וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של כריסטיאנו רונאלדו: כוכב ריאל מדריד במדור נבחרי השבוע

14.9.2015 / 9:00

החמישייה של CR7 והפיכתו לשיאן השערים של ריאל מדריד בליגה, היו רק הספתח לעונת בה הוא נלחם על המורשת שלו במועדון. מדור נבחרי השבוע עם השושבין של קרויף ומלחמתו במוריניו, מופע האימים של שוער פ.ס.ז' והתרגיל ששיגע את אנגליה

one

בווידאו: תקציר ה-1:3 של אברטון על צ'לסי

שחקן השבוע

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

אי אפשר להתעלם ממה שהוא עשה בשבת. כריסטיאנו רונאלדו קטע את הבצורת האישית הכי ארוכה שלו בפתיחת העונה (שבעה משחקים) עם חמישייה גדולה (וגם בישול קטן) לרשת אספניול, ועל הדרך גם ניפץ את שיאו של ראול. אחרי קצת יותר משש שנים ובסך הכול 203 משחקים, הפנומן הפורטוגלי הוא מלך השערים הבלתי מעורער של ריאל מדריד בליגה הספרדית. בכל הזמנים. למספר 7 הספרדי לקח 11 שנה לעקוף את השיאן הקודם אלפרדו די סטפנו והוא נעצר על 228 שערים (ב-550 משחקים). למספרים של CR7 אין אח ורע.

היחיד בתולדות המועדון שהתקרב לממוצע של שער למשחק היה פרנץ פושקאש (0.92 בממוצע) והנה מגיע לו רונאלדו ומפגיז 230 פעמים ב-203 משחקי ליגה (ובסך הכול 318 שערים ב-303 משחקים בכל המסגרות). מדובר בהבדל עצום של 347 משחקים בין ראול לרונאלדו, שהם משהו כמו תשע עונות. מדהים. עוד חמישה שערים, וגם שיא המועדון הכללי של ראול לגולים בכל המסגרות, יעבור לבעלותו של הכוכב הנוכחי. וכפי שרונאלדו לימד אותנו, זה יכול לקרות כבר במשחק הבא.

אבל החגיגות של רונאלדו היו מתונות כי גם הוא יודע שבסופו של דבר הוא נמדד בתארים ולא בשערים. זה מה שמזכירים לו בכל השוואה לנמסיס ליאונל מסי. הוא שמע את הרחשים במהלך הקיץ בקרב חלק מהאוהדים וגם כמה מאנשי ההנהלה, שטענו כי הוא כבר בן 30 ואולי כדאי למכור דווקא אותו ולא את גארת' בייל. הרי עכשיו פריס סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי או האקסית מלאת הגעגוגים מנצ'סטר יונייטד מוכנות לשלם אפילו יותר מ-100 מיליון יורו, אבל בקרוב כבר יהיה מאוחר מדי. זו כנראה ההזדמנות האחרונה להחזיר את ההשקעה. פלורנטינו פרס, שהתעקש להשאיר את בייל, לא שמע גם לקולות שקראו לוותר על רונאלדו. "אם פ.ס.ז' רוצה אותו, שתשלם מיליארד יורו", אמר נשיא המועדון. "בלתי אפשרי שריאל תהיה בלי השחקן הטוב בעולם".

כך, לרעב הבלתי נגמר של רונאלדו התווסף גם הצורך להצדיק את הישארותו במועדון ואת הוויתור של הבוס על העסקה הגדולה (בפוטנציה). רונאלדו נלחם העונה קודם כל על המורשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. Alex Caparros, GettyImages
עבר את ראול, עכשיו מכוון למסי. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Alex Caparros

מאמן השבוע

רוברטו מרטינס - אברטון

מעניין מה נאמר/ייאמר השבוע בשיחה הקבועה בין ג'ורדי קרויף לרוברטו מרטינס. המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב הודה כי הוא מקפיד לשוחח עם מאמן אברטון, חברו הטוב עוד מימיהם המשותפים ככדורגלנים. השניים הכירו בקטלוניה, שיחקו זה מול זה בנוער (מרטינס בסראגוסה, קרויף בברצלונה) וכאשר ההולנדי הגיע למנצ'סטר היה זה מרטינס, אז קשרה של וויגאן, שסייע לו בתקופת ההתאקלמות וגם למד איתו שיווק באוניברסיטה. מאז, הקשר הלך והתהדק. כל אחד היה השושבין בחתונה של חברו ומרטינס הוא הסנדק של הבן של ג'ורדי. והנה, ארבעה ימים לפני הביקור של קרויף והצהובים בסטמפורד ברידג', אברטון של מרטינס חשפה את צ'לסי במערומיה והעמיקה את המשבר אצל ז'וזה מוריניו. למרטינס יש לבטח כמה עצות מועילות.

ראשית, הבוס של אברטון הגיע עם רצון עז לענות למוריניו על המגרש. מרטינס כעס על הניסיונות החוזרים ונשנים של צ'לסי לרכוש את הבלם הצעיר ג'ון סטונס. אברטון סירבה שלוש פעמים בקיץ והמנג'ר הספרדי הביע את מורת רוחו מהמהלכים של מוריניו. למרות שטען כי אין משקעים, החגיגות המוחצנות שלו אחרי השערים לימדו אחרת לגמרי וכך גם הדיווחים על ויכוח קולני בין השניים במנהרה לאחר המשחק. למעשה, מאז פתיחת העונה הוא השתמש בטריקים של מוריניו: האשים את השיטה, תקף מועדונים אחרים ובעצם אתרג את הקבוצה שלו ויצר סביבה מוגנת לשחקניו.

המהלכים הללו הקנו לו נקודות זכות בקרב האוהדים, ואז הגיע הנוקאאוט על כר הדשא. לא הייתה פה הפתעה או מחטף - הקבוצה הטובה יותר ניצחה. כמו בשבועות הקודמים, כל מצטייני העונה הקודמת של צ'לסי היו הרבה מתחת לרמתם המוכרת, ופרט לטיל של נמניה מאטיץ', רק נגיחה חלשלושה של רדאמל פלקאו הגיעה לשער של טים הווארד. אברטון הייתה הדומיננטית, ומרטינס ביקש להדגיש זאת: "לפעמים כשאתה מנצח את האלופה, זה קורה במזל או שאתה מתגונן כדי לבלום את הסערה. לא זה היה המקרה. שיחקנו בדיוק כמו בעונה שעברה ושוב כבשנו שלושה שערים. ההבדל היה אצל צ'לסי, שבעונה הקודמת כבשה נגדנו שישה שערים והפעם איימה רק פעמיים למסגרת". כן, זה עד כדי כך פשוט. הבעיה אצל צ'לסי.

רוברטו מרטינס מאמן אברטון חוגג מול ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. Stu Forster, GettyImages
רצה להגיב לכל מה שקרה בקיץ, ולא התבייש לחגוג למוריניו בפנים. רוברטו מרטינס/GettyImages, Stu Forster

פלופ השבוע

קווין טראפ - פריס סן ז'רמן

שתי טעויות שהובילו לשערים ביצע סלבטורה סיריגו במהלך שתי העונות האחרונות בליגה הצרפתית. זה הכול. למרות זאת, לורן בלאן החליט בקיץ להביא את קווין טראפ מפרנקפורט והוריד את האיטלקי לספסל. אחרי חמישה משחקים בהם לא הוציא כדור מהרשת ובקושי עמד במבחן רציני, טראפ ספג לראשונה כשוער פריס סן ז'רמן. פעמיים, באשמתו הישירה, ולעיני הקהל הביתי. תחילה הדף נגיחה אחרי קרן לתוך שערו, במהלך שנרשם לבסוף כשער עצמי שלו, ובדקה ה-78 איבד כדור ברחבה בשלומיאליות לווהבי חאזרי שקבע 2:2 וקלקל לאלופת צרפת את המאזן המושלם. מופע האימים הזה "זיכה" את השוער הגרמני בקריאות בוז ראשונות בפארק דה פראנס ופתח מחדש את הדיון לגבי השוער הבכיר של פ.ס.ז'. בינתיים, אצל האוהדים בלבד.

קווין טראפ שוער פריס סן ז'רמן. רויטרס
מיהר להתנצל לאחר המשחק הקטסטרופלי. קווין טראפ/רויטרס

מהלך השבוע

ריאד מחרז השכיב שלושה שחקני אסטון וילה במהלך אחד

עם כל הכבוד לקלאודיו ראניירי, על פתיחת העונה הנפלאה של לסטר סיטי חתום קודם כל ריאד מחרז. הדריבליסט האלג'יראי עושה ככל העולה על רוחו העונה בפרמיירליג ובעיקר בזכותו ניצבים השועלים במקום השני. הוא מלך השערים המשותף (4), מעורב בהכי הרבה שערים (6) וביצע יותר כדרורים מוצלחים מכל שחקן אחר בליגה (22). בקאמבק הגדול נגד אסטון וילה, בו לסטר הפכה פיגור 2:0 לניצחון ביתי דרמטי 2:3, מחרז בישל שני שערים, אבל עשה כותרות בזכות מהלך אחר לגמרי. "השחקן הראשון ששבר קרסוליים לשלושה שחקנים בו זמנית", חגגו בטוויטר כאשר הפנטזיסט של לסטר גרם לשלושה יריבים ליפול במקביל על הדשא בזכות הטעייה אלגנטית אחת בדקה ה-43, והמשיך להתל באחד מהם פעם נוספת. היה זה דריבל אחד מוצלח מתוך 12 שלו במהלך המשחק - יותר מכל שחקן אחר העונה בחמש הליגות הבכירות של אירופה. שימו לב אליו, ותשתדלו לא ליפול.

ה-11 של השבוע

שוער: וינסנט אניימה (ליל) - עוד הופעה גדולה שזיכתה אותו בתואר שחקן השבוע בצרפת

מגן ימני: מתיאס גינטר (דורטמונד) - מתקן את הרושם מהעונה שעברה עם תצוגות משובחות

בלם: ויקטור רואיס (ויאריאל) - תיקן את טעויות חבריו בניצחון ראשון אי פעם בגרנאדה

בלם: דיילי בלינד (מנצ'סטר יונייטד) - תצוגה משובחת במרכז ההגנה וגולאסו לקינוח

מגן שמאלי: בנג'מין מנדי (מארסיי) - ראה את דה צ'לייה מגיע וסיפק הצהרת כוונות

קשר: פליפה מלו (אינטר) - שבה את לב האוהדים כבר בבכורה

קשר: ריקרדו ספונארה (אמפולי) - לא התחשב בחזרה של מאמנו לשעבר

קשר: ריאד מחרז (לסטר סיטי) - חתום יותר מכל על פתיחת העונה הנפלאה

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - שחקן השבוע

חלוץ: לוק קסטניוס (פרנקפורט) - מסתמן כאחת הרכישות המוצלחות של הקיץ

חלוץ: סטיבן נייסמית' (אברטון) - השלושער המושלם של הכדורגלן הבריטי הקלאסי

ציוץ השבוע: זוכרים מי משלם את השכר של אלסנדרו מאטרי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully