וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר ידורג שני בארצות הברית: "דג'וקוביץ' מוציא ממני את המיטב"

השוויצרי חגג את הזכייה בטורניר סינסינטי, שבזכותה חלף על פני אנדי מארי בדירוג העולמי, וסיפר על השינוי הטקטי שהביא לו את הניצחון: "אני עולה יותר לרשת ומתנסה בדברים שלא עשיתי מעולם"

עריכת וידאו: מרום שפיצר
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
ניצחון עם ערך מוסף. פדרר/AP

רוג'ר פדרר עדיין כאן. השוויצרי זכה אתמול (ראשון) בטורניר המאסטרס 1,000 בסינסינטי בפעם השביעית בקריירה שלו, הרוויח 1000 נקודות דירוג וחלף על פני אנדי מארי בדרך למקום השני בדירוג העולמי. המשמעות היא שבארצות הברית הפתוחה, שתיפתח בעוד שמונה ימים, הוא ידורג שני ולא יוכל לפגוש את דג'וקוביץ' עד הגמר.

השוויצרי, שניצח את מארי בחצי הגמר, הרשים מאוד גם במשחק על התואר כשניצח 6:7 (1), 3:6 את נובאק דג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם. זהו התואר ה-24 של פדרר מסבב המאסטרס 1,000 והוא השתווה בטבלת הזכיות הכללית לאותו נובאק דג'וקוביץ' שניצח. את טבלת הזכיות מוביל רפאל נדאל עם 27 תארים כאלה.

מבין כל טורנירי המאסטרס, זהו הטורניר אותו פדרר הכי אוהב וזכה בו הכי הרבה פעמים מבין כולם. נובאק דג'וקוביץ' חלם על זכייה ראשונה בטורניר המאסטרס היחיד בו לא זכה מעולם, אבל נראה תשוש והתקשה להרשים החל משובר השוויון במערכה הראשונה. "אין ספק שאנחנו מוציאים את המיטב אחד מהשני", אמר פדרר הנרגש בסיום. "במהלך השנים, בכל פעם שפגשתי את נולה הרגשתי שיצאתי מהמשחקים מולו טניסאי טוב יותר. אני מקווה שיום יבוא והוא ינצח בטורניר הזה, כי זה מגיע לו. זה מיוחד מאוד עבורי. אני עושה את הכי טוב שלי כדי להישאר בענף לעוד הרבה שנים".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
שינוי טקטי מפתיע בגיל מופלג. פדרר/AP

פדרר הודה כי השיפור ביכולתו והיכולת להתמודד מול המדורג מספר 1 בעולם בא גם, אולי בעיקר, בזכות החידוש הטקטי בו החל להשתמש כמעט במקרה בסיבוב השלישי בטורניר מול קווין אנדרסון. במסגרת האסטרטגיה החדשה שלו, השוויצרי עולה בתדירות הרבה יותר גבוהה לרשת, בעיקר במשחקוני ההגשה של היריב. בגיל 34, מעטים ציפו כי פדרר יתקוף באגרסיביות כזאת.

"זה קטע די משוגע, אם לומר את האמת", אמר פדרר, שהודה כי שינוי האסטרטגיה החל כ"בדיחה" אותה ניסה באחד האימונים. הבדיחה התבררה כטקטיקה יעילה למדי, אז פדרר המשיך. "זה כיף. לשחק בצורה התקפית כל כך זה ממש כיף. למה שלא אשחק בצורה כזאת גם מול השחקנים הטובים בעולם? חשוב מאוד שאשחק טניס שאני נהנה ממנו. אני מגיע לרשת ועושה דברים שלא כל כך עשיתי בשלבים מוקדמים בקריירה".

כעת פדרר מתכונן לאתגר האמיתי באליפות ארצות הברית הפתוחה, שתיפתח בעוד שמונה ימים. "הכדורים ותנאי השטח שם יהיו שונים. זה עניין קריטי שיכול לשנות את הטקטיקה שלי מקצה לקצה. אני חושב שאני מגיע לארצות הברית עם הרבה ביטחון. למען האמת, אני מרגיש די 'טרי' גם אחרי השבוע הזה, כי המשחקים היו די קצרים".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
מוציא מפדרר את המיטב. דג'וקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully