וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונד: "אנו יודעים מה רוסיה שווה, בארץ לא מעריכים אותם מספיק"

יהונתן אליהו, מונפלייה

4.9.2015 / 21:00

רגע לפני פתיחת היורובאסקט, לימונד וחבריו לנבחרת מודעים לגובה המשוכה (שבת, 18:30, ערוץ 5): "מקווה שההתרגשות תעבור ונצליח לנצח". פאשוטין: "יהיה משחק של מוח, לב ואופי"

צילום: יהונתן אליהו

אחרי תקופת הכנה ממושכת ורוויה בפציעות, נבחרת ישראל בכדורסל תפתח מחר (שבת, 18:30, ספורט 5) את הופעותיה בבית א' ביורובאסקט, עם מפגש מול נבחרת רוסיה. למרות מאזן של ניצחון אחד ושישה הפסדים במשחקי ההכנה, בנבחרת שואבים עידוד מהיכולת שהציגו השחקנים בטורניר ההכנה האחרון, בו הביסו את אסטוניה ונתנו פייט במשך שלושה רבעים וחצי לקרואטיה החזקה.

החבורה של ארז אדלשטיין ערכה הערב את האימון המסכם לקראת המשחק במגרש האימונים המשני במונפלייה, ועוד קודם לכן ערכה שני אימונים בארנה המרשימה בה ייערכו המשחקים עצמם. נראה שהדאגה היחידה במחנה הישראלי, שנראה במצב רוח טוב למדי ביממה האחרונה, הוא הכדור הרשמי שהשיקה פיב"א במיוחד לאליפות. שחקנים בנבחרת מעידים כי הכדור החדש חלקלק במיוחד, אך כי הוא קל יותר לאחיזה ביחס לכדורים מאותו סוג עמם התאמנו בישראל.

עומרי כספי בראיון מרתק על מצב הכדורסל בישראל

רוברט רות'בארט: "מתרגשים מאוד, בטח כשרואים את כל הנבחרות"

שקרים שמספרים לנו על נבחרת הכדורסל: אודי הירש מנפץ את הקלישאות

עומרי כספי. ומה עוד? משחק מקדים לקראת היורובאסקט

כל מה שצריך לדעת על שאר משחקי הפתיחה ביורובאסקט

כל אירופה במה: השחקנים שיפרצו לתודעה במהלך היורובאסקט

רביב לימונד שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ארז אדלשטיין. ניב אהרונסון
מוכן ומזומן. לימונד/ניב אהרונסון

ישראל מקווה לצלוח את שלב הבתים הראשון באליפות אירופה לראשונה מאז 2007, ויודעת שעמידה במשימה עוברת דרך סיפתח מוצלח במשחק הראשון, בו ניצחה לאחרונה אי שם ב-2005. למרות הפציעות המרובות במהלך ההכנה, לרשותו של ארז אדלשטיין יעמוד סגל מלא למשחק מחר. מאזן המפגשים ההיסטורי עומד על 1:3 לטובת רוסיה, כשארבעת המפגשים התקיימו בטווח של עשור בין 1997 ל-2007. כדי להיזכר בניצחון האחרון של החבורה בכחול-לבן עליה צריך לחזור ל-2003, אבל מאז הפערים הצטמצמו, ובנבחרת מצפים לקרב שווה כוחות.

"אנחנו מתרגשים מאוד לקראת המשחק הראשון", אמר רביב לימונד לקראת המשחק. "זה משחק לא קל מול קבוצה מאוד חזקה, אבל אני מקווה שההתרגשות תעבור ואנחנו ננצח את המשחק. עשינו את ההכנה הרגילה. אנחנו כבר מכירים אותם מצוין, את התרגילים ואת האופי של השחקנים. מודעים לזה שזה לא יהיה משחק פשוט שאולי לא מוערכת מספיק על ידי הציבור בישראל, אבל אנחנו יודעים מה היא שווה".

על הכדור שפיב"א השיקה לכבוד היורובאסקט: "הכדור בסדר יחסית לאלה שהתאמנו איתם בארץ, זה יותר סביר. אבל זה עדיין לא הכדור האידיאלי".

על ההיכרות עם רוסיה: "פישר מכיר אותם מצוין וגם את המאמן כי הוא שיחק תחתיו, גם מקל ששיחק שם נותן לנו חומר וכל מיני ניואנסים קטנים איך לתקוף או לשמור אותם. זה יעזור לנו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת רוסיה באימון. יהונתן אליהו, מערכת וואלה! NEWS
הכנות אחרונות של הרוסים/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן אליהו

גם בנבחרת רוסיה ערכו הכנות אחרונות לקראת המשחק. החבורה של יבגני פאשוטין הגיעה לצרפת אחרי דרך מפרכת, שכללה נסיעה של ארבע שעות באוטובוס, וערכה הערב אימון מסכם בארנה. הרוסים מגיעים לאליפות אחרי אחד מרגעי השפל הגדולים בתולדותיהם. כחודש ימים לפני האליפות הודיעה פיב"א כי רוסיה מושעית מהיורובאסקט ומהטורנירים שהיא מארגנת לנבחרת צעירות על רקע השחיתות באיגוד המקומי, אך אנדרי קירילנקו, שפרש לא מכבר, נבחר ליו"ר, ומיהר לתקן את המצב.

למרות זאת, הרוסים מתייצבים לאליפות בסגל חסר מאוד, שכולל שני שרידים בלבד (אנטון פונקראשוב וסרגיי מוניה) מהסגל שניצח את ישראל במפגש האחרון וזכה ביורובאסקט 2007. פאשוטין מקווה להשכיח את חסרונם של אלכסיי שבד, טימופיי מוזגוב, סשה קאון וסרגיי קראסב ומעמיד סגל צעיר ונמרץ, אותו מנהיגים ויטאלי פרידזון וסרגיי מוניה.

"אנחנו מוכנים עכשיו פיזית ומנטלית", אמר המאמן הרוסי יבגני פאשוטין. "לא יהיה קל, יש לישראל הרבה שחקנים ברמות הגבוהות, הם מאוד מנוסים, יודעים איך לשלוט במשחק, יהיה משחק של מוח, לב ואופי. ליאור אליהו, מקל, פישר שמתחיל להראות את עצמו - כולם מסוכנים. אנחנו צריכים להיות מאוד מרוכזים ולשחק ארבעים דקות בצורה מרוכזת". על תקופת ההכנה הרעה של ישראל אמר המאמן: "משחק רשמי הוא שונה מההכנה, אני לא חושב שזה ישפיע על ישראל".

על הפיכתו של אנדרי קירילנקו לנשיא החדש של ההתאחדות הרוסית אמר פאשוטין: "אנדרי החדש בא יום אחרי שהוא מונה ואמר לשחקנים להילחם עבור רוסיה. הוא גם יבוא לפה וייתן לנו דחיפה. השחקנים שלנו חושבים עכשיו רק על כדורסל".

שחקן נבחרת רוסיה סרגיי מוניה. יהונתן אליהו, מערכת וואלה! NEWS
אחד משחקני המפתח. מוניה/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully