וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרי קירילנקו מונה לנשיא התאחדות הכדורסל הרוסית

אחד השחקנים הגדולים בתולדות רוסיה קיבל את הג'וב החדש מספר חודשים לאחר שהודיע על פרישה: "חשוב לי מאוד ליצור אווירה חיובית לקראת היורובאסקט, רוצה להמשיך לתרום בתפקיד אחר"

אנדריי קירילנקו צסק"א מוסקבה. רויטרס
מתחיל דרך חדשה. קירילנקו/רויטרס

מספר חודשים לאחר שהודיע על פרישה מכדורסל מקצועני, מצא לעצמו אנדרי קירילנקו ג'וב חדש כשמונה באופן רשמי לנשיא התאחדות הכדורסל הרוסית. קירילנקו, אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל הרוסי, נבחר לתפקיד פה אחד לאחר שיריבו היחיד במירוץ, דמיטרי דומני, הודיע על פרישה. אחת ממשימותיו הראשונות תהיה לשקם את האיגוד לאחר השערורייה שהביאה להשעייתה של רוסיה מפיב"א - השעיה שהוסרה מספר שבועות לאחר מכן, כשתוצאות טובות ביורובאסקט הקרוב בוודאי יעזרו לכך.

"חשוב לי מאוד להיות עם הנבחרת כדי ליצור את האווירה החיובית ביותר שאפשר שבוע וחצי לפני פתיחת האליפות", אמר קירילנקו. "אנחנו לא רוצים שלשחקנים שלנו יהיו בעיות בהכנה. סיימתי את עבודתי כשחקן, ועכשיו זו הזדמנות מצוינת עבורי להמשיך ולעזור לכדורסל הרוסי בתפקיד אחר".

קירילנקו החל את הקריירה המקצוענית שלו בספרטק סנט פטרסבורג בגיל 16 ממנה עבר לצסק"א אחרי שנתיים. אולם, את עיקר הקריירה שלו הוא עשה ב-NBA, שם הוא כיכב עשר עונות רצופות ביוטה ג'אז ואף רשם הופעה אחת באולסטאר ונבחר שלוש פעמים לחמישיית ההגנה הטובה בליגה. קירילנקו רשם ביוטה ממוצעי קריירה של 12.4 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-2 חסימות ב-681 משחקים. קירילנקו גם נבחר ל-MVP של יורובאסקט 2007, בו הנבחרת זכתה תחת הדרכתו של דיוויד בלאט.

הוא הצטרף במהלך העונה החולפת לצסק"א בקול תרועה רמה, ואמור היה לסייע לה לזכות ביורוליג אחרי פתיחת עונה נהדרת, אך נכנע לאולימפיאקוס ולקאמבק הבלתי נשכח של ואסיליס ספאנוליס בחצי גמר הפיינל פור. בסך הכול העמיד קירילנקו ממוצעים של 8.5 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-1.2 חסימות בתשעה משחקים ביורוליג בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully