וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנבר ברונקוס: החלון מתחיל להיסגר

אדם גלס

3.9.2015 / 9:00

גם 70 אחוז יכולת של פייטון מאנינג צפויה להספיק לברונקוס להתגבר על כל הצרות ולזכות בפעם החמישית ברציפות ב-AFC מערב, אבל לא בטוח שהקוורטרבק המזדקן מסוגל לסחוב את הקבוצה לריצה לאליפות

שחקן דנבר ברונקוס פייטון מאנינג. Jeff Zalewanski, GettyImages
מה עוד נשאר לו לתת? מאנינג/GettyImages, Jeff Zalewanski

מאזן בעונה שעברה: 4:12 (מקום ראשון ב-AFC מערב, הפסידו בסיבוב האזורי בפלייאוף)

מאמן: גארי קוביאק (עונה ראשונה)

שחקנים משמעותיים שהצטרפו: אואן דניאלס (טייט אנד, בולטימור), דאריאן סטיוארט (סייפטי, בולטימור), אוון מאתיס (קו התקפה, פילדלפיה)

בחירות דראפט משמעותיות: שיין ריי (ליינבקר, מיזורי), טיי סאמבראליו (תאקל התקפי, קולורדו סטייט)

שחקנים משמעותיים שעזבו: ג'וליוס תומאס (טייט אנד, ג'קסונוויל), אורלנדו פרנקלין (קו התקפה, סן דייגו), טרנס נייטון (תאקל הגנתי, וושינגטון), ראחים מור (סייפטי, יוסטון), ג'ייקוב טאמי (טייט אנד, אטלנטה), ווס וולקר (תופס, שחקן חופשי)

גארי קוביאק מאמן יוסטון טקסאנס. Michael Conroy, AP
קוביאק היה המחליף של אלווי בדנבר הגדולה של שנות ה-90'/AP, Michael Conroy

לא מעט תהפוכות עברו על הברונקוס מאז שסיימו את עונת 2014 עם הדחה מפתיעה ומוקדמת מהפלייאוף, בעקבות הפסד ביתי לאינדיאנפוליס ואנדרו לאק. פייטון מאנינג נתן אשתקד עוד עונה סדירה טובה מבחינת המספרים, אבל עבור הג'נרל מנג'ר ג'ון אלווי, שום דבר חוץ מחזרה לסופרבול (שם הושפלו ב-2013 על ידי סיאטל) לא היה בא בחשבון ומי ששילם את המחיר היה המאמן הוותיק ג'ון פוקס. למרות ארבע שנים רצופות בהן הוביל את הברונקוס לזכייה באליפות המערב, פוקס סיים את תפקידו ומונה לאחר זמן קצר למאמן שיקגו. מי שתפס את מקומו כראש צוות האימון החדש לגמרי במייל היי סיטי היה מתאם ההתקפה של בולטימור ולפני כן מאמן יוסטון, גארי קוביאק (ששימש אגב כקוורטרבק המחליף של אלווי בשנים היפות של דנבר בסוף שנות ה-90).

פרט לפוקס ובגלל מגבלות תקציב, בקולורדו נפרדו במהלך הפגרה גם מהטייט אנד הנהדר ג'וליוס תומאס (שעבר לג'קסונוויל) ונאלצו להתמודד עם לא מעט שינויים עקב עזיבות או פציעות של כמעט כל שחקני קו ההתקפה, כולל התאקל ההתקפי השמאלי המוביל ריאן קליידי, שגמר את העונה עוד לפני שהחלה בגלל פציעה. בניגוד לשנים האחרונות, אלווי לא הנחית בדנבר שמות מפוצצים, מה שמוביל ישירות לסימן השאלה הגדול ביותר לגבי השחקן הכי ותיק במועדון ומי שנחשב עדיין, לקראת גיל 40, לאחד מהקוורטרבקים הטובים בליגה, פייטון מאנינג.

לצד ניתוחים ופרשנויות בארצות הברית כי השנה הזו היא הצ'אנס האחרון של מאנינג להוביל את הברונקוס לזכייה בסופרבול, ישנן גם העובדות, שמראות שמאנינג אכן איבד מעט מיכולתו לקראת סיום 2014. במשחקים האחרונים של העונה שעברה הוא נראה עייף, פצוע ולעיתים נדמה היה שגם עבור פנומן כמוהו, הגוף והגיל מתחילים לתת אותות מצוקה. מצד שני, גם כשיש לך 70 אחוז פייטון, יחד עם התופס המצוין דמאריוס תומאס שחתם על הארכת חוזה לפני תחילת מחנה האימונים ובתוספת שותפו להתקפה עמנואל סנדרס ושחקני הגנה מובילים כמו וון מילר ודמרקוס וור, דנבר עדיין נחשבת לאחת האריות ב-AFC. אלווי והאוהדים רק יקווו לנסות ולסחוט את לימון הפייטון לפחות לעוד שנה אחת לפני שחלון ההזדמנויות נסגר, בניסיון רציני אחרון ככל הנראה עבורו לזכות בלומברדי.

ההימור: פייטון יתקשה להחזיק מעמד, גם בגלל הגיל וגם בגלל התרגיל (קו התקפה חדש ובלי ג'וליוס תומאס). המספרים יירדו, אבל דנבר תמשיך להיות קבוצה טובה באופן כללי. מאזן 5:11, שעדיין יספיק לזכייה ב-AFC מערב בפעם החמישית ברציפות, אבל לא לריצה ארוכה בפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully