וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ליטא הדהימה את סרביה עם 64:67 ועלתה לגמר

מי היה מאמין? הליטאים הדיחו את הנבחרת הטובה ביותר באליפות עד כה, ויפגשו ביום ראשון את ספרד בקרב על התואר. ולנצ'יונאס הצטיין (15 נק' ו-9 ריב'), בייליצה ותאודוסיץ' אכזבו

שחקני נבחרת ליטא חוגגים. Michel Euler, AP
ניצחון עצום. הליטאים חוגגים/AP, Michel Euler

מי היה מאמין? אחרי טורניר פנטסטי, מלא בניצחונות משכנעים על הנבחרות הטובות באירופה, הודחה הערב (שישי) סרביה בחצי הגמר היורובאסקט לאחר הפסד 67:64 לליטא, שעל הנייר היתה אמורה להיות יריבה נוחה למדי במסע של הסרבים אל עבר התואר.

אלא שהנבחרת הנפלאה של יונאס קזלאוסקס הוכיחה פעם נוספת שכוכבים זה לא הכל, ועם משחק קבוצתי מרשים, לחימה בלתי מתפשרת והמון הגנה ואופי, שבה למעמד השיא של הכדורסל האירופי בפעם השנייה ברציפות. באליפות הקודמת זה נגמר בהפסד לצרפת, וכעת ינסו הליטאים להפוך את המסע החלומי שלהם למושלם, כשיפגשו ביום ראשון בערב את ספרד האימתנית.

נכון, זהו לא הדור של שאראס וקאוקינאס ושישקאוסקס ומצ'יאוסקס, ובסגל הליטאי אין כעת כוכבי-על של ממש (להוציא את יונאס ולנצ'יונאס), אך כל זה לא הפריע לירוקים להוליך לכל אורך המשחק, לנטרל לחלוטין את הכוכבים שבצד השני - בפרט את מילוש תאודוסיץ' שפישל במהלך האחרון ואת נמניה בייליצה (10 נקודות באחוזים רעים) - ולהשלים את אחד מניצחונותיהם הגדולים ביותר בשנים האחרונות. כעת, כך זה נדמה, באמת שהכל אפשרי.

שחקני נבחרת סרביה מאוכזבים. Michel Euler, AP
סרביה לא מאמינה שזה קרה לה/AP, Michel Euler

מהלך המשחק

רבע 1:

סרביה פתחה עם מילוש תאודוסיץ', סטפן מרקוביץ', ניקולה קליניץ', נמניה בייליצה ואוגניין קוזמיץ', בעוד ליטא העלתה את מנטאס קלנייטיס, ריינלדס סייבוטיס, יונאס מאצ'יוליס, פאוליוס ינקונאס ויונאס ולנצ'יונאס. תאודוסיץ' קלע את חמש הנקודות הראשונות של סרביה במשחק, אך מאצ'יוליס נכנס לעניינים, ושלשה של ארתור מילאנקיס קבעה 7:14 לליטאים. קלנייטיס ניהל היטב את המשחק, ולנצ'יונאס עשה את שלו בצבע, ובסיום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות 17:22 לירוקים.

רבע 2:

סגנית אלופת העולם הפציצה מבחוץ והחטיאה וסייבוטיס ניצל זאת כדי לקבוע יתרון שיא - 17:28. תאוטדוסיץ' עצר את המומנטום אך קליינטיס סיפק אסיסט נהדר נוסף לוולנצ'יונאס, והפער צמח מחדש ל-21:32. ראדוליצ'ה צימק ל-35:30, תאודוסיץ' קלע מהקו, ועם הירידה לחדרי ההלבשה זה 34:35 בלבד לליטאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן נבחרת סרביה נמניה בייליצה. Michel Spingler, AP
אכזב ברגע האמת. בייליצה/AP, Michel Spingler

רבע 3:

מינדאוגס קוזמינסקס סיפק נקודות נפלאות וקבע 34:40 לירוקים בפתיחת הרבע השלישי, אך הליטאים הירבו לאבד, וראדוליצ'ה ובוגדן בוגדנוביץ' ניצלו זאת כדי להשלים מהפך ולהעלות את הלבנים ל-40:43 אחרי ריצת 0:9. ליטא לא נשברה, קוזמינסקס הטביע, ולרבע האחרון עלו הירוקים ביתרון 43:48.

רבע 4:

המומנטום הליטאי נמשך, קליינטיס השלים ריצת 0:12 וקבע 43:52, תשע דקות לסיום. בייליצה וארצג צימקו ל-54:53 בלבד, קליינטיס תפר שלשה ענקית, ו-3:30 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 55:59 לליטא. תאודוסיץ' הוריד ל-63:61 אך בייליצה החטיא זריקה קריטית, סייבוטיס סחט עבירה וקבע 61:65 מהקו, 24 שניות לבאזר. גמור? עוד לא. תאודוסיץ' צלף שלשה משוגעת וצימק ל-65:64, סייבוטיס קלע רק פעם אחת מהקו, בוגדנוביץ' לקח את הריבאונד ורץ כל הדרך לצד השני אך החליק והחטיא, קליינטיס השתלט על הכדור, קלע גם הוא רק פעם אחת מהקו, אך תאודוסיץ' איבד את הכדור, איבד את המשחק ואיבד את האליפות. זה נגמר ב-64:67 עצום לליטאים.

שחקן נבחרת ליטא מנטאס קלנייטיס. רויטרס
40 דקות מגביע. קלנייטיס/רויטרס

סטטיסטיקה

בלטו בליטא: יונאס ולנצ'יונאס 15, מינדואגס קוזמינסקס 13 ו-9 ריבאונדים, ריינלדס סייבוטיס 13, מנטאס קליינטיס 12, 9 אסיסטים ו-8 איבודים, יונאס מאצ'יוליס 9.

בלטו בסרביה: מילוש תאודוסיץ' 16 (4 מ-11 מהשדה), מירוסלב ראדוליצ'ה 10, נמניה בייליצה 10 (3 מ-8 מהשדה), בוגדן בוגדנוביץ' 9 (4 מ-12 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully