וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אגדה: יוגי ברה הלך לעולמו בגיל 90

23.9.2015 / 19:16

שחקן העבר של ניו יורק יאנקיז, שמחזיק עד היום בשיא האליפויות (10) ובשיא ההופעות בוורלד סירייס (14) ושזכה שלוש פעמים בתואר ה-MVP, מת בביתו בניו ג'רזי. שלל ציטוטים של ברה, כמו "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", הפכו למטבעות לשון ויצרו את ה"יוגיאיזם"

יוגי ברה שחקן ניו יורק יאנקיז לשעבר. AP
אחד, יחיד ומיוחד. ברה/AP

אחד האנשים המשמעותיים בתולדות הספורט האמריקאי, יוגי ברה, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 90. ברה, חבר היכל התהילה, גרף שלוש פעמים את תואר ה-MVP וזכה בלא פחות מ-13 אליפויות, עשר מתוכן כשחקנה של ניו יורק יאנקיז (שיא כל הזמנים עבור שחקן כלשהו ב-MLB), נודע מעל הכול בציטוטים האגדיים שלו ובצורת ההתנסחות שהובילה לכינוי "יוגיאיזם".

ברה מת ב"נסיבות טבעיות" בביתו בניו ג'רזי, כך מסר מנהל המוזיאון ומרכז הלמידה, הנושאים את שמו. "אנו אבלים על מותו של אבינו וסבנו, אך יודעים שהוא כעת במקום שקט, לצד אימא", מסרה המשפחה בהודעה, "אנחנו חוגגים את חייו הבלתי נשכחים ומודים על כך שהוא סימל כל כך הרבה לאנשים רבים. הוא יחסר מאוד". היאנקיז מסרו בתגובתם הרשמית: "אנו עצובים עד מאוד על אובדנו של אגדת היאנקיז והגיבור האמריקאי, יוגי ברה". הוא פוטר מהקבוצה לאחר סכסוך עם הבעלים הכל יכול ג'ורג' סטיינברנר ב-1985, אולם חזר כעבור 14 שנים לזרוק את הגשת הפתיחה בטקס מרגש שנערך עבורו ביום פתיחת העונה.

ברה, שמחזיק גם בשיא ההופעות לשחקן בוורלד סירייס (14) ובשיא המשחקים בסדרת הגמר הזו, זכה בשלוש אליפויות גם כמאמן (אחת עם ניו יורק מטס ועוד שתיים עם היאנקיז) ושיחק ב-15 משחקי אולסטאר.

אלא שכאמור, מעל הכול היו אלה הציטוטים, של אדם שהשתמש בשפה פשוטה, אך נהנה מדרך מחשבה יוצאת דופן, שלעיתים גרמה לו להיתפס כגאון בלתי מובן, או כפילוסוף אמיתי.

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", הוא הציטוט המפורסם ביותר שהמציא ברה, ציטוט שהפך למטבע לשון בעולם הספורט.

עוד כמה מהציטוטים הגדולים: מתוך ויקיציטוט

  • עוד באותו נושא:
  • יוגי ברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully