וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מטרבל מייקר: כך השתלב סלבישה יוקאנוביץ' במכבי תל אביב

5.8.2015 / 14:24

אימונים יותר טובים מסוזה, אסיפות יותר ביקורתיות מפאקו. תרגול פרטי לזהבי, עקיצה ברורה למנדיונדו. במכבי תל אביב, זוכת הטרבל, ממשיכים לפענח את חידת המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ'. תשובות נוספות בנושא יתקבלו אחרי הגומלין בצ'כיה

one

מזג אוויר חם ולח שרר בבלומפילד במוצאי יום שבת האחרון, גם כשמחוגי השעון הראו כמעט חצות. פחות משעה קודם, פירקה מכבי תל אביב את הפועל בדרבי אחרי שהתקשתה במחצית הראשונה. סלבישה יוקאנוביץ' הגיע לעמדת הראיונות בין שערים 7 ו-8 כשהוא על החליפה הכהה שלו. בלי לבדוק לעומק, הוא היה היחיד באיצטדיון שלבש חולצה ארוכה באותו ערב. את המקטורן השאיר אצל דובר הקבוצה עופר רונן ואחרי ששוב סיפק פנינים וכותרות לעיתונאים, הוא גם הסביר מדוע לא עלה על קצר, כמו למשל המאמן של הפועל תל אביב, בערב הכה מהביל: "זה לא שאני לא סובל כמוכם מהחום", אמר. "אבל אני מחכה לספטמבר, אז אמרו לי שיתחיל להיות יותר קריר. בינתיים אני חושב שגם אם זה קשה וגם אם אני סובל, אני צריך לכבד את המקצוע ואת העבודה שלי וללבוש בגדים שהולמים את התפקיד".

זו הייתה עוד תשובה ישירה של הסרבי לשאלת דרך אגב. בניגוד להופעה המחוייטת וללוק האירופאי קלאסי, סלבישה יוקאנוביץ' הוא הכי לא פוליטיקלי קורקט שהכרנו, לפחות בכל הקשור למאמנים שהביא ג'ורדי קרויף. אוסקר גרסיה טבל פעם ראשונה במימי קבוצה בוגרת ושידר בחלקים הראשונים של העונה הראשונה שלו במכבי לא מעט בהלה. פאולו סוזה בא מראש עם אג'נדה של אנטגוניזם כלפי התקשורת ולכן ענה יותר שאלות מאשר השיב תשובות, ופאקו אייסטרן היה דמות חביבה שיודעת בצורה ג'נטלמנית להתחמק מכל מהמורה בלי להשאיר עכבות.

יוקאנוביץ' הוא ההפך משלושתם ולמרות שג'ורדי קרויף מפזר עד עכשיו שהוא לגמרי מרוצה מהבחירה שלו, ספק אם ההולנדי לא היה מעדיף מאמן פחות ישיר וכן. הרי המנהל המקצועי של מכבי תל אביב תמיד אומר שהתפקיד שלו הוא לשמור את המידע בתוך המועדון כדי שלא יתגלגל לידי העיתונאים ואילו הסרבי שלו בינתיים מספק שוב ושוב אייטמים חמים לעסוק בהם.

הערב (21:45): ויקטוריה פלזן - מכבי תל אביב

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
מספק שוב ושוב אייטמים חמים לעסוק בהם. סלבישה יוקאנוביץ'/מגד גוזני

על האופי של יוקאנוביץ' קרויף היה צריך ללמוד עוד בהחלטה של הסרבי לא להמשיך לעונה נוספת בווטפורד. הרי היה זה יוקאנוביץ' שלא קיבל את ההצעה של ראשי ווטפורד להמשיך איתם לפרמיירליג מכיוון שגרס שמגיעה לו העלאה משמעותית בעקבות ההישג. בסביבתו של יוקאנוביץ' מספרים כי באנגליה כנראה היו בטוחים שהוא יהיה אסיר תודה על כך שווטפורד לוקחת אותו איתה לליגה של הגדולות ולא יעשה עניין מהכסף, אבל הסרבי היה מאוד עיקש וסבר שאם לא מעלים לו, לא מעריכים אותו מספיק. את ההצעה המעליבה שהניחו בפניו, לדברי מקורביו, הוא דחה והסכים לבוא עד ישראל גם במחיר של ויתור על משחקים באמירויות ובאולד טראפורד.

מבין ארבעת המאמנים הזרים שאימנו עד כה במכבי תל אביב של מיטש גולדהאר, יוקאנוביץ' כבר זוכה למילים חמות שסוזה אפילו לא קיבל בשלב כל כך מוקדם. "הרי אתם בתקשורת וגם ג'ורדי קרויף בעצמו חושבים שסוזה היה הטוב מבין המאמנים שאימנו אותנו אפילו שפאקו לקח טרבל", מתחיל להסביר שחקן בקבוצה. "אז גם ביחס לאימונים של סוזה, מדובר בשדרוג. הכדורגל של סוזה היה יותר לטיני ואצל יוקאנוביץ' הוא יותר כדורגל אנגלי. אבל זה לא העניין המרכזי. אצל המאמן הזה אי אפשר לבלף. מי שלא יכול לרוץ, לא יגמור אצלו אימון. המאמץ באימון הוא רב. בכל הקשור לכוח ומהירות, זה לא משהו שהכרנו. הוא בא מסודר לאימון והאימון מאוד מקצועי ואינטנסיבי. אם מכבי תל אביב תפתח את האימונים לטובת המאמנים הישראלים, הם יוכלו ללמוד המון".

יוקאנוביץ' גם דוגל בחלק גדול מהאימונים בהפרדת הקבוצה לחלקים, כפי שמסביר אחד השחקנים: "הוא יכול להחליט היום שהוא עובד רק עם הקשרים. את יתר השחקנים הוא משאיר לחואן טוריחו, שממשיך להיות דומיננטי מאוד, ולעוזרים שלו והוא עובד כל האימון בקטע הטקטי עם הקשרים. וגם כשהאימון יגמר הוא ימשיך עם אותם קשרים לשיחה של שעה על הדשא כשהוא עומד עם הקלסר שלו. למחרת הוא יכול לעשות את אותו הדבר עם המגנים וביום שאחרי זה עם החלוצים. זה לא משהו שהכרנו אצל מאמנים אחרים. יום אחד הוא תפס את ערן זהבי לחצי שעה שהוקדשה רק לו. הוא לא התייחס ליתר השחקנים באותו אימון, אלא עבד והסביר רק לערן את כל האלמנטים שהוא רצה להטמיע. יתר השחקנים באותו הזמן עבדו עם אנשי הצוות האחרים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"יום אחד הוא תפס את ערן זהבי לחצי שעה שהוקדשה רק לו. הוא לא התייחס ליתר השחקנים באותו אימון, אלא עבד והסביר רק לערן את כל האלמנטים שהוא רצה להטמיע". ערן זהבי/ברני ארדוב

יוקאנוביץ' שבעצמו היה קשר אחורי פיזי מאוד מסתמן כמי שאוהב שחקנים בדמותו. במכבי מעריכים שאחרי הניסויים שהוא מבצע, הוא יתביית על הרכב שיהיה ברובו מורכב מהשחקנים היותר אגרסיביים ופיזיים. על החשיבות שהוא נותן לטיפוסים הגברתניים יותר, אפשר ללמוד מאותה פעם שסיפרו לו על הסטטוס שהעלה כביכול דור מיכה בגנות המאמן. אלמוני פרץ לחשבון הפייסבוק של הקשר וכתב בשמו סטטוס שבו נטען כביכול שיוקאנוביץ' הגיע שיכור לאחד האימונים והרביץ לאחד השחקנים. הסרבי קיבל על כך דיווח והוסבר לו שמיכה לא אחראי על מעשה הקונדס. בתגובה הוא ירה: "אני מקווה שמי שכתב את זה, התכוון לזה שהרבצתי לטל בן חיים הבלם או לשחקן חזק אחר של הקבוצה. אם התכוונו לזה שהרבצתי לאחד הצנומים, זו לא חוכמה".

בניגוד גמור לסוזה, אין לו שום עניין במידע אודותיו המתפרסם בכלי התקשורת הישראלים. הפורטוגלי רצה לדעת כל שטות שנכתבת עליו והיה נדמה שהוא מנהל רשומון על כל עיתונאי. יוקאנוביץ', בהיבט הזה, דומה מאוד לאוסקר ולפאקו שלא ביקשו לדעת מה כותבים או אומרים עליהם. "התפקיד של התקשורת לכתוב, לבקר, להגיד מה שהיא רוצה", אמר יוקאנוביץ' לאנשים במכבי תל אביב. "אני לא צריך לעקוב ולדעת מה אומרים בתקשורת".

על הכנות שלו למדו שחקני מכבי תל אביב כבר במסיבת העיתונאים הראשונה בה הוא דיבר על ההבטחות שקיבל כי הקבוצה תתחזק בשחקנים אותם הוא בסופו של דבר לא קיבל. אחרי זה המשיך את אותה המנטרה בתום המשחק מול היברניאנס. אבל מי שחשב כי הוא ישאיר על הכוונת שלו רק את ההנהלה, קיבל את היושר המקצועי של יוקאנוביץ' בדברים שאמר על אי מילוי ההוראות של השחקנים אחרי ההפסד הביתי לויקטורה פלזן בשבוע שעבר. באימון הראשון אחרי המשחק מול הצ'כים הוא כבר הגיע מגובה בקטעי וידאו על המחדלים. "ישבנו בחדר התדריכים ושחקנים שמעו ביקורת מקצועית ממנו לעיני כולם", סיפר אחד השחקנים. "אהבת את זה או לא אהבת את זה, קיבלת ממנו את כל האמת שלו מול יתר השחקנים. הוא נקב בשמות של שחקנים וביקר את צורת המשחק שלהם בלי לעשות חשבון". את הקו הזה המשיך יוקאנוביץ' אחרי דרבי גביע הטוטו בשבת האחרונה. "הקבוצה תלויה בערן זהבי", ירה בלי שאפילו נשאל על כך. "אני מצפה מעוד שחקנים להרים את עצמם ולדעת לעשות את ההבדל כדי שהדברים לא יהיו תלויים רק בערן".

דור מיכה מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אם התכוונו לזה שהרבצתי לאחד הצנומים, זו לא חוכמה". מיכה/קובי אליהו

דברי הביקורת עוררו ישר עניין סביב היכולת של יוקאנוביץ' לשמור את השחקנים איתו, כשהוא מעביר עליהם ביקורת. בהיבט הזה דומה שיש לסרבי היתר מהמועדון. אם בשנים עברו גונן קרויף בחירוף נפש על השחקנים ותמיד היה נאמן להם, הפעם, כך נדמה, הותר קצת הרסן כפי שהיטיב לבטא בכיר במועדון: "מכבי תל אביב של שלוש השנים האחרונות זה המועדון ששמר על שחקניו יותר מכל מועדון אחר. אנחנו תמיד מגוננים עליהם, שומרים אותם, מגבים אותם. שומרים את כל הכביסה המלוכלכת בפנים. הרי הרבה פעמים מבקרים את המועדון על ההודעות לתקשורת שלפיהן אנחנו מודיעים כי נטפל במקרים במסגרת הקבוצה. אז הפעם זה קצת שונה והפעם השחקנים גם צריכים להבין שהם אלה שעומדים בחזית והם אלה שיכולים להביא אותנו לשלב הבא באירופה. במועדון שכל כך דואג ומגן על שחקניו, אפשר שתהיה גם ביקורת מדי פעם".

יתכן, אגב, שאת האג'נדה החדשה שאב קרויף גם מן העובדה שהיה זה שהוליך את מכבי לשינוי אחרי עידן פאקו גם ואולי בעיקר כי העדיף את עמדת שחקניו, שחלקם לפחות, לא היו מאוהבי המאמן הבאסקי. היום קרויף מפנים שאם הוא ביצע את השינוי שביקשו חלק מהשחקנים והחליף את המאמן המצליח, הוא גם רשאי וצריך לדרוש מהם יותר במגרש.

קרויף כאמור מחזיק מיוקאנוביץ' ומשוכנע שגם הוא יעשה מסלול דומה לזה שעשה סוזה ועוד צפוי לעשות. כשפאקו היה על הדשא, קרויף היה מסתובב בדרך כלל בסמוך, מגניב מבט מדי פעם כשהוא לא במשרד או לא על המכשיר הנייד. באימונים של יוקאנוביץ' הוא צופה באדיקות ולפני שבוע אפילו הביא שלושה אורחים שישבו איתו במשך שעה ארוכה וצפו בעבודת המאמן. "הסתכלתי קצת על ג'ורדי ועל האורחים שהיו איתו וזה היה נראה שהם נהנו", סיפר אחד השחקנים. "חבל שאנחנו עדיין לא מביאים את הרמה של האימונים למשחקים, כי בינתיים הבעיה הגדולה שלנו היא במשחק ההגנה".

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
באימונים של יוקאנוביץ' הוא צופה באדיקות ולפני שבוע אפילו הביא שלושה אורחים שישבו איתו במשך שעה ארוכה וצפו בעבודת המאמן. קרויף/ברני ארדוב

יוקאנוביץ' מאוד לא מרוצה עד כה מהעובדה שבכל משחק רשמי, מכבי תל אביב סופגת. את האימונים האחרונים הוא הקדיש לעבודה על החלק האחורי והוא גם אמר לשחקנים שהמפתח להעפלה לשלב הבא הוא במרכז ההגנה. הוא נמצא בישראל רק קצת יותר מחודש, אבל כבר הסיק כמה מסקנות על הבעיות של הכדורגל הישראלי. "השחקנים צריכים לעבוד עם הכדור ובלי הכדור", אמר לפני מספר ימים. "צריכים ללמוד שיש עבודה במגרש כשהכדור אצלך ברגל, אבל יש גם הרבה מה לעשות קדימה ואחורה כשהכדור לא אצלך. יש בכדורגל הישראלי שחקנים מהירים וטכניים וגם חזקים ואגרסיביים, אבל בתחרויות באירופה צריך להעלות את הרף יותר גבוה ואי אפשר לחשוב שאנחנו ריאל מדריד. אנחנו מכבי תל אביב, אנחנו משחקים בליגה הישראלית ואנחנו צריכים להיות מחויבים בהתאם. יש הרבה מקום להשתפר כשאתה משחק בליגה הישראלית. ההבדל בין ניצחון בדרבי גביע הטוטו לבין ניצחון על קבוצה מאירופה הוא עצום ואת זה אנחנו צריכים ללמוד לבצע".

עם ההבנה שלא נחת לתקופת השיא של הכדורגל הישראלי ועם ההכרה בעובדה שלא קיבל את מיטב הכלים שהובטחו לו, תהיה הערב הזדמנות ליוקאנוביץ' להיות שותף לסנסציה. הוא עבר כמה משחקים באירופה והוא יודע היטב עד כמה התוצאה מהמשחק הראשון בבלומפילד היא כמעט בלתי עבירה. את הבעיות של מכבי תל אביב ספק אם הצליח לתקן, אבל הגישה הבלתי מתפשרת שהפגין בשבועות האחרונים והיושר המקצועי מול הממונים עליו, עשויים להוציא אקסטרה מהשחקנים שרחוקים מאוד משיא כושרם. אם יוליך את מכבי תל אביב למהפך הערב, יזכה את עצמו בעיטור כבוד אמיתי. אם יכשל, יכנס לרשימת האכזבות המתארכת של הכדורגל הישראלי ומכבי תל אביב בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully