וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יצחקי: "רוצה להיות שחקן הרכב, עבדתי קשה כדי לחזור לכושר"

4.10.2015 / 7:05

חלוץ מכבי תל אביב קיבל תיאבון: "אם היה לי את הפיזיות שיש לשחקני דינמו קייב, לא הייתי משחק בישראל". ורמוט: "רוצה מספרים בגולים או בבישולים. המצב במדינה ממש מטורף". יוקאנוביץ' מעודד משבירת הבצורת של זהבי

one

הסיטואציה הבלתי אפשרית של החיים כאן. שחקני מכבי תל אביב על הדשא בבלומפילד וכמה מאות מטרים מהמקום, מותקף בפראות אוהד כדורגל של הפועל תל אביב שחוזר ממשחק כדורגל בכפר סבא. את המשחק, בו הביסו את הפועל עכו 0:5, מסיימים שחקני מכבי עם הידיעה המצמררת מירושלים על רצח שני ישראלים בעיר העתיקה, ממש בזמן שהם שיחקו כדורגל. אי אפשר היה שלא לערב אמש נושא בנושא. "המצב במדינה הזו מאוד מורכב. ממש מטורף", נגע גילי ורמוט במציאות חיינו. "אם לא המצב הביטחוני, ישראל היתה גן עדן. כשנרצחים אנשים שלנו על רקע לאומני וכשזה קורה בירושלים ממש בזמן שאנחנו משחקים כאן כדורגל בתל אביב, אתה רק צריך לבקש שבינינו לבין עצמנו יהיה שלום ושלא נחווה אירועים כמו שהיו הערב כאן בתל אביב. אנחנו, שחקני הכדורגל, נגד כל תופעה של אלימות או גזענות. הקהל צריך לבוא ליהנות ולתמוך בקבוצה שלו".

ורמוט לא נהנה מהחגיגה של מכבי תל אביב במחצית השנייה. הוא הוחלף כשהכל היה עדיין תקוע במשחק של מכבי. לבטח היה רוצה להישאר על כר הדשא ואולי לחגוג סוף סוף שער. "באנו מוכנים והגול המוקדם עזר לנו מאוד", אמר. "ידענו לבטל את עכו. סימנו וי על המשחק הזה ומתקדמים הלאה. יצאתי כשהיה 0:1. היה עדיין צפוף כי הם היו במשחק. לפעמים המחליפים נהנים יותר כי הם נכנסים בסוף כשהכל כבר נפתח. אני מחכה לגול שלי. אני רוצה מספרים אם זה בגולים או בבישולים. אני מרגיש שאני בדרך הנכונה. השבוע האחרון היה מאוד חיובי עבורי. כל התקופה האחרונה טובה מבחינתי. לקח קצת זמן, אבל עכשיו זה בסדר".

גילי ורמוט מכבי תל אביב מול שמוליק מלול הפועל עכו. קובי אליהו
מתחיל לחשוב על מספרים. ורמוט/קובי אליהו

את המחצית הראשונה סיימה מכבי עם שער בודד שגם כך היה עצמי של עכו. ברק יצחקי נתן את האות במחצית השנייה לחגיגת השערים כשכבש בוולה מפינת ה-16. חלוץ מכבי תל אביב חיכה לזה והבהיר סופית: "אני כבר יותר לא מתעסק בפציעות שעברתי. אני מרגיש שאני נכנס לכושר טוב. כדי לחזור לכושר אני צריך לקבל דקות ואני שמח שזה קורה ושאני מבקיע. יש לנו עוד דרך ארוכה".

הקהל של מכבי תל אביב רוצה לראות את יצחקי על כר הדשא. לא פעם מתלוננים האוהדים על משחק שבלוני, מתוכנת ולא מבריק. "תמיד מחמם את הלב לשמוע שהקהל רוצה אותי במגרש", הודה יצחקי. "אני תמיד מנסה לעשות דברים כדי שהמשחק שלנו יהיה יפה כי אחרי הכל זו הצגה. הקהל בא לראות הצגה ואנחנו צריכים לשמח אותו. אני רוצה להיות שחקן הרכב במכבי תל אביב, אבל אני יודע שזה תהליך. עבדתי קשה באימונים כדי לחזור לכושר ואני יודע שאני יכול להיות שחקן הרכב. יש מלחמה גדולה על ההרכב. יש לנו הרבה מפעלים לשחק בהם, כך שכולם ישחקו".

לא בטוח שיש גם לשחקנים של דינמו קייב את הקסם שיש ליצחקי ברגליים, אבל אצלם הכל יותר פשוט ובנוי על פיזיות, מהירות וטקטיקה. יצחקי מתחבר: "אם היה לי את הפיזיות, המהירות והכוח של שחקני דינמו קייב, לא הייתי משחק בישראל. אני לא 1.90 מ' כמו ירמולנקו. אני לא אוקראיני ואין לי דרכון זר. הבסיס שהם עוברים שם כשהם צעירים יותר, הוא טוב יותר. הם מקבלים יסודות טובים יותר ממה שאנחנו מקבלים כאן. אנחנו נופלים מולם בפיזיות. כל שחקן זר שבא לשחק בישראל ובטח במכבי, עומד נפעם נוכח הטכניקה של השחקן הישראלי אבל לפעמים יש נתונים פיזיים בהם אנחנו נופלים. אני חושב שאנחנו נמצאים בליגת האלופות, אבל יש פערים גדולים בין הליגה הישראלית לליגת האלופות. הם רגילים שם לקצב אחר. אני מאמין שאנחנו משתפרים ממשחק למשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
חזר לכושר. יצחקי/קובי אליהו

יצחקי, שעבר כבר פעמיים פציעה ברצועה הצולבת באותה הברך, סיפר כי שוחח עם עומר פרץ ממכבי נתניה מיד לאחר שהאחרון נפצע. פרץ מחכה עדיין לבדיקה שתקבע סופית את גורלי ויצחקי מחזיק אצבעות. "עומר ואני חברים מאוד טובים. יוצא לי בתקופה האחרונה לייעץ להרבה שחקנים שעוברים את זה. אני מקווה שיתברר בסוף שלא מדובר בפציעה כל כך חמורה. אפשר לחזור מזה אפילו שזה באותה הברך. אם הוא ישאל אותי אני אמליץ לו לנשוך שפתיים, לעבוד קשה ולחזור".
ואי אפשר בלי הבישול לערן זהבי בשער הראשון של מספר 7. אחרי זה בא גם השני מבישול של טל בן חיים. "כולם יודעים את האיכויות של ערן", אמר יצחקי. "גם כשהוא לא מבקיע, רמת המחויבות שלו גבוהה והתנועה שהוא עושה בלי כדור היא מעל כולם. אני שמח שהוא הבקיע היום צמד כי זה יעזור לנו ויעזור גם לו".

סלבישה יוקאנוביץ' חשב לא מעט לפני שהשיב לשאלה האם ההבדל בין מכבי תל אביב לעכו הוא כמו ההבדל בין צ'לסי למכבי תל אביב. "אני לא יודע להשוות בין שתי התחרויות האלה", אמר. "לא בכל יום מכבי תל אביב תבקיע חמישייה לעכו וגם הערב היו דקות לא פשוטות עד שיצחקי הבקיע את השני. לא יכולתי לדעת לפני המשחק איך נבוא. אם הייתי חושב שנבקיע חמישייה, הייתי מהמר ולא מאמן. עשינו צעד טוב ואני שמח שיותר שחקנים נכנסים לכושר טוב. כשהפסדנו לרעננה שאלו אותי אם הפסדנו את האליפות. אז היום אנחנו במקום הראשון, אבל יש לפנינו עוד דרך ארוכה. ננצל את הפגרה כדי להכשיר עוד שחקנים שלנו שייכנסו לסגל. אני מקווה ששחקני הנבחרת יחזרו אלינו בריאים".

שחקן מכבי תל אביב, דור מיכה. GettyImages
"מה שהוא עשה זה כבר היסטוריה". מיכה על הספסל/GettyImages

באשר לדור מיכה שאיבד את מקומו, אבל יוקאנוביץ': "זה חלק מהכדורגל. מה שהוא עשה בעבר זו היסטוריה. העתיד תלוי בו". על השילוב של יצחקי ליד זהבי, אמר יוקאנוביץ': "אנחנו ממשיכים לנסות כל מיני דברים. היום זה היה יותר מתאים לשחק עם יצחקי וזהבי בחוד אבל עדיין היו רגעים שהיה לנו מאוד קשה למצוא רווחים בהגנה של עכו. לי לא חשוב איך אנחנו פותחים את המשחק, אלא איך אנחנו מסיימים אותו. לפעמים המחליפים יותר חשובים שהם נכנסים ופותרים לנו את הבעיות. אני מאמן קבוצה ולא מאמנים שחקנים בודדים".

לשאלה מה הוא אהב יותר, את החמישייה שמכבי הבקיעה או את העובדה שלא ספגה שער, אמר הסרבי: "שני הדברים חשובים לי. זה לא פשוט לסיים משחק עם שער נקי וזה נהדר מבחינתי. שמחתי שערן הבקיע. הוא היה טוב בחודש ספטמבר טוב, אבל לא כבש. היום הרגשתי בהתחלה שהוא כבר נואש להבקיע והוא עבד הרבה בשביל זה. עכשיו, כשהוא הבקיע, אני משוכנע שילך לו יותר חלק. השערים של ערן הם חדשות נהדרות עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully