וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השער השווה 80 מיליון שקלים: מספרי העלייה של מכבי תל אביב

ערן זהבי הגדיל את יתרונו כמלך שערי מוקדמות ליגת האלופות והוביל את הצהובים לארץ המובטחת, עם תגמולים כספיים המוערכים בכ-18 מיליון יורו. המספרים של זהבי ומי כבר היו בשלב הבתים

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

כ-80 מיליון שקלים - זה הסכום שתקבל מכבי תל אביב בזכות עלייתה השנייה לשלב הבתים של ליגת האלופות הסכום המיידי יהיה 54 מיליון שקלים, המוענק לקבוצה רק על עצם ההגעה לשלב זה. יתר 26 מיליון השקלים זה הסכום המוערך שיצטבר ממכירת כרטיסים, צירוף ספונסרים חדשים ונקודות שתשיג הקבוצה.

כל תיקו יזכה את מכבי בחצי מיליון יורו - כ-2.2 מיליון שקלים, וניצחון בבתים שווה 1.5 מיליון יורו - כ-6.7 מיליון. הערכת 80 מיליון השקלים מתבססת על הנחה אופטימית שהקבוצה לא תסיים עם אפס נקודות, כפי שקרה למכבי חיפה ב-2009/10.

מכבי תל אביב עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי חוגג עם ניקולה מיטרוביץ'. קובי אליהו
איזה ווינר. ערן זהבי/קובי אליהו

המספרים

* מכבי תל אביב עלתה בפעם השנייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי שעשתה זאת בעונת 2004/05 עם ניר קלינגר כמאמן.

* זו עלייה חמישית של נציגה ישראלית לשלב הבתים. פרט לצהובים, גם מכבי חיפה עשתה זאת פעמיים והפועל תל אביב הייתה האחרונה שם ב-2010/11.

* ערן זהבי (הפועל תל אביב), גילי ורמוט (הפועל תל אביב) וטל בן חיים הבלם (צ'לסי) הם היחידים בסגל שיבקרו בשלב הבתים בפעם השנייה בקריירה.

* זהבי הוא מלך שערי מוקדמות ליגת האלופות עם שבעה שערים.

* כמו במשחק הראשון בשוויץ, גם הפעם מכבי תל אביב מצאה את הרשת כבר בבעיטה הראשונה שלה. בשני המקרים, כמובן, זה היה זהבי.

* היה זה משחק שישי של מכבי תל אביב מול באזל, והיא עדיין לא ניצחה את היריבה השוויצרית. למרות זאת, הפעם שתי תוצאות תיקו סייעו לה לעבור בזכות שערי חוץ.

* אגב, מכבי תל אביב היא הקבוצה הישראלית היחידה שסיימה ב-2:2 במשחק חוץ באירופה. זה קרה במוקדמות גביע אופ"א ב-2001 מול דינמו זאגרב. גם אז, היא עלתה עם 1:1 בגומלין.

* מכבי תל אביב הצטרפה לקבוצות שהצליחו לעבור שלב בליגת האלופות אחרי 2:2 בחוץ במשחק הראשון. בשנות ה-2000 זה קרה 28 פעמים, לעומת שבע הדחות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully