וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט הגדול של אלי גוטמן ונבחרת ישראל: המקום החמישי

בהתאחדות חוששים מהתסריט ש"יחזיר את ישראל 20 שנה אחורה", גוטמן כבר ראה שחורות וחשש מהשפלה, אבל פתאום המאמן שינה גישה עם השחקנים ומבין שעליו להימנע מכתם. הבלוג של איציק יצחקי מדווח מבלגיה

צילום: איציק יצחקי, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: מסיבות העיתונאים והאימונים של ישראל ובלגיה

את התסריט הזה אף אחד בהתאחדות לכדורגל לא כתב. בנבחרת ישראל דיברו לפני שלושה ימים על אפשרות ריאלית להעפיל ליורו, אבל ההפסד לקפריסין יצר מחזה חדש שאלי גוטמן לא יכול היה לדמיין, בטח לא אחרי פתיחת הקמפיין המושלמת. אז הוא ראה בחזיונו איך הוא יושב על גג העולם ומעלה את הנבחרת שלו מהמקום השני בבית, בלי הצלבה, ומוביל את ישראל כנראה להישג הגדול בתולדותיה – העפלה לטורניר גדול מבית של נבחרות ברמת מונדיאל.

במחשבות של אלי גוטמן, כך טוענים בנבחרת על פי דברים שאמר המאמן לאחרונה, תסריט אחר חוזר השבוע שוב ושוב. במחנה הישראלי חוששים כי הנבחרת עשויה לסיים את הבית הזה במקום החמישי. לנעול את הבית המבטיח כל כך יחד עם אנדורה, אחת הנבחרות החלשות ביבשת. "גוטמן חושש מאוד מהסרט הזה, הוא מבין שזה יכול לגרום לו נזק לקריירה", אמר אתמול גורם בהתאחדות. "במוקדמות יורו 96' סיימנו במקום הזה רק לפני אזרבייג'אן. מקום חמישי מחזיר אותנו 20 שנה אחורה".

21:45, ערוץ 1: ישראל תעשה בבלגיה את הבלתי ייאמן?

טל בן חיים החלוץ: "מאמין שאם ננצח, הכול יסתדר מסביב ונעלה"

רמי גרשון: "הייתי בטירוף שאפשר לעשות את זה, והכול נגמר ברגע"

גוטמן באסיפה: "הייתה הכנה טובה לקפריסין, אבל במשחק זה לא בא לידי ביטוי:

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
תסריט שיכול להזיק לו לקראת הצעד הבא בקריירה. אלי גוטמן/ברני ארדוב

מעבר לתוצאה כאן בבריסל הערב, בנבחרת ישראל מעדיפים שנבחרת קפריסין לא תנצח את בוסניה. אפשרות כזאת, אומרים, יכולה להוביל את הנבחרת לקמפיין המשפיל בתולדותיה. גוטמן יודע שהמקום הרביעי מעיד על חוסר הצלחה שלו להוביל את הנבחרת לקמפיין גדול, אבל מודע גם להשלכות של תוצאה אחרת. "אתה שואל אותי מה עדיף בקפריסין? אני חושב שתיקו", אמר גורם בנבחרת. "כך קפריסין לא תעבור אותנו, ולנו תהיה במקביל אפשרות לעשות סנסציה ולנצח. זה עדיף, גם אם נסיים בסופו של דבר במקום הרביעי".

אגב, שחקני נבחרת ישראל הודו כי הם מעט מבולבלים מהגישה של גוטמן כלפי המשחק הזה. במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר המשחק מול קפריסין, המאמן סירב לדבר על תוצאה וטען כי ביכולת הנוכחית לנבחרת שלו אין ממש סיכוי מול הבלגים. חלקם לא אהב, בלשון המעטה, את הניסיון של גוטמן להפיל את התיק על השחקנים. "הוא לקח אחריות, אבל טען שהשחקנים לא מילאו הוראות. אם אתה שואל אותי, כולנו באותה סירה, אבל זה היה נראה כאילו הוא מנסה להאשים את השחקנים ולצאת טוב", אמר שחקן שהופיע בסגל בקדנציה של גוטמן. אלא שאתמול פרסמנו את הדברים שאמר המאמן באסיפה, ומשם ניתן ללמוד שגוטמן חזר להאמין בנבחרת שלו. כיצד זה ייתכן? אחד השחקנים מסביר: "הוא הבין שאין לו ברירה. יש כאן אנשים שעדיין מאמינים שאפשר לעשות סנסציה. אם הוא ינצח ולא יעלה ליורו, הוא עדיין ייצא גדול, בטח בהשוואה לכתם שירבוץ בו אם יסיים במקום החמישי".

ויש גם את הצד של גוטמן. שם אומרים שהנבחרת לא העפילה כבר זמן רב לטורניר גדול, ואולי הציפיות הן אלה שגררו אכזבה גדולה מהנבחרת. ביום שני הוא נקב בשמות שחקנים באסיפה. בירם כיאל, תומר חמד, ערן זהבי, ושרן ייני היו חלק מהם. לכולם הוא איפשר לפתוח בהרכב.

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
גוטמן נקב בשמו באסיפה והוא צפוי לפתוח. תומר חמד/יוסי ציפקיס

אוהדים של כישלונות

את המטוס לבריסל חלקנו עם קבוצה גדולה של חרדים, רובם מחוברים לקהילה הרחבה שמתעצמת באנטוורפן, וגם לא מעט אוהדי נבחרת. כמה מהם מיהרו לחלוק את התחושות שלהם כששמעו שאנחנו מביאים את הדברים אל הכתב. גוטמן הוא אכזבה גדולה עבורם. חלקם רכש כרטיסים לפני חודש ולא חלם על תסריט שהנבחרת לא תהיה תלויה בעצמה. הם לא רוצים לראות כאן מאמן זר, שלטענתם יסיים קמפיין נוסף מהר יותר ממנדיונדו. גם הם, מסתבר, ראו דברים דומים למה שהשחקנים ראו על המגרש. בשיחה איתם אפשר להרגיש את הכעס והאכזבה. "בשביל מה הוא היה צריך להשתולל אחרי השוויון?", הסביר אחד מהם. "במקום לשמור על התוצאה ולהתחיל לעשות סדר במגרש, כמו שהוא יודע, הוא התבלבל כי חשב שהוא הולך לנצח ובסוף חטף את השני. חבל, כי היה יותר נחמד להגיע לכאן כשאתה תלוי בעצמך".

את פנינו באצטדיון מקבל איש קשר מקומי. כשהוא שואל מה תהיה התוצאה, אנחנו שולחים אותו לציטוט של אדן הזאר. ואז הוא מספר לנו על אסון הייזל. "באצטדיון הזה קרו כל כך הרבה דברים לא צפויים. 39 אוהדים איטלקים נמחצו כאן למוות במשחק בין יובנטוס לליברפול, גדולי הזמרים הגיעו לכאן, והיו פה לא מעט הישגים לנבחרת הרוגבי. אולי יקרה כאן משהו בלתי רגיל מחר", הוא מנסה לנחם.

כדי להבין כמה האופוריה שלטה בנבחרת לפני המשחק מול קפריסין, אולי כדאי לבחון מה קרה יומיים לפני ההפסד בטדי. אלי גוטמן צולם לפרסומת בה נראה אוהד מעביר ביקורת על שיטת המשחק שלו. גוטמן נכנס לסלון של האוהד בסרטון, העביר לו את הקלסר ואמר: "אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה יותר טוב? בוא תהיה אתה הבוס". גוטמן נותן לו הזדמנות, ואחר כך עוד מבהיר לאוהד שאין לו מושג. הפרסומת הזאת היא רק חלק מהשקת משחק אוהדים, אלא שהערב, כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון בבריסל ומעידה של הבוסנים בקפריסין, תעביר את השרביט למאמן שחושב שהוא מסוגל לעשות את זה יותר טוב.

אל תבנו על זה שהוא יצליח.

אצטדיון קינג באודוין, בריסל. איציק יצחקי,
אצטדיון עם היסטוריה של אירועים בלתי רגילים. עוד אחד הערב?/איציק יצחקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully