וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלוש של ראיקוביץ': "הפודיום" עם פרטי השכר של שוער מכבי תל אביב

במקום השני: עסקה של 28 מיליון שקל - פרטי חוזהו של שוער מכבי תל אביב הגיעו לידי וואלה ספורט. במקום השלישי: הצרות והקשיים שבכדורסל הישראלי הרחיקו את אור פלבניק עד סאו פאולו. המקום הראשון יפורסם ביום חמישי. "הפודיום" על שלושת הסיפורים הגדולים של השבוע

one

בוידאו: הבכורה של ראיקוביץ' במכבי תל אביב

החל מהעונה, ובהתאם לכמות המלל ורוח השעה, "הפודיום" יפוצל למקטעים. והיום: מחלקים את מדליות הארד והכסף. ניפגש שוב בחמישי (מחר).

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מדליית כסף: השוער בן 19, העסקה בת 28 מיליון שקל

סכום ההעברה אותו שילמה מכבי תל אביב לקבוצתו הקודמת של פרדראג ראיקוביץ', הכוכב האדום בלגרד, היווה סכום שיא להעברת כדורגלן לישראל. וזה עוד לפני שמתחילים לדבר על תלוש השכר של השוער הסרבי.

פרטי חוזהו של בן ה-19 הגיעו לידי וואלה ספורט, ובמוקד:

ראיקוביץ' חתם במדי הצהובים לחמש עונות, עד קיץ 2020, כאשר השכר בארבע העונות הראשונות זהה, ובעונה החמישית יקפוץ מדרגה. שכר הבסיס של ראיקו בעונות הראשונות יעמוד על כ-2.4 מיליון שקל (כ-540 אלף יורו); אל בסיס זה יצטרפו מענקים על נקודות, אליפות וזכייה בגביע. גודל החוזה פר עונה יעמוד על כ-2.9 מיליון שקל, ובסך הכול, לחמש שנים (לאחר הקפיצה בשנה האחרונה ובתוספת מענקים): כ-15 מיליון שקל (3.4 מיליון יורו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך שבעצם עסקת הבאת הילד מבלגרד לקרית שלום מסתכמת בכ-6.4 מיליון יורו; או אם תרצו - מעל ל-28 מיליון שקל - וזה בלי לשקלל את העובדה שאפילו המשכורת של חואן פאבלו לא תיחסך. כמובן, סביר להניח שבמכבי תל אביב בונים על כך שראיקוביץ' לא 'ישרוד' בקרית שלום את כל משך החוזה אלא יעבור למקום טוב יותר ויכניס לחשבון הבנק הצהוב סכום רב יותר.

28 מיליון שקל, סכום הגבוה מתקציבן השנתי של תשע קבוצות בליגת העל (לפי "גלובס" - רק מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל באר שבע, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נמצאות מעל הרף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראיקוביץ' כמובן לא יהיה המשתכר הבכיר במכבי תל אביב - המקום שייך בלעדית ובהפרש לערן זהבי. בין הזרים (ובהתחשב בהפרשי המיסוי, גם בכלל) הוא בהחלט בטופ. לשם השוואה, חוזהו של חואן פאבלו בעונה שעברה הורכב משכר בסיס של מיליון שקל, ותוספות של כ-800 אלף שקל.

העולם שייך לצעירים, או לסרבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית ארד: השגריר הישראלי בכדורסל הברזילאי

כוכב בית הספר הריאלי, בר טימור, נפצע במהלך משחק הגמר של 2009 מול מטרווסט רעננה. אבל למרות היעדרות הכוכב ברגעי מפתח קריטיים, החיפאים חגגו עם הגביע. בדקות שהכוכב לא היה על הפרקט, על הגחלת שמרו לירז אריאלי שנבחר למצטיין במשחק, ואור פלבניק הגדול (כיום נמדד ב-2.01 מ', 107 ק"ג) שקלע 21 נקודות - גיים היי.

ובזמן שבר הצליח לחדור את שריון הכדורסל הישראלי - תהליך שכבר הביא לו אליפות עם הפועל ירושלים - פלבניק נאבק. הקיץ הנוכחי היה מייאש. פלבניק לא מצא ישועה מקצועית-כלכלית, וחתך לסבתא בריו דה ז'נרו.

הוא חזר עם חוזה.

עבר הרבה עשן בחיפה מאז ימי הריאלי. פלבניק התגייס, ותקן ספורטאי פעיל לא מצא את דרכו אליו, אז הוא מצא את עצמו בשירות קרבי בטול כרם. רק אחרי יותר משנה הצליח לחזור לכדורסל. קדנציות עמומות בטבעון, מכבי חיפה, כפר סבא, רמלה, מגידו ובעונה שעברה במגדל העמק מהלאומית - זה מה שהיה בשרוול.

בסיום העונה האחרונה במגדל העמק, אחרי 11 שנה בלי, קפץ לביקור מולדת. ההורים נולדו בברזיל, התחתנו ואחרי חצי שנה עלו ארצה. אבא פלבניק מיד עשה צבא - בן 28 עם מפקד בן 18.

כדי לשמור על כושר בזמן הביקור בקיץ, פלבניק ג'וניור התאמן במתקן של בוטאפוגו. אחרי כמה סשנס, אנשים התחילו לרחרח. "יש לך רמה", אמרו לו בפליאה, "אתה יכול להיכנס למקצוע". הדוד שלו התלהב והחל לחפש טלפונים של אנשים מהביזנס. החל להיות באזז בריו - יש פה ישראלי, לוחם מהצבא!

הבאזז גבר, והסוכן של ליאנדרו בארבוסה, אלוף NBA טרי מגולדן סטייט, קבע פגישה. "אחרי שדיברתי עם אנשים שראו אותך, הבנתי שיש עם מה לעבוד", אמר לפלבניק. אור חזר לישראל, להשלים בגרות 4 יחידות במתמטיקה. שבוע לפני המבחן הסוכן היה על הקו. "תחזור. מחכה לך חוזה". לקבוצה קראו סורוקבה, ועשר שעות לאחר שנבחן ב-4 יחידות מתמטיקה פלבניק המריא לברזיל. הוא החל להתאמן בקבוצתו החדשה, והסוכן שוב היה על הקו. "יש לי אופציה עוד יותר טובה".

שחקן נבחרת העתודה אור פלבניק. קובי אליהו
הישועה באה מכיוון בלתי צפוי. פלבניק/קובי אליהו

פיניירוס. מבחנים. "סורוקבה זה מועדון צנוע ונחמד", מספר פלבניק, "אבל פיניירוס זה מועדון גדול. אמרתי לעצמי שאם כבר אני פה, אלך על כל הקופה". הוא הלך למבחנים בפיניירוס, והתקבל לקבוצה. החוזה שלו תקף לטורניר סאו פאולו. בנובמבר מתחילה הליגה, ולפי היכולת ייקבע אם יקבל חוזה גם למפעל הזה. בינתיים הוא בעיקר מתלהב. "בכל בוקר מאמן הכושר מחלק לך שאלון עם השם שלך והתמונה. שואלים שם איך ישנתי, מ-1 עד 5; כמה כואב לי הגוף; עד כמה אני מוכן נפשית ליום הזה. במהלך האימונים כולנו מחוברים למוניטורים, וכל התרגילים מצולמים ומוקרנים על מסך ענק באולם - בלייב".

והרמה? לטענת פלבניק, פיניירוס משתלבת בצמרת של ליגת העל. הקבוצות בטופ של ברזיל, ואת זה גם מכבי תל אביב למדה על בשרה, הן קבוצות 'יורוליג'. "אין ויכוח לגבי הרמה", אומר פלבניק, שמתפקד כמחליף בעמדה מספר 4. "בכדורסל הישראלי אני נחשב חזק. פה עושים לי 'פו' ואני עף. תראה כמה ברזילאים יש ב-NBA, ואיפה נמצאת הנבחרת הלאומית של ברזיל ואיפה שלנו". הוא לא מבטיח שהפרק הברזילאי בחייו יימשך הרבה זמן. אבל הוא יודע למה הפרק הישראלי כל כך קשה.

"אין שום הערכה למה שאתה מנסה לעשות", הוא מספר. "מנסים להחתים אותך על חוזים כאלה שאתה צריך להוציא כסף כדי להגיע לאימון. לא הצלחתי לפרוץ ולא הגעתי להכרה כי כל היום הייתי צריך לריב עם 'שחקנים גדולים מאמריקה'. אם השחקן הזר משחק טוב, נהדר, הוא ישחק 40 דקות. אם לא, הוא ישחק עד שיביאו אמריקאי אחר, ואם גם הוא לא טוב, יביאו אחר. ואם הוא פצוע, הוא גם ישחק. גם עם יד שבורה, וזה קרה בקבוצה ששיחקתי בה. היה שחקן שכל השבוע הלך על קביים ונתנו לו לשחק, 'כי שילמו עליו'. אבל לתת לישראלי לנסות להצליח? זה לא".

"הליגה הלאומית זו לא ליגה לישראלים", הוא ממשיך. "עושים שם הכול כדי שהאמריקאי יצליח. אם היו משקיעים רבע מהזמן שמשקיעים באמריקאים, בישראלים - ולא אני, בכל ישראלי… אם היו נותנים לישראלי רבע מהליטופים שנותנים לאמריקאים, אולי היינו מגיעים לאנשהו. כל המאמנים בארץ ידעו למשל שיש לי קליעה מחצי מרחק, אפילו משלוש", הוא אומר. "אבל אף אחד לא נתן לי לזרוק לסל".

הוא גר עם המשפחה בסאו פאולו, ובימים הקרובים יעבור למתחם הקבוצה, שם גרים רוב השחקנים. העתיד לא בטוח, אבל הוא מבסוט. פיניירוס זה אולי לא מועדון כדורסל ותיק, אבל זו אגודת ספורט מפוארת. אתלטים ברמה בינלאומית במגוון ענפים. המתקן עצום ונהדר. "אני ממש לא על חוזה של מיליונים", הוא מבהיר. "אף אחד לא הכיר אותי. לא ידע מי אני. אני פה על חוזה מינימום, כמו שחקן שעלה מהנוער ורוצה להוכיח את עצמו. אבל פה אפשר לחיות מחוזה מינימום. בארץ שחקנים מסיימים נוער ומשתכרים כ-500 שקל".

אור פלאבניק, שחקן פיניירוס. פיניירוס, אתר רשמי
"עושים לי פו ואני עף". פלבניק/אתר רשמי, פיניירוס

הקשר עם החבר מהריאלי בר טימור עדיין הדוק. "הוא שולח לי הודעות לפנות בוקר כדי לברר מה שלומי, אבל באמת לברר, כי הוא יודע כמה זה קשה להיות לבד בחו"ל. הוא תומך, ואני מעריץ אותו. ההצלחה שלו מגיעה לו. אנשים לא קולטים כמה הוא מכונה. לפני הדרבי, עם הפועל נגד מכבי, הוא זרק 3,000 זריקות ביום. אז בטח שיקלע 20 בדרבי".

בכל הענפים אנחנו רואים כמה קשה לישראלים בחו"ל, וכמה מהר רובם חוזרים. עוד כמה חודשים גם אתה תצטרף לסטטיסטיקה?

"אי אפשר לדעת. זה יהיה תלוי ביכולת שלי. עד לפני כמה חודשים הייתי בליגה הלאומית בישראל, ופתאום אני נלחם בשחקנים ברמת NBA. לא מזמן התאמן איתנו ברונו קאבוקלו, מטורונטו. בחירה 20
בדראפט!".

**מדליית הזהב תחולק ביום חמישי

orenjos@walla.co.il

אור פלאבניק, שחקן פיניירוס. פיניירוס, אתר רשמי
אור פלאבניק, שחקן פיניירוס/אתר רשמי, פיניירוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully