וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייג'ינג: נובאק דג'וקוביץ' עלה לגמר, ישחק מול רפאל נדאל

המדורג מספר אחת בעולם שמר על מאזן נקי מהפסדים בטורניר בסין עם 2:6, 3:6 מרשים מול דויד פרר, ויפגוש בפעם ה-45 את השוער ממאיורקה, שניצח 5:7, 3:6 את פאביו פוניני. טוקיו: פר הפתיע את נישיקורי

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
נראה נהדר. דג'וקוביץ'/GettyImages

המדורג מספר אחת בעולם נובאק דג'וקוביץ' עלה היום (שבת) לגמר טורניר סין הפתוחה בבייג'ינג, מסבב ה-500 של ה-ATP. הסרבי, שמעולם לא הפסיד בטורניר, עשה את שלו בצורה מרשימה מאוד עם 2:6, 3:6 על דויד פרר (4 בטורניר ו-7 בעולם) תוך שעה ועוד 14 דקות ושיפר את מאזן הראש בראש שלו מולו ל-5:17.

בגמר ישחק הסרבי מול רפאל נדאל (3 בטורניר ו-8 בעולם), שניצח מוקדם יותר 5:7, 3:6 את פאביו פוניני. זה יהיה המפגש ה-45 בין נדאל לדג'וקוביץ' כשהמאזן ביניהם עומד כעת על 21:23 לטובת השור ממאיורקה, שניצח את המדורג 1 בעולם רק פעם אחת בשבעת המפגשים האחרונים ביניהם.

דג'וקוביץ' פתח את חצי הגמר טוב ושבר כבר במשחקון השלישי כשהוא מוסיף לכך שבירה נוספת בדרך ל-1:4. דווקא בשלב הזה הסרבי כנראה היה נינוח מדי ונשבר, אבל שבר מיד בחזרה וזכה במערכה הראשונה עם 2:6. במערכה השנייה הדברים הלכו חלק יותר מבחינת דג'וקוביץ', ששבר שוב במשחקון השלישי וברח כל הדרך ל-2:4, שם שבר פעם נוספת והגיש כדי לעלות לגמר ב-2:5. דווקא בשלב הזה הסרבי נראה לא טוב, ביצע שתי שגיאות כפולות ולא הצליח לנצל נקודת הכרעה. פרר הצליח לשבור וצימק ל-5:3. בשלב הזה, דג'וקוביץ' הרים את הרמה שלו, השיג שבירה ואת הכרטיס לגמר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Chris Hyde, GettyImages
חולם על תואר רביעי השנה. נדאל/GettyImages, Chris Hyde

עוד מוקדם יותר, כאמור, רפאל נדאל העפיל לגמר טורניר בייג'ינג. השור ממאיורקה שמדורג שלישי בטורניר ושמיני בעולם שחזר את הניצחון שלו בגמר טורניר המבורג על פאביו פוניני, כשהפעם הוא חגג עם 5:7, 3:6 אחרי שעה ו-45 דקות.

זה היה המפגש החמישי של השניים השנה, כשפוניני המדורג 28 בעולם כבר הספיק לנצח שלוש. הפעם הראשונה הייתה במגרש בריו בחצי הגמר. הפעם השנייה הייתה במגרש הביתי של נדאל בברצלונה על החימר בשלב שמינית הגמר והפעם השלישית הייתה אף במעמד מכובד יותר, בשלב 32 האחרונים באליפות ארצות הברית הפתוחה. אלא שהפעם נראה שנדאל לא היה מוכן להיתקל בתקלה נוספת וסיפק משחק מצוין שהעלה אותו לגמר בדרך אולי לתואר מספר 4 השנה ו-68 בקריירה. פוניני מצידו החמיץ הזדמנות להניף תואר ראשון אחרי שהגיע לשני גמרים.

כבר בפתיחת המשחק קיבלנו שבירת הגשות כשמי שהיה אחראי לכך הוא פוניני, אבל נדאל החזיר מיד ואיזן ל-1:1. במשחקון הרביעי פוניני נשבר, אבל דאג להחזיר מיד, ומכאן קיבלנו משחק צמוד עד ל-5:5, אז נדאל זכה בשני משחקונים רצופים וסיים עם 5:7. המערכה השנייה הייתה כמעט כולה נטולת שבירות, אבל היחידה שבכל זאת הגיעה הייתה במשחקון השישי כאשר נדאל עלה ל-2:4 ומשם לקח את המשחק למרות שפספס בסך הכול שלוש נקודות משחק. מאוחר יותר ייערך חצי הגמר השני כאשר נובאק דג'וקוביץ' יפגוש את דויד פרר והשניים יאבקו על מקום נוסף בגמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. Atsushi Tomura, GettyImages
בכיוון הנכון לתואר נוסף. ואוורינקה/GettyImages, Atsushi Tomura

מוקדם יותר סטן ואוורינקה הבטיח את מקומו בגמר רביעי השנה אחרי שהוא עשה זאת בטורניר טוקיו, יפן. השוויצרי עצר את ז'יל מולר המפתיע עם 4:6, 6:7 (5) תוך שעה ו-36 דקות וינסה כעת להניף את התואר ה-11 בקריירה שלו. המאזן של ואוורינקה השנה עומד על 47 ניצחונות מ-60 משחקים.

ואוורינקה ישחק בגמר מול בנואה פר המפתיע (32 בעולם), שהצליח לחזור מפיגור של מערכה כדי לנצח 6:1, 4:6, 2:6 את קיי נישיקורי המקומי במשחק שארך שעה ועוד 48 דקות.

טימאה באשצ'ינסקי טניסאית שוויצרית. GettyImages
תיכנס לטופ 10. באשצ'ינסקי/GettyImages

טימאה באשצ'ינסקי השוויצרית עוברת שנה נהדרת ורשמה היום הישג גדול. השוויצרית, המדורגת 12 בעולם, חזרה מפיגור מערכה מול אנה איבנוביץ' כדי לנצח 7:5, 4:6, 1:6 ולעלות לגמר בייג'ינג. זה יהיה הגמר הגדול ביותר אליו מגיעה באשצ'ינסקי בקריירה שלה ובנוסף היא גם תטפס אל הטופ 10 העולמי לאחר הטורניר. השוויצרית נעלה את המשחק בסטייל כשהיא זוכה ב-16 מ-17 הנקודות האחרונות במשחק. באשצ'ינסקי מעולם לא העפילה לגמר של טורניר מסבב הפרמייר ועכשיו היא הצליחה לעלות לגמר של טורניר מסבב הפרמייר מנדטורי, שהוא יוקרתי יותר. באשצ'ינסקי תהיה השוויצרית הרביעית להיות בטופ 10 העולמי אחרי מנואלה מאלייבה פראנייר (דורגה שלישית בשיאה), מרטינה הינגיס (דורגה ראשונה) ופטי שנידר (7).

באשצ'ינסקי תשחק על התואר היוקרתי מול גרבינייה מוגורוסה הספרדייה (5), שבעצמה חזרה מפיגור של מערכה כדי לנצח 6:4, 3:6, 4:6 את אגניישקה רדוואנסקה (4). הספרדייה העוצמתית נזקקה לשעתיים ועוד 13 דקות על מנת להשלים את העבודה במשחק קשה מאוד מבחינה פיזית ומנטאלית.


עדכון ראשון: 9:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully