וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרים בלי בלמים: הבלוג של יוכין על הניסוי המוצלח של באיירן מינכן

30.8.2015 / 8:00

פפ גווארדיולה לקח הימור ענק כשעלה למשחק מול לברקוזן ללא בלמים, ולקח את כל הקופה בזכות דויד אלאבה. סיפורו של שחקן רב גוני באופן יוצא דופן, ושל הרכש הטוב ביותר באירופה עד כה

אימג'בנק GettyImages

ביומיים הקרובים תושלם כנראה אחת העסקאות המעניינות של חלון ההעברות בגרמניה כאשר וולפסבורג תחתים את דאנטה, בלמה של באיירן מינכן, תמורת 5 מיליון יורו. על הנייר, היא נראית קצת לא הגיונית מבחינת וולפסבורג, לה יש בסגל שלושה בלמים ברמה גבוהה. בתחילת העונה משתף פעולה נאלדו עם טים קלוזה השווייצרי במרכז ההגנה, והדבר משאיר על הספסל את רובין קנוכה המצוין, שחקן הרכב בשנתיים הקודמות שנחשב לבלם העתיד של נבחרת גרמניה. מדוע צריך לשלם לא מעט כסף תמורת בלם רביעי, שיחגוג עוד מעט 32 ונמצא מעבר לשיאו?

מאידך, דיווחים אלה נראו משונים במיוחד מבחינת באיירן בשבוע בו איבד פפ גווארדיולה שני בלמים לקראת המפגש מול לברקוזן. ג'רום בואטנג הורחק בהופנהיים בשבוע שעבר, מהדי בנעטיה נפצע באותה ההתמודדות, וכך נותר דאנטה הבלם הטבעי היחיד בסגל. ואולם, מתיאס זאמר הצהיר: "דאנטה יכול לעזוב אם הוא מעוניין בכך", והמאמן הקטלאני לא ספר אותו בהכנות לקרב הגדול אתמול. הוא העלה הרכב נטול בלמים, והיה מסקרן מאוד לראות כיצד הוא יסתדר על הדשא.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן. GettyImages
אילתור יומרני מול יריבה נהדרת שהסתיים עם הצגה. תומאס מולר/GettyImages

שני קשרים במרכז ההגנה

ובכן, בדקות הראשונות שיחקו הבווארים במערך 3-4-3, כאשר דויד אלאבה היה לראשונה בחייו הבלם המרכזי בשלישייה, לצד פיליפ לאם וחואן ברנאט. לאחר מכן, במשך רוב שלבי המשחק, ירד צ'אבי אלונסו לעמדת הבלם השני, והמערך שונה למשהו כמו 1-3-2-4. זה לא דבר של מה בכך. לברקוזן היא אחת הקבוצות הטובות בגרמניה שנמצאת בכושר נהדר. רק בסוף השבוע היא פירקה את לאציו 0:3 כדי להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. מאז הגעתו של גווארדיולה לבונדסליגה, באייר נתנה תמיד פייט נפלא לבאיירן, וחמשת המפגשים הקודמים ביניהן בעידן פפ הסתיימו בתוצאה המצטברת 4:4. הימור על הגנת כה מאולתרת, שלא נוסתה קודם לכן מעולם, נראה יומרני ונועז.

והנה לכם התוצאה הסופית – ההימור הזה הצליח בגדול בניצחון 0:3, בעיקר בזכות הצטיינותו של אלאבה. בשבוע שעבר היה אשם הכוכב האוסטרי במסירה אומללה שהובילה לשער של הופנהיים תשע שניות משריקת הפתיחה, ובאיירן הצליחה ללקט שלוש נקודות רק בנס, בדרמה גדולה בסיום. הפאשלה הזו לא השפיעה כלל – לא על הביטחון העצמי של השחקן, ולא על האמון שנותן בו המאמן. אלאבה העניק הצגה נהדרת בכל קנה מידה, חיסל את כל ניסיונות ההתקפה של לברקוזן, ובתחילת המחצית השניה אף הרחיק מקו השער את הבעיטה של סטפן קיסלינג. הוא הרגיש בעמדה החדשה כמו דג במים, ולאור המכירה הקרובה של דאנטה, לצד ריבוי הקשרים בסגל, מתקבל הרושם שגווארדיולה בונה על האוסטרי בעיקר כבלם בעונה החדשה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דויד אלאבה שחקן באיירן מינכן מול רוברטו הילברט שחקן לברקוזן. GettyImages
חיסל את כל ניסיונות ההתקפה של לברקוזן. אלאבה/GettyImages

"שמח ללמוד דברים חדשים"

זה לא סוד כי אלאבה הוא שחקן רב גוני באופן יוצא דופן. בתחילת הקריירה הוא הוגדר כקשר מרכזי, וזה היה ייעודו בעונת ההשאלה המוצלחת בהופנהיים ב-2010/11, אך כאשר השתלב בהרכב באיירן הוא היה בדרך כלל מגן שמאלי. יופ היינקס סבר כי כך ניתן לנצל את מהירותו והכישורים הטכניים שלו, והאוסטרי היה אחד הכוכבים החשובים ביותר בעונתה טרבל. אצל גווארדיולה, אחרי הרכישה של ברנאט מוולנסיה לפני שנה, המצב השתנה, ובעונה שעברה השתנה תפקידו של האוסטרי ללא הפסקה.

עוד לפני שנפצע בברכו בתחילת נובמבר, הספיק אלאבה לשחק בארבעה תפקידים – בעמדתו האהובה במרכז המגרש, כמגן שמאלי, קיצוני שמאלי, וגם בלם שמאלי בשלישיית הגנה. "כולם יודעים שאני מעדיף לשחק כקשר, אבל השינויים האלה טובים להתפתחות המקצועית שלי. אני יכול ללמוד דברים חדשים, וזה משמח אותי", אמר האוסטרי בדצמבר. "מי היה מאמין שאני יכול לשחק כבלם? אפילו לא חשבתי בכיוון לפני שהמאמן ביקש ממני לעשות זאת. אני מניח שהוא רוצה לנצל את המהירות שלי ואת היכולת לבנות התקפות מאחור".

באותה תקופה, כאשר נעדר מהמגרשים, גווארדיולה התגעגע אליו מאוד. "אנחנו קבוצה טובה יותר עם דויד. הוא יכול לשחק בכל מקום באותה יעילות. אין לו משחקים חלשים, הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו", אמר המאמן. אין זה מקרה שבאיירן נחלשה לקראת סיום העונה כאשר אלבה נפצע שוב בסוף מרץ וגמר את העונה. עד אז, הוא הספיק לשחק לראשונה בקריירה כחבר בצמד בלמים, לצד ג'רום בואטנג בתיקו 0:0 באוקראינה מול שחטאר דונייצק בשמינית גמר ליגת האלופות.

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
התגעגע. פפ גווארדיולה/GettyImages

רק שלא ייפצע

זה היה חידוש משמעותי, אך האוסטרי נהנה מגיבוי של החבר המנוסה שהדריך אותו. אתמול הוא היה אמור להיות מנהיג בעצמו, לעתים כבלם בודד, ושיחק כאילו היה שם תמיד. בקור רוח ומיומנות, הוא הספיק כמעט תמיד לסגור את חלוצי לברקוזן המהירים, והצטיין כמובן גם בפיתוח המשחק, עם 92 אחוזי דיוק במסירות. מי יודע, אולי זהו בלם העתיד של באיירן.

בגיל 23 בלבד, אלאבה מתחילת את עונתו השישית בבונדסליגה, והשמיים הם הגבול מבחינתו. אם הפציעות לא יטרידו אותו כמו בעונה שעברה, הוא עשוי להיות אחד הכוכבים הגדולים באירופה, לפני יורו 2016, אשר אוסטריה כמעט הבטיחה את השתתפותה בו. בקבוצה עם מאמן שחולם על טוטאל פוטבול ושחקנים רבים שמסוגלים לשחק במגוון תפקידים, אלאבה הוא השחקן הטוטאלי מכולם. הוא באמת מסוגל לעשות הכל, ואם יתמיד במרכז ההגנה יוכל לקחת שיעורים פרטיים מזאמר ואף להתעלות עליו.

דגלאס קוסטה שחקן באיירן מינכן. GettyImages
הרכש המצטיין באירופה נכון לעכשיו. דגלאס קוסטה/GettyImages

דוגלאס קוסטה והשער המושלם

באופן כללי, המשחק אתמול סומן כמסוכן מבחינת הבווארים. אחרי משחקים לא משכנעים מול וולפסבורג בסופרקאפ והופנהיים, ספג גווארדיולה ביקורת לא מבוטלת מהפרשנים, ומעידה נגד באיירן היתה עלולה ליצור תחושה של מיני-משבר. במקום זאת, סיפקה באיירן את אחד המשחקים הטובים בעידן גווארדיולה, והמהירות ההתקפות שלה הזכירה את תקופתו של היינקס. השחקן הקריטי ביותר, בהקשר זה, הוא דוגלאס קוסטה, וניתן לסמן את הברזילאי שנרכש משחטאר תמורת 25 מיליון יורו כרכש המצטיין באירופה נכון לעכשיו. תרומתו למשחק הקבוצתי של באיירן כבירה, וממש לא ברור כיצד יוכל פרנק ריברי לחזור להרכב כאשר יבריא.

דוגלאס קוסטה הוסיף מימד של מהירות מסחררת באגף השמאלי שנאמדת ב-33 קמ"ש, ומשלים נהדר את אריאן רובן שנהנה מהחיים מימין. יש לו שער וארבעה בישולים בשלושה המחזורים הראשונים, והשתלבותו המיידית מדהימה, במיוחד כאשר נזכרים כמה זמן לקח לו להתאקלם באוקראינה. אתמול סיפק הברזילאי תרגיל הקפצה שמזכיר רק את רונאלדיניו, אבל לשיאו הגיע בדקה ה-26 במהלך שהוביל לשער המושלם ביותר של העונה.

זו היתה מסירה ארוכה מושלמת של צ'אבי אלונסו. דוגלאס קוסטה עצר באופן מושלם את הכדור תוך כדי תנועה, עבר באופן מושלם את רוברטו הילברט כאילו לא היה קיים, והעביר מסירת רוחב מושלמת לתומאס מולר. מאתר השטחים סיים את המבצע באופן מושלם. ארבע נגיעות בלבד – והרי לכם יצירת פאר, השער הקבוצתי היפה ביותר שהובקע העונה. אם באיירן תשחק כך על בסיס שבועי, ההנאה ממנה תהיה אדירה. רק שלא תאט את הקצב בהעברות כדור אינסופיות במרכז המגרש, כפי שנהגה לעשות אשתקד. שתדהר קדימה במהירות של דוגלאס קוסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully