וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה הודיעה: נכון לעכשיו, משחקי הלאומית לא יתקיימו בשבת

10.9.2015 / 14:21

מנהלת הליגות החליטה להיענות לבקשה של הפועל אשקלון שלא לקיים את המשחק מול הפועל ירושלים ביום שבת ולהזיזו למועד אחר. ראש עיריית אשקלון: "הדרישה לקיים משחקים בשבת מפרה באופן בוטה את הסטטוס קוו הקיים בעירנו, אשקלון, בין דתיים וחילונים"

איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון, בוועידת במשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הפועל אשקלון תשחק במועד אחר? איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מנהלת הליגות הודיעה היום (חמישי) כי נכון לעכשיו, משחקי הליגה הלאומית לא ייערכו ביום שבת. "מנהלת הליגות החליטה כי במשך ימי עבודת הוועדה לא ישובצו משחקי ליגה לאומית בשבת", נמסר בהודעה.

עוד לפני כן, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, שלח מכתב לשרת הספורט, מירי רגב, וכן לראשי ההתאחדות ומנהלת הכדורגל, בו כתב כי הפועל אשקלון לא תשתתף במשחק נגד הפועל ירושלים, שתוכנן ליום שבת הקרוב, ובסופו של דבר נקבע למוצאי שבת ב-20:30. "לא נשחק בשבת בשום מצב, לא יכפו עלינו, אנחנו נילחם עד הסוף ונלך לבג"ץ אם צריך", אמר שמעוני במהלך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה.

במכתב שהעביר שמעוני לרגב כתב בין היתר: "ההחלטה על קיום המשחק במגרש הביתי בשבת עומדת בניגוד גמור להחלטת בית הדין הארצי לעבודה שאוסרת על קיום משחקים בשבת ובניגוד להודעתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לפיה, קבוצות שיתנגדו לשחק בשבת לא תחוייבנה בכך ובוודאי שלא יכפו זאת עליהן. הדרישה לקיים משחקים בשבת מפרה באופן בוטה את הסטטוס קוו הקיים בעירנו, אשקלון, בין דתיים וחילונים. יתרה מכך, בשורות הקבוצה מספר גדול של שחקנים שומרי מסורת ושבת אשר הצטרפו לקבוצה וחתמו בשורותיה תוך ידיעה ברורה שמשחקיה לא יתקיימו בשבת ואכן, המשחקים התקיימו בימים שישי ושני בלבד", נכתב במכתב.

"הפרת התחייבותכם בעניין ושינוי הסטטוס קוו הקיים יגרמו לקבוצה, שנמצאת בימים אלו בשיאה, נזקים כלכליים ונוספים כבדים מאוד. לפיכך, אבקש לפעול בהקדם להעתקת משחק הליגה הקרוב המיועד לשבת, למועד אחר, שאינו כמובן יום שבת". בתוך כך הוסיף ראש העיר כי הפועל אשקלון לא תשתתף במשחקים שיתקיימו בשבת במגרש הביתי. עם זאת, תשתתף במשחקי חוץ מול קבוצות שיחליטו לשחק בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully