וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFL: סיכום השבוע בליגה

6.10.2015 / 11:30

טוד גרלי השאיר את השנה הקשה מאחוריו, הראה למה הראמס הפתיעו את כולם ולקחו אותו גבוה כל כך בדראפט האחרון וזכה להשוואות לפיטרסון ולינץ'. השופטים וצ'נסלור בצד של סיאטל, האיש שעזב את הסיהוקס מככב ופוגע ברשת פיצריות וההגנה של דנבר מחזיקה את פייטון

טוד גרלי סנט לואיס ראמס. Rick Scuteri, AP
כמו פיטרסון או לינץ'? גרלי/AP, Rick Scuteri

דאון ראשון ו-10:

זה לא היה פשוט. אחרי חמישה משחקים בעונת פוטבול המכללות שעברה, טוד גרלי שמע פתאום ממנהלי ג'ורג'יה בולדוגס כי הוא מושעה מהקבוצה בחשד שעבר על חוקי ה-NCAA. על פי הטענות נגדו, גרלי דרש שמונה עד 25 דולר לכל חתימה שהעניק, דבר האסור בתכלית על שחקני המכללות. החקירה החלה וגרלי, אחד משחקני המכללות הטובים ביותר בשנתיים וקצת שלו באת'נס, נאלץ לשבת ביציע במשך חודש וחצי, עד שנוקה והורשה לחזור למגרש.

המשחק הראשון שלו אחרי הקאמבק היה ב-15 בנובמבר, מפגש מרתק בבית מול אובורן הגדולה. גרלי, שלמרות ההשעיה עוד היה מועמד לזכייה בהייזמן, היה אדיר באותו משחק עם טאצ'דאון ו-138 יארד, שהעלו אותו למקום השני בתולדות הבולדוגס ביארדים על הקרקע. אלא שאז, בעוד ריצה שגרתית לשישה יארד, הרץ האחורי הנהדר ביצע תנועה לא נכונה וקרע את הרצועה הצולבת. העונה הלכה ובדיעבד, גם הקריירה בג'ורג'יה נגמרה.

דראפט ה-NFL יצא לדרך בקיץ האחרון ואחרי כמה בחירות צפויות, הגיע תורה של סנט לואיס. עם הבחירה העשירית, הראמס הדהימו את כולם והורידו מהלוח את גרלי, מה שהוביל את הרץ שלהם בעונה שעברה, זאק סטייסי, לצייץ: "Yikes". ואכן, סטייסי שהיה מצוין בעונת הרוקי וגרוע בעונה שעברה ביקש טרייד ונשלח לג'טס, בעוד סנט לואיס שמה את מבטחה בגרלי ומחליטה לחכות עד שיחלים לחלוטין מהפציעה הקשה.

זה לקח קצת זמן ובשבוע שעבר, גרלי עלה למשחקו הראשון בקריירת ה-NFL, מול פיטסבורג וכמו כל סנט לואיס, היה חלש עם תשעה יארד בשש נשיאות. המשחק הבא היה בחוץ, מול אריזונה המושלמת וגרלי, סופסוף, התפרץ. הרץ הצעיר סיפק 146 יארד (הכי הרבה של שחקן סנט לואיס מאז סטיבן ג'קסון ב-2011) ב-19 נשיאות של הכדור, כולל ריצה עוצמתית במיוחד ל-52 יארד. ברבע הרביעי בלבד, גרלי הכריע את המשחק והשלים את ההפתעה הגדולה של הראמס במדבר עם 106 יארד על הקרקע. הרוקי האחרון שנבחר בסיבוב הראשון וסיפק רבע רביעי עם למעלה מ-100 יארד בריצה היה אדריאן פיטרסון, ב-2007. כתב הליגה, אלברט בריר, צייץ: "אמרתי זאת כבר באפריל. טוד גרלי הוא בחור יוצא דופן. הוא מסוג השחקנים שאפשר לבנות סביבם את ההתקפה שלך, כמו פיטרסון או לינץ'".

"הוא התפוצץ השבוע", אמר התופס טבון אוסטין ואילו הליינבקר ג'יימס לאורנייטיס הוסיף: "היה טוב לראות אותו ככה. כל קדם העונה ראינו כמה הוא עבד קשה כדי לחזור. בשבוע שעבר הוא ניער קצת אבק והשבוע ראינו את היכולת האמיתית שלו. ראינו בדיוק למה לקחנו אותו במקום בו לקחנו אותו בדראפט. הוא מוכשר בטירוף, סוס עבודה. יש לו יכולת פריצה אדירה". אחרי ארבעה מחזורים, סנט לואיס היא הקבוצה הכי פחות יציבה בליגה. היא ניצחה את סיאטל ואריזונה ונראתה נורא בהפסדים לוושינגטון ופיטסבורג. השבוע היא יוצאת למשחק כמעט חסר סיכוי, בלמבו פילד. האמנם?

ג'ף פישר מאמן סנט לואיס ראמס. Rick Scuteri, AP
הקבוצה הכי מוזרה בליגה שייכת לג'ף פישר/AP, Rick Scuteri

דאון שני ו-1:

"לא היה לי מושג שקיים חוק כזה", הודה קיי ג'יי רייט, אחרי שדחק החוצה מהאנדזון והחוצה מהמגרש את הכדור שקאם צ'נסלור הוציא מהיד של קלווין ג'ונסון. ערימת החוקים הבלתי נגמרת של הליגה הכתה שוב. רק ביום ראשון למדנו, הודות לג'קסונוויל ואינדיאנפוליס, שאם קבוצה בועטת פאנט ושחקן מהקבוצה הבועטת נוגע ראשון בכדור ואז מנסה להשתלט עליו שחקן מהקבוצה המקבלת ומפמבל אותו, שתי האפשרויות לסיום המהלך הן או טאצ'דאון או כדור של הקבוצה המקבלת, אבל לא פאמבל לטובת הקבוצה הבועטת (מסובך?). למזלה של סיאטל, אפילו השופטים לפעמים הולכים לאיבוד בין כל החוקים והסיהוקס יצאו ממשחק גרוע שלהם עם ניצחון.

את הניצחון הזה הם חייבים כמובן לצ'נסלור, שהוכיח בשני המשחקים בהם שיחק העונה כמה הוא היה חסר בשני המשחקים בהם לא שיחק וגרם למייקל בנט לדרוש מהבוס בסיאטל לשלם לבחור כמה שהוא רוצה. סיאטל, במקום ליפול ל-3:1, רחוקה כעת רק משחק אחד מראשון הבית והשבוע נוסעת לסינסינטי למשחק גדול בין שתי קבוצות שרוצות ללכת רחוק העונה. ראסל ווילסון אומנם סיפק מהלך משוגע שהכריע את המשחק סופית, עם סקרמבל ומסירה ל-50 יארד, אבל התקפת המסירה בראשותו שוב לא מייצרת מספרים וסיאטל רק במקום ה-27 בליגה ביארדים למשחק באוויר, כאשר גם במשחק בו מרשואן לינץ' פצוע ויושב בחוץ, ג'ימי גרהאם בקושי נוגע בכדור (4 תפיסות ל-29 יארד).

קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס מול קלווין ג'ונסון דטרויט ליונס. Elaine Thompson, AP
צ'נסלור מציל את המצב מול קלווין ג'ונסון/AP, Elaine Thompson

דאון שלישי ו-4:

ומסיאטל, לאיש שעזב אותה בפגרה האחרונה. דן קווין, האיש שיצר בשתי העונות שלו כמתאם ההגנה של הסיהוקס את אחת ההגנות הטובות בתולדות הליגה, כזו שסיפקה אליפות ועוד כמעט אליפות למרות אותם מספרים של ווילסון, עבר לאמן את אטלנטה וכבר עכשיו מסתמן כאחד המאמנים הטובים ב-NFL. בגיל 45, קווין מתייצב לראשונה על הקווים כמאמן ראשי והפאלקונס, שניצחו עשרה משחקים בשנתיים האחרונות תחת מייק סמית' וסבלו ממחסור קשה באופי ובחוכמה, שהוביל להמון הפסדים צמודים ומתסכלים, נראים נפלא עד כה, בעיקר התקפית.

השבוע הם התעללו בהגנה של יוסטון, שהייתה אמורה להיות טובה לפני העונה, עם 428 יארדים כוללים ו-48 נקודות, הכי הרבה שלה הקבוצה מאז ה-14:56 על טמפה ביי לפני 13 חודשים. מי ששילמה על כך ביוקר היא רשת הפיצריות "פאפא ג'ונס", שמציעה לתושבי העיר הנחה בימי שני בהם הפאלקונס מנצחים, בהתאם לכמות הנקודות שהם שמים על הלוח.

דן קווין מאמן אטלנטה פאלקונס עם הבעלים ארתור בלאנק. David Goldman, AP
כוכב עולה על הקווים. דן קווין עם הבוס, ארתור בלאנק/AP, David Goldman

דאון רביעי ו-7:

ההגנה הטובה ביותר בליגה אחרי ארבעה מחזורים, כי ברור שכן, שייכת לדנבר. בשעה שפייטון ממשיך להראות כמו הצל של עצמו והשבוע ממש ניסה לחרב את המשחק עם שני איבודים מטופשים שלא מתאימים לו, ההגנה מנצחת לברונקוס משחקים והם כבר על 0:4. והגנה, למי ששכח, מביאה תארים על פי הקלישאה. דנבר מייצרת רק 304 יארד למשחק עד כה בהתקפה, מקום 27 בלבד ב-NFL. אבל ההגנה שלה מאפשרת הכי מעט יארדים ליריבות, 275.5 והכי מעט יארדים באוויר. מעבר לאקיב טאליב, שנמצא בכושר נהדר, נדמה שבכל שבוע צץ גיבור חדש אצל הברונקוס, שכעת ייהנו משני משחקים יחסית נוחים, באוקלנד וקליבלנד, לפני שיצאו לשבוע החופש.

הקרדיט על ההגנה הולך לווייד פיליפס, שאולי היה מאמן כושל בדאלאס (הוא עדיין האחרון שהוביל את בפאלו לפלייאוף), אבל החזרה לברונקוס, אותם אימן ב-1993 ו-1994, עושה לו טוב. האיש שעזר לייצר את מפלצת ג'יי ג'יי וואט ביוסטון, שב לעניינים אחרי שנת שבתון בתור מתאם ההגנה של גארי קוביאק וכרגע זה נראה מצוין. אם המספרים של פייטון יתיישרו, דנבר באמת יכולה ללכת רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully