וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצלחה שלהם, התענוג שלנו: הסיפורים שיתבלו את העונה בליגת העל

11.10.2015 / 13:40

הבן של סגן אלוף ה-NBA יוביל את הפועל תל אביב לגמר, הפורוורד של הרצליה ימשוך את המגזר הערבי למגרשים, הכוכב של ראשון לציון יהפוך לסופרסטאר, הילד של מכבי יפרוץ למרות המתאזרחים וצביקה שרף יהיה צביקה שרף. הסיפורים שיכולים להפוך את עונת 2015/16 בליגת העל למרתקת

צילום מסך

בווידאו: תמיר בלאט במשחק אולסטאר הנוער של היורובאסקט

תמיר בלאט (הפועל תל אביב)

בקיץ שעבר, כשחתם תמיר בלאט בהפועל תל אביב, לא מעט אנשים תהו על כדאיות המהלך מצד השחקן ומצד הקבוצה. מדובר ברכז נמוך בקבוצה שהיו בה כבר שני גארדים ישראלים מובילים. בשלב זה חוזה לארבע שנים עם שנה ראשונה בליגה הלאומית נראה קצת שאפתני מדי. בלאט עוד לא מספיק בולט ברמת בוגרים, וגם בנוער לא הצליח להוביל את נבחרת הנוער לדרג א' בקיץ 2014.

קיץ אחד עבר, והתמונה השתנתה מעט. לבלאט הצעיר מובטחות דקות משחק על מי מה שנראה במשחקי ההכנה, והוא המחליף הבולט של טיילור באטל הנהדר. הוא מגיע אחרי עונה טובה ברמת השרון בלאומית וקיץ פנטסטי עם נבחרת הנוער שעלתה לדרג א', הזמנה למחנה ה-NBA לשחקני נוער והשתתפות במשחק אולסטאר הנוער במהלך היורובאסקט.

הפועל תל אביב גרסת 2015/16 היא מועדון שנמצא במבחן. אין כבר את התירוץ של עונת העלייה והעונה השנייה מחוץ לאולם הביתי שנחנך בעונה שעברה. אם בעונה שעברה הטרגדיה של אורי שלף ז"ל הייתה יכולה להסביר את הנפילה בסיום העונה ולאי העפלה שלישית ברציפות לחצי גמר הפלייאוף, אז עונה רביעית מחוץ לארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי תהיה כבר כישלון חמור שממנו עודד קטש לא ייצא בזול. בקבוצה יודעים שחייבים להגיע ל-1-4, ויהי מה.
במציאות הזאת, הצלחה של תמיר בלאט, ביחד עם הגעה של האדומים לחצי גמר הפלייאוף יכולה להיות סיפור מרגש בליגת העל.

תארו לכם מצב בו בעוד אביו ייאבק בסוף חודש מאי ותחילת יוני על התואר ב-NBA, ירשום הילד בן ה-18 הצגה סטייל בר טימור בדרבי בחצי גמר הפיינל פור? סיפור כזה יהיה סנסציה אמיתית. שדרוג מעמדו של בלאט והפיכתו לשחקן רוטציה תורם תגרום לעניין לא קטן בליגה, ואולי, מי יודע, גם בארה"ב יוזכר שמו בשם הפיקנטריה.

תמיר בלאט שחקן הפועל תל אביב מול ליאור אליהו, דונטה סמית' שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
המרענן הרשמי. תמיר בלאט/ברני ארדוב

כארם משעור (בני הרצליה)

לפני חמש שנים החליט כארם משעור לקום ולעזוב את ישראל. המטרה - לשחק בקולג'. ממש כמו כמעט כל שחקן ישראלי לפניו, ההצלחה של הפורוורד מנצרת, ששיחק בנבחרת הנוער שירדה לדרג ב' ב-2010, לא הייתה סלולה. הוא ניסה את מזלו ב-UNLV, מכללה גדולה לכל הדעות שסיפקה את הבחירה הראשונה בדראפט לפני שנתיים - אנתוני בנט, ולמרות שקיבל דקות משחק בגארבג' טיים זה לא עבד. משעור לקח הימור נוסף, עבר למורהד סטייט הקטנה, ישב שנה אחת בחוץ בגלל חוקי המכללות, ושנה נוספת בחוץ בגלל פציעה, וכך אחרי שנתיים בהן שיחק 5 דקות, פרץ בעונה שעברה במורהד סטייט עם 10.9 נקודות ו-5.9 ריבאונדים.

בקיץ, קצת אחרי שכבר היה ברור שמשעור רוצה לחזור לליגת העל, ניסה סוכנו הישראלי לשדך לו קבוצה ישראלית. המאמנים, שרובם הכירו את הכישרון עוד מימיו בנוער, לא קפצו עליו, ולא התרשמו מהקלטות בהן נראה הפורוורד קולע מבחוץ בטבעיות, חודר ומסיים באגרסיביות בטבעת. למה? אולי כי שבעו ממתאזרחים שונים שהגיעו מקולג'ים קטנים ולא הרשימו, אולי כי מה שהם זכרו ממשעור לא היה מספיק מרשים, ואולי כי לא התעמקו בזה מספיק. מי שכן זיהתה את הפוטנציאל היא בני הרצליה, שהחליטה לתת לו חוזה ארוך טווח.

220 נקודות, זה מה שקלע רפעת (רפי) חיידר בחמש עונות במכבי חיפה ועל פי הנתונים של מנהלת ליגת העל בכדורסל, הוא הקלע הבכיר ביותר של המגזר הערבי בליגת העל. עד היום לא היו אפילו עשרה שחקנים ערבים ששיחקו בליגת העל, למרות שהערבים מהווים אחוז נכבד מהאוכלוסיה במדינה. הצלחה של כארם משעור והפיכתו לשחקן לגיטימי בליגת העל, צפויה לגרום לקהל שמזוהה יותר עם הכדורגל הישראלי ופחות עם הכדורסל, לבצע שינוי. ואולי, מי יודע, זו תהיה תחילתה של מהפכה של ממש.

סטיבן דניס לצד כארם משעור שחקני בני הרצליה. מגד גוזני
מאמנים פקפקו. משעור, משמאל/מגד גוזני

שון דאוסון (מכבי ראשון לציון)

אל הפלייאוף בסיום העונה שעברה נכנס שון דאוסון בכושר מצוין - 19.5 נקודות, 7.5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים רשם הגארד-פורוורד של שרון דרוקר בארבעת המחזורים האחרונים של העונה הסדירה, משחקים בהם ניצחה ראשון לציון רק פעם אחת. סיום העונה הקפיץ מעט את המספרים של דאוסון והעמיד אותם על 13.2 נקודות ו-5.5 ריבאונדים, מספרים נהדרים שסיימו עונה בה הפך לאחד הישראלים הטובים בליגה, אך לא עונה שתיכנס לספרי ההיסטוריה. ואז הגיע הפלייאוף. דאוסון התחיל הכי חזק שאפשר עם קביעת שיאי קריירה של 28 נקודות ו-16 ריבאונדים בניצחון החוץ על הפועל חולון ברבע הגמר, ולא עצר עד ההדחה במשחק השלישי נגד הפועל ירושלים כשהוא מסיים עם 21.1 נקודות ו-7.4 ריבאונדים, המספרים הכי טובים מבין כל השחקנים ששיחקו בפלייאוף.

הפריצה המדהימה של שחקן מכבי ראשון לציון כמעט גרמה לו להפוך לבחירת סיבוב שני בדראפט בעל כורחו. בינתיים הוא קיבל מקום בסגל נבחרת ישראל, וממש לא בחסד, רק כדי לגלות שלפחות בנבחרת מרווח הטעויות קטן יותר, וההזדמנות שלו לבוא לידי ביטוי בטורניר עצמו, למרות הכנה טובה מאוד, לא הייתה גבוהה. דאוסון סיים את הקיץ עם הרגשה שיכול היה לתת יותר, אך בוודאות הוא יהפוך לבורג משמעותי מאוד במדים הכחולים לבנים החל מהשנה הבאה.

ליגת העל מחפשת גיבורים וצמאה להצלחה של שון דאוסון, שחקן ישראלי שיכול לסחוף מועדון לצמרת הגבוהה ולהצלחה באירופה. הליגה, התקשורת והקהל, חיבקו את רביב לימונד לפני שנתיים כשביחד עם קרלון בראון רשם עונת שיא בהפועל תל אביב, והיא תעשה את זה גם עם בנו של ג'ו. אלא שהצלחה של מכבי ראשון לציון לא תספיק. שון דאוסון יכול להיות אחד השחקנים הטובים ביותר בליגה, גם מבין הזרים, כבר העונה. כדי שזה יקרה, הוא יהיה חייב להרים את המספרים שלו.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. קובי אליהו
ליגת העל צמאה לשחקנים כמוהו. דאוסון/קובי אליהו

איתי שגב (מכבי תל אביב)

זה, פחות או יותר, מה שעבר על הסגל הישראלי של מכבי תל אביב: קבלת הדרכון של טיילר רוצ'סטי ופרסום התמונות שלו על רקע כנסיות. החתמה של דגן יבזורי מתחת לאף של הפועל ירושלים. ההגעה המתוקשרת של ג'ורדן פארמר, וההחלטה הלא פשוטה האם לרשום אותו בתור ישראלי או זר.

החזרה של גיא פניני וסילבן לנדסברג מפציעות. החתימה של יוגב אוחיון על חוזה חדש. אה, והייתה גם החזרה של איתי שגב לסגל אחרי שנתיים בהן נדד בהפועל חולון וגלבוע/גליל.
כשמכבי תל אביב החתימה את איתי שגב לחמש עונות היא סימנה אותו כשחקן הצעיר הישראלי הטוב ביותר בשוק, ביחד עם עידן זלמנסון שעשה אז את הצעדים הראשונים בבוגרים. ההבטחה הייתה כל כך גדולה, עד כדי כך ששמו נקשר אפילו עם הגעה אפשרית ל-NBA. אחרי שלא שיחק יותר מדי בהשאלה בהפועל חולון, שגב עבר בשנה שעברה לתפקיד מרכזי יותר בגלבוע/גליל, אלא שלמרות כמה משחקים טובים, המעבר לעמדה מספר 5, ביחד עם הסגל החלש של הקבוצה מגן נר גרמו לכך שהרושם שנותר מהעונה של שגב לא חיובי.

העונה נגמרה בקמפיין טוב של נבחרת העתודה, אך לא בפריצה משמעותית, בעיקר בשל פציעה במהלך שלב הבתים. עם כמויות הביקורת שיש נגד שלושת המתאזרחים מכבי תל אביב תצליח להתמודד. אלא שכבר שנים, מאז עומרי כספי, לא הצליח שחקן צעיר לבלוט אפילו קצת ביד אליהו. במצב הגבוהים של הקבוצה של גיא גודס, לפני החיזוק בארינזה אונואקו, ממש לא בטוח שלאיתי שגב אין דקות משחק סבירות בליגת העל, במיוחד עם חוק הצעירים. אם יקרה נס והוא יראה מגרש שלא בגארבג' טיים, ואפילו יוכל להוכיח את עצמו, הכדורסל הישראלי יוכל לסמן לעצמו סיפור חיובי שנרקם ברחוב הירקון.

גארד מכבי תל אביב, איתי שגב. קובי אליהו
שנים שישראלי לא צמח ביד אליהו. איתי שגב/קובי אליהו

צביקה שרף (מכבי אשדוד)

לפני עונה וחצי חזר צביקה שרף הוותיק לנוף הכדורסל הישראלי. שרף התייצב למסיבת עיתונאים מאולתרת בראשון לציון, בה סיפר על החביתה שהכין לו יצחק פרי כששכנע אותו לחזור ולהציל את הקבוצה. החזרה של שרף הייתה סבירה, ראשון נשארה בליגה, אבל לא נכנסה לפלייאוף, ובקיץ, כשבא לשבת עם הכתומים על הארכת החוזה שלו, לא הגיע לעמק השווה ועזב. היו כאלה שחשבו שיעבור עוד זמן רב עד ששרף יחזור לאמן בליגת העל, אלא שחצי עונה עברה, מכבי אשדוד התבססה במקום האחרון בטבלה, ושרף נקרא שוב לדגל. הפעם ההצלחה הייתה גדולה יותר - מאמן הנבחרת לשעבר הוביל את אשדוד להישרדות מרשימה, כולל ניצחונות בדרייב אין ובארנה בירושלים, והחזיר את הצבע ללחיים של הקבוצה. הפעם, הוא גם קיבל את האופציה להמשיך לעונה נוספת.

למי שעדיין לא הספיק לצפות בקמפיין המינויים האינטרנטי של מכבי אשדוד לקראת עונת 2015/16, מוזמן לעשות את דרכו לעמוד הפייסבוק של הקבוצה. בגדול, מדובר במופע יחיד של צביקה שרף. בעיר הנמל ידעו לצחוק על מידת הרצינות שיש לשרף והציגו אותו בתור רס"ר צבאי, זה שמצעיד את השחקנים במסדר הבוקר, או בודק את אורך הזקן של יהונתן שולדבראנד.

15 שנים עברו מאז שצביקה שרף פתח עונה בקבוצה. לא מעט בזכותו, מכבי אשדוד חזרה להיות קבוצה מעניינת לקראת העונה הבאה עם שחקנים שפשוט מרתק לראות כיצד יסתדרו עם האופי של המאמן בן ה-63. אייזיאה סוואן ויהונתן שולדבראנד הם החשודים הטבעיים לפיצוץ מול שרף. אלא שכאמור, עיקר העניין של אשדוד העונה הוא שרף. תנו לנו כמה שיותר ממנו - כמה שיותר מהצעקות, כמה שיותר מהחגיגות הדרמטיות אחרי הניצחונות, כמה שיותר מהציטוטים הבלתי נשכחים. ליגת העל רוצה עונה מלאה בצביקה שרף, והיא תקבל אותה רק אם הוא יצליח.

מאמן מכבי אשדוד צביקה שרף. יותם רונן
נכנסה בו רוח שטות. צביקה שרף/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully