וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ורד: "הליגה בישראל חזקה יותר. נכשלתי במכבי חיפה"

1.9.2015 / 16:00

החיים בסרביה ("יש לי כל מה שאני צריך"), הקהל ("לא ייאמן"), ההבדלים ("כאן הסיכוי להתקדם גבוה"), השנים האחרונות בארץ ("הייתי חייב שינוי"), ראיקוביץ' ("מודע לזה שהוא כוכב") ומכבי חיפה: "מתעדכן על בסיס יומי. אני עדיין בקבוצת הוואטסאפ". עידן ורד במדור השגרירים

אתר רשמי

בווידאו: שער הבכורה של עידן ורד

עידן ורד הפך השבוע בעל כורחו לנציגו הלא-רשמי של חברו לקבוצה לשעבר, פרדראג ראיקוביץ'. השוער הסרבי בן ה-19, שנחשב לאחד השחקנים הצעירים המבטיחים באירופה, זכה לחיזורים רבים מצד קבוצות בכירות רבות, ביניהן גם המבורג, אוגסבורג ומילאן, אך החליט בצעד מפתיע למדי לחתום דווקא בשורות אלופת ישראל, מכבי תל אביב, שביצעה את הרכישה הגדולה ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי.

הטלפון של קשר הכוכב האדום בלגרד לא הפסיק לצלצל בימים האחרונים. בעקבות הפרסומים בתקשורת על הגעתו הצפויה של חברו לקבוצה למכבי תל אביב, עיתונאים ישראלים רבים ניסו לברר האם יש אמת בדברים; האם אחד השוערים הצעירים הכי מבטיחים באירופה כיום באמת בדרך לישראל?

ורד ענה לכולם בנימוס האופייני לו. הוא סיפר שכפי שזה נראה, ראיקוביץ' אכן בדרך לישראל, ושהוא אפילו כבר הספיק להיפרד מהשחקנים. הוא החמיא לחברו כשנשאל על יכולתיו והוסיף כי נידב לו מידע על ארץ הקדש, בדרך לחתימה מפתיעה במכבי תל אביב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
הרבה רצו לדעת. פרדראג ראיקוביץ'/ברני ארדוב

בינתיים הספיק ורד לערוך את ההופעה השביעית שלו העונה (שישית בהרכב) בליגה הסרבית, והתשיעית בסך הכול (פתח בשני המשחקים מול קאיראט בליגה האירופית), ואף כבש את שער הבכורה שלו בקבוצה (ב-0:3 על מלדוסט), לאחר מבצע אישי נאה על שטח קטן בתוך הרחבה שהסתיים בבעיטה חדה לרשת.

ורד אמנם לא שיחק במחזור הראשון של הליגה, אך מאז לא פספס משחק. את משחק הבכורה שלו בליגה ערך ורד במחזור השני, כשנכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה ב-0:0 מול מטלאץ. במחזור השלישי הוא פתח לראשונה (שיחק 54 דקות) ומאז הפך לשחקן הרכב קבוע. אחרי שבעה משחקי ליגה באמתחתו שער ובישול.

ורד החליט לנצל את פגרת הנבחרות, ולהגיע לביקור בזק של 48 שעות בישראל. בראיון לוואלה ספורט הוא מספר על החיים בסרביה, הליגה, שער הבכורה, הקהל המשוגע, הגעתו של ראיקוביץ' וכמובן על האקסית מכבי חיפה.

קשר הכוכב האדום, עידן ורד. הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד, צילום מסך
שער בכורה יפהפה. עידן ורד חוגג/צילום מסך, הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד

אז איך החיים בסרביה? מרוצה?

"כן. אני בסך הכול חודשיים שם אבל אני די מרוצה. אני לא נמצא באיזה חור אלא בעיר טובה שיש בה כל מה שאני צריך. האנשים פה ממש כמו הישראלים - חמים, ידידותיים, אבל גם קצת חסרי סבלנות. אני מתגורר בדירה נחמדה הסמוכה למגרש האימונים. אני גר עם בת הזוג שלי בשלוש השנים האחרונות".

איך היא מעבירה את הזמן בזמן שאתה מתאמן או משחק?

"היא לומדת לתואר דרך האינטרנט".

משפחה וחברים מבקרים אותך לעיתים קרובות?

"וואו, כן. באים לבקר אותי הרבה מאוד. כמעט כל שבוע-שבועיים מגיע מישהו לביקור".

שחקן מכבי חיפה, עידן ורד מחופש. פייסבוק, אתר רשמי
חיים יחד. עידן ורד ובת זוגו/אתר רשמי, פייסבוק

מה אתה עושה בזמנך הפנוי?

"פעמיים בשבוע אני מתאמן פעמיים ביום. כשאני לא מתאמן אני קופץ לבריכה או לנהר שנמצא ליד הבית שלי. מין נהר מאוד נחמד, אבל עכשיו התחיל להתקרר קצת, אז זה קצת בעייתי. אנחנו מסתובבים בעיר, בקניונים, בתי קפה ועוד. יש לנו גם מנוי לחדר כושר, שם אני עובד על כל מה שאני צריך בזמן שחברה שלי משתתפת בחוגים שונים".

אומרים שהקהל הסרבי הוא מהטובים בעולם.

"הקהל הסרבי לא ייאמן. קהל מדהים בקנה מידה עולמי. בכל משחק יש 30-40 אלף אוהדים שלא מפסיקים לשיר ולעודד. מופעי הפירוטכניקה בגלל מטורפים. לעומת ישראל, שם אין לי כל כך קשר עם האוהדים. זה לא עובד פה ככה. האוהדים מתעניינים בקבוצה ותו לא. כל השירים הם על הקבוצה ועל המועדון, ולא על השחקנים. אני בכל מקרה משתדל להיות פעיל ברשתות החברתיות כדי לשמור על קשר איתם. אני מקבל פידבקים ובערך 20-30 הודעות ביום".

רמת האימונים שם גבוהה יותר מאשר בישראל?

"היו לי מאמנים מצוינים בישראל. כאן יש לי מאמן שאימן ברוסיה שנים רבות (מיודראג בוז'וביץ', מ.מ). יש לו ניסיון רב והוא מאוד מוערך. בכל מקרה האימונים די דומים. בניגוד לישראל, בסרביה שמים דגש על כך שלכל אורך האימון נשתמש בכדור. מהרגע שמתחיל האימון ועד סופו אנחנו עם כדור".

היית ממליץ לישראלים אחרים להגיע לליגה הסרבית?

"יש כאן שלושה-ארבעה מועדונים שהם ברמה גבוהה, כשהשאר מועדונים קטנים יחסית. מבחינת מגרשים, תנאים וכן האיכות של הליגה, המצב בישראל טוב יותר, אבל מבחינת קהל ואווירה סרביה מנצחת. בנוסף, יתרון גדול פה הוא החשיפה הגדולה. בכל שנה שחקנים רבים עושים קפיצת מדרגה ועוברים לליגה בכירה יותר. היא גם פיזית יותר. אין משחק שאני לא יוצא ממנו חבול".

אוהדי הכוכב האדום בלגרד. Ben Radford, GettyImages
קהל מדהים בקנה מידה עולמי. אוהדי הכוכב האדום/GettyImages, Ben Radford

אתה מרוצה מכך שעזבת את ישראל?

"כן, אין ספק. בשנתיים האחרון הייתי שחקן ספסל. הפכתי משחקן הרכב לשחקן משלים ולכן הייתי חייב לעשות שינוי בקריירה. נכשלתי במכבי חיפה, כמו גם שאר השחקנים ורציתי לנסות משהו חדש. היו לי הרבה הצעות מקבוצות בישראל, ביניהן גם מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, אבל אמרתי לעצמי 'עידן, אתה כבר בן 26, זה הזמן לנסות'. אחרי הרבה שנים שכמעט יצאתי לחו"ל, הגיעה ההזדמנות והחלטתי ללכת על זה".

ומה לגבי העונה הבאה?

"יש לי חוזה גם מעבר לעונה הנוכחית. אני רוצה להראות שני מספיק טוב כדי להישאר במועדון כזה גדול. כמובן שאני מעוניין להתקדם, אני לא מסתיר את זה, אבל קודם כל אני חייב להציג רמה גבוהה".

כבשת שער בכורה. איך זה הרגיש?

"זה הרגיש מצוין. הוא הגיע לי בדיוק בזמן, אחרי ארבעה משחקים שלא הייתי כל כך טוב. הצוות האמין בי ונתן לי את הקרדיט למרות זאת ואני שמח שהצלחתי להחזיר. התחלתי מול קאיראט בליגה האירופית והייתי טוב מאוד. לאחר מכן בארבעה משחקים בליגה גם כן הייתי טוב ואף בישלתי, אך אחרי כן הגיעה ירידה. אולי זה בגלל העומס, אני לא באמת יודע. צריך לזכור שבערך שנתיים הייתי שחקן ספסל, אז לוקח זמן לחזור לכושר משחר. עכשיו אחרי חודש קצת פושר, חזר לי קצת הביטחון".

איך התקשורת הסרבית? מזכירה במשהו את זו הישראלית?

"כן, היא כמו בארץ. יום אחד אתה מלך ויום אחד אתה השחקן הכי גרוע בקבוצה. אני לא קורא סרבית ולא קורא את הדברים, אבל אי אפשר להתחמק מזה שם. אתה חי את זה ומרגיש את זה. הרגשתי בחודש שהייתי פחות טוב שלא מרוצים ממני ושאני חייב לתת גול או לבשל. השער שכבשתי הגיע באמת ברגע הנכון".

בלם מכבי תל אביב טל בן חיים (ימין) עם השוער פרדראג ראיקוביץ' (שמאל). ברני ארדוב
פוטנציאל גדול. ראיקוביץ' עם בן חיים/ברני ארדוב

אי אפשר שלא לשאול על השוער החדש של מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'.

"מדובר בפוטנציאל פשוט ענק. הוא מגיל 16-17 כוכב ענק ורואים את זה עליו. הוא מודע לכך שהוא כוכב, אך למרות זאת הוא נשאר צנוע. הוא בסדר גמור עם כולם. אני זוכר שכשהגעתי, הוא קיבל אותי בצורה מאוד יפה. הוא הקפטן הרי. הוא דאג שארגיש בנוח".

המלצת לו להגיע למכבי תל אביב?

"כמובן. אמרתי לו שליגת העל נמצאת בעלייה ושיהיו לו אחלה תנאים. בטח שמדובר במכבי תל אביב שהגיעה עד לשלב הבתים של ליגת האלופות. טענו שהוא יגיע לאיטליה, גרמניה או טורקיה, ואז פתאום הוא חתם בישראל. כולם היו בהלם מכך, כולל החברים לקבוצה".

איך הוא מחוץ לכר הדשא?

"הוא שוער, אתה יודע. טיפוס צבעוני כזה. אני זוכר שהיה לנו משחק לפני כשבועיים וניצחנו 0:1. הוא כל כך שמח שהוא רץ אל עבר שדרת הקווים והביא לה את החולצה שלו או משהו כזה. ועוד בשידור חי".

קיבלת הרבה שיחות בימים האחרונים?

"המון. התקשרו בלי הפסקה. קיבלתי הודעות קצת מוזרות כמו למשל 'תגיד לו שיבוא'. מה אני הסוכן שלו?".

תגיד, מה קורה במכבי חיפה?

"אין יום שאני לא קם בבוקר ובודק בכל האתרים מה חדש עם מכבי חיפה. אני בקשר עם כולם שם. אני אפילו עדיין בקבוצת הוואטסאפ עם שאר השחקנים. אני עוקב אחרי כל משחק בשידור ישיר, דרך המחשב שלי בבית. היית שם חמש שנים, ולכן יש לי רגשות כלפי המועדון. הקבוצה פתחה את העונה בצורה רעה, אבל עוד מוקדם להסיק מסקנות".

עידן, תודה רבה על הזמן, והמון בהצלחה במשחק הקרוב מול פרטיזן בלגרד.

"בשמחה, תודה לך. כשנחזור מפגרת הנבחרות נפגוש בדרבי את פרטיזן. אני בטוח שיהיה משחק גדול, עם אווירה מחשמלת. אני מחכה בקוצר רוח לעלות לכר הדשא".

שוער מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ' לצד אלירן עטר. קובי אליהו
עוקב אחרים מקרוב. שחקני מכבי חיפה באימון/קובי אליהו

מדד השגרירים

הכובשים המצטיינים

מונס דאבור - 7 שערים
ניר ביטון - 3 שערים
תומר חמד – 3 שערים


המבשלים המצטיינים

מונס דאבור - 6 בישולים
ניר ביטון - 2 בישולים
מרואן קבהא - 2 בישולים

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
בראש הרשימה. מונס דאבור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully