וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: אילת בראשון לציון, קטש והאדומים בנס ציונה

11.10.2015 / 18:30

הפיינליסטית מהעונה שעברה תצא למשחק חוץ קשה נגד הקבוצה של דאוסון (19:40, ספ' 5). הכתומים ייאבקו בהפועל תל אביב ללא ג'ון וויליאמסון. הפועל חולון תחנוך את האולם החדש נגד בני הרצליה

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. קובי אליהו
יפתחו את הליגה ברגל ימין? שון דאוסון/קובי אליהו

המחזור הראשון, שפותח את עונת 2015/16 בליגת העל, יימשך מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד המשחקים תעמוד ההתמודדות בין מכבי ראשון לציון להפועל אילת, הפיינליסטית מהעונה שעברה. עירוני נס ציונה, שפותחת עונה שלישית בליגת העל, תנסה להפתיע את הפועל תל אביב של עודד קטש. הפועל חולון, אחרי ההדחה המפתיעה מגביע המדינה, תנסה לגבור על בני הרצליה, שהפסידה את עשרת משחקיה האחרונים בחולון, וניצחה שם בפעם האחרונה בדצמבר 1998.

seperator

מכבי ראשון לציון - הפועל אילת (19:40, ספורט 5)

הקבוצה של שרון דרוקר, שנעצרה בעונה שעברה בחצי גמר הפלייאוף, הפסידה פעמיים בלבד במשחקי ההכנה, למכבי חיפה על הבאזר, ולמכבי תל אביב בחצי גמר גביע ווינר. הכתומים מגיעים לעונה הזאת עם שאיפות לשחזר את העונה שעברה מבחינת הליגה, ובמקביל לרשום הצלחה גם באירופה, שם ישחקו במפעל של פיב"א - יורופקאפ. לוח המשחקים לא האיר פנים לקבוצה מעיר היין, שתתמודד עם הפועל אילת והפועל תל אביב בשני המחזורים הראשונים, ובקבוצה נחושים לפתוח את העונה ברגל ימין. שון דאוסון, כוכב הקבוצה, יקבל השנה עזרה מסקורר מוכשר נוסף, מארק ליונס, שמלבד השניים יהיה מעניין לעקוב אחרי כריס רייט, אחד המעופפים המובילים בליגה.

"אני יודע שהחבר'ה שלנו יבואו לתת את המקסימום ונרצה לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו במשחק", אמר דרוקר לקראת המשחק, "כל עוד השחקנים שלנו נותנים הכול, אני מרוצה". שון דאוסון הוסיף: "אנחנו קבוצה ונבוא לשחק ביחד. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ונגיע לשחק את המשחק שלנו, ניתן הכול על המגרש כדי לנצח".

את העונה שעברה סיימה הפועל אילת בצורה מדהימה, שחזרה מפיגור 2:0 בחצי גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב והדיחה את המועמדת לאליפות בדרך להפסד בגמר סל נגד הפועל ירושלים. אילת עשתה הישג משמעותי בקיץ שהצליחה לשמור על רוב השחקנים הבכירים בסגל, וצירפה שחקנים שלא אמורים ליפול מאלה שעזבו, מה שהופך את השחקנים של אריק שיבק למועמדים להגיע לפיינל פור גם השנה. אילת פתחה את משחקי ההכנה בצליעה, אבל עם החזרה של אלישי כדיר ממשחקי הנבחרת והכניסה לכושר של שני הזרים החדשים אלאדה אמינו ובעיקר סי ג'יי לסלי, היא נראתה נהדר, כולל ניצחון יפה על הפועל ירושלים בארנה בשבוע שעבר.

אריק שיבק: "משחק ראשון נגד ראשון לציון, משחק מאוד קשה מבחינתנו, אבל הרגשה טובה, כולם נרגשים ומוכנים. מבינים את המשמעות והחשיבות של המשחק הזה, למרות שזה משחק ראשון, כולנו תקווה לעונה טובה ומוצלחת, ולפחות שחזור של הדברים שעשינו בעונה שעברה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל אילת קאליף וואייט. קובי אליהו
כולם מוכנים. קאליף וייאט/קובי אליהו

עירוני נס ציונה - הפועל תל אביב (19:35, פריצות בספורט 5)

אחרי שנתיים ראשונות טובות בליגת העל, מנסה הקבוצה הצנועה מהמרכז לרשום עונה נוספת מכובדת כשהמטרה המוצהרת היא כניסה לפלייאוף. בנס ציונה שוב לא הצליחו לשמור על השחקנים הזרים המובילים, אבל ביצעו כמה מהלכים יפים בקיץ ביניהם החזרתו של דיימון סימפסון אחרי עונה אחת בליגה הספרדית, החתמתו של יובל נעימי מבני הרצליה וצירופם של שלושה זרים בעלי פוטנציאל גבוה. הקבוצה נראתה לא רע במשחקי ההכנה, אך דווקא במשחק הגביע נגד אליצור יבנה ביום רביעי הם נראו פחות טוב. איגור נסטרנקו סובל ממתיחה ברצועה הצידית בברך וייעדר בשבועות הקרובים.

"מצפה לנו משחק קשה מול יריבה עיקשת", אמר הקפטן טל דן לקראת ההתמודדות, "אנחנו כבר לא יכולים לחכות לשחק מול הקהל שלנו. המגרש ביום שני יהיה מלא וצפויה אוירה נהדרת. מקווים להציג כדורסל טוב ולפתוח את הליגה ברגל ימין".

אחרי שלוש עונות בהן הפועל תל אביב הגיעה עד לרבע הגמר ונכשלה, העונה יודעים בקבוצה האדומה מתל אביב כי פחות מחצי גמר פלייאוף צפוי לגרור זעזועים כבדים. תקציב הקבוצה עלה גם העונה, ועזר לאדומים להחתים את רוברט רות'בארט ולצרף זרים איכותיים בדמותם של טיילור באטל וכריס אוונס, אך למרות זאת בהכנה לא הצליחו השחקנים של עודד קטש להרשים. בהפועל יודעים שפתיחת העונה שלהם היא קשה מאוד, ואחרי משחק החוץ בנס ציונה מחכים להם משחקים נגד מכבי ראשון לציון בבית ומכבי חיפה בחוץ, והמטרה היא להשיג לפחות שני ניצחונות כדי להתחיל את העונה בחלק העליון. ג'ון וויליאמסון, שנפצע במשחק הכנה בחודש שעבר, לא כשיר למשחק ולא נרשם, ואילו ג'ף אלן, שנפצע לפני שבועיים בשריר הירך האחורי, נרשם וישחק.

"טבעי שיש התרגשות, זה משחק חוץ קשה, אבל עשינו הכנה טובה ואני מאמין בשחקנים שישאירו את הכל על המגרש", אמר עודד קטש לקראת המשחק. רביב לימונד הוסיף: "כיף לחזור למדים האדומים אחרי הקיץ בנבחרת, אני מרגיש טוב ומקווה שנצליח להביא את הדברים הטובים מההכנה למשחק מחר".

טל דן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
"מקווים להציג כדורסל טוב ולפתוח את הליגה ברגל ימין". טל דן/ניב אהרונסון

הפועל חולון - בני הרצליה (19:30, פריצות בספורט 5)

עד לפני שבועיים וחצי, במשחק הפתיחה של הפועל חולון בגביע ווינר, סומנה הקבוצה של אלעד חסין, כאחת הקבוצות שיכולות להרכיב את מרכז הטבלה ומעלה בליגת העל, אלא שמאז איבדו הסגולים את בן רייס לעונה בשל פציעה, ספגו מכה נוספת עם פציעתו של כריס רייט שקרע שריר וצפוי להעדר גם מהמשחק נגד הרצליה, וביום חמישי הודחו מגביע המדינה עם הפסד בחוץ נגד הפועל רמת גןן/גבעתיים מהלאומית. אם כל הדברים הללו לא הספיקו, אז חולון מגיעה למשחק הבכורה בליגה באולם החדש עם לחץ גדול, בידיעה שבמשחקים שלאחר מכן מצפים להם הפועל ירושלים, ושבועיים לאחר מכן מכבי תל אביב, כך שהפסד להרצליה עשוי להתחיל כדור שלג. בקבוצה דיווחו על מכירה של 1,700 מנויים והתקווה היא כי יוכלו ליצור אווירה מספיק ביתית נגד היריבה מהשרון.

"אנחנו נרגשים לקראת משחק הליגה הראשון אי פעם בהיכל החדש", אמר המאמן אלעד חסין לקראת המשחק, "אמנם אנחנו בהרכב חסר אבל יש לנו חוב גדול לאוהדים על משחק הגביע ולכן נבוא להילחם ולשים את הלב על המגרש". הקפטן גוני יזרעאלי הוסיף: "התרגשות גדולה לקראת המשחק. הרצליה קבוצה טובה מאוד, אחרי הסטירה שקיבלנו במשחק האחרון בגביע יש לנו חוב גדול לאוהדים וזה הזמן להחזיר להם".

גם בני הרצליה לא הרשימה במשחקי ההכנה שלה לעונה. הקבוצה של מיקי גורקה קיבלה לראשונה מזה שלושה שבועות את הפורוורד-סנטר ג'יימס סינגלטון במשחק גביע המדינה נגד הפועל עפולה ששיחק רק עם שחקן זר אחד, וגם זה לא עזר לה להראות טוב יותר, והרצליה ברחה רק ברבע האחרון. הסגל של גורקה והיו"ר אלדד אקוניס כולל לא מעט שחקנים מעניינים מלבד סינגלטון, ביניהם הפורוורד דרו קרופורד והסנטר אמאדי אנג'איי, לצד הישראלים מורן רוט, אבירם זליקוביץ', דני רובין, תום מעיין וכארם משעור. הרצליה קיבלה החלטה לשחק העונה עם חמישה זרים בטופס, ולוותר על המענק של הטוטו ווינר, ומעניין יהיה לראות האם ההחלטה הזאת תיטיב עמה מבחינה מקצועית.

מיקי גורקה: "יש לנו משחק לא פשוט מחר, נרגשים לקראת פתיחת העונה, חולון קבוצה מצוינת. מצפה לנו קרב, ניתן את הכל כדי לנצח". מורן רוט: "מרגש מאוד לפתוח עוד עונה בליגת העל, אני מרגיש שתהיה שנה מאוד מאתגרת, יש ליגה טובה מאוד - הקבוצות התחזקו. מיוחד מבחינתי להיות במשחק הפתיחה הרשמי של האולם החדש בחולון כי עברתי שם היסטוריה לא קטנה עם המועדון. אנחנו רוצים לפתוח את העונה ברגל ימין עם ניצחון. בשביל שנעשה את זה נצטרך להיות מאוד אגרסיביים ומחויבים כדי לנצח באולם קשה כמו בחולון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully