וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחי אלמוג התחיל עם 'אתגר בוזגלו', ואני קיבלתי את התהילה": הפודיום

הארוחה ביפו אחרי החוזה הגדול הראשון, הגמילה של אבא מעישון, הגיר שזרק על המורה, תספורת הירח, הפרגון למכבי בטוויטר וגם דירוג וואלה ("רוצה להיות מקום ראשון"). מדליית הזהב בפודיום הולכת למאור בוזגלו, שחונך גימיק חדש: "10 שאלות שאף פעם לא שאלו אותי"

יוסי ציפקיס

נבחרת ישראל תפגוש הערב את אנדורה, ולאחר הניצחון (נאחס) תמריא לקרדיף, שם תפגוש את ויילס ביום ראשון. על כן, "הפודיום" שמח להכריז על מאור בוזגלו כמשיק הגימיק החדש, "10 שאלות שאף פעם לא שאלו אותי".

ארד: החוזה המפתיע של אור פלבניק בברזיל

כסף: המשכורת של פרדראג ראיקוביץ' במכבי תל אביב

הפודיום: כל הטורים

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

זהב: "10 שאלות שאף פעם לא שאלו אותי", עם מאור בוזגלו

מאור בוזגלו, שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
מאור בוזגלו, שחקן הפועל באר שבע/יוסי ציפקיס

1 מה עשית בערב בו חתמת על החוזה הגדול הראשון שלך?

"זה היה כמה שעות אחרי שחתמתי במכבי תל אביב, והלכנו כל המשפחה ל"הזקן והים", ביפו. היינו 20 איש, אכלנו, שתינו, צחקנו. הזמנתי דג והיתה כל הזמן המוסיקה הזו, כשיש יום-הולדת ["סנא חילווה יא ג'מיל"].

seperator

2 מה רגע השפל שלך כתלמיד בית ספר?

"כנראה כשזרקתי גיר על מורה. לא יודע למה זה קרה, ניסיתי בכלל לזרוק על חבר, אבל זה פגע בה. בסך הכול, הייתי תלמיד טוב. לא אחד שלומד, אבל לא אחד שמפריע. מקשיב, בא בזמן, לא מאחר. לא כותב כלום, לא עושה כלום. פעם, בשיעור אמנות, הדבקתי עם דבק חם את כל השקעים - בקיר ובכבל מאריך - ואי אפשר היה לעבוד. השעו אותי לשלושה ימים".

יעקב בוזגלו באצטדיון בלומפילד. ברני ארדוב
"הוא כל הזמן אומר 'כל מי שאמר לי להפסיק לעשן כבר לא בחיים'". יעקב בוזגלו/ברני ארדוב

3 מתי הכי כעסת על אבא שלך?

"בנוער של מכבי חיפה היה משחק שכבשתי שלושער. אני מגיע לאוטו, ואיזו שטיפה. 'למה ככה ולא ככה?'. חזרתי הביתה עם דמעות. אחרי שלושער. בתקשורת הדברים כבר לא מפריעים כי אני לא מתייחס. פעם הייתי מתרגש".

מה עם הסיגריות?

"פעם אחת כל האחים עשו יד אחד נגדו וביקשו שיפסיק. הוא לקח החלטה, יום אחד קם בבוקר ואמר 'אני מפסיק לעשן'. יום אחד עבר סבבה, יום שני עבר סבבה. שבוע וחצי, והבנאדם לא מוציא מילה מפה. יושב בסלון, בדיכאון עצום ואתה אומר לעצמך 'רבאק, זה לא אבא שלך'. הוא לא מוציא מילה, לא מדבר, לא צוחק. כאילו הוא חי ועכשיו מת. אמרנו לו 'יאללה, תעשה מה שאתה רוצה, רק שתחזור לעצמך'. הוא חזר לעשן. זה קטע שמאוד מכעיס אותנו. אבל הוא עתיק, כל הזמן אומר 'כל מי שאמר לי להפסיק לעשן כבר לא בחיים'. זה המשפט שלו. שני ההורים שלי מעשנים בכמויות אדירות, ואנחנו ארבעה אחים ואף אחד לא נוגע".

עוד באותו נושא

ארד: החוזה המפתיע של אור פלבניק בברזיל

לכתבה המלאה
seperator

4 עניין הפריזורה: מתי זה התחיל באמת, ואיזו תספורת הכי אהבת?

"אף פעם לא אהבתי להתעכב על משהו אחד שקשור אליי. זה התחיל בבאר שבע. הגעתי לעיר חדשה ושאלתי איפה אפשר להסתפר? ואז הכרתי את יו-גב (מלעיל). הגעתי אליו, ישבתי על הכיסא ואמרתי לו 'תעשה מה שאתה רוצה'. אחרי 20 דקות הייתי מבסוט. הוא מאוד יצירתי, וההשפעה על הילדים גדולה - זה משמח אותי. אתה מגיע למצב שילדים מבקשים מהספרים שלהם 'תעשה מאור בוזגלו'.

"לפני המשחק נגד הפועל חיפה - שם גם נתתי גול מכמעט 40 מטר - יו-גב אמר לי 'מאור, יש לי'. אמרתי לו 'טוב, תעשה'. והוא עשה ירח. הוא מאוד כישרוני, עושה את זה בלי שבלונה, בלי כלום. הירח, בלי ספק, היתה התספורת הכי טובה שלי".

אף פעם לא ניסית לשכנע את אלישע לעשות ירח?

"אלישע…", הוא צוחק. "פעם אחת אמרתי לו ללכת לספר שלי. הוא עושה לי 'עזוב אותי'".

מאור בוזגלו הפועל באר שבע חוגג. קובי אליהו
"ילדים מבקשים מהספרים שלהם 'תעשה מאור בוזגלו'"/קובי אליהו

5 אייל ברקוביץ' אמר פעם שכשחקן ספסל הוא רצה שהקבוצה שלו תפסיד. איפשהו, כמה שזה נשמע רע, זה מרגיש הגיוני וכן. אתה מתחבר לזה?

"אני יכול להגיד לך שהרבה מחשבות עוברות בראש כשאתה לא פותח. מבחינתי, כשאני לא פותח אז הכול מרגיש אחרת. כשאתה לא פותח אתה לא מרגיש חלק אמיתי, אין בך את המתח של לפני משחק כמו שיש לך כשאתה יודע שתשחק. רץ אולי בראש שאם הקבוצה תהיה בפיגור אז יכניסו אותך, ושאם לא, אז לא. אבל אף פעם לא רציתי שהקבוצה שלי תפסיד. כי תמיד הרגשתי חלק. היום אתה לא משחק, מחר כן. יש משהו בדברים של ברקוביץ', אבל בסופו של דבר - אי אפשר לקבל את זה. לדעתי זה קצת אגואיסטי".

seperator

6 מה אתה אוהב יותר - לכבוש או לבשל? רק את האמת, בשבועה.

"כשאני מבשל אני מרגיש שאני עושה שחקנים סביבי טובים יותר. אי אפשר להסביר את זה. שחקן שהכניס גול - הוא עשה את העבודה שלו. אבל לפעמים הפעולה שבאה לפני יותר מסובכת. האמת? אני אוהב לעשות את שני הדברים".

מה הבישול שאתה הכי זוכר?

"עם העקב בסטנדרד ליאז', נגד שרלרואה. מתפרצת, שחקן נתן לי פס, עשיתי תנועה, קיבלתי כדור בין שניהם, שלחתי עומק לצד ימין, שוב זזתי, קיבלתי חזרה ונתתי בנגיעה, עם העקב, למגן הימני שלנו. איך השדר התלהב, בצרפתית. השתגע".

קשר סטנדרד ליאז' מאור בוזגלו (משמאל) עם יוג'י אונו. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
זיכרונות יפים. מאור בוזגלו בליאז'/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

7 אתה אחד הספורטאים הישראלים הכי חזקים ברשתות החברתיות. יש אסטרטגיה מאחורי זה?

"היום יש לכל שחקן את הכוח לצאת כנגד פרסומים לא נכונים, ואתה יכול להגיב על כל דבר. אם משתמשים בכלי הזה בצורה נכונה, זה עוזר מאוד. אני מהראשונים שפתח טוויטר, ואז עדיין לא הבנתי את הכוח של זה, ואיך משתמשים. עם הזמן אתה לומד על בשרך מה עשית נכון ומה לא. תמיד צריך לדעת איך להכניס את הקהל שלך לחיים, ובאיזה מינון. צריך לעניין, לסקרן. היום יש לי חברה שמנהלת את הרשתות החברתיות שלי, מלבד הטוויטר - אותו אני שומר אישי לחלוטין. יש שני אנשים שהם מנהלים את העסק. לפעמים אחרי משחק, אתה עצבני, ולא תתחיל להתעסק בזה.

"לגבי הפרגון למכבי תל אביב - אני לא מצטער. לא מבין למה לקחו את זה למקום רע כזה. גם אם זו היתה קבוצה אחרת, הייתי מפרגן. אולי הטיימינג לא היה משהו, אבל אין קשר. אמרו שבגלל שפרגנתי לא אתן 100% במשחק מולם. לפעמים, ככדורגלן מקצוען, אתה שומע דברים הזויים.

"יש הרבה חשבונות טוויטר שאני אוהב, בעיקר המצחיקים. בטוויטר אני מחפש הומור, סאטירה. יש את הפייק של פרימו; יש את גיא גולד, שעושה עבודה מצוינת. גם עידן ויצמן מצחיק אותי".

8 היו עד עכשיו שלושה דירוגי וואלה. לפני שנתיים סיימת רביעי, לפני שנה שלישי, השנה שני. עד כמה זה חשוב לך, להיות בטופ יום אחד, ועד כמה עקבת במתח כשהגענו לעשירייה האחרונה?

"אני עוקב, בטח, אני עוקב. אחרי השנתיים הקודמות ידעתי שאהיה בטופ, למעלה. אחרי שבשנה שעברה שמתם אותי שלישי ואת ראיוס שני", הוא צוחק. "לדעתי, אגב, הוא שחקן מצוין, שמשום מה לא הצליח להראות בישראל את היכולת האמיתית שלו.

"לפעמים זה שאתה והמשפחה שלך רואים התקדמות, זה לא כמו שאנשים אחרים רואים. אם הייתי רביעי, ואז שלישי, ועכשיו שני - זה לא סתם. זה משהו שנבנה, ואתה עובד מאוד קשה בשביל ההתקדמות הזו. ורואים את הפירות. השאיפה שלי היא להיות במקום הראשון בדירוג, אבל כמו שזה נראה זה לא יהיה דבר פשוט לעשות".

9 כשאתה רואה את ערן זהבי כובש בפלזן ובבאזל, מה זה באמת עושה לך? מה עובר בראש כשהכדור ברשת?

"ישבתי ופשוט אמרתי 'וואו'. כאילו, לפעמים הקבוצה לא משחקת ולא הולך ופתאום הוא כובש שער אדיר. ערן זהבי זו תופעה. תופעה אדירה בכדורגל שלנו".

מאור בוזגלו ערן זהבי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"ערן זהבי זו תופעה. תופעה אדירה בכדורגל שלנו"/ברני ארדוב

10 איך החל אתגר בוזגלו, ומי היה הכי גרוע בו מכל מי שראית?

"אחי הקטן אלמוג התחיל עם זה אבל לפעמים צריך שמישהו אחר יוציא את זה החוצה. ואז אני קיבלתי את התהילה. בסך הכול ניסיתי ליישם את מה שהוא הראה לי עם הקבוצה שלי, ולא האמנתי שזה יגיע לממדים כאלה. קבוצות מחו"ל עושות את זה, השחקנים הכי מפורסמים. במובן מסוים, הפעם אחי בישל ואני כבשתי.

"עד היום אני מקבל עשרות סרטונים מטורפים, בכל מני אירועים, אנשים שיכורים עושים את זה, ילדים בבתי ספר. הכול. אין מישהו שעשה גרוע במיוחד, כי מי שעושה את זה לפי החוק לא יכול לגעת בכדור. גם בייל נפל כשניסה לעשות את זה".

תגובתו של גארת' בייל תובא ביום ראשון בקרדיף.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully