וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון בקומה: מה עובר על בית"ר ירושלים מאז אירועי שרלרואה?

7.8.2015 / 17:00

אווירה של מכירת חיסול, בקשות לצילומי דוגמנות ומאמן שמתפקד כגננת ("אני צריך להתעסק בכלבים שמשתינים בחדר ההלבשה? עוד מעט נביא וטרינר"). אלי טביב לקח צעד אחורה מאז הבלגן בבלגיה, ובית"ר ירושלים קורסת. הבלוג של אופיר סער עם כל הסיפורים הביזאריים

יוסי ציפקיס

בווידאו: בית"ר ירושלים מפסידה 2:0 למכבי נתניה בגביע הטוטו

היום הפתוח לתקשורת שקיימה בית"ר ירושלים אתמול (חמישי) במסגרת הקמפיין למלחמה באלימות וגזענות, כלל גם צילום קבוצתי, צילום נוסף ל"סופרגול" ועוד שלל נגיעות תקשורתיות שגרמו לאלי דסה להיות די עצבני. מאז המשחק בנתניה הוא נשלח מדי יום לתקשורת - להתראיין אחרי משחק, לכנס של המנהלת, לקמפיינים כאלה ואחרים. דסה מרגיש לא בנוח. ברקע מתנהל מו"מ מול מכבי תל אביב, כולם מדברים על הנושא וזה כמעט בלתי אפשרי לזייף את התגובות. קשה לו להגיד שהוא לא מתעסק בזה ומתנתק. הוא פשוט רוצה שקט מהכול, עד שהנושא ייחתך כבר לכאן או לכאן. או כמו שאמרו השבוע בבית"ר: "עדיף שיקבל מטביב תשובה שלילית ולא ימשיך בחוסר הוודאות הנוכחי, כי זה משפיע עליו ועל כל המועדון, לא נותן שקט לרגע. זה קפטן של קבוצה".

דסה גם מבין את המשמעות של הדברים. ההערכות המאוד ברורות הן שבסופו של תהליך הוא יעבור למכבי תל אביב, אך עד שזה יקרה האש מהיציע תוסט לכיוונו. אחרי שהקהל נרגע לפני מספר שבועות והבין שהוא חלק מהמועדון, באו אירועי שרלרואה ושינו את כל הגישה של טביב. משחק לא טוב בנתניה וכבר מתחילות הקריאות לעבר המגן. "הראש שלך במכבי" ו"הוא כבר חושב על הכסף שם". לא ברור מה יהיה בסוף המו"מ, אך הקהל מתחיל לחרוץ את גורלו של דסה. וזה רק דסה, עוד לא הגענו לשלומי אזולאי.

לאחר שבשבועות האחרונים התקשורת התמקדה במגן הימני, החל מאתמול שוב חזר אזולאי לכותרות בעסקה עם מכבי תל אביב. הידיעות בנושא גרמו גם לאוהדים להביע את דעתם. אם טביב ובית"ר לא יבצעו מהלכים או ייצאו בהצהרות ברורות, הם פשוט ימררו את חייהם של שני השחקנים, עוד לפני שמוצה איזשהו מו"מ מול מכבי תל אביב, וכך גם לא יוכלו ליהנות מהם אם ימשיכו בסופו של דבר בקבוצה.

מכבי תל אביב מנסה להשלים את עסקת אלי דסה ושלומי אזולאי

אזולאי בטוח: "נבנתה קבוצה טובה, אולי אפילו טובה יותר מזו בעונה שעברה"

דראפיץ' קיים אסיפה קשה: "שחקנים מסתובבים כאילו לקחו חמש אליפויות"

אלי דסה, שלומי אזולאי שחקני בית"ר ירושלים עם פרחים. ברני ארדוב
הצמד בכותרות, גם מבחינת האוהדים. אלי דסה ושלומי אזולאי/ברני ארדוב

כל זה לא קורה באופן פתאומי. הכול תוצאה של פסק הזמן שלקח טביב מהתעסקות אינטנסיבית בניהול השוטף של המועדון. טביב עדיין בנקודת השבר ורחוק מהרצון להשקיע ולדאוג שהקבוצה תהיה חזקה. עדיין קיים בו הזיק והאהבה לכדורגל, אך הוא מסתפק בעדכון יומי בלבד. הייאוש והשבר משרלרואה, יחד עם העימות התקשורתי מול ראש העיר ניר ברקת, הרחיקו אותו למקום שלא בטוח שיחזור ממנו כדי לקחת אחריות אמיתית על הקבוצה.

וכשטביב לוקח צעד אחורה, המועדון כולו בקושי מתפקד. אפשר לקחת כדוגמא את הבלם פראן גונסאלס שהצטרף השבוע לאימוני הקבוצה. סוכנו של פאבלו דה לוקאס הציע לטביב שיבוא להתרשמות, אך מכאן כלום לא התקדם. השחקן נחת בישראל עם אשרת תייר וללא אשרת עבודה, כאשר אף אחד מאנשי המועדון לא היה מעודכן בהגעתו. דה לוקאס אסף את השחקן משדה התעופה והגיע איתו לאימון יום למחרת, מבלי שאף אחד יידע. השחקן ערך אימון בכורה, ללא בדיקות רפואיות. רק בסיום האימון הבינו בבית"ר את המחדל והוא נשלח עוד באותו יום לבצע את הבדיקות.

הדברים הללו מחלחלים אל השחקנים. לא סתם סלובודאן דראפיץ' ערך השבוע אסיפה קשה בעקבות ההפסד 2:0 למכבי נתניה בגביע הטוטו. לאחר הגומלין מול שרלרואה ובהשפעת הודעת העזיבה של הבעלים, החליט דראפיץ' שהעומס הפיזי של תחילת האימונים יחד עם האווירה השלילית שאופפת את המועדון, מצריכים לתת לשחקנים מנוחה של שישה ימים כדי להתרענן. החלטה שלאחר המשחק בנתניה, המאמן הצטער עליה מאוד.

השחקנים חזרו לא בפוקוס. גורם בבית"ר הסביר כי "כולם חזרו באווירה של תחילת אימונים וחזרה מפגרה. בנתניה היו שחקנים שחשבו שזה משחק אימון ראשון, משחקים חצי בהליכה. אם דראפיץ' היה אומר להם גם את הדברים שאמר בחדרי חדרים, מי יודע לאן זה היה מגיע".

מאמן בית"ר ירושלים, סלובודאן דראפיץ'. יוסי ציפקיס
הלך לקראת השחקנים והצטער על כך מאוד. סלובודאן דראפיץ'/יוסי ציפקיס

אם בשנה שעברה היה בבית"ר חדר הלבשה חזק שקיבל גיבוי בלא מעט מקרים, בשלב זה הכול נגמר. דראפיץ', חניכו של רוני לוי, החליט לעשות סוף להרבה דברים. מהגדולים עד הקטנים ביותר. דראפיץ' העיר לשחקנים באסיפה והבהיר כי יש כללים ברורים. מי שיפר אותם, יצטער על כך. למה מתכוון המאמן? לדברים הבסיסיים: לעזרה למאיר הרוש לאסוף כדורים בסיום אימון, לעובדה ששחקנים נשארים עם האוזניות והמוסיקה על האוזניים ומאחרים לצאת לחימום, לכך אישר להם להכניס סלולארי לחדרי ההלבשה, אבל לא להסתובב איתו ובסוף כולם עסוקים במכשירים ובשיחות, ומנותקים אחד מהשני. למאמן נמאס, אז הוא עשה לזה סוף.

ויש גם כמה סיפורים מוזרים ומשעשעים למדי. למשל, דראפיץ' החליט השבוע לאסור הבאת כלבים לאימון. כן, קראתם נכון. חנן ממן החל במנהג בשנה שעברה ואחרים הלכו בעקבותיו, אך כעת בבית"ר החליטו שזה עבר את הגבול. השבוע המאמן העיר לבוריס קליימן על כך ונשמע אומר בחדר ההלבשה: "אני צריך להתעסק בכלבים שמשתינים בחדר ההלבשה, מי אישר את הדברים האלה? עוד מעט נביא לכאן וטרינר".

ועדיין, את הרגע הביזארי של השבוע גנב דניאל אסקלינג. השחקן משמש גם כדוגמן מאז שהגיע ארצה לפני שלוש שנים, ועוד לפני הצטרפותו לבית"ר ירושלים נקבע לו יום צילומים לרביעי האחרון. הבלם, שגם כך היה פצוע, ביקש להשתחרר ובבית"ר אף נטו לקבל את בקשתו לאור משכורתו הנמוכה והעובדה שאינו כשיר להתאמן. לאחר ההפסד בנתניה, במועדון הבהירו לאסקלינג כי במצב העצבים הנוכחי של דראפיץ', כדאי שיוריד את עניין צילומי הדוגמנות מסדר היום ויגיע.

שוער בית"ר ירושלים, בוריס קליימן. יוסי ציפקיס
כבר לא יכול להביא את הכלב לאימונים. בוריס קליימן/יוסי ציפקיס

ואחרי ככלות הכול, בית"ר מגיעה למשחק גביע הטוטו בשבת מול הפועל כפר סבא במשטרה לתקן את הרושם מההפסד בנתניה ולהציג מסגרת בריאה. השחקנים הסכימו עם כל מילה ומילה באסיפה הקשה של דראפיץ' וכולם רוצים לצאת מחר לדרך חדשה, על אף חוסר הוודאות והתחושות הלא ברורות.

כששלומי אזולאי אמר אתמול שיש קבוצה טובה, אולי אפילו טובה יותר מהעונה שעברה, הוא ביטא תחושה של לא מעט שחקנים. מצד אחד הקבוצה איבדה את ססאר ארסו וליביו אנטל שהיו מאוד משמעותיים, אך מנגד הצירוף של דה לוקאס ודובב גבאי הוא משמעותי ושחקנים מאמינים שבעזרת הניסיון שצברו בעונה שעברה והחיבור שיקרה ככל שיתקדם הזמן, הקבוצה תשתפר. כמובן שהכול עשוי להיראות אחרת אם דסה ו/או אזולאי יימכרו.

מי שעדיין לא מהווים חלק מהקבוצה הם עומר נחמני, תומר ירוחם ורועי זיקרי. נחמני לא חתם על החוזה החדש שהוצע לו וירוחם ממתין לראות כיצד תוכרע סוגיית דסה. במקרה של ירוחם, ישנו מקרה מוזר נוסף בו שחקן חופשי שסיים חוזה מגיע לאימונים ומתאמן בצד עד אשר יובהר עתידו. אם דסה יעזוב, ירוחם ושניר משען אמורים להתמודד על עמדת המגן הימני. ירוחם בינתיים תקוע באמצע ואם כל הנושא יימרח אז הוועדה למעמד השחקן תקבע את מחירו והוא ישתחרר מהמועדון. בנוגע לזיקרי, דראפיץ' רוצה אותו בסגל, אך כרגע בבית"ר דורשים כי יקצץ 50 אחוזים מחוזהו, בעוד הוא מוכן להתפשר על קיצוץ נמוך יותר. בינתיים, עד אשר יחתום על חוזה חדש, זיקרי לא נכלל בסגל למשחק שהיה בנתניה וגם לא למפגש עם כפר סבא בטדי. כמו כולם בבית"ר, גם הוא מחכה למשיח.

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
מאז ההודעה, המועדון במצב של קיפאון. אלי טביב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully