וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר, התשלום, האישור מגולדהאר: מאחורי הקלעים של עסקת רייכרט

4.8.2015 / 11:21

תחילת השיחות: יום שישי, המתווך: אבי נמני, הסכום: מיליון יורו בשלושה תשלומים, השכר: עשוי להגיע ל-260 אלף דולר, הסעיף הנוסף: אחוזים ממכירה עתידית, הוויתור של השחקן: 800 אלף שקל. עסקת רייכרט, כל הפרטים

אתר רשמי

בן רייכרט עבר היום (שלישי) ממכבי תל אביב להפועל תל אביב ובכך תמה אחת מהסאגות המדוברות והמרתקות בכדורגל הישראלי בקיץ האחרון. מה שהביא לסיום הסיפור היה מרתון שיחות שארך ארבעה ימים, ושבסיומו ניתן היה לבטל את הבוררות. הפרטים הגיעו לוואלה ספורט:

המו"מ בין המועדונים בעניינו של רייכרט החל למעשה ביום שישי האחרון, כאשר המתווך בין הצדדים היה אבי נמני, סוכנו של השחקן. ביום שישי פנה רייכרט בעצמו לנמני וביקש ממנו להיכנס לתמונה כדי לפשר בין הצדדים, על מנת שניתן יהיה לסגור את העסקה עוד בטרם תתקבל החלטת הבורר. הפנייה של רייכרט הגיעה אחרי תקופה קצרה בה הסוכן היה פחות מעורב בעניינו, ולמעשה השאיר את הבמה לעורכי הדין יוסי שפרלינג ויוסי גאייר, שטיפלו ברייכרט בעניין הבוררות.

בן רייכרט חתם לחמש שנים בהפועל תל אביב: "הגשמת חלום"

בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב. חשבון הפייסבוק של הפועל תל אביב, אתר רשמי
ארבעה ימים של שיחות וסיכומים. רייכרט/אתר רשמי, חשבון הפייסבוק של הפועל תל אביב

נמני קיים מספר פגישות ושיחות עם אנשי מכבי תל אביב והפועל תל אביב החל מיום שישי ועד אחרי חצות הלילה (בין שני לשלישי). מהצד הצהוב, סוכן השחקנים נפגש עם המנכ"ל מרטין ביין, המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף והיועץ המשפטי מורן מאירי, ואילו מהצד האדום הוא נפגש עם הבעלים אמיר כבירי. במשך ארבעת הימים האחרונים נערכו למעלה מ-10 שיחות ופגישות, והלילה הבעלים של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, אישר את הסכומים ונתן אור ירוק לעסקה.

מכבי תל אביב, שרכשה את רייכרט לפני שנה ב-900 אלף שקל מרמת השרון, תקבל מיליון יורו, וכן 20 אחוז ממכירה עתידית על כל סכום שהפועל תקבל מעל מיליון יורו. על פי הסעיף האחרון, לשם המחשה, אם רייכרט יימכר לאירופה בסכום למשל של 1.5 מיליון יורו, מכבי תל אביב תקבל 20 אחוזים מחצי מיליון יורו; אם רייכרט יימכר מהפועל תל אביב תמורת 3 מיליון יורו, מכבי תל אביב תקבל 20 אחוזים מ-2 מיליון יורו.

הפועל תל אביב לא תשלם למכבי תל אביב מיליון יורו בתשלום אחד, אלא תפרוס את הסכום לשלושה תשלומים שווים. כלומר הצהובים יקבלו 333 אלף יורו בכל אחת משלוש השנים הבאות. רייכרט עצמו יקבל בהפועל תל אביב סכום שמתקרב לזה שהיה מרוויח במכבי תל אביב אם היה נשאר. בעונה הראשונה הוא ישתכר 160 אלף דולר נטו, ובכל עונה בהמשך שכרו ישודרג ב-10 אחוזים. המשמעות: אם הוא יגיע לשנה החמישית שלו בחוזה בהפועל תל אביב ולא יהיה שינוי בחוזהו, הוא ירוויח כ-260 אלף דולר נטו.

עוד באותו נושא

מהפייסבוק עד מתחם חודורוב: הדרך של רייכרט ממכבי להפועל ת"א

לכתבה המלאה
ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
בנוסף למכירה, חיסכון של 800 אלף שקל. קרויף/קובי אליהו

בנוסף לכך יש לציין כי מכבי תל אביב החזיקה רק ב-50 אחוז מהכרטיס של רייכרט, בעוד רייכרט עצמו החזיק ב-50 האחוזים הנותרים. מכבי תל אביב הייתה אמורה לשלם לו בדצמבר, עם שחרורו מהצבא, 800 אלף שקל תמורת ה-50 אחוז שרייכרט החזיק, אבל ברגע שמכרה אותו, היא לא תצטרך להעביר לו את התשלום, כך שבנוסף למיליון היורו - האלופה חסכה את הסכום הנ"ל. לטענת הפועל תל אביב, בחוזה עם רייכרט הוא ויתר על 50 האחוזים שהיו בבעלותו ועל 800 אלף השקלים.

מכבי תל אביב הביעה היום שביעות רצון מהעסקה, ושחררה הודעה לאתר הרשמי: "בעקבות אירועי הימים האחרונים פנתה הפועל תל אביב אל המועדון לאחר ששמעה את העדויות והנתונים שהצגנו מכבי בבוררות. מכבי תל אביב קיבלה את ההצעה הכספית שהוגשה לה למכירתו של בן רייכרט, הצעה ממנה אנחנו מרוצים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully