וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני: "ללא אישור מדרעי, יש סכנה מוחשית לקיום הספורט בישראל"

יושב ראש ההתאחדות מתריע מפני זליגה של תקדים השבתות מהכדורגל לענפים נוספים: "כל עוד היה סטטוס קוו, כולם שתקו. ברגע שזה נאמר ע"י השופטת, אנחנו לא יכולים לפעול אחרת"

צילום: דוד קורן

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, מתריע כי אם שר הכלכלה אריה דרעי לא יאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת, הספורט הישראלי כולו יהיה בסכנה. "לדעתי הנושא יזלוג לענפים אחרים. כל עוד היה סטטוס קוו, כולם שתקו. ברגע שזה נאמר ע"י השופטת, אני לא יכול לפעול אחרת".

במסיבת עיתונאים בעקבות הפניה לדרעי בבקשה שיאשר קיום משחקים בשבתות, אמר יורם באומן, יושב ראש מנהלת הליגה: "שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גילצר-כץ בתוך קבעה כי 'קיום משחקי כדורגל בשבת הוא עבירה פלילית ולא אאשר בקשה כזו. מדובר בעבירה על החוק. לא אתן אישור למעשה פלילי'. אנחנו לא נהיה עבריינים. במשחקי הליגות הבכירות מועסקים הרבה עובדים, לא אעסיק אותם ללא היתר. לא מדובר במלחמה על השבת אבל למעלה ממאה שנה הכדורגל שוחק בשבת".

יושב ראש מנהלת הליגה יורם באומן עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
"לא נהיה עבריינים". עיני ובאומן במסיבת העיתונאים/מגד גוזני

עיני הוסיף: "אין ספק שהשד יצא מהבקבוק אחרי הדיון בבית הדין לעבודה. השופטת הבהירה חד משמעית שלשחק בשבת בחוק הקיים זו עבירה פלילית ועל מנת לפתור את הסוגיה יש לפנות לשר הכלכלה בכדי לקבל היתר. פנינו לקבלת אישור גורף לכל הענף והכדור בידיים של שר הכלכלה כרגע.

"מדובר פה לא רק על הליגה המקצוענית והלאומית אלא החל מליגות הילדים. יש מעל 30 אלף ילדים שמשחקים בכל הארץ, שבת זהו יום שבתון ומטבע הדברים ההורים מתלווים לילדים ביום שנוח לכולם. קשה לי לראות איך נקיים כדורגל שלא ביום מנוחה וההתאחדות לצורך הפעלת עשרות אלפי ילדים מפעילה מנגנון שלם, שלפי דברי השופטת עצם הפעלת המנגנון מהווה עבירה פלילית ולא אני אהיה זה שאעבור עבירה פלילית. אין לנו בעיה עקרונית לא לשחק בשבת, ובתנאי שזה יתאפשר. הילדים הם הבסיס לכדורגל ובשביל לקיים את כל המשחקים האלה הם משחקים משמונה בבוקר עד לשעות הערב, לטעמי לא ניתן לעשות זאת ביום אחר באופן מרוכז. אנחנו לא נגד אבל חייבים לעשות התאמות נדרשות, לבנות מתקנים ולשים תאורה במגרשים שבהם היא חסרה ולצערי נכון לרגע זה לא מסתייע לנו לעשות זאת.

"בממשלה צריכים לתת אישור, אפילו זמני, ולהיכנס לדיאלוג אמיתי של הכדורגל לאן. כבר לפני כחודש הצעתי לשרת הספורט להקים ועדה אם אפשר לייצר פתרונות אמיתיים. תשובתה הייתה חיובית אבל בתווך נערך הדיון הזה. אנחנו לא נמצאים פה לבד אלא יש גם את אופ"א. צריך לשבת ולראות איך אפשר לפתור את הבעיה ואיך, ואם הממשלה רוצה שהכדורגל לא יהיה בשבת לפתרון כזה צריך זמן. המטרה היא לא להפסיק את הכדורגל אלא לעשות כדורגל, אבל שמו אותנו עם הגב לקיר ואמרו לנו שאם נשחק בעצם אנחנו נהיה עבריינים. אז היום שיגרנו מכתב נוסף לזכיינים ולטוטו, שייערכו לכך שאם לא נקבל תשובה אז לא יהיו משחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
"כרגע אנחנו משאירים את הבעיה בבית". עיני/מגד גוזני

בנוגע לעירוב מוסדות הכדורגל הבינלאומיים, אמר עיני: "כרגע אנחנו משאירים את הבעיה בבית כדי לפתור אותה פה. הכדורגל חייב להמשיך להתקיים אבל כרגע אין לנו היתר. אם לא נקבל אישור אז אסור לנו לשחק ואין לנו שום אפשרות אחרת לקיים את משחקי הילדים למשל במצב הקיים. אני לא מאמין שזה מה שהממשלה רוצה, שלא יהיה כדורגל".

אתמול פנו ההתאחדות והמנהלת לדרעי, ואיימו כי לנוכח העמדה הברורה שהביע בית המשפט בשבוע שעבר, ואם הנושא לא יוסדר חוקית עד 7 בספטמבר, הן ייאלצו לעצור את משחקי הכדורגל בישראל בכל הליגות והגילאים.

במכתב שנשלח לדרעי, הובהר כי לא מדובר רק במשחקי הליגה הלאומית שעניינם נדון בבית הדין לעבודה, אלא בכלל פעילות הכדורגל הישראלי ובין היתר פעילות של כלל מערך עובדי הלוגיסטיקה והאדמיניסטרציה הנחוצה לקיום כלל המשחקים בליגת העל, בליגות החובבניות, בקבוצות הילדים, הנערים והנוער ועוד. בנוסף, התריעו בהתאחדות ובמנהלת כי אכיפת האיסור בפועל תסכל את האפשרות לקיומם של משחקים במסגרות בינלאומיות, לרבות משחקי נבחרות והשתתפות קבוצות ישראליות בטורנירים בינלאומיים, שנערכים לעתים במועדי שבת וחג.

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully