וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה, זה בשבילך: סרחיו אגוארו ומאוריציו סארי במדור נבחרי השבוע

5.10.2015 / 7:00

החתן לשעבר של מספר 10 האגדי ענה למי שטען שהוא לא חד, עם חמישייה נדירה. מאמן נאפולי, שספג ביקורת קשה ממראדונה, שינה שיטה ולפתע עושה נפלאות. ובתפקיד יד האלוהים: קיילור נבאס. מדור נבחרי השבוע, כולל האיש שזקוק לרחמיו של מוריניו

one

בווידאו: החמישייה של קון אגוארו ב-1:6 של מנצ'סטר סיטי על ניוקאסל

שחקן השבוע

סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

מאז השער שלו לרשת צ'לסי בפתיחת ה-0:3 המשכנע של הסיטיזנס במחזור השני, סרחיו אגוארו לא מצא את הרשת בליגה. חודש וחצי אחר כך, תוך 20 דקות בלבד, הארגנטינאי הנחית חמישייה על הראש של ניוקאסל. בדיוק הכמות שכבשה נועלת הטבלה עד הביקור שלה במנצ'סטר. כך, שנה אחרי הרביעייה הראשונה שלו בקריירה, קון אגוארו חגג חמישייה ראשונה וסיפק תשובה מוחצת לכל מי שטען שהוא לא מספיק חד העונה.

"לואיס סוארס, ליאונל מסי, ניימאר, קארים בנזמה - קון נמצא יחד איתם באותה רמה", פרגן החבר פאבלו סבאלטה. "הוא שחקן יוצא דופן, כולנו יודעים כמה טוב הוא יכול להיות. אין ספק, הוא אחד החלוצים הטובים בעולם". המאמן מנואל פלגריני גילה שהכוכב שלו נזקק לטיפול בהפסקה, שכן סחב פציעה ממשחק ליגת האלופות נגד בורוסיה מנשנגלדבאך, אותו הכריע בגרמניה עם פנדל בתוספת הזמן. "ידענו שאנחנו צריכים להיות זהירים איתו כי הוא קיבל מכה ביום רביעי", אמר הצ'יליאני, שלא שוכח את התקופות (הלא מעטות) בהן אגוארו היה חסר בגלל פציעות. "הוא טופל בהפסקה, וכנראה שזה היה טיפול טוב מאוד". כנראה? בטוח. גול אחד לפני ההפסקה, עוד ארבעה ב-17 דקות לאחריה.

אגוארו, מלך שערי מנצ'סטר סיטי בפרמיירליג, הצטרף לאנדי קול, אלן שירר, ג'רמיין דפו ודימיטאר ברבאטוב ברשימה האקסקלוסיבית של כובשי החמישיות בעידן החדש של הליגה האנגלית, רק שהוא עשה זאת בפרק הזמן הקצר מכולם. בנוסף, הוא השווה את שיא המועדון של טומי ג'ונסון, שהבקיע חמישייה עבור הסיטיזנס ב-2:6 על אברטון, אי שם ב-1928. וכל זה, כאמור, כשהוא לא בכשירות מלאה. חמש בעיטות למסגרת, חמישה שערים. רוברט לבנדובסקי לא לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
וזה כשהוא פצוע. סרחיו אגוארו/GettyImages

מאמן השבוע

מאוריציו סארי - נאפולי

"אני לא יודע מה קרה בקיץ, בניטס היה מניה בטוחה. סארי? אני מכבד אותו, אבל הוא לא המאמן המתאים עבור נאפולי. הם נתנו לו מתנת יום הולדת ענקית. אני הייתי משאיר את בניטס. אם הוא יושב היום על הספסל של ריאל מדריד, אז כנראה מישהו עשה משהו לא בסדר. כולם רואים איזו טעות נאפולי עשתה".

זה מה שהיה לדייגו מראדונה לומר רק לפני כשלושה שבועות על מאוריציו סארי בתכנית טלוויזיה בנאפולי, אחרי שהקבוצה צברה שתי נקודות בלבד בשלושת מחזורי הפתיחה של הסרייה A. וסארי בן ה-56, שעשה עבודה מרשימה באמפולי וקיבל בקיץ את הג'וב הגדול הראשון בקריירה שלו, השיב בצניעות: "כבוד גדול שמראדונה יודע מי אני, הוא אגדה. אשמח להעמיד אותו על טעותו".

אתמול, קצת אחרי שדייגיטו רקד עם שחקני נבחרת הראגבי של ארגנטינה בחדר ההלבשה בלסטר, סארי קידם בכמה צעדים את שלב ההוכחות שלו מול המושבע מראדונה. נאפולי פירקה את מילאן 0:4 בסן סירו, הנחילה לה את התבוסה הקשה ביותר בליגה זה שש שנים וחגגה את הניצחון הגדול בתולדותיה על הרוסונרי. ועל המפנה הזה ביכולת של התכולים חתום קודם כל המאמן, שלא התעקש על ה-4-3-1-2 שחשף את נקודות התורפה של הקבוצה. הוא עבר ל-4-3-3 ("היינו זקוקים לאיזון, זו שיטה יותר הגנתית") ומאז נאפולי על הגל. הגנתית והתקפית.

בששת המשחקים מאז שינוי השיטה, שחקניו של סארי כבשו 18 שערים וספגו אחד בלבד. לורנצו אינסינייה נמצא בכושר הטוב בקריירה, גונסאלו היגואין נראה נהדר והברזילאי אלאן מתגלה כרכש פנטסטי שתורם גם להנעת הכדור, גם למשחק הלחץ וגם מספק מספרים. ובזכות השיטה החדשה, כאמור, אפילו ההגנה הרעועה הצליחה להתייצב. יתרה מכך, ראול אלביול (!) זוכה לשבחים. בקיץ, מילאן העדיפה את סינישה מיכאילוביץ' על פני סארי. נאפולי, שניהלה מגעים גם עם מיכאילוביץ', הלכה בסוף על המאמן המעשן של אמפולי. יכול להיות שעכשיו הצמד ברלוסקוני את גליאני מצטער על הבחירה. ומעניין מה יש למראדונה להגיד עכשיו.

מאוריציו סארי מאמן נאפולי. GettyImages
שינה שיטה והכול השתנה. מאוריציו סארי/GettyImages

פלופ השבוע

ברניסלב איבנוביץ' - צ'לסי

אי אפשר להתחמק מזה. ברניסלב איבנוביץ', אחד השחקנים הכי יציבים בפרמיירליג בעשור האחרון ולדעת רבים המגן הימני הטוב באירופה בעונה שעברה, נמצא בכושר איום ונורא. נקודת התורפה הבולטת של צ'לסי, בתקופה בה לקבוצה לא ממש חסרות כאלה. הקהל רואה את זה, התקשורת רואה את זה וגם המאמנים היריבים רואים (ומנצלים) את זה. רק ז'וזה מוריניו ממשיך בשלו. פרט לימים בודדים בהם קיבל מנוחה, כמו נגד מכבי תל אביב בליגת האלופות, המגן הסרבי לא איבד את מקומו בהרכב (פתח בכל 62 משחקי הליגה האחרונים) וזוכה אשראי כמעט בלתי מוגבל למרות הופעות קטסטרופליות.

בשבת, בהפסד הביתי המביך 3:1 לסאות'המפטון, הגיע תורו של דושאן טאדיץ' לחגוג עליו. החבר מנבחרת סרביה לא התחשב ופשוט התעלל פעם אחר פעם באיבנוביץ', שגם היה אשם בשער השני של הסיינטס. הרגע בו טאדיץ' השפיל אותו עם מגוון הטעיות בקצה השמאלי של הרחבה, הפך ויראלי במהירות. "איבנוביץ' הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים", הקניט אחד האוהדים בטוויטר. לפחות השופט הפעיל את מידת הרחמים ולא שרק נגד מגן צ'לסי לשני פנדלים ברורים שביצע. מתי מוריניו ירחם עליו ויוציא אותו מההרכב?

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
כולם רואים מה קורה לאיבנוביץ', חוץ ממנו. ז'וזה מוריניו/רויטרס

מהלך השבוע

העצירה של קיילור נבאס בתוספת הזמן בדרבי של מדריד

הכרעה לא הייתה בדרבי בין אתלטיקו לריאל, אבל מנצח אחד יצא מאצטדיון ויסנטה קלדרון. קוראים לו קיילור נבאס. בקיץ לא ספרו אותו. רפא בניטס אמר שהוא השוער הראשון שלו, אבל במקביל פעל בכל הכוח להחתמת דויד דה חאה. ביום האחרון של חלון ההעברות, נבאס נותר בדמעות כאשר העסקה נפלה והמעבר שלו למנצ'סטר יונייטד נמנע. אולם, מעז יצא מתוק. השוער שהצטיין במדי לבנטה וכיכב במונדיאל 2014, קיבל (בלית ברירה) את הבמה בריאל מדריד ומראה לכולם שהוא לא פחות טוב מדה חאה.

הפנדל שעצר לאנטואן גריזמן, השני שלו העונה (הראשון שעושה זאת בריאל מדריד מאז פאקו בויו ב-1996), היה עוד החלק הפשוט. רגע השיא הגיע בתוספת הזמן, אז ג'קסון מרטינס הפציץ מ-16 מטרים כדור מהיר שנראה בדרך הבטוחה אל הרשת, אך נבאס הגיב כמו פנתר והשאיר את התוצאה בעינה. שני שערי חובה בשמונה משחקים - המאזן הטוב באירופה. ותודה לפקס שהשאיר אותו במדריד.

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם השוער קיילור נבאס (מימין). רויטרס
כמו פנתר. קיילור נבאס/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: הורליו גומש (ווטפורד) - הגן על הצרעות מפני עקיצות
מגן ימני: פדרו פריירה (סמפדוריה) - ילד בן 17 עם ביטחון של בן 30
בלם: ג'רום בואטנג (באיירן מינכן) - חילץ הכי הרבה כדורים, מסר הכי מדויק ולקינוח: שני בישולים
בלם: הייקו וסטרמן (בטיס) - הצלה מהקו וקור רוח של חלוץ מול השער
מגן שמאלי: ג'יבריל סידיבה (ליל) - סוף סוף קצת גולים
קשר: בורחה ואלרו (פיורנטינה) - המהנדס של פאולו סוזה
קשר: לורנצו אינסינייה (נאפולי) - הוריד את מילאן על ארבע
קשר: אלכסיס סאנצ'ס (ארסנל) - כך שומרים על המקום בנבחרת השבוע
חלוץ: צ'ארלס (מלאגה) - שלושער שקטע את הבצורת של הקבוצה
חלוץ: גרציאנו פלאה (סאות'המפטון) - תצוגה של חלוץ מטרה קלאסי
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: הייתה יופי של ארוחת חג, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully