וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - אנדורה: טל בן חיים תורגל שוב בהרכב

2.9.2015 / 17:31

שחקן הכנף של מכבי תל אביב מועדף על פני מליקסון, ריקן מגן שמאלי ברביעיית הגנה שכולה מכבי תל אביב. גוטמן במסע"ת לקראת אנדורה (ה', 21:45, ער' 1): "השחקנים מבינים שאין טיולים בפארק"

מחזור 7מחצית03/09/2015
נבחרת ישראל
    0:4
      אנדורה
      צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

      נבחרת ישראל תארח מחר (ה', 21:45, ערוץ 1) את אנדורה במסגרת המחזור השביעי במוקדמות יורו 2016. הנבחרת של גוטמן, שמגיעה אחרי שלושה הפסדים ברציפות, תנסה לקטוע את הרצף השלילי הזה כשתארח באצטדיון העירוני בחיפה את אחת הנבחרות החלשות באירופה, שעדיין לא צברה ולו נקודה אחת בקמפיין הנוכחי והוציאה כבר 23 כדורים מהרשת. במשחק הקודם בין השתיים, שנערך ב-13 באוקטובר 2014, הצליחה ישראל לנצח 1:4 את אנדורה בחוץ. עומר דמארי, שפצוע ולא נכלל בסגל הנוכחי של אלי גוטמן, כבש שלושער, בעוד תומר חמד הרשית מהנקודה הלבנה עמוק בתוך תוספת הזמן.

      על פי האימון, החלוץ טל בן חיים תורגל שוב בהרכב הנבחרת והוא צפוי להיות מועדף על פני מאור מליקסון. אבי ריקן תופקד כמגן שמאלי ברביעיית הגנה שתורכב כולה משחקני מכבי תל אביב. מונס דאבור ותומר חמד ישחקו יחד בהתקפה.

      דאבור וגוטמן/יוסי ציפקיס

      הערב נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, שבה שם אלי גוטמן דגש על הגישה החיובית, לדבריו, של השחקנים, למרות היריבה החלשה. "השחקנים מחויבים בגישה שלהם למשחק, וכשאתה רואה את זה, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהבחורים מבינים ויודעים שאין כזה דבר טיול בפארק של משחק כדורגל. שחקנים מבינים שהמשחק הזה יכול ללכת לשני כיוונים והשחקנים בוחרים בגישה שלהם לאן המשחק הזה יילך. נתתי להם דוגמה למסיבת עיתונאים של נבחרת יוון לקראת משחק נגד איי פארו. קלטתי בגישה שלא סופרים את איי פארו, ואז בסוף רואים את סרטון השמחה של איי פארו. לא צריך להוסיף מעבר לזה. כשאני נוסע לשני המשחקים האלה, אני מכין את עצמי לשני המשחקים. יש שחקנים שלא ישחקו במשחק הזה, אבל ישחקו במשחק הבא".

      אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
      לא נראה לחוץ מדי. גוטמן/יוסי ציפקיס

      לשאלה של הגישה שלו כמאמן כשנראה שהוא נינוח יותר, הוא השיב: "אין תחליף לגיל בתפקיד של מאמן כדורגל. ככל שהזמן עובר, אתה לומד יותר, יש לך יותר ניסיון ואתה פחות בלחץ. ככה הם החיים, ולא רק אצל מאמן כדורגל". לשאלה האם הוא לא סימן מראש שלוש נקודות במשחק נגד אנדורה, השיב גוטמן: "יש לסמן שלוש נקודות, ויש את העניין של הגישה. מסמן? אני לא מאמין שיש מאמן שלא מסמן שלוש נקודות בכל משחק. רוצים לנצח. הגישה היא זה מה שחשוב. הגישה של השחקנים נכונה.

      על העבודה עם השחקנים, הוסיף גוטמן: "אני חושב שהנבחרת הזו היא נבחרת שמייצגת דור של אופי, אישיות, שחקנים רציניים ומקצוענים שלא מתעסקים בשטויות. יכול להיות שהרעשים הם מבחוץ, אבל יש גרעין טוב של דור שאני מאוד נהנה לעבוד איתו. אני לא צריך להרים את הקול, לא צריך להסביר דברים יותר מפעם אחת".

      על המשך דרכו בנבחרת ועתידו המקצועי הוסיף: "זה לא מעניין אותי כרגע כל העניין של עוד קדנציה, אני לא עסוק בעתיד המקצועי שלי. כל מה שמעניין אותי זה עתידה של נבחרת ישראל. זה לא יושב לי בשום תא במוח. אחרי שנסיים את הקמפיין, אלוהים גדול".

      טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
      לא ממעיט בערכה של היריבה. טל בן חיים/יוסי ציפקיס

      הבלם טל בן חיים, שחקנה של מכבי תל אביב, התייצב גם הוא אל מול המיקרופונים, ואמר: "כרגע אנחנו מתרכזים בנבחרת. יש לנו שחקנים ממכבי תל אביב בנבחרת שהשאיפה שלהם היא להביא את היכולת לנבחרת ישראל. יש מספיק שחקנים שמגיעים מבחוץ בכושר נפלא, ואנחנו מקווים שביומיים האלה שעבדנו על כמה דברים, נוכל להביא את זה למשחק".

      על התחושות בנבחרת לקראת מפגש מול היריבה שעל הנייר היא חלשה מאוד אמר בן חיים: "אנחנו יודעים שעברו מהעולם המשחקים הקלים. אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק קשה מאוד. במשחק הקודם עד הדקה ה-80 התוצאה הייתה 1:1. כולם מתעסקים במשחק ברצינות כי מצפה לנו משחק לא קל. אנחנו מתכוננים למשחק לא פשוט. עשינו הכנה לאנדורה בדיוק כמו שאנחנו עושים למשחק מול בלגיה, ויילס ובוסניה. אנחנו יודעים עליהם הכול".

      לשאלה האם בעקבות ההפסד המביך של מכבי תל אביב להיברניאנס, לדעתו שחקנים יבואו מוכנים ולא שאננים, אמר: "אני חושב שהתקשורת המעיטה איכשהו בהיברניאנס, היה משחק לא קל בחוץ וזה יכול לתת לנו תמרור אזהרה לקראת מחר. אני משוכנע שיש לנו שחקנים מספיק בוגרים ומנוסים שיודעים שיהיה משחק לא פשוט ויצטרכו להוכיח שאנחנו יותר טובים רק על המגרש".

      אלברס חושש מזהבי

      אנדורה מגיעה לישראל כשהיא עדיין ללא נקודות בקמפיין הנוכחי, אפילו לא במגרש הביתי שלה בו יש דשא סינטתי שמקשה מאוד לשחק. מאמן האנדורים קולדו אלברס זימן סגל של 20 שחקנים לשני המשחקים מול ישראל ובוסניה בחוץ. המגן בן ה-18 מקס לוברה קיבל את הזימון הראשון שלו לסגל, במקום מארק ואלס, ששיחק בכל דקה מהקמפיין של אנדורה, אבל הוצא מהסגל בשל פציעה.

      האנדורים יגיעו למשחק ללא שלושה שחקנים פצועים מלבד ואלס. המגן דויד מניירו, החלוץ איבן לורנצו, ששיחק בחמישה ממשחקי הקמפיין והקשר לודוביק קלמנטה.

      אנדורה אגב, היא אחת משתי נבחרות בודדות (יחד עם גיברלטר) שהפסידו את כל ששת משחקי הקמפיין עד כה. הנבחרת השנייה היא אנדורה, שספגה עד כה 34 שערים. האנדורים ספגו "רק" 23. האנדורים כבשו שלושה שערים בקמפיין - שני פנדלים של אידפונס לימה ושער עצמי אחד.

      אלברס אמר במסיבת העיתונאים: "אני יודע שישראל מסתכלת על המשחק הזה בחשיבות גדולה כי היא זקוקה לנקודות האלה. יש לנבחרת הרבה שחקנים ממכבי שנמצאים במומנטום חיובי וזה יתרום להם למשחק. השחקנים של ישראל יחסית לתקופה הזו נמצאים בכושר גבוה. אנחנו מצפים למשחק קשה מאוד, יש לישראל התקפה חזקה מאוד".

      על ערן זהבי אמר המאמן: "ערן זהבי הוא שחקן גדול, אבל הוא לא משחק לבד. נעשה טעות אם נתמקד רק בערן זהבי, צריך להתמקד בכל השחקנים. אני לא רוצה להתייחס ספציפית אליו, הוא גדול, אבל אנחנו מסתכלים על כולם. השחקנים שלנו לא עשו את אותה הכנה כמו זו שעשתה ישראל וזה עלול להוות בעיה. הם נמצאים במקום כמו סמי עופר וזה עשוי לתת להם אנרגיות חיוביות".

      הרכבי הקבוצות

      שופט: תמאש בוגנר (הונגריה)
      אצטדיון: חיפה
      קהל: 22560

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully