וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיקר זה הרומנטיקה: החיים של איקר קסיאס מחוץ לריאל מדריד

20.10.2015 / 9:00

אהבת חייו זרקה אותו אחרי 16 שנים, ההורים לא אהבו את השידוך החדש ומוריניו לעג, אבל איקר קסיאס בסך הכול רצה להרגיש שוב מוערך. אחרי הפרידה הכואבת מריאל מדריד, השוער האגדי מקבל אהבה בפורטו ומחזיר בגדול. גם בחשבון הבנק

רויטרס

בווידאו: איקר קסיאס נפרד מריאל מדריד

זה היה משחק העונה הראשון של איקר קסיאס מחוץ לספרד. פורטו שלו אירחה את בנפיקה ב-20 בספטמבר, והשוער בן ה-34 שמר על התוצאה מאופסת עם כמה הצלות גדולות. ואז הגיעה הדקה ה-87. אנדרה אנדרה הבקיע את שער הניצחון של פורטו, אבל לפחות שתי מצלמות הופנו מיד לכיוונו של קסיאס, שנכנס לאקסטזה והחל להשתולל משמחה על קו ה-16, כאילו הוא עצמו כבש בזה הרגע. השוער הלהיב את אוהדי פורטו, וחבריו אמרו לאחר מכן: "הוא לא חגג בצורה כזו אפילו כשניצח את ברצלונה". זו הייתה שמחה אותנטית, משוחררת.

זה הרגע בו כולם בפורטו הבינו - קסיאס איתנו. עם כל הלב.
ולא מדובר בעניין של מה בכך. הפרידה הכואבת מריאל מדריד הותירה את קסיאס מצולק. אחרי 25 שנים ביחד, מתוכן 16 בנישואין מוסדרים, שוערה האגדי של נבחרת ספרד נזרק על ידי אהבת חייו. הוא היה בגפו כאשר ארז את הדברים ולא הורשה לעבור לזרועותיה של כל אחת. אז הפור נפל על פורטו, למרבה זעמם של הורי החתן, המשוכנעים כי לבנם הגיע שידוך ראוי הרבה יותר.

אולם, אחרי יותר משלושה חודשים בפורטוגל, אפשר להגיד שאיקר קסיאס מרוצה. הגעגועים העזים לאהבה הישנה לא מרפים, אבל עכשיו הוא שוב זוכה להערכה ולחיבה. שוב יכול לחייך. את מה שלא קיבל בחמש השנים האחרונות במדריד, הוא מקבל בכמויות בפורטו.

קסיאס ריגש נער צעיר שקיבל את הנעליים שלו

קסיאס אחרי שניצח את מוריניו: "לא טוב לחיות בעבר"

איקר קסיאס שוער פורטו. AP
יצא מגדרו מרוב אושר. איקר קסיאס חוגג מול בנפיקה/AP

כאשר החבר צ'אבי עזב את ברצלונה, היו שם דמעות של הערכה ואהבה עזה, משני הצדדים. כאשר איקר קסיאס אמר שלום לריאל מדריד, אלה היו דמעות של כעס ואכזבה. השוער האגדי חש כי הופקר על ידי מועדון נעוריו, ומסיבת העיתונאים אליה התייצב לבדו - בזמן שהקבוצה עצמה נמצאת הכי רחוק שאפשר, במסע משחקים באוסטרליה - המחישה היטב את הנתק בין הצדדים. גם "אירוע התיקון" שארגן פלורנטינו פרס לא באמת תיקן. לא את הרושם הציבורי ובטח לא את התחושות הקשות של קסיאס. או של הוריו.

אמו של קסיאס טענה אז: "עיקר האשמה היא על פלורנטינו פרס. לבן שלי היו הצעות נוספות, אבל פלורנטינו לא רצה שיילך לקבוצה גדולה, הוא לא רצה שיצליח. פורטו היא קבוצה ברמה של הליגה השנייה בספרד והבן שלי ראוי לקבוצה בכירה יותר, כמו ברצלונה. אלוף עולם לא יכול לסיים את הקריירה בפורטו! לא הייתי מתנגדת שיעבור לברצלונה, לפחות שם הם ג'נטלמנים. הנשיאים הקודמים של ריאל התייחסו אליו יפה, אבל פרס אף פעם לא אהב אותו". האבא הוסיף: "מאז 2010 מנהלים נגד איקר קמפיין הכפשה, עליו מנצח פלורנטינו בתמיכת כמה עיתונאים בכירים המקורבים אליו".

איקר קסיאס נפרד מקבוצתו ריאל מדריד. רויטרס
דמעות של כעס ואכזבה. איקר קסיאס במסיבת העיתונאים/רויטרס

אז קסיאס נפרד, אבל לא התרחק יותר מדי. הוא נדד לשכנה פורטוגל, ולעוד קבוצה מתוסכלת שלא זכתה בתואר בעונה שעברה. מדוע דווקא פורטו? ראשית, זו הייתה כאמור הקבוצה היחידה שריאל הסכימה להשלים עבורה את שכרו של השוער (אולי כחלק מהסכם עם ז'ורז'ה מנדש, סוכן העל המקורב לפורטו ומייצג גם את דויד דה חאה, שאמור היה להצטרף בקיץ לבלאנקוס). שנית, המאמן הספרדי ג'ולן לופטגי, שוער עבר בעצמו, שכנע את קסיאס שבעזרתו יוכל להישאר עוד קצת בטופ האירופי, ואפילו לעשות את זה כשהוא קרוב לבית. "החיבור והאמון ביני לבין לופטגי היו מהסיבות העיקריות להגעתי", הודה קסיאס כאשר הוצג בקבוצתו החדשה.

על פי הדיווחים, פורטו משלמת כ-3.5 מיליון יורו משכרו של השוער בן ה-34, כשאת היתר (כמעט פי שניים) משלימה עדיין ריאל מדריד. ז'וזה מוריניו, עליו אמרו בספרד ש"יש לו אובססיה לקסיאס", טען כי מדובר בשכר מופרז ולעג לעסקה במהלך הקיץ. בפורטוגל מיהרו להוכיח כי קסיאס מממן למעשה חלק משכרו, בזכות השיפור הניכר במכירות מוצרי המועדון. "קסיאס מצדיק את השכר", אמר המנהל הפיננסי של פורטו, פרננדו גומש. "מכירות החולצות שלנו עלו ב-10 אחוזים. הוצאנו את החולצה מספר 12 למכירה לעונה שלמה, והכול אזל תוך שבועות כך שנאלצנו לעשות הזמנות נוספת. זה לא ייאמן".

המותג מוכיח את עצמו כלכלית, אבל גם מקצועית. עוד מעצירת הפנדל בטרום העונה בדו קרב מול ולנסיה במשחק הידידות. אמנם הייתה טעות בתיקו מול מוריירנסה וגם השער שספג בניצחון על צ'לסי נזקף לחובתו (גם לקח עליו אחריות בסיום) אך בסך הכול מדובר בשידוך מוצלח. קסיאס עדיין לא חווה הפסד עם פורטו בתשעה משחקים בכל המסגרות, ובארבעה מתוכם שמר על רשת נקייה. פרט ליכולת הנפלאה במשחק העונה מול בנפיקה, הוא סיפק עצירות חשובות גם בניצחון היוקרתי על צ'לסי של מוריניו. גם החבר ססק פברגאס לא הצליח לכבוש מולו באותו ערב, וכשנפגשו שוב בנבחרת אמר: "כיף לראות את איקר ככה, יש מבט אחר על פניו. הוא מחייך יותר. טוב לו בפורטו, אוהבים אותו מאוד שם". ריאל מסתדרת היטב בלי איקר, אבל גם הוא חי בשלום בלעדיה.

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
טען שפורטו הפריזה עם המשכורת של קסיאס. ז'וזה מוריניו/רויטרס

ולא רק בפורטו מתלהבים. ברחבי המדינה מגדירים את קסיאס כ"החתמה הגדולה בהיסטוריה של הליגה הפורטוגלית", ואפילו היריבים מפרגנים. ז'ונאס, חלוצה הברזילאי של בנפיקה ומלך שערי הליגה בעונה שעברה, הסביר: "קסיאס לוקח את כל הליגה הזו קדימה. כולם מודעים למעמד שלו ולהישגים שלו, הוא אחד השוערים הטובים בעולם. וכשאייקון כזה מגיע, אז גם ההערכה לליגה גוברת. הרווח כולו של הכדורגל הפורטוגלי".

בזמן שבספרד החל קמפיין אינטנסיבי להצבת דה חאה בשער הנבחרת על חשבון קסיאס, במיוחד לאור הצטיינותו במשחק האחרון מול אוקראינה, בפורטוגל נותנים גב לשוער הוותיק. מאמני שוערים מרחבי הליגה יצאו בשבוע האחרון כדי להסביר את חשיבותו של קסיאס, והאיש שעובד איתו בפורטו תבע את כבודו. "התקשורת רק מנסה ליצור קונפליקטים ולכן פתחה דיון פומבי בנוגע לזהות השוער הראשון", כתב חואן קרלוס ארבאלו, מאמן השוערים הספרדי של פורטו, בחשבון הפייסבוק שלו. "למען השם, תפסיקו להתייחס בחוסר כבוד לקסיאס. יש לנו שוערים טובים, צריך לברך על כך".

קסיאס עצמו נותר אדיש לדיון המחודש. בזמן שכולם מדברים, הוא ממשיך לשבור שיאים בנבחרת ובליגת האלופות, ומשוכנע שהעונה הזו בפורטו תאפשר לו להגיע ליורו 2016 כשוער הראשון של נבחרת ספרד. עוד לפני כן, יש לו חלום להגשים: "מפגש עם ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות. אם זה יקרה, זה אומר שגם לקבוצה שלי וגם לקבוצת נעוריי הייתה עונה גדולה". טוב, אז אולי הגמר לא כל כך ריאלי מבחינת פורטו, אבל עימות פיקנטי כזה באחד משלבי הנוקאאוט הראשונים בהחלט אפשרי. ולקסיאס אין כוונה לתת לקבוצות בית ז' לעמוד בדרכו. בטח שלא למכבי תל אביב.

איקר קסיאס שוער פורטו חוגג. AP
יש לו חלום. איקר קסיאס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully