וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעדי: "אסון לספורט", יו"ר האיגוד: "עם רעש וצלצולים לא נגיע לשום מקום"

7.10.2015 / 13:30

באיגוד השייט מנסים לצאת מהפלונטר אחרי החלטת משרד הספורט שלא לאפשר לשייטים לצאת לאליפות העולם. גלעדי: "השתגענו?". היו"ר הקודם, יהודה מעין: "שהוועד האולימפי ייקח אחריות". פונטי: "אם הייתי נקלע לסיטואציה כזו, הייתי פותר אותה"

שחר צוברי, נמרוד משיח. ברני ארדוב
צוברי נחוש להיות בעומאן, ומשיח?/ברני ארדוב

ביממה שאחרי החלטת משרד התרבות והספורט שלא להתיר למשלחת הישראלית בשייט לצאת לתחרות היוקרתית באליפות העולם בשייט מדגם RSX, נראה שכל הגורמים הרלוונטיים עמלים על ניסיון למצוא פיתרון. למרות זאת, עמדת השב"כ לא השתנתה והוא עדיין מתריע מפני הסכנה בהשתתפות באליפות במדינה המוסלמית.

גילי אמיר, יושב ראש איגוד השייט, אמר בנושא: "אנחנו מדברים עם השב"כ. זה בעייתי מאוד להיות בתחרות במדינה כזו, בטח בימים כאלו, ללא אבטחה". אמיר התייחס לעובדה שנבחרות הג'ודו יצאו למרוקו למרות איסור השב"כ, ואמר: "מה שהיה בג'ודו לא מעניין אותי. עם כל הכבוד, מרוקו זו לא עומאן. אנחנו צריכים לעבוד כעת מתחת לרדאר ולא לחפש להיות גיבורים גדולים. אם רוצים באמת להיות שם, צריך לעשות את זה חכם ולהוריד את הווליום. עם רעש וצלצולים לא נגיע לשום מקום".

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי. מגד גוזני
"גם השב"כ הבין שהוא לא יכול לעצור אותם". אלכס גלעדי/מגד גוזני

יושב ראש האיגוד הקודם, יהודה מעין, מגבה את האיגוד ומצפה מהוועד האולימפי להתערב: "מה שקורה בג'ודו קשור לג'ודו, ואני כן ממליץ לקחת את ההמלצה של השב"כ בצורה רצינית, הרי אם יקרה משהו, כולם יברחו פתאום. איגוד השייט פעל כפי שצריך ועובדה שהוא קיבל את הוויזות. ראיתי שהוועד האולימפי כועס מאוד על איגוד השייט, אבל אם הוועד האולימפי חושב שצריך לטוס, שייקח על עצמו את האחריות. שהוועד יוציא מכתב לאיגוד שהוא לוקח את האחריות ולכל הפחות יוציא רק את הספורטאים האולימפיים. בוא נראה אותם עושים את זה. ברור שלאי השתתפות בתחרות יש השלכות לא טובות, אבל יכול להיות שהמצב מורכב יותר".

משה פונטי, יושב ראש איגוד הג'ודו, לא מעוניין להתערב באיגוד אחר, ואומר: "צריכים לחשוב ולראות במצב כזה מה עושים. יש לאיגוד השייט יושב ראש איגוד, שיכול להחליט לכאן או לכאן. אני עוסק בספורט, ולא בביטחון או בקרבות, אלא רק בקרבות ג'ודו. כיושב ראש איגוד אני צריך לדאוג לספורטאים שלי שצריכים להגיע לאולימפיאדה ואולי להתמודד על מדליה. לכל איגוד יש את המנטליות שלו והפילוסופיה שלו, ואם איגוד השייט החליט כפי שהחליט, כנראה שיש לו את הסיבות. אם הייתי נקלע לסיטואציה כזו, הייתי פותר אותה".

גילי אמיר יושב ראש איגוד השייט. מגד גוזני
מחפש פתרונות ומעדיף לעבוד בשקט. גילי אמיר/מגד גוזני

ובינתיים הספורטאים האולימפיים לא ממש ממהרים לדבר בנושא. כידוע, אליפות העולם מהווה תחרות מבחן רביעית מבין חמש במאבק על מקום בריו. מן הסתם שחר צוברי לחוץ יותר מנמרוד משיח להשתתף באליפות, שכן משיח צבר כבר 11.25 נקודות בעקבות העובדה שסיים שישי באליפות אירופה, זאת לעומת שבע נקודות של צוברי. אצל הנשים, למעין דוידוביץ' יש 10.5 נקודות, אך לא נראה שיהיו לה מתחרות עד לסיום תחרויות המבחן.

אלכס גלעדי, שהינו חבר בוועד האולימפי הבינלאומי, אמר בנושא: "ממה שאני שומע, אני מבין שגם שרת הספורט הבינה שהרעש שהיה אתמול והיום הבהיר לה שאין לה מקום להידחף לנושא הזה. יש בארץ הזו חוקים, וחוק כבוד האדם וחרותו חשוב יותר מהנחיות של השב"כ. השב"כ יעמוד בשדה התעופה ויעצור אותם? השאלה הנשאלת מה השייטים עצמם רוצים, ויכול להיות שחלק שרוצה לנסוע וחלק אחר שלא רוצה לקחת את הסיכון. גם השב"כ הבין שהוא לא יכול לעצור אותם. איגוד השייט הבין ביממה האחרונה שלא יכול להיות שאנחנו בספורט הבינלאומי נשבור את הראש בכל שבוע איך מביאים לכך שישראל תשתתף, בין אם בג'קרטה ובין אם במרוקו, ופתאום ממשלת ישראל באה ועוצרת אותם. השתגענו? אנחנו נלחמים בכוחות אחרונים כדי להחזיק את הספורט הישראלי בזירה הבינלאומית, והממשלה ואיגוד השייט יעצרו אותנו?".

על ההשלכות של אי השתתפות באליפות העולם אמר גלעדי: "זה יהיה אסון לספורט הישראלי אם זה יקרה בגללנו. יכול להיות שיהיה בלגן בארץ ועם כל המהומות יציעו לנו שלא להגיע, וגם זה יהיה אסון, אבל אם אנחנו ביוזמת הספורט הישראלי לא נטוס, זה יהיה אסון גדול מאוד. זה תקדים שאחרי זה אי אפשר יהיה לתקן. זו הסיבה שנלחמתי שמישה זילברמן יגיע לג'קרטה עד כדי כך שמנכ"ל התאחדות הבדמינטון בעצמו המריא לסינגפור כדי להביא אותו ביד. לפחות הוא היה שם, גם אם לא נתנו לו להתאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully