וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה הכי טובה בלונדון: לפחות מוריניו ואוהדי מכבי תל אביב סיפקו בידור

17.9.2015 / 6:45

ז'וזה מוריניו הדליק את העיתונאים עם מופע סטנדאפ (ליוקאנוביץ' יש מה ללמוד), אוהדי מכבי תל אביב סיפקו תצוגת עידוד מרשימה (ומסבירים למה התנהגו למופת). יניב טוכמן עם נקודות נוספות מהתבוסה בצ'לסי

AP

1. סלבישה יוקאנוביץ' כבר סיים לדבר, אבל סימנים לבואו של ז'וזה מוריניו לא נראו. חדר התקשורת בסטמפורד ברידג' היה מלא עד אפס מקום. הסדרנים דיווחו שבמיקס זון השחקנים של צ'לסי עוברים ומדברים, כך שצריך ללכת, אבל אף אחד לא עזב את החדר. עם כל הכבוד לדייגו קוסטה ופברגאס, הם רוצים לשמוע את המיוחד. "הוא בטח מדבר עכשיו עם אשתו בטלפון ונותן לכולנו להתייבש", גילה לי צלם אנגלי של אחת הרשתות. "הוא הרי אמר פעם שהיה רוצה עולם כדורגל בלי מסיבות עיתונאים וראיונות. הוא יודע שכולם מחכים והוא נהנה מזה שכולנו על קוצים".

ואז מוריניו נכנס, ומה נאמר, קשה להאמין שהוא היה מעדיף עולם כדורגל בלי תקשורת. נדמה שהוא חולה על הפלרטוטים האלה, כי גם כשהוא מצליף בהם בבוטות כמו שלשום לפני המשחק, העיתונאים עדיין נהנים. לעתים זה נראה כמו מופע סטנדאפ. נרשמו לפחות חמש פעמים בהן כל יושבי השורות פרצו בצחוק גדול נוכח דבריו של הפורטוגלי. מה שעושה אותו כל כך כריזמטי, זו היכולת שלו לשמור על אותה מימיקת פנים. אותה רצינות כשכולם צוחקים. הוא לא יחייך ולא יזיז שריר שלא זז קודם. ייתן לכולם להתלהב וישחק אותה כאילו הוא לא מבין מה כבר אמר שגרם להם להתמוגג. "מי יבעט את הפנדל הבא, אתם שואלים", ירה בתשובה לשאלה על ההחטאה של אדן הזאר מהנקודה הלבנה. "כל עוד הזאר רוצה לבעוט, אני אגבה אותו ואתמוך בו. אבל בינינו תהיו הגונים ותודו שהוא לא יצטרך להתלבט יותר מדי אם לבעוט, כי אנחנו פשוט לא מקבלים פנדלים בליגה".

עם סימנים כחולים: מכבי תל אביב הובסה 4:0 בצ'לסי בפתיחת קמפיין ליגת האלופות

המספרים מאחורי הערב המאכזב של מכבי תל אביב

זהבי: "נתנו להם יותר מדי כבוד". יוקאנוביץ': "מקווים להשתפר"

זהבי נעלם, ראיקוביץ' שגה, אלברמן ניסה: מכבי תל אביב, הציונים

בשביל זה זרקו את חואן פאבלו? הטוב, הרע והמכוער בהופעת מכבי תל אביב בסטמפורד ברידג'

מוריניו אחרי הניצחון: "עכשיו המומחים יגידו שמכבי היא לא קבוצה מובילה"

הבשורה הטובה מבחינת מכבי תל אביב: בלוג המעקב אחרי הבית בצ'מפיונס

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי בין המאבטחים. GettyImages
למה הם שרו לי? אולי הם לא קראו מה שכתבתם עליי. מוריניו/GettyImages

העיתונאים נהנים כשהוא מלהטט במילים, אבל גם הקהל מתמוגג ומאוהב. לא במקרה האוהדים נעמדו על רגליהם בדקה ה-60 ושרו את שירי העידוד המוכרים. "ברור שנהניתי שהם שרו לי", הודה. "עכשיו צריך לנתח למה הם שרו לי", המשיך. "יכולות להיות שתי סיבות. או שהם לא קוראים את כל הדברים הרעים שאתם כותבים עליי. או שבניגוד אליכם, הם ניחנים בזיכרון ארוך ולא שוכחים מה תרמתי להיסטוריה של צ'לסי".

בניגוד למסיבת העיתונאים של יוקאנוביץ' שהיתה סולידית ומלאת קלישאות, מוריניו היה בשיאו. אם יצא משהו טוב לאוהדי מכבי תל אביב שגם מחבבים את צ'לסי, זו החזרת מצב הרוח למיוחד. "סטיבן ג'רארד העביר ביקורת על כך שהוצאתי מההרכב את ג'ון טרי? אני אגלה לכם ששנינו חברים ואנחנו מסתמסים בפלאפון כמעט אחת לשבוע. הפעם אני אומר לסטיבי שהוא טועה...רק צ'לסי ניצחה מבין כל הקבוצות האנגליות עד כה? זה גרוע מאוד לכדורגל האנגלי. אני לא מרוצה מזה".

קצין העיתונות של צ'לסי נתן לאורחים מישראל את השורה הכי קרובה למוריניו וגם אם אתה לא סובל את היהירות שלו, אתה לא יכול שלא להתרשם מהעבודה שלו תוך כדי משחק. משחק מול מכבי תל אביב מישראל או משחק מול ארסנל בשבת הקרובה, מוריניו בשיגעון. מהדקה הראשונה הוא מפעיל לחץ על השופטים, משתמש במילה "פאק" על הטיותיה השונות, ובעיקר מחסל בקבוקי מים כמו אחד שלא שתה ימים שלמים. יש לו ארגז קטן אישי ליד הקווים והוא גומע בקבוק אחרי בקבוק כשרוב הזמן הוא יורק חלק מהמים. כשהוא מכניס את דייגו קוסטה כחילוף מוקדם ומקבל ממנו פנדל ושער לפנתיאון, הוא משתולל מעונג כאילו זה גווארדיולה ובאיירן מינכן מנגד. האמת היא שלא יזיק ליוקאנוביץ' ללמוד קצת מהדינמיות שלו על הספסל, כי הסרבי קצת נרדם בצד שלו ולא הורגש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב עם ז'וזה מוריניו מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
הדינמי מול הרדום. יוקאנוביץ' מול המיוחד/GettyImages

2. בתחנת האנדרגראונד פולהאם ברודווי הסמוכה לסטמפורד ברידג' ישבו אוהדי מכבי תל אביב שעתיים אחרי המשחק. היום תחל הרכבת האווירית לישראל ויש כאלה שיחזרו רק ביום ראשון אחרי שיסגרו שבוע שלם בלונדון. אם מכבי תל אביב לא הופיעה באיצטדיון, הם דווקא נתנו הצגה אמיתית. גם האנגלים התרשמו מהכמות ובעיקר מהאיכות. לא כולם קיבלו בקלות את התבוסה, אפילו שקב"ט המועדון עמוס מאיר מסכם שעה אחרי המשחק שגם בחלומות שלו לא ציפה להתנהגות מופתית שכזו. אחד האוהדים שהשתכן במלון אלכסנדרה שליד תחנת פדינגטון מסביר לי בדרך שהאוהדים פשוט חוששים שמיטש גולדהאר יעזוב ולכן הם חושבים שש פעמים לפני כל דבר כדי לא להכעיס אותו. "אנחנו בחלום", הוא אומר. "תן לנו שזה יימשך עוד עשר שנים. שליטה כזו בליגה בארץ וכדורגל באירופה עם מכבי. מי צריך יותר מזה? זו ההצגה הכי טובה בעיר וצריך לתת לגולדהאר את כל הסיבות כדי להישאר איתנו עוד הרבה שנים".

אוהדי מכבי תל אביב במשחק מול צ'לסי, סטמפורד ברידג'. GettyImages
לא הפסיקו לשיר. אוהדי מכבי תל אביב/GettyImages

3. חואן פאבלו לא היה מקבל את השער הראשון שספג אתמול פרדראג ראיקוביץ', והוא גם לא היה מקבל את השער שספג הסרבי מקרית שמונה בשבת שעברה. אבל לחואן פאבלו גם היו בעיות והוא לבטח לא היה שוער מושלם. ההתעסקות בשחרורו תמשיך ללוות את מכבי תל אביב, וכדי שזה לא יתדרדר לקללת חואן פאבלו, יצטרך ראיקוביץ' לחזור להופעה שלו מול הפועל באר שבע במשחק הראשון בישראל. גם לנוסא איגייבור לא יזיק לכבוש שער, בטרם יחזרו שוב לדבר על המוגבלות שלו. יוקאנוביץ' מאפשר לו לשחק קדימה ומבקש ממנו להצטרף להתקפות, וחוסר היכולת שלו מול השער מתחילה כבר לעצבן רבים.

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב מול דייגו קוסטה שחקן צ'לסי. AP
יצטרך לחזור לעצמו. ראיקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully