וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אותו מאמן, לא אותו הסגל: הכירו את באזל החדשה

7.8.2015 / 13:13

הקבוצה שהדיחה את מכבי תל אביב פעמיים באותה עונה התחלפה כמעט לגמרי, אבל עדיין נחשבת למאיימת. נקודת התורפה הפוטנציאלית, עם ד"ש מדאבור: ההגנה. מה מצפה ליוקאנוביץ'?

שחקני באזל חוגגים נגד לך פוזנן. GettyImages
שחקני באזל חוגגים נגד לך פוזנן/GettyImages

תארים: 18 אליפויות (שש האחרונות ברצף) ו-11 גביעים.

הישגים באירופה: שמינית גמר ליגת האלופות ב-2011/12 וב-2014/15, שש הופעות בשלב הבתים. חצי גמר הליגה האירופית ב-2012/13.

היסטוריה מול יריבות ישראליות: הדיחה את מכבי תל אביב בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות בעונת 2013/14 (0:1 בבית, 3:3 בחוץ) וגם בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית באותה עונה (0:0 בבלומפילד, 0:3 בבאזל).

המאמן: אורס פישר. שחקן העבר של ציריך, סנט גאלן ונבחרת שוויץ היה הסגן של באזל כמאמן ציריך בעונת 2010/11. בהמשך פוטר מהמועדון בו גדל, עבר לאמן את תון שסיימה בעונה שעברה במקום הרביעי, ובעקבות ההצלחה נבחר להחליף את פאולו סוזה. המאמן בן ה-49 פתח את הקדנציה שלו בבאזל עם חמישה ניצחונות בחמישה משחקים (שלושה בליגה, כולל 2:3 על גראסהופרס, ועוד שניים מול לך פוזנן בליגת האלופות).

מאמן באזל אורס פישר. GettyImages
המאמן אורס פישר/GettyImages

הסגל: נכון, הכוכבים הגדולים מעונות השיא באירופה התפזרו להם (בעיקר לבונדסליגה) אבל באזל המשיכה לייצר כישרונות, רכשה כמה מגראסהופרס ובקיץ האחרון השקיעה סכומים לא קטנים בהבאת רכש נוסף. אחרי שפביאן שאר, פביאן פריי, דרליס גונסאלס והקפטן מרקו שטרלר (פרש) נפרדו מהקבוצה, באזל הגיבה עם החתמת ז'אן פול בואטיוס (שחקן סגל נבחרת הולנד שעדיין ממתין לבכורה במדי הקבוצה), בירקיר ביארנסון האיסלנדי, זדרבקו קוזמנוביץ' שמגיע מאינטר וגם החלוץ הגבוה מארק יאנקו, הגרסה האוסטרית של שטרלר. שנה אחרי שלקחו מגראסהופרס את שקלזן גאשי המצוין, באזל החתימה גם את מיכאל לאנג, מגן החרגולים, שכבר הספיק לכבוש פעמיים. גם הבלם הוותיק וולטר סמואל עוד כאן, יחד עם אהוב הקהל מתיאס דלגאדו, מוחמד אל נני המצרי, טאולנט ג'אקה, לוקה זופי ותגלית העונה שעברה בריל אמבולו.

נקודת תורפה: מרכז ההגנה. מונס דאבור, שכבש לרשת באזל במפגש האחרון בין הקבוצות, יכול לתת דגשים לאקסית לגבי החלק הבעייתי של אלופת שוויץ. המכירה של שאר להופנהיים פערה חלל עצום במרכז ההגנה של באזל. מארק סוכי הצ'כי הוא הבלם הקבוע, כשלצדו דניאל הו הדני, שהגיע במהלך הקיץ מאודנסה ועדיין טעון הוכחה ברמות האלה. כשסמואל הארגנטינאי כשיר (ולא מורחק) הוא עשוי לזכות לעדיפות, ואז נוצר מרכז הגנה מנוסה יותר, אך גם כבד ואיטי מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • באזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully