וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "מכבי תל אביב מסוגלת לנצח אותנו"

מאמן צ'לסי לא המעיט בערכה של האלופה הישראלית במסע"ת, והוסיף לפני שהספיק להתעמת עם עיתונאי ("שאלה טיפשית"): "אני הולך לעשות כמה שינויים כי אני צריך לנסות דינמיקה חדשה בקבוצה"

one

בסרטון: תקציר ההפסד של צ'לסי לאברטון

אחרי שרשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר של המועדון בליגה מזה 29 שנה, צ'לסי תקווה מחר (רביעי, 21:45, ערוץ 2) לצאת לדרך חדשה עם פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות נגד מכבי תל אביב. הבלוז המשיכו לצלול בשבת האחרונה עם הפסד מביך 3:1 לאברטון שהוריד את הקבוצה של ז'וזה מוריניו למקום ה-17 בליגה כשברשותה ארבע נקודות בלבד מ-15 אפשריות.

בעקבות מצבה של הקבוצה, ב"טלגרף" פרסמו כי מוריניו הפסיק את ההתלוצצויות עם השחקנים במהלך האימונים, ובמקביל אתר "טוקספורט" דיווח שג'ון טרי ודייגו קוסטה התעמתו ביניהם במהלך אחד האימונים לאחר אותו הפסד לאברטון. בפן המקצועי שוקל מוריניו להחזיר להרכב כבר במשחק הקרוב את אוסקר הברזילאי, כשיחד איתו מוריניו עשוי לתת לוויליאן, רדאמל פלקאו ולואיק רמי את ההזדמנות ב-11. בשעות הצהריים ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים הרשמית, ובהמשך הערב גם מכבי תל אביב תשיב לשאלות העיתונאים.

הלחץ משפיע: "מוריניו הפסיק לצחוק עם השחקנים שלו במהלך האימונים"

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
אין לו יותר מדי חוש הומור בימים אלו. מוריניו/רויטרס

"זו תחרות חדשה, יש אפס נקודות לכולם", פתח מוריניו את מסיבת העיתונאים. "יש ארבע קבוצות וזה חשוב להתחיל טוב בבית. אני זוכר שלפני שנה סיימנו בתיקו במחזור הראשון ונכנסנו לסיטואציה לא פשוטה. אם נצליח לנצח מחר, נשים את עצמנו בעמדה טובה. אחרי המשחק הזה ניסע לפורטו וקייב, כך שזה חשוב לנו לנצח מחר וזה מה שננסה".

על מצב הרוח שלו אמר מוריניו: "אתם לא יכולים לצפות ממני שכולנו נצחק ונשמח. כשאנשים לא משיגים את ההצלחה שהם עובדים בשבילה, ואנחנו עובדים קשה, אנשים מתוסכלים ולא שמחים".

על המומנטום השלילי של צ'לסי אמר המאמן: "התוצאות לא טובות. בכל עונה יש כמה קבוצות שלא מתחילות טוב ויש להן תוצאות לא טובות וזה קל לחבר את זה עם מזל רע, עם פציעות. זה קל לחבר בין הדברים. אנשים מנסים להמציא בעיות שלא קיימות. הבעיה היחידה שיש לנו היא שאין לנו תוצאות טובות. זו בעיה בשבילנו כי החיים שלנו הם להשיג תוצאות טובות, אבל צריך לחזור שלושה חודשים אחורה כשהיינו הקבוצה הכי טובה באנגליה, עם המאמן הכי טוב. אנחנו לא מרוצים, אבל זה מה שיש כרגע".

"יש לי סגל חזק, אני סומך עליו. השוק סגור, כך שאי אפשר לשאול אותי על שחקנים חדשים שאני יכול להביא", המשיך המאמן. "אני אוהב את הסגל והשחקנים שלי. אני לא צריך לשחק כל הזמן עם אותם 11 שחקנים ואני יכול לעשות שינויים. אני יודע מה ההשלכות של זה, כי אם אעשה שני שינויים בקבוצה שלי אנשים יגידו שיש לי בעיות עם השחקנים. אם אשאיר בחוץ את טרי יגידו שיש לי בעיות עם טרי, אם אשאיר בחוץ את פברגאס יגידו שיש לי בעיות איתו. אני לא יכול להתעסק במה שאומרים, אבל אני כן הולך לעשות כמה שינויים בגלל שאני צריך לנסות דינמיקה חדשה, לנסות פרצופים חדשים ולתת הזדמנות לשחקנים שלא משחקים".

שחקני צ'לסי עולים להתאמן

"הליגה מאוד חשובה לנו", המשיך המאמן. "זה חשוב למועדון מבחינת הסטטוס והכסף. אנחנו קבוצת ליגת אלופות ולא ליגה אירופית. אם נוכל לקחת מחר שלוש נקודות, זה יהיה צעד ראשון בדרך לכך". על המשחק מול מכבי תל אביב: "אני חושב שליגת האלופות זו ליגת האלופות. כל קבוצה שמגיעה למפעל הזה היא קבוצה שיודעת להשיג תוצאות. אם מכבי תל אביב טובה מספיק לנצח את באזל, אז מכבי תל אביב טובה מספיק לנצח את צ'לסי. זה כדורגל, צריך להבין שהם יכולים לנצח אותנו, אבל בד בבד אנחנו יודעים שיש לנו קבוצה טובה יותר ועדיין אנחנו מכבדים את מכבי. צפיתי בהם במספר משחקים, עשיתי את השיעורי בית שלי, למדתי את הקבוצה. הבנתי שבתקופה האחרונה הם שינו את המערך הטקטי והם יבואו לשחק עם חמישה שחקנים בהגנה. ווטפורד עשו את זה עם אותו מנג'ר, כך שאנחנו צריכים להיערך לזה. אנחנו מוכנים לכל מערך שלהם ואנחנו סומכים על עצמנו".

על טל בן חיים הבלם אמר: "הוא בחור טוב, הוא שחקן טוב. ראיתי את המשחק שלו בנבחרת ישראל מול ויילס. הוא כבר לא ילד, הוא השאיר זיכרונות טובים כאן". על הקשיים שלו ככל שהוא נמצא יותר זמן בקבוצה הוא השיב: "בפורטו לא הייתה לי עונה שלישית, באינטר לא הייתה לי עונה שלישית. בעונה השלישית בריאל מדריד זכינו בסופר קאפ והגענו לחצי גמר ליגת האלופות. זו שאלה טיפשית לשאול אותי על העונה השלישית. אין לי ניסיון טוב או רע. אין לי מה להראות ולהוכיח לאף אחד".

על ההכנות לקראת מכבי תל אביב: "זו לא קבוצה לא ידועה בשבילי. זו קבוצה טובה, הם ניצחו את באזל, קבוצה שניצחה את צ'לסי. מכבי עשתה דברים טובים והיא לא קבוצה לא מוכרת עבורי, זה בטוח".

על המשבר בצ'לסי אמר: "אף אחד לא יכול לקחת את מה שיש לנו. אף אחד לא יכול לקחת את התארים שלנו, ואת מה שיש לנו. אנחנו יודעים מה אנחנו - אלופי אנגליה. אני כאן עובד כל יום והעבודה שלי כוללת הרבה מאוד דברים. אני לא צריך להגיד לכם בדיוק מה שאני עושה. לפעמים יש לכם מקורות שטועים, לפעמים הם צודקים. כשאין לכם מקורות אתם ממציאים מקורות. אני מבטיח לכם שאנחנו עובדים קשה מאוד. אנשים שרגילים לנצח כל הזמן, כשהם לא מנצחים זו הרגשה מוזרה. יש אנשים שמתרגשים מזה פחות, ויש כאלה שיותר".

על ערן זהבי, אמר מוריניו: "אני לא אוהב לדבר על היריבות. דיברתי על טל כי הוא היה שחקן שלי וזה משהו אחר. לדבר על שחקן אחר זה לא טוב. אם אגיד דברים טובים עליו אני אתן לו מוטיבציה, אם אגיד שאני לא אוהב אותו כשחקן אתן לו מוטיבציה, אז אני לא רוצה לדבר על היריבות שלי".

מוריניו המשיך להישאל על המשבר בליגה, ואמר: "אשים את עצמי במצב קל אם אגיד שהפרמיירליג לא מעניינת אותי. אני לא יכול להגיד לכם משהו שהוא לא נכון. המחוייבות שלנו היא לנצח בכל המשחקים. אני לא רגיל להפסיד הרבה פעמים, אבל אני מסתגל. לא מתרגל להפסדים, אבל מסתגל למצב ומנסה לשפר את התוצאות".

אסמיר בגוביץ' שוער צ'לסי. Julian Finney, GettyImages
סומך על הקבוצה שלו. אסמיר בגוביץ'/GettyImages, Julian Finney

שוער המשנה, אסמיר בגוביץ', שיחליף את טיבו קורטואה הפצוע, הופיע גם הוא למסיבת העיתונאים ואמר: "כל השחקנים מצפים למשחק ורוצים לעשות תוצאה טובה כדי לצאת לדרך חדשה. יש הרבה גורמים שמשפיעים על העונה, אבל יש אופי טוב ושחקנים מובילים בקבוצה. יש לנו עוד דרך ארוכה בפרמיירליג, אבל כרגע אנחנו מתמקדים בליגת האלופות וכולם בעלי מוטיבציה להצליח. השחקנים מסתכלים על עצמם וכל אחד רואה איך הוא יכול להשתפר. המאמן מעלה לנו את המוטיבציה יותר מתמיד. אנחנו יודעים שמכבי היא קבוצה חזקה עם מאמן טוב, אבל הכול תלוי באיך צ'לסי תתכונן ואיך נשחק. השוערים צריכים להתכונן לכל מצב שבו הם משחקים ואני מרגיש טוב להיכנס להרכב. כמובן שיש פגיעה בביטחון כשדברים לא הולכים טוב, אבל מבחינה קולקטיבית הביטחון שלנועדיין טוב. יש לנו כמה מהשחקנים הכי טובים בעולם שיודעים איך להשיג תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully