחק כדורגל יפה. הוא התמקד בתוצאה ולא בסגנון. יפה זה לא היה".

ולא להעפיל ליורו, לראשונה מאז 1984 - זה יפה?

orenjos@walla.co.il

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
שוב, סכסוכים פנימיים. הולנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully