וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד בקרב גרסאות על נפילת עסקת דה חאה

הבלאנקוס הוציאו תגובה מפורטת שבה הסבירו את כישלון העסקה: "האנגלים שלחו את המסמכים של דה חאה ונבאס באיחור של חצי שעה". האדומים הגיבו: "ריאל איחרה ב-28 דקות את הדדליין"

אימג'בנק GettyImages

בבירת ספרד לא יודעים איך לעכל את שקרה להם אתמול בלילה (שני), זאת לאחר שעסקת העברתו של דה חאה ממנצ'סטר יונייטד נפלה ברגע האחרון. ראשי הנהלת הליגה הספרדית טענו תחילה כי המסמכים הגיעו בשעה 00:28 - 28 דקות אחרי סגירת חלון העברות, בעוד שהבלאנקוס עצמם טענו שהמסמכים נשלחו בזמן - דקה לפני סגירת החלון, ב-23:59.

בריאל הודיעו בהתחלה שהם מתכוונים לערער לפיפ"א ולא מוכנים לוותר על העסקה, אך לאחר מכן הודו בכישלון העסקה וגם הוציאו הודעה רשמית שבה הם הסבירו את השתלשלות האירועים. בהודעה של ריאל נכתב בין היתר ש"מנצ'סטר יונייטד לא רצתה לפתוח במו"מ עד אתמול בבוקר, ולמרות הקשיים המו"מ נפתח רק בצהריים".

עוד נטען על ידי ריאל כי אחרי שיונייטד הסכימה להכליל את נבאס בעסקה, המסמכים נשלחו על ידי ריאל בשעה 13:39 שעון ספרד. האנגלים שלחו בחזרה את החוזים בשעה 21:43 שעון ספרד, עם תיקונים קטנים. ריאל טוענת שהיא קיבלה את כל השינויים מיד ואחרי החתימות של נבאס ודה חאה, המסמכים נשלחו לאנגלים ב-23:32 שעון ספרד. מה שהביא לנפילת העסקה בסופו של דבר לטענתם, הייתה העובדה שיונייטד אישרה את החוזים רק בחצות וכאשר ריאל מדריד ניסתה לאשר את העסקה עם מנהלת הליגה ופיפ"א, השעה הייתה כבר חצות ושתי דקות והחלון כבר היה סגור.

קיילור נבאס, ריאל מדריד. GettyImages
רצה לשנות משהו בחוזה. קיילור נבאס/GettyImages

במנצ'סטר יונייטד הגיבו לדברים וטענו: "לא יצרנו קשר עם ריאל מדריד בנוגע למכירה של דויד. דויד הוא שחקן מפתח בסגל שלנו וההעדפה של המועדון היתה לא למכור אותו. עד אתמול, אף הצעה לא התקבלה עליו. בשעות הצהריים, ריאל הגישה הצעה ראשונה. עסקה סוכמה בין הצדדים, שכללה מעבר של נבאס לאולד טראפורד. התנאים היו תלויים אחד בשני. בשעות האחרונות של המהלך, בזמן שנבאס היה באימון, ריאל היו אחראיים על המסמכים בנוגע לדויד, נבאס וריאל מדריד. מנצ'סטר יונייטד היתה אחראית אך ורק למסמכים שקשורים במנצ'סטר יונייטד.

"אנחנו שלחנו את המסמכים שקשורים בשני השחקנים לריאל מדריד ב-20:42. ריאל החזירה לנו את המסמכים של דויד ללא חתימה ב-22:32. ב-22:40, דקות לפני תום החלון, שינויים רבים הוחזרו לנו שהעמידו את העסקה בסכנה. רק ב-22:55 המסמכים שנדרשו כדי לבטל את החוזה של דויד ביונייטד התקבלו. בנקודת הזמן הזו, המסמכים של נבאס עדיין לא התקבלו מריאל מדריד. ב-22:58 בקשת האישור נשלחה ממנצ'סטר יונייטד, לפני הדדליין.

"להבנתנו, העסקה לא היתה יכולה לקרות בגלל שריאל לא העלו את המסמכים של דויד למערכת המחשוב בזמן (מנצ'סטר יונייטד כן). ריאל לא העלתה את המסמכים של דויד להתאחדות הספרדית בזמן, ועל פי דיווחים עשתה זאת 28 דקות אחרי הדדליין. יונייטד פועלת בצורה נאותה ויעילה בחלון ההעברות. המועדון מאושר שיקיר האוהדים דויד דה חאה נשאר שחקן שלנו".

עוד באותו נושא

בגלל איחור של דקה: דה חאה נשאר במנצ'סטר יונייטד

לכתבה המלאה
דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד. Shaun Botterill, GettyImages
מי מהצדדים צודק? דה חאה/GettyImages, Shaun Botterill

כזכור, המשא ומתן בין הצדדים נמשך ונמשך, עד שלבסוף, בשעה 23:00, הושג הסיכום המיוחל בין הצדדים. ריאל מדריד הסכימה לשלם 30 מיליון יורו למנצ'סטר יונייטד בתמורה לדה חאה כשנבאס יעבור לצד השני. הכול כבר סוכם, ונראה היה שהעסקה יוצאת לפועל.

אלא שנבאס החליט שהחוזה שקיבל אינו עונה על דרישותיו, וסמוך לחצות הגיע לסנטיאגו ברנבאו עם נציגיו, בדרישה לשנות פרטים קטנים בחוזה, פעולה שבסופו של דבר גרמה לנפילת העסקה בין המועדונים.

במדריד לא ידעו איך לעכל את הבשורה, וחלק מהעיתונים המקומיים לא יכול שלא ללגלג על המועדון המפואר מהבירה. "פארסה גדולה", כתבו בתקשורת המקומית. "האם זו התחלה של בדיחה?", הוסיפו, "איך יכול להיות ששני מועדונים כל כך מפוארים לא מצליחים להשלים עסקה שכזו?"?

אגב, ב"אס" מפרסים היום שהבלאנקוס הבטיחו לדה חאה פיצוי של 10 מיליון יורו אם לא יצליחו להחתימו לפני תום החלון, וכעת לא ברור האם השוער אכן יקבל את הסכום.

עדכון ראשון: 14:34

"מגוחך". הכותרת הראשית ב"מארקה"

מיטב הממים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully