וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על התואר: רוברט לבנדובסקי מול פייר אמריק אובמיאנג

4.10.2015 / 10:30

הם שוברים את כל שיאי הכיבושים, אחד מהם ינסה לזכות באליפות עם באיירן מינכן, השני עם דורטמונד. הפולני הפך לחלוץ הראשון שאהוב על פפ, השני מצא את מקומו כחלוץ העונה. אובמיאנג ולבנדובסקי: ראש בראש

עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: מתכוננים ליום ראשון הגדול של הכדורגל האירופי

פייר אמריק אובמיאנג, רוברט לבנדובסקי. Simon Hofmann ,Nigel Treblin, GettyImages
שני החלוצים החמים בבונדסליגה. לבנדובסקי ואובמיאנג/GettyImages, Simon Hofmann ,Nigel Treblin

אחרי שנה בה בורוסיה דורטמונד הייתה ברווז צולע, חוזר המפגש בינה לבין באיירן מינכן להיות בין שתי הקבוצות הטובות בגרמניה ושתיים מהטובות באירופה. עם זאת, המפגש הנוכחי לא יהיה רק בין שתיים מהגדולות באירופה, אלא גם בין שניים מהחלוצים הטובים ביבשת ובטח שניים שנמצאים בכושר ההבקעה הטוב ביותר. רוברט לבנדובסקי מהצד של באיירן מינכן ופייר אמריק אובמיאנג מזה של BVB. לבנדובסקי מוביל את טבלת הכובשים בגרמניה עם 10 שערים, בעוד אובמיאנג נושף בעורפו עם אחד פחות.

לכבוד המשחק הגדול והמפגש בין שני החלוצים הלוהטים, ערכנו השוואה ביניהם ובין המצב בו יגיעו לאליאנץ ארנה ביום ראשון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כושר עכשווי

רוברט לבנדובסקי - נכון להיום, החלוץ הטוב בעולם ולבטח זה שנמצא בכושר הטוב ביותר מכולם. לבנגולסקי מוביל את טבלת הכובשים בבונדסליגה (10) ובמוקדמות היורו (10, כולל שניים מול אלופת העולם גרמניה). החלוץ הפולני בן ה-27 כבש 10 שערים בתוך שבוע ולמעשה בתוך 184 דקות: החמישייה הבלתי נשכחת בתשע דקות מול וולפסבורג, צמד מול מיינץ ושלושער מול דינמו זאגרב בליגת האלופות. ב-12 משחקים העונה בנבחרת פולין ובבאיירן מינכן יש ללבנדובסקי 17 שערים ו-4 בישולים. אחרי השלושער של הפולני מול דינמו זאגרב, הוא הגיע ל-26 שערים ב-42 הופעות בליגת האלופות.

פייר אמריק אובמיאנג - כבש צמד במחזור האחרון מול דרמשטאדט, שהספיק רק ל-2:2 מאכזב מאוד, אבל גם כך הוא עומד כבר על תשעה שערי ליגה העונה. החלוץ מגאבון כבש גם שער אחד בגביע ועוד שלושה במוקדמות הליגה האירופית, כך שהוא הרשית כבר 13 פעמים העונה ונמצא בכושר פנטסטי.

שלט שמראה על החמישייה של שחקן באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי מול וולפסבורג. Lennart Preiss, GettyImages
מה עוד צריך להוסיף?/GettyImages, Lennart Preiss

שינויים בתקופה האחרונה

רוברט לבנדובסקי - פפ גווארדיולה, במסגרת שלל הרוטציות ושינויי ההרכבים שהוא מבצע, הותיר את החלוץ הפולני על הספסל במשחק מול וולפסבורג. כשלבנדובסקי נכנס, הוא הגיב עם חמישייה בתוך תשע דקות ומאז למאמן הקטלאני לא הייתה יותר מדי ברירה, אלא להרכיב אותו בכל משחק. כך יהיה גם מול בורוסיה דורטמונד.

פייר אמריק אובמיאנג - הרבה קבוצות באירופה חשקו בו אחרי העונה שעברה בה היה טוב מאוד על אף יכולת ירודה מאוד של בורוסיה דורטמונד, אבל אובמיאנג החליט להישאר במערב גרמניה. ב-31 ביולי הודיעה BVB על הארכת חוזהו של הגאבוני עד 30 ביוני 2020, כשהוא עצמו נראה ונשמע מאושר. "אני שמח להחייב ולקשור את גורלי לזה של בורוסיה דורטמונד בשנים הקרובות. אני מרגיש רצוי מאוד במועדון הזה, בקבוצה הזו ובעיר הזו. BVB בשבילי היא הבית השני. אני נמצא בכל לבי כאן ולא רוצה לעזוב".

אובמיאנג עשה השנה הסבה מלאה כשהחל להיות מוצב בעמדה בה הוא מהטובים בעולם - חלוץ. העין שרואה את המהירות שלו, מיד תחשוב שמדובר במי שיכול להיות קיצוני נהדר. ואכן, זו העמדה בה הוצב אובמיאנג לאורך כל הקריירה שלו. אחרי שבעונה שעברה הוזז רבות לאגף על מנת לפנות את המקום בשפיץ לצ'ירו אימובילה המאכזב, הקיץ עבר אובמיאנג סופית לעמדת החלוץ. אמנם המהירות שלו מבלבלת את הקוונים במקרים רבים והם מניפים את הדגל כשהם לא צריכים לעשות את זה, אבל גם בלמים מתקשים מאוד להתמודד עם המהירות הזו. אובמיאנג הוא ממש לא שחקן של מהירות בלבד והשנה הוא מציג יכולת סיום גבוהה מאוד, טכניקה משופרת ותנועה עם הרבה שכל.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
אובמיאנג בפוזיציה מוכרת/GettyImages

יחס משאר הקבוצה

רוברט לבנדובסקי - לחלוץ הפולני הייתה כימיה מצוינת עם תומאס מולר מאז שהגיע, אבל עושה רושם שההיעדרות של אריאן רובן ופרנק ריברי אפילו מחדדת ומחזקת את מעמדו על המגרש. אפשר היה לחוש בזה במשחקים האחרונים כשהשחקנים של באיירן חיפשו להזין אותו בכדורים אפילו על חשבון שערים שלהם עצמם. טיאגו אלקנטרה פרגן לו בנדיבות יוצאת דופן בשער השני ב-0:5 מול דינמו זאגרב, דוגלאס קוסטה מחפש אותו בכל הזדמנות וגם מולר מוריד מהאגו שלו לטובת השחקן החם ביותר בעולם. כמובן שקינגסלי קומאן הצעיר מבין את מעמדו בתוך שלל כוכבי הקבוצה.

בניגוד ל"מפלצת" שיצר בברצלונה עם ליאונל מסי, עושה רושם שפפ גווארדיולה חרד מאוד ליחסי הכוחות בבאיירן ומרבה לשמור על כל הכוכבים באיזון. בעונות שעברו הוא אפילו היה מושיב מעט על הספסל שחקנים בכושר טוב מעת לעת כדי לא ליצור מצב של שחקן שהוא מעל הקבוצה. נראה שגם עם לבנדובסקי המצב לא יהיה שונה, אבל בינתיים החלוץ הפולני לוקח כל רבע הזדמנות שניתנת לו.

פייר אמריק אובמיאנג - קשה לשכוח את מסכות באטמן ורובין ששלפו פייר אמריק אובמיאנג ומרקו רויס בחגיגות השערים מול שאלקה בעונה שעברה. השניים חברים טובים מחוץ למגרש וגם עליו ואובמיאנג נהנה מאוד משיתוף הפעולה עם מספר 11, שמפטם אותו בשלל בישולים ומסירות שעוזרות לו מאוד. החלוץ הגאבוני אפילו ציין שאחת הסיבות שהוא כל כך נהנה לשחק בדורטמונד היא שיתוף הפעולה עם רויס וחגג כשהאחרון האריך את חוזהו בינואר האחרון.

השנה, בניגוד לשנתיים האחרונות מאז הגיע, אובמיאנג נהנה גם מיכולת משופרת להפליא של הנריך מחיטריאן. הארמני הכישרוני, שזייף בשתי העונות הראשונות שלו מול היציע הדרומי בווסטפאלן שטאדיון, נראה נהדר השנה, מנהל את המשחק של בורוסיה וסוף סוף מראה למה שילמו עליו כל כך הרבה כסף כדי לרכוש אותו משחטאר דונייצק. כדורי העומק האינטליגנטיים שלו שמסופקים לאובמיאנג בנדיבות, עוזרים לו מאוד להגיע למצבים. עושה רושם שיש ביניהם שילוב מצוין: קשר שיודע להכניס כדורים בתזמון נהדר וחלוץ מהיר במיוחד עם תנועה חכמה, כמו שהחמיא לו מאמנו תומאס טוכל כשאמר על התנועה שלו שהיא "מדהימה".

חלוץ דורטמונד רוברט לבנדובסקי חוגג. רויטרס
לבנדובסקי חוגג את הרביעייה מול ריאל מדריד/רויטרס

רגעים גדולים

רוברט לבנדובסקי - כמעט שנתיים וחצי לפני החמישייה בתשע דקות, רשם החלוץ הפולני ערב בלתי נשכח עבורו, עבור אוהדי בורוסיה דורטמונד, עבור ריאל מדריד ואוהדיה ועבור כל חובבי הכדורגל. לבנדובסקי, אז עדיין חלוץ בורוסיה דורטמונד, כבש רביעייה מהדהדת בווסטפאלן שטאדיון בחצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. הפולני הפך לשחקן הראשון וגם האחרון (נכון לעכשיו) שכובש ארבעה שערים במשחק אחד בחצי גמר ליגת האלופות ועוד עשה את זה מול ריאל מדריד. קשה לראות איך מישהו מצליח לשחזר את ההישג הזה. לא פלא שאחרי המשחק לבנדובסקי נשמע מבולבל ואמר: "זה פשוט מדהים. אין לי מושג מה אני יכול להגיד. אבל יש לנו מטרה אחת והיא לשחק טוב במדריד ולעלות לגמר".

פייר אמריק אובמיאנג - הרגעים הגדולים של פייר אמריק אובמיאנג הם פתיחת העונה הנוכחית, בה כבש בכל אחד משבעת מחזורי הליגה ששוחקו עד כה ושבר שיא בונדסליגה. בבורוסיה דורטמונד היו כמה חלוצים גדולים לאורך השנים כמו יאן קולר, אברטון, מארסיו אמורוסו, ספטן צ'פויזאט, קרל היינץ רידלה ולבנדובסקי בעצמו, אבל רק אחד הצליח לכבוש תשעה שערים במדי BVB בשבעת מחזורי הליגה הראשונים וזה היה לותאר אמריך. הוא עשה את זה אי שם ב-1965/6, וגם אז הוא לא כבש בכל אחד ואחד מן המחזורים הללו. אובמיאנג עומד על רצף של תשעה משחקים בהם כבש, והוא רחוק שלושה משחקים מלהשוות את שיאו של לבנדובסקי במדי בורוסיה דורטמונד. אובמיאנג עצמו אמר ש"לכבוש שערים עושה לי טוב. כחלוץ, זו העבודה שלי ואני שמח מאוד שאני כובש". כך הוא גם נראה.

מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה. GettyImages
כך זה נראה כשהוא סוף סוף מצא חלוץ רחבה. גווארדיולה/GettyImages

מה עבר אצל המאמן

רוברט לבנדובסקי - בבאיירן מינכן חיפשו בשנים האחרונות חלוץ רחבה אמיתי שיתאים לפילוסופית המשחק של יופ היינקס ולאחר מכן של פפ גווארדיולה. חלוץ שרץ, רץ, רץ ועוד קצת רץ, וגם עושה עבודה טקטית ומשתלב במשחק הנעת הכדור. מריו גומז היה גולר גדול בבאיירן, אבל לקה מבחינה טכנית ולא שרד, מריו מנדז'וקיץ' נתן עונות יפות בבאיירן ואפילו הפך לקרואטי הראשון שכובש בגמר ליגת האלופות, אבל לא הסתדר עם גווארדיולה. רוברט לבנדובסקי התאים כמו כפפה ליד לסגנון המשחק של באיירן, כשמצד אחד הוא לא בעל גינונים של כוכב, עובד קשה מאוד ומבצע משימות טקטיות, ומצד שני הוא כובש בחסד, בעל טכניקה גבוהה, מהירות וחוכמת משחק. לא פלא שבאיירן רדפה אחריו במשך כל כך הרבה זמן עוד כששיחק בדורטמונד ושיופ היינקס - ספק שיכור ניצחון, ספק שיכור משמפניה - הכריז כבר אחרי גמר הצ'מפיונס ליג ב-2012/13 שלבנדובסקי סגור. והנה, הפך הפולני לחלוץ רחבה הראשון איתו פפ גווארדיולה ממש שמח ומסתדר בקריירת האימון שלו.

פייר אמריק אובמיאנג - בניגוד ליורגן קלופ, שעוד ניסה לתת קרדיט לאימובילה אולי כי הרגיש מחויבות לכך אחרי שרכש אותו בהרבה כסף, תומאס טוכל נפרד בקיץ מכל מי שלא התאים לרמה של בורוסיה דורטמונד. אחד מאותם שחקנים היה אימובילה, שעבר לסביליה. כולם ציפו שדורטמונד תצרף עוד חלוץ לסגל, אבל טוכל המתין ובסופו של דבר הצהובים-שחורים שאלו את עדנאן ינוזאי ממנצ'סטר יונייטד, שמשחק מתחת לחלוץ ובאגפים. בורוסיה דורטמונד נשארה עם אובמיאנג ואדריאן ראמוס כחלוצים ובינתיים זה מספיק בהחלט ואפילו נראית כמו אחת ההחלטות הטובות ביותר של טוכל בקריירה: לתת לאובמיאנג להיות החלוץ שלו. בלי חוכמות והתחכמויות, בלי שינויים טקטיים תוך כדי משחק וניסיונות שונים, חלוץ מטרה. שני הצדדים יוצאים נשכרים מכך.

תומאס טוכל מאמן בורוסיה דורטמונד. Alex Grimm, GettyImages
הפך את אובמיאנג לחלוץ מטרה באופן קבוע. טוכל/GettyImages, Alex Grimm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully