וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי לא כוכב: ההתנהלות הצנועה של ערן זהבי במכבי תל אביב

27.8.2015 / 12:37

הוא לא נצפה במסיבות ובמועדונים. הוא נותן לחברים שלו להעיר לו באימון. הוא לא רודה ולא כוחני, ודואג לחלק את העוגה בין כולם. ההתנהלות של ערן זהבי, מחוץ למגרש לא דומה לכוכבי על אחרים בכדורגל הישראלי. ואולי בגלל זה גם לא מקנאים בו ומקבלים את מנהיגותו

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה רבה הייתה ההפתעה על פניהם של השוויצרים כשחבורת שחקני מכבי תל אביב בתלבושת כחולה עלתה לטראם של באזל לנסיעה קצרה בתוך העיר. מעטים ודאי זיהו את השחקנים שכמה שעות מאוחר יותר עלו לשחק בסט' יאקוב את המשחק הראשון מול פ.צ. באזל. זה היה ביום רביעי שעבר אחרי ארוחת הבוקר במלון במרכז העיר. אחד הזרים של מכבי תל אביב שנמצא עדיין בקשר עם נאצ'ו טורנו, מי שהיה העוזר של פאולו סוזה במכבי תל אביב, עידכן את ערן זהבי שטורנו עבר ניתוח מורכב בבאזל אחרי שחלה במחלה קשה ושבדיוק ביום בו מכבי תל אביב תשהה בבאזל, ניתן יהיה לבקר אותו. העניין יכול היה לחלוף כך סתם, אבל זהבי והאחרים החליטו שמצוות ביקור חולים חזקה מאוד אפילו ביום של משחק כה חשוב. כל השחקנים של מכבי תל אביב חתמו בהקדשה על חולצה מספר 7 של זהבי ואחרי שהיא מוסגרה החזיק אותה קפטן מכבי תל אביב כל הדרך ברכבת החשמלית לפגישה המרגשת עם הפורטוגלי. מי שמאמין מאוד בתורת הגמול, סיפר למחרת המשחק ההירואי בבאזל, שהאצבעות שהחזיק טורנו בבית החולים לזהבי ולמכבי תל אביב, בטוח עשו משהו חיובי.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כוכב? ממש לא. ערן זהבי/ברני ארדוב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator
"אתה יכול לראות את זהבי שלילה קודם הרים את כל המדינה, הולך לשחקן ומבקש ממנו לשים את הנעליים כי עוד 3 דקות יש אסיפת וידאו והוא לא רוצה שמישהו יאחר. זה משהו שהוא למד משרן כי לשרן היה מאוד חשוב ששחקנים לא יאחרו"

הרבה שחקנים היו מועמדים לתפקיד הקפטן אחרי ששרן ייני עזב להולנד, אבל ג'ורדי קרויף לא חיכה שסלאבישה יוקאנוביץ' יכיר את הסחורה במחנה והחליט כבר אחרי 24 שעות באוסטריה שזהבי יהיה האיש. יש הרבה סוגים של קפטנים. זהבי, למשל, שונה מייני. אבל הדרישה האינסופית שלו לחלוקה שווה של העוגה בין כל השחקנים לצד האיכפתיות שלו מהמועדון הם אלה שגרמו להולנדי לבחור בו. "הסרט על הזרוע זה לא מה שעושה את ההבדל מבחינתי", אמר השבוע זהבי. "גם כששרן היה קפטן מכבי תל אביב הוא ידע תמיד שאני מאחוריו ושאני אגבה אותו בכל החלטה שצריך".

ההצלחה הבלתי נתפשת במכבי תל אביב לא העלתה לו את השתן לראש. "ערן לא השתנה בהשוואה לערן שהגיע למכבי תל אביב", סיפר השבוע אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה. "זה אותו ערן זהבי שהגיע מפאלרמו עם חששות ולחצים שאולי יהיה לו קשה להיקלט במכבי תל אביב. ברור שהוא יותר משוחרר היום וברור שהוא יודע לאיזה מעמד הוא הגיע, אבל הוא לא מנצל את הכוח שלו לרעה וזו הגדולה שלו. אני אתן לך דוגמא: במשחק אימון פנימי בבוקר בקרית שלום אתה יכול לתפוס את ערן צועק או מעיר בקול לשחקן אבל ממש באותה מידה אתה יכול לשמוע את השחקן צועק או מעיר לערן. אין כאן שום פחד או חשש וזו הגדולה שלו. לשחקנים מאוד נעים לשהות במחיצתו. התמונה שאני לקחתי משני המשחקים האחרונים הייתה החיבוקים של ערן ושל חואן פאבלו על המגרש בסיום המשחק. חואן פאבלו בן ה-37, שחקן זר, שחלם תמיד לשחק בליגת האלופות כאילו חיבק את ערן כדי להודות לו על זה שהוא הגשים לו את החלום להגיע לצ'מפיונס ליג".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן באזל מוחמד אלנני. ברני ארדוב
השתן לא עלה לו לראש. ערן זהבי/ברני ארדוב

זהבי מסכים שאת הנתינה שלו בחזרה ואת יסודות האופי הוא קיבל מהבית. מאמא. "הכול זה מהחינוך בבית", אמר לא מזמן. "גם הרצון שלי שיהיה טוב לכולם וגם העובדה שברגע שנגמר יום מתחיל יום חדש ואתה חייב ללכת בתחושה שאתה צריך להוכיח את עצמך מחדש. התקשורת מהללת אותי. כותבים, מדברים, מפרסמים תמונות שלי אבל אני יודע שאני צריך להיות חזק ולבוא לכל אימון כדי לשמש דוגמא. לרוץ יותר מכולם, לעבוד יותר קשה מכולם. הצבתי סטנדרט מסויים ואני צריך לשמור עליו. זה לא קל, אבל אני צריך לעמוד בזה".

כשנשאל בסיום המשחק השבוע איזו כותרת היה רוצה לראות, הוא השיב מיד שהיה רוצה שיהיה כתוב שמכבי תל אביב עשתה את זה ביחד עם כל השחקנים. "תפרגנו לכולם", דרש. "אני לא רוצה שתהיה תמונה רק שלי, אלא של כל החברים שעבדו והשקיעו".

שחקני מכבי תל אביב, ערן זהבי, דור פרץ, עומרי בן הרוש, טל בן חיים, ברק יצחקי. ברני ארדוב
רצה תמונה של כולם ביחד. זהבי עם החברים/ברני ארדוב

לא כל הכוכבים ששיחקו בישראל ביקשו לחלק את ההצלחה עם יתר השחקנים בקבוצה. גם בעולם לא תשמעו את מסי או רונאלדו באים למצלמות אחרי משחקים ומתעקשים לדבר על החברים. זהבי מסביר מה עומד מאחורי המהלך הזה: "זו הדרך היחידה ואין דרך אחרת", אמר. "אני לא מאמין בכוחניות. אני מאמין שככל שתקרב אליך את השחקנים, ככל שהם יראו שאתה תמיד אחד משלהם ולא משנה מה קורה במגרש, אתה תצליח. אתם יכולים לעשות כותרות ולכתוב רק עליי, אבל הם יודעים שאני תמיד בא אליהם ומפרגן להם והם מפרגנים לי. זו הייחודיות של מכבי תל אביב. אין מישהו מעל הקבוצה ואין הנחות לאף אחד. זה מה שעושה אותנו קבוצה חזקה. עם המסרים האלה גדלתי וכך חונכתי בבית. אני יודע שאני לא אוכל להצליח בלי השחקנים לידי וזו לא סתם אמירה".

רונן קצב, סוכנו של זהבי, שהולך איתו כבר שנים יחד אומר שזו האמת היחידה ואין כאן שום מלאכותיות. "אם היית רואה פעם או פעמיים שהוא אומר את הדברים, יכולת לחשוד אבל זה ערן וברגע שהוא אומר בכל משחק ובכל ראיון שצריך לתת גם לשחקנים האחרים את הקרדיט, זה מלמד שזה מה שהוא חושב באמת. מבחינתי ערן זהבי זה אותו ילד שצילמו פעם בווידאו כשהוא היה בן 12 ועמד מול מצלמה כשהוא בוכה כי לא נתנו לו לשחק במגרש בהפועל תל אביב. ערן זהבי של היום זה אותו נער שרק רוצה לשחק כדורגל וליהנות מהמשחק עצמו. שום דבר לא השתנה. לכן הוא מתאמן הכי קשה ולכן הוא משקיע המון ורק הוא יודע, בגלל מה שהוא עבר בקריירה, שלא הכול מגיע על מגש של כסף. הוא יודע להעריך את מה שהשיג ויודע לחלק בין כולם בצורה שווה את ההצלחה".

שחקני מכבי תל אביב, גילי ורמוט, ערן זהבי. ג'יני
רוצה שחברו יצליח. ערן זהבי עם גילי ורמוט/ג'יני

כמעט עם כל שחקן במכבי תל אביב יש לו מערכת יחסים אישית ומיוחדת. עם טל בן חיים החלוץ הוא חולק את אותו חדר ויש שם אינטימיות ברורה כתוצאה מכך. דור מיכה בישל לו הרבה שערים במכבי והוא מקדיש לו תשומת לב רבה. עמרי בן הרוש, שהיה איתו בלאס וגאס בקיץ, מקבל ממנו הרבה חיזוקים שהמגן השמאלי צריך. אבל דומה שלברק יצחקי ולגילי ורמוט יש איזו פינה אחרת בלב. זהבי חסה קצת בצל של ורמוט בהפועל תל אביב. ורמוט היה יותר אהוד ממנו ביציעים וקיבל יותר קרדיט על הדאבל של הפועל ב-2010 ודומה שזהבי כואב את העובדה שהוא טרם פרע את השטרות בקרית שלום. "לפעמים אתה מרגיש כמה זהבי רוצה שגילי יצליח גם במכבי", מספר אחד השחקנים. "זה ממש מורגש כי גילי בחור טוב כזה ואי אפשר שלא לאהוב אותו. זה כאילו שאתה מביא לבית הספר שלך חבר ורוצה שהוא ייקלט שם אבל הוא לא מצליח ואתה מתבאס מזה".

גם עם יצחקי יש שם משהו מיוחד. "עם ברק זה כאילו שערן יודע כמה כשרון יש לברק יצחקי וזו הערכה בין שני תותחים", אומר גורם במכבי תל אביב. "אין פער גיל כזה גדול, אבל עדיין ברק יצחקי היפנט את הכדור בבוגרים של בית"ר ירושלים כשערן זהבי עוד היה שחקן נערים שאף אחד לא ספר באמת. היום, אחרי שתי הפציעות הקשות שברק עבר, ערן כל הזמן דואג לו ושומר שהוא שוב ירגיש טוב".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג עם ברק יצחקי. ברני ארדוב
יש שם משהו מיוחד. זהבי עם יצחקי/ברני ארדוב
דבר משותף נוסף בין נמני לזהבי זה הנסיון להימנע מכניסה לאיזור הרכילות. נמני בדרך כלל לא היה נצפה בברים ובמועדונים בשעות מאוחרות וכך גם זהבי. שניהם התחתנו בגיל צעיר מאוד ומוקדם מאוד הביאו ילדים

ויש דברים קטנים בתוך חדר ההלבשה, שם האיכפתיות שלו באה לידי ביטוי. "אתה יכול לראות את ערן זהבי שלילה קודם הרים את כל המדינה, הולך לשחקן בקבוצה ומבקש ממנו לשים את הנעליים כי עוד שלוש דקות יש אסיפת וידאו של יוקאנוביץ' והוא לא רוצה שמישהו יאחר", מספר אחד השחקנים. "זה משהו שהוא למד משרן כי לשרן היה מאוד חשוב ששחקנים לא יאחרו. אתה יכול לראות את ערן עובר כך בין כולם לוודא שכולם לבושים ושמו את הנעליים ושנתחיל את האסיפה של הוידאו בזמן. אני מעריך אותו על כך. הוא כל הזמן רוצה שהכל יזרום ויעבוד טוב".

לאימונים הוא תמיד מגיע בין הראשונים. כמעט תמיד יעבור טיפול לפני האימון. ביום המשחק השבוע מכבי ערכה אימון קל בשעה 11 בבוקר. אבי ריקן הרים 40 כדורים נייחים כדי שההגנה תתמודד איתם. אחרי שכולם ירדו להתקלח לקראת היציאה לבית המלון, זהבי נשאר במגרש לבעוט כדורי עונשין ופנדלים לשוער המשנה חביב אוחיון. אחרי שגם זה הסתיים, הוא יצא לכמה סדרות של מאוצים למרחקים קצרים תוך שינויי כיוון. "שמע, אתה לא יכול שלא להעריך את זה", אומר אחד השחקנים. "הרי הוא הראשון שכביכול צריך לרדת מהמגרש ולהתקלח אבל הוא ירד אחרון. השחקנים רואים את זה וזה מרשים".

סוכן השחקנים אבי נמני. קובי אליהו
נכנס לנעליים שלו. אבי נמני/קובי אליהו

זהבי נכנס לנעליים של אבי נמני בכל מה שקשור להערצה ולנתינה חזרה לאוהדים. נמני היה מגיע פיזית לכל אירוע של אוהדים וגם משאיר מתנות יפות. בזכות הקידמה והטכנולוגיה זהבי יכול גם לסנן חלק מההזמנות ולהסתפק בברכות שהוא משגר דרך הוואטסאפ. "אתה יודע בכמה קליפים של בר מצוות הוא מככב עם ברכה דרך הסלולאר?", אומר גורם במכבי תל אביב.

"ערן בא מלמטה ובא מקשה", מנתח נמני. "ההתחלה שלו היתה מאוד קשה ולכן הוא מעריך מאוד את ההצלחה שלו עכשיו. זה לא דבר מובן מאליו מבחינתו ולכן הוא יודע להעריך. הוא עבד קשה מאוד בשביל ההצלחה והמזל נדבק אליו כי הוא עובד מאוד קשה ומאתגר את עצמו. זה עונג גדול לראות אותו מתפתח למקומות האלה. הוא מתקדם בצעדי ענק וגם ההתנהלות שלו מאוד נכונה מחוץ למגרש".

דבר משותף נוסף בין נמני לזהבי זה הנסיון להימנע מכניסה לאיזור הרכילות. נמני בדרך כלל לא היה נצפה בברים ובמועדונים בשעות מאוחרות וכך גם זהבי. שניהם התחתנו בגיל צעיר מאוד ומוקדם מאוד הביאו ילדים. "הכוח יכול לשגע אותך בסופו של דבר", נפתח נמני. "האהבה המטורפת יכולה לקחת אותך למקומות לא טובים ותמיד צריך להיות עם רגליים על הקרקע. הוא צריך להיות כל הזמן קשוב גם לרחשי חדר ההלבשה ולראייה הרצון שלו שכל השחקנים יהיו שותפים ויקבלו קרדיט בהצלחות".

בסיום המשחק השבוע סיפר זהבי שיותר מההעפלה לצ'מפיונס ויותר מהשערים שלו, הוא נרגש כשילד קטן בא אליו ומגלה לו כמה הוא אוהב אותו ורוצה להיות כמוהו כשיגדל. "לפני שני דורות כל הילדים בישראל רצו להיות ירון זהבי מחסמב"ה", אמר השבוע גורם במכבי תל אביב. "היום הם רוצים להיות ערן זהבי. אתה מבין מה זה אומר?".

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים. יוסי ציפקיס
כולם רוצים להיות זהבי. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully