וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההתחלות קשות, וטוב שכך: בלוג המעקב אחרי הבית של מכבי ת"א

17.9.2015 / 6:30

כמו כל הנציגות הישראליות הקודמות, הצהובים הפסידו במשחק הפתיחה. ל"שמחתם", זה היה מלכתחילה משחק שלא היה להם צ'אנס בו ולפחות הם הוציאו אותו מהסיסטם שלהם. בלוג בית ז' על היורש של סמואל אטו והדוגמה שאפשר ללמוד מפאולו סוזה

AP

איש המחזור: ונסן אבובקאר

ונסן אבובקאר אוהב את ליגת האלופות. ההופעה הראשונה שלו במפעל, בדיוק לפני שנה, נגמרה עם גול ב-0:6 של פורטו על באטה בוריסוב. בדצמבר הוא השחיל פצצה שסידרה לפורטו 1:1 דרמטי מול שחטאר דונייצק ובמרץ, בשמינית הגמר, כבש את השער הרביעי והיפהפה עם עוד בומבה לחיבורים ב-0:4 של פורטו מול פ.צ. באזל ופאולו סוזה, בדרך לרבע הגמר.

אתמול, הילד הקמרוני בן ה-23 היה האיש החשוב ביותר של מחזור הפתיחה בבית ז' והמשיך את פתיחת העונה האדירה שלו. אחרי צמד במחזור הפתיחה של הליגה, אבובקאר נח למשחק אחד מכיבושים ומאז, יחד עם הצמד של אתמול ב-2:2 בחוץ מול דינמו קייב, הוא כבר סופר כיבושים בארבעה משחקים רצופים, שניים בליגה, אחד בנבחרת ואחד בצ'מפיונס. בסך הכול, הוא העלה את מאזנו לשבעה שערים בשישה משחקים העונה. ערן זהבי מביט בקנאה?

מרגע ההגרלה היה די ברור שהבית הזה יכול ללכת לשני כיוונים. צ'לסי תסיים ראשונה, אלא אם יקרה משהו מוזר וכך, האפשרויות שנותרו הן או מאבק בין פורטו לדינמו קייב על המקום השני או לחלופין, מאבק בין קייב למכבי תל אביב על המקום השלישי, אם הצהובים יתעלו והאוקראינים יצאו מהמרוץ מוקדם. הצמד של אבובקאר במשחק החוץ מול אלופת אוקראינה אומנם הספיק רק לנקודה לאחר שפורטו ספגה שוויון בדקה ה-89, אבל הוא נתן לקבוצה של ז'ולן לופטגי מקדמה משמעותית אם היא אכן תיאבק מול קייב. במחזור הבא פורטו מארחת את צ'לסי ואחרי שבעונה שעברה ראינו את באיירן חוטפת בדרגאו 3:1, איש לא יופתע אם גם הבלוז יצאו בידיים ריקות.

אחרי צ'לסי תגיע לשם מכבי תל אביב ופתאום, אם פורטו תשיג את המטרות שלה, היא תוכל למצוא את עצמה בעמדה מצוינת במאבק על המקום השני והעלייה. אבובקאר, ששוב הזכיר איזה חיית רחבה הוא יכול להיות, זוכה כמובן להשוואות לסמואל אטו, נראה בהחלט כמו האיש שייקח את פורטו קדימה.

ונסן אבובקאר שחקן פורטו חוגג שער. AP
שינה את תמונת הבית כבר במחזור הראשון. אבובקאר/AP

מספר המחזור:

אפס נקודות. שני שערי זכות. 15 שערי חובה. מאז שיניב קטן ורפי כהן מצאו את הרשת באולד טראפורד ב-2002, אף קבוצה ישראלית לא כבשה במשחקה הראשון בליגת האלופות. אף אחת מחמש הנציגות שלנו גם לא השיגה נקודה. מכבי חיפה הפסידה 5:2 ליונייטד ו-3:0 לבאיירן, מכבי תל אביב ספגה 1:0 מבאיירן ואת הרביעייה אתמול והפועל תל אביב נחלה הפסד 2:0 אצל בנפיקה. אז האם בכל זאת יש כאן הבדלים? אולי.

שני הקמפיינים המוצלחים יותר, הראשון של חיפה (שבע נקודות) וההוא של הפועל (חמש נקודות), נפתחו עם הפסדים בחוץ. בהנחה, הגיונית יחסית, שהמשחק הראשון בצ'מפיונס הוא הלם עבור השחקנים, יכול להיות שההגרלה דווקא היטיבה עם מכבי תל אביב והיא נפתרה מ"שתי ציפורים במכה אחת": גם הפסידה את המשחק הראשון, כמיטב המסורת וגם הפסידה משחק שבכל מקרה היא הייתה מפסידה. עכשיו, אחרי שהוציאו לפחות את ההלם הראשוני מהסיסטם, הצהובים יכולים להתפנות למשחק החשוב באמת שלהם, בבית מול דינמו קייב, משחק שלפחות על הנייר נראה כמו הצ'אנס הטוב ביותר לחלץ תוצאה טובה (גם נקודה תהיה תוצאה נהדרת).

אגב, בואו ננסה רגע ללמוד ממקרה פאולו סוזה מיודענו ופ.צ. באזל מיודעתנו, שבשנה שעברה פתחו את המפעל עם משחק חוץ מול ריאל מדריד. השוויצרים, שאומנם מנוסים יותר וסובלים פחות מהלם הצ'מפיונס, "זרקו" את המשחק הראשון וחטפו 5:1 בברנבאו ומשם והלאה נכנסו לאט לאט לעניינים עד שהצליחו לעקוף את ליברפול ברגע האחרון ולסיים עם שבע נקודות ועם הכרטיס לשמינית הגמר. אף אחד לא מצפה ממכבי תל אביב להעפיל שלב. גם המקום השלישי ייחשב לנס ובכלל, כל נקודה תהיה סוג של ברכה, אבל כעת, כשהמשחק הכי מאיים מתוך השישייה נמצא מאחור, הקבוצה של סלבישה יוקאנוביץ' צריכה לשנות את דרך המחשבה שלה ולהתחיל מאפס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דור מיכה (מימין), דור פרץ שחקני מכבי תל אביב מודים לאוהדים. GettyImages
אחרי שעברנו את ההפסד הזה, אפשר להתחיל מאפס/GettyImages

מה למדנו ומה הלאה?

* וויליאן פגע במכבי תל אביב אמש לא רק עם השער שכבש, אלא גם עם הפציעה שלו, ששלחה למגרש את דייגו קוסטה הרעב. חלוץ נבחרת ספרד הרוויח את הפנדל השני וכבש את השער השלישי.

* טל בן חיים, הבלם, הרגיש לכל אורך הקריירה שלו שהוא מוכשר יותר ממה שהוא באמת. הניסיונות שלו לצאת עם הכדור קדימה לא צולחים כמעט אף פעם ואתמול, הטעות הזו שלו גרמה לפנדל מטופש כבר בפתיחה. אחר כך הוא גם הכשיל את אוסקר על סף הרחבה ולקינוח, גרם לפנדל. במחצית, הייתה בערוץ הספורט פרסומת לכדורגל הישראלי ובא נראה בין היתר בן חיים כשהוא "חוזר הביתה". ליגת העל היא בהחלט הבית שלו ומול צ'לסי, הוא נראה כבד מאוד ורחוק מהשחקן שהצליח בבולטון לפני עשור.

* השוער הראשון של צ'לסי פצוע, השוער הראשון של מכבי תל אביב ילד חסר ביטחון (או עם עודף ביטחון, מה שתרצו), השוער הראשון של קייב עשה בגול השני טעות איומה שעלולה לעלות לקבוצה שלו ביוקר. איקר קסיאס, איפה שלא תזרקו אותו, תמיד יהיה רמה מעל כולם?

ניקולה מיטרוביץ' (מימין), טל בן חיים מתווכחים עם השופט פליקס צוואייר. GettyImages
מקומו אכן איתנו. בן חיים/GettyImages

מד הכוח:

1) צ'לסי - משבר או לא, בבית כל כך בינוני ומטה, הבלוז נראים כמי שהולכים לטייל. ארסנל בשבת זו כבר אופרה אחרת, אבל אולי מוריניו והחבר'ה שלו יתחילו לחזור לעניינים מעכשיו.

2) פורטו - למרות שער השוויון שמנע ממנו שתי נקודות נוספות, ה-2:2 בקייב הוא תוצאת חוץ טובה שמראה שפורטו היא קבוצה אירופית מנוסה. כאמור, המבחן יגיע בבית מול צ'לסי בעוד שבועיים.

3) דינמו קייב - האוקראינים לא נשברו מהמהפך של היריבה והשיגו את הנקודה שלהם. מנגד, אחרי פתיחת עונה טובה, הם סופרים תיקו שני בשלושת המשחקים האחרונים. לפני הלחות הישראלית יש להם עוד שלושה משחקים. באיזה כושר יגיעו לארץ?

4) מכבי תל אביב - הזכרנו קודם את החמישייה שבאזל, החזקה והמנוסה, חטפה לפני שנה במדריד במחזור הפתיחה. מוקדם לשפוט את הקמפיין של האלופה הישראלית, שבעצם העפלתה לצ'מפיונס השיגה את המטרה לעונה הזו ובגדול. קשה להאמין שהיא תזוז מהמקום הרביעי, בטבלה או במד הכוח, אבל אולי מול קייב היא תצליח להראות קצת יותר טוב ולשחק קצת יותר כדורגל. זה הצ'אנס הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully