וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור רוצ'סטי: "אני רוצה להיות דייויד בלו החדש"

רכז מכבי תל אביב הודף את הביקורת על התאזרחותו ("שכל אחד יתעסק במה שהוא רוצה, לא באתי לכאן מסיבות דתיות"), מציב רף גבוה לעונת היורוליג החדשה ("אפשר לזכות בכל תואר"), ומתרגש אפילו משמעון מזרחי. ראיון

קובי אליהו

בווידאו: חמשת הגדולים ב#דירוג וואלה, כולל טיילור רוצ'סטי

בתוך סערת המתאזרחים שפרצה בשבועות האחרונים, נשכח אחד ההישגים המשמעותיים שרשמה מכבי תל אביב בעונת המלפפונים. קבוצות הצמרת באירופה נקלעו למצוקה בחיפוש אחר סקוררים יוצרים בקו האחורי, וכך, למשל, קרלוס ארויו מצא את עצמו בברצלונה בגיל 36, בעוד פנאתינייקוס הסתפקה בסשה פאבלוביץ', שכבר כמעט פרש מכדורסל; הצהובים הצליחו להניח את ידיהם על מלך הסלים של היורוליג, טיילור רוצ'סטי, ואפילו לרשום אותו כישראלי.

מהלך הבזק לאזרוחו המחיש בעיני רבים את שובה של מכבי ה"רעה" מפעם, זו שיודעת לנצל את האותיות הקטנות בסעיפים הזניחים כדי לשדרג את עצמה מבחינה מקצועית. אבל בניגוד למה שחושבים, הידיעה על שורשיו היהודים של הרכז לא התבררה בדיעבד לאנשי המועדון. עוד לפני שהעונה שעברה הסתיימה, במסגרת השיחות שקיים עם עוזר המאמן אבי אבן, רוצ'סטי סיפר לו כי אביו, הווארד, יהודי.

הרכז, שבכלל מגדיר את עצמו אדם נוצרי, מקפיד לשמור על עמימות בכל הנוגע לסוגיה. הוא נשאל שוב ושוב בנושא, ולא ממש מנפק תשובות ברורות. "אני לא בטוח מתי מכבי גילתה לגבי השורשים שלי", הוא אומר, "אני לא יודע איך. שואלים אותי הרבה על זה, אבל אני לא מגיב".

טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
שומר על עמימות. רוצ'סטי/ניב אהרונסון
"הייתי בכנסיות, והייתי בבתי כנסת, הייתי בכל מיני אתרים. אז מה? אני רוצה לראות הכול. לא הגעתי לכאן מסיבות דתיות. אז שכל אחד שיתעסק במה שהוא רוצה, ואני אמשיך לשחק כדורסל"

- אתה יודע שהאזרוח שלך עורר מהומה בענף.

"תמיד יש משהו לדבר עליו. היום זה אני, מחר זה יהיה מישהו אחר. כבר שמעתי שהרבה אנשים כועסים על המעבר מסדרות פלייאוף לפיינל פור, אחרים כועסים על שיטות אחרות. תמיד יש משהו. אני רק רוצה לשחק ולנצח, לא חושב על הדברים האחרים.

"לא ידעתי בהתחלה אם אקבל את הדרכון, אבל אני שמח שזה קרה. אני מרגיש שזה מקשר אותי למקום שאני משחק בו, לאוהדים, למדינה ולמועדון. חוויה מיוחדת".

- באחד האתרים פורסמו תמונות ישנות שלך, שבהן אתה נראה בכנסייה על רקע צלב, כדי לנגח ולומר שאתה לא ראוי להיות ישראלי.

"ישראל זאת המדינה השביעית שאני משחק בה, ובכל מקום שהייתי בו טיילתי וגיליתי עולמות חדשים. כשחתמתי בניז'ני נובגורוד, אמא שלי שלחה לי רשימה של 100 אתרים שאני חייב לבקר בהם. אפילו תושבי ניז'ני לא ידעו שיש אצלם כל כך הרבה אטרקציות. אז כן, הייתי בכנסיות, והייתי בבתי כנסת, הייתי בכל מיני אתרים. אז מה? אני רוצה לראות הכול. לא הגעתי לכאן מסיבות דתיות. אז שכל אחד שיתעסק במה שהוא רוצה, ואני אמשיך לשחק כדורסל".

רוצ'סטי בן ה-30 כבר התחיל להתאקלם בישראל. "אני מחפש לאמץ לעצמי שם ישראלי, אז אם למישהו יש הצעות, אני פתוח לשמוע", הוא צוחק. ומה המילים הראשונות שלמד בעברית? "שבת שלום. לא משנה אם היום יום שני, חמישי, שישי או שבת, לכל מי שמחייך אלי אני אומר 'שבת שלום'".

- חתמת במכבי תל אביב בשלב מאוד מוקדם. למה לא חיכית להצעות מהמועדונים העשירים ביותר?

"רציתי להגיע לרמה הגבוהה ביותר באירופה, לחתום על חוזה ארוך טווח, ומכבי נתנה לי את שני הדברים האלה. אין באירופה הרבה יותר טוב ממכבי. היו לי עוד הצעות כבר אז, טובות מאוד, וידעתי שאם אחכה יהיו לי עוד אופציות. אבל אני מכיר היטב את היורוליג, רציתי לבוא לכאן ואני חושב שזה הזמן המושלם. דיברתי עם אבי אבן ועם ניקולה וויצ'יץ', והם הסבירו שמכבי זו לא סתם עוד קבוצה, שזו משפחה".

השיחות בין המועדון לשחקן החלו עוד כשהוא הופיע במדי ניז'ני נובגורוד, והיה לו עם מי להתייעץ. "גל מקל, ששיחק איתי בקבוצה, היה השותף שלי לחדר, ודיברנו לא מעט. הוא סיפר לי על העיר ועל המועדון, על האוכל. התכתבתי בהודעות גם עם טייריס רייס, והוא אמר לי שתל אביב זה גן עדן. נראה לי שהוא היה שמח לחזור לכאן. השיחות איתם דחפו אותי מאוד לחתום במכבי".

טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
התייעץ עם מקל. רוצ'סטי/קובי אליהו

"חייב למצוא סרטונים של גודס"

"אני יודע מה הייתה המשמעות של בלו למכבי ולאוהדים, ואני רוצה להיות דייויד בלו החדש. אני יכול להיות בלו החדש"

רוצ'סטי קלע בעונה שעברה 18.9 נקודות למשחק ביורוליג, הכי הרבה שהעמיד שחקן במפעל מאז מארק סאליירס ב-2008. הרכז היה בלתי ניתן לעצירה - ואף עמד על 50 אחוזי דיוק לשלוש. האחרון שהגיע למכבי תל אביב בכושר קליעה פנטסטי כזה היה דייויד בלו, שפגע ב-53 אחוזים במדי פורטיטודו בולוניה ב-2006/07 לפני ששב לקדנציה שנייה בצהוב.

ההקבלה הזאת בין שני המתאזרחים אינה מקרית. "פגשתי את דייויד לפני שבועיים, כשהיינו בניו יורק, ודיברנו לא מעט", מספר רוצ'סטי. "הוא היה מסודר כזה, בחליפה, ומאוד התרשמתי. אני יודע מה הייתה המשמעות שלו למכבי ולאוהדים, ואני רוצה להיות דייויד בלו החדש. אני יכול להיות בלו החדש. אני לא חושב שאפשר להחליף אותו, אבל אני אראה לאוהדים כמה אני מעריך אותם. הם הסיבה שאני כאן".

- בניז'ני נובגורוד היית בעל הבית, וכאן התפקיד שלך יהיה מעט שונה, כי לצידך ישחק ג'ורדן פארמר. זה חתיכת מבחן.

"אני לא רואה בזה מבחן. אני בא כדי לשחק ולנצח, ולא משנה מה אני צריך לעשות - לקלוע, למסור, או לשבת על הספסל ולעודד את החברים. יש לנו הרבה שחקנים, שמביאים איתם מגוון דברים, ובכל ערב נתון נוכל לשחק אחרת ולהחליף סגנונות. אנחנו נשחק כדורסל מרגש.

"העונה האחרונה היתה נהדרת, ופתחה לי את האפשרות להגיע לכאן. אני רוצה לנצח, להגיע רחוק, למתוח את הגבולות שלי. זה לא משנה אם אתה מרוויח דולר אחד או מיליארד דולר, כי אתה צריך להוכיח את עצמך בכל אימון ובכל משחק. שמעון מזרחי אמר לנו שהוא מצפה שנזכה בכל התארים, וזה ריגש אותי. התחברתי לזה. ככה בדיוק אני מרגיש. אני רוצה לנצח בכל משחק ומאמין שאפשר לזכות בכל תואר".

- אז אתה חושב שאתם מסוגלים לזכות ביורוליג?

"אני חושב שיש לנו אימון הערב, וחשוב שיהיה לנו אימון טוב. אבל ברור שהחלום שלי הוא לזכות ביורוליג. נצטרך להיות טובים בזמן הנכון, וכן, צריך גם מזל".

- אתה, פארמר, דווין סמית'. מי המנהיג של מכבי?

"בכל משחק יש מישהו אחר שיתבלט. יש מנהיגים על המגרש, קולניים, ושקטים, ובחדר ההלבשה. בסופו של דבר, המנהיג הוא המאמן".

- גיא גודס היה רכז מצוין בפני עצמו, וגם הוא, כמוך, התמחה בקליעות לשלוש.

"אני יודע, אבל אף פעם לא ראיתי אותו משחק. אני חייב למצוא סרטונים שלו ברשת, כדי שאוכל להחזיר לו כשהוא יירד על הטעויות שלי".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
המודל לחיקוי. בלו/ברני ארדוב

רגע לפני פתיחת העונה ביורוליג, רוצ'סטי כבר מרגיש שהוא מתחיל להכיר את ישראל על צדדיה השונים. גם הנעימים פחות.

"קודם כל, אתם ממש אוהבים לצפור במכוניות. הרמזור עוד לא מתחלף לירוק, וכבר אנשים צופרים לי", הוא מספר. "חוץ מזה, קשה לי עם זה שאני חי רחוק מהמשפחה שלי, ויש לי בקשה אחת: תלמדו לקרוא לי טיילור. המון אנשים פונים אלי כאן בשם טיילר".

טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully