וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: מורן סמואל זכתה באליפות העולם

3.9.2015 / 19:16

החותרת הפראלימפית, שביום רביעי הבטיחה את מקומה בריו, סיימה ראשונה בתחרות היוקרתית בצרפת אחרי שחצתה את קו הסיום בזמן של 5:25.92 דקות במסלול ל-1,000 מטר: "מאושרת שהצלחתי לעשות את זה"

מורן סמואל חותרת פראלימפית. צילום: דטלב סייב,
שיפרה את מיקומה בשלב אחד מהשנה שעברה. סמואל/צילום: דטלב סייב

הישג היסטורי לספורט הישראלי הערב (חמישי) באליפות העולם בחתירה בצרפת, כשמורן סמואל, החותרת הפראלימפית של ישראל, הוכתרה כאלופת העולם. סמואל ניצחה את מרוץ הגמר בקטגורית סירת יחיד נשים פראלמפי, כשחצתה את קו הסיום במקום הראשון בזמן של 5:25.92 דקות לאחר קרב איתנים מול אלופת בריטניה, ריצ'ל מוריס, שסיימה רק שתי שניות אחריה. שלישית הגיעה אלופת העולם המודחת, הנורבגית בירגית סקרסטין, בזמן של 5:31.94 דקות. סמואל ניצלה את ההובלה מיד בפתיחה, ונלחמה לשמר את היתרון לאורך כל 1,000 המטרים עד לקו הגמר.

מורן סמואל חותרת פראלימפית. צילום: דטלב סייב,
הישג נהדר. סמואל/צילום: דטלב סייב

סמואל בת ה-33 עוסקת בספורט הישגי מילדות, החלה את דרכה במרכז דניאל לחתירה בשנת 2010, ועובדת בשנים האחרונות עם המאמנת המובילה בענף העולמי, פאולה גריזטי. סמואל הייתה נרגשת עם קבלת המדליה, ואמרה: "זו הייתה תחרות קשה מאוד מבחינת תנאי מזג האוויר והיה צמוד במשך כל הדרך ממש עד קו הסיום. זו הייתה עבודה קשה שמגיעה לרגע אחד שבו צריך לחבר את הכול ביחד, ואני מאושרת שהצלחתי".

בשירותה הצבאי סמואל הייתה ספורטאית מצטיינת ולאחר מכן שיחקה בנבחרת ישראל בכדורסל והשתתפה במשחקי גביע אירופה. בשנת 2006 כשהיא בת 24, סבלה מהתפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה והפכה למשותקת בפלג גופה התחתון. לאחר תקופת שיקום, היא פעלה עם התאחדות ספורט הנכים להקמתה של נבחרת נשים בכדורסל כיסאות גלגלים. במסגרת פעילותה בספורט הנכים החלה ב-2010 להתאמן בענף החתירה וייצגה את ישראל כחותרת באולימפיאדת הנכים לונדון (2012) שבהם סיימה במקום החמישי. ב-2012 היא נישאה בטקס אזרחי בניו יורק ללימור גולדברג, מנהלת פרויקטים בהתאחדות לספורט הנכים. באליפות העולם בשנה שעברה היא הגיעה למקום השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully