וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: שגיא מוקי, גולן פולק וטומי ארשנסקי פרשו מאליפות ישראל

7.10.2015 / 8:15

השלושה, שהודחו בשנה שעברה בשלבים המוקדמים של התחרות, לא יתייצבו כדי לשמור על עצמם לקראת גרנד סלאם פריס. איגוד הג'ודו לא הודיע על כך, ותמונותיהם של מוקי ופולק מתנוססות בפרסומים לקראת האליפות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה של איגוד הג'ודו לאליפות, כולל שגיא מוקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליפות ישראל בג'ודו שתצא הבוקר (רביעי, 9:00) לדרך אמנם מושכת אליה לא מעט אנשים שמחוברים לענף, אבל דווקא מאירוע השיא בישראל שלושה ג'ודוקא בכירים ייעדרו ממנו. מדובר באלוף אירופה, שגיא מוקי, במדליסט הארד מאליפות העולם, גולן פולק ומטומי ארשנסקי. למרות זאת, איגוד הג'ודו, לא טרח להודיע על כך, ובמודעות שפרסם מתנוססות תמונותיהם של מוקי ופולק, שכלל לא יתחרו.

באיגוד הג'ודו מסבירים כי ההחלטה של השלושה שלא להופיע לאליפות ישראל קשורה לכך שבשבוע הבא תיערך תחרות גרנד סלאם פריס והם מעוניינים לשמור על עצמם. אגב, בשנה שעברה כל השלושה הודחו באופן מפתיע כבר בשלבים המוקדמים של התחרות. מוקי, שהחליט אז להתחרות במשקל של עד 81 ק"ג, נוצח על ידי יבגני לוטקין כבר בסיבוב הראשון. פולק, שהעלה את הקושי ל-73 ק"ג, הפסיד בסיבוב השני אחרי שנכנע לקדט נדב בכר שהכניע אותו באיפון. ארשנסקי נוצח אז על ידי העולה החדש מאוקראינה דמיטרי רסקין.

במסגרת אליפות ישראל מתחרים באולם מטרווסט ברעננה מיטב הספורטאים הישראלים באחד האירועים הבודדים שמתקיימים בארץ בענף הג'ודו. דווקא מהסיבה הזו אליפות ישראל מושכת אליה צופים רבים, אך שלוש מהדמויות הבולטות בנבחרת ישראל לא ייטלו בה חלק.

שגיא מוקי נבחרת הג'ודו. מגד גוזני
שומר את עצמו. שגיא מוקי/מגד גוזני

ואת מי בכל זאת אפשר יהיה לראות? בקטגוריית 66 ק"ג יתחרה טל פליקר שייאבק בשנה הקרובה על מקום בריו יחד עם גולן פולק וברוך שמאילוב, כשהאחרון החליט להתחרות באליפות ב-73 ק"ג, כפי שמקובל באליפויות מהסוג הזה כדי להעלות את רמת הקושי. ב-81 ק"ג יתחרה אסף חן, שזה עתה חזר מתחרות הגרנד פרי טשקנט אחרי שסיים במקום החמישי. ב-90 ק"ג יתחרה אלון ששון, ב-100 ק"ג פיטר פלצ'יק ומעל 100 ק"ג אורי ששון.

אצל הנשים, מרבית הג'ודוקא הבכירות יתחרו. ב-48 ק"ג ניתן לצפות למפגש גמר מעניין בין שירה ראשוני לאמילי רוסאנו. גילי כהן, שזה עתה חזרה עם מדליית ארד מתחרות הגרנד פרי בטשקנט, תתחרה ב-52 ק"ג ועשויה לפגוש בגמר את רוני שוורץ. קמילה מינקאווה תתחרה ב-57 ק"ג, מדליסטית הארד מאליפות אירופה ירדן ג'רבי תתחרה ב-63 ק"ג ועשויה לפגוש בגמר את רותם שור, ב-70 ק"ג הקהל הישראלי סוף סוף יזכה לראות את לינדה בולדר, העולה החדשה מהולנד, ליאור וילדיקן שרגילה להתחרות עם בולדר, תנסה את מזלה דווקא ב-78 ק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully