וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 40, נייט האפמן חולה בסרטן מתקדם: "לא יודע כמה זמן נותר לי"

29.9.2015 / 13:55

אחד הסנטרים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב סיפר לוואלה ספורט: "המחלה חשוכת מרפא". האפמן שיחק שלוש עונות בצהוב ורשם במדי הקבוצה קריירה מופלאה, במהלכה זכה בסופרוליג

AP

צפו בביצועיו של נייט האפמן במכבי תל אביב

נייט האפמן, אחד הסנטרים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב, חולה במחלה סופנית, בגיל 40 בלבד. הכדורסלן המצוין, שזכה עם הצהובים באליפות אירופה, חולה בסרטן מתקדם. גורמים שנותרו איתו בקשר אחרי שעזב את ישראל, סיפרו היום שחרף מצבו הקשה, האפמן שומר בשבועות האחרונים על מצב רוח יחסית מרומם ובשיחות איתו הוא הרבה להעלות זכרונות מהארץ.

האפמן סיפר היום לוואלה ספורט: "חליתי בסרטן בשלפוחית השתן והוא התפשט לכליות ולריאות. הסרטן מתפשט בקצב מהיר ומדובר במחלה חשוכת מרפא. אני לא יודע כמה זמן נותר לי. בדיוק היום אני אמור לפגוש אונקולוג שינסה להעריך".

מכבי תל אביב פרסמה הודעה בה נכתב: "מכבי תל אביב מחזקת את ידיו של נייט האפמן, מגדולי השחקנים של המועדון בכל הזמנים, מתפללת לשלומו ומאחלת לו מכל הלב הצלחה במאבקו במחלה הקשה".

שחקן מכבי תל אביב לשעבר נייט האפמן. AP
כל כך עצוב. האפמן/AP

האפמן (2.12 מטר) לא נבחר בדראפט 1997, הצטרף לאיידהו סטמפרד מליגת הפיתוח בעונת 1997/98, החליט לנסות את מזלו מעבר לים וחתם בפואנלבראדה הספרדית. לאחר עונה אחת בקבוצה הצנועה מפרברי מדריד הוא צד את עיני מכבי תל אביב, שהפתיעה כשהנחיתה את הסנטר האלמוני בשנת 1999.

במדי הצהובים רשם קריירה מצוינת שארכה שלוש עונות וכללה הגעה לגמר היורוליג ב-2000, זכייה בסופרוליג ב-2001, זכייה בשלוש אליפויות ישראל ושלושה גביעי מדינה. האפמן זכה גם בתואר ה-MVP של הסופרוליג ב-2001 ובתואר שחקן העונה בישראל באותה שנה.

האפמן קלע 18.8 נקודות והוריד 7.5 ריבאונדים שהעניקו לו את תואר מצטיין הסופרוליג. משחק השיא שלו היה בחוץ נגד פורטיטודו בולוניה בשנת 2000, אז קלע 29 נקודות (19 מ-19 מהקו) והעניק למכבי תל אביב ניצחון חוץ גדול שהחזיר את סדרת ההצלבה ליד אליהו. האפמן גם הגיע עם מכבי תל אביב לפיינל פור 2002, ולאחר מכן הרגיש בשל להגשים את חלומו ולשחק ב-NBA.

ביולי 2002 חתם האפמן לשלוש עונות בטורונטו רפאטורס עבור 5.2 מיליון דולר, אולם הופיע בשבעה משחקים בלבד (3.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים ב-10.9 דקות) ושוחרר על ידי טורנטו משום שלטענתם הסתיר פציעה בברך. לאחר פרישתו מכדורסל הקים האפמן מחנה כדורסל לילדים עם חברו מימי מכבי תל אביב טיטי פופה.

נייט האפמן בשנת 2014. ויקיפדיה, אתר רשמי
האפמן בשנת 2014/אתר רשמי, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully