וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה שהציגה תמונות של יהודים וערבים בקרדיף הוסרה

התערוכה "כדורגל שפל" שמציגה דו קיום באמצעות הכדורגל, הוסרה פחות מ-24 שעות אחרי שעלתה. הסיבה: מחאות של מפגינים. דובר המועצה: "לא רצינו שיחשבו שאנחנו לוקחים צד בסכסוך"

צילום: ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת התמונות מתוך התערוכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני המשחק ביום ראשון בין נבחרת ישראל לויילס, תערוכת הצילומים "כדורגל שפל" שבה מוצגות תמונות של שיתוף פעולה בין יהודים לערבים שמשחקים יחד כדורגל הוסרה על ידי ראשי הספרייה המרכזית בקרדיף פחות מ-24 שעות אחרי שהיא נחנכה.

התערוכה שמציגה תמונות שצולמו על ידי ודים טרסוב וגד סלנר, הייתה אמורה להציג את הדו-קיום שבכדורגל בכפרים ובערים ברחבי הארץ באמצעות העובדה שקבוצות שבהן משחקים ערבים, מוסלמים ובדואים משתלבות בליגות השונות. על פי ההערכות, התערוכה בוטלה בעקבות לחץ שהפעילו מפגינים אנטי-ישראלים שמתכננים לקיים הפגנה עוד לפני המשחק ביום ראשון.

דובר מועצת קרדיף אמר: "בעקבות תלונה שהוגשה בנושא, הוחלט לעיין בחומר והתערוכה בוטלה. המועצה מודעת למחאות המתוכננות סביב המשחק בין ויילס לישראל וזה נלקח בחשבון. הספריות שלנו הן מבנים שנועדו לקדם את חופש הביטוי, אבל הרגשנו שהתערוכה הזו עלולה לגרום למבקרים לחשוב שאנחנו לוקחים צד בסכסוך, וזה כמובן לא נכון".

אגב, חשוב להדגיש שהתערוכה המדוברת כבר הוצגה בעבר ללא תקלות במרכז דרבי ולאחרונה באולם הכניסה של ה"גארדיאן" בלונדון. מי שהגיב לנושא הוא איתן נאה, מיופה הכוח של שגרירות ישראל בלונדון, אמר: "סובלנות כלפי אי סובלנות זו פחדנות, וזה המראה המצער לו היינו עדיף בקרדיף לנוכח איומים נתעבים שנעשו על ידי קבוצה קטנה של בריונים. קרדיף מארחת את משחק הכדורגל בין ישראל לויילס. כדורגל זה ענף ספורט שבאמצעותו ניתן לאחד אנשים ומדינות מרחבי העולם. התערוכה הזו נועדה לקדם את הדו קיום בישראל ולהראות שהם חיים ומשחקים כדורגל יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully