וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצלנו עשו רעש מפואד אחד. אנחנו התמודדנו עם 500 פואדים"

3.8.2015 / 10:31

זריהן: "הביטחון היה מביש. מי שיגיד שהוא לא חשש לחייו, משקר". קינדה: "חווינו אנטישמיות ברמות הגבוהות ביותר, אין מילים לתאר את השנאה". ביום שאחרי, אשדוד חוזרת לרגעי האימה. שחזור מטריד

צילום מסך

שלושה שחקנים מאשדוד הורחקו אמש (ראשון) במהלך המשחק שפוצץ מול צסק"א סופיה. הראשון שבהם היה גדי קינדה, שראה אדום כבר אחרי עשרים דקות. האחרון היה ניב זריהן. בתווך שלף השופט הבולגרי גם כרטיס אדום לבלם הצעיר עלי אבובקר. האדום שספג זריהן אחרי תיקול חריף על שחקן בולגרי היה האירוע שנתן את האות לפריצת החוליגנים הבולגרים לכר הדשא. זריהן, שחקן התקפה שבדרך כלל סופג את התיקולים, מתעקש שאין קשר בין העבירה שביצע להתפרעות שבאה לאחר מכן. "הפאול שלי לא היה מכוון. זה חלק מהכדורגל וזה משהו שיכול לקרות. אני ספגתי כניסות הרבה יותר חזקות בקריירה הקצרה שלי. אז מישהו נכנס בגלל זה לכר הדשא?".

זריהן, שנס על נפשו ביחד עם שחקנים נוספים של מ.ס. אשדוד, תיאר את מה שחשו הוא וחבריו. "היו רגעים מלחיצים מאוד", הוא מספר. "מי שיגיד לך שהוא לא חשש לחייו, משקר. אתה רואה עשרות ואולי גם מאות אנשים רצים לכר הדשא מהיציעים כשהם מחזיקים חפצים בידיהם ואתה לא יודע מה לעשות. אני חושב שכל עניין הביטחון היה מביש. לא הגנו עלינו מפני האנטישמים האלה שמהדקות הראשונות זעקו קריאות קשות נגדינו. מיד אחרי האירוע רצו חלק מהשחקנים לחדר ההלבשה והסתגרו. אני הייתי בין אלה שרצו ליציע הריק ממול. טיפסנו עליו וחיפשנו כבר דרכי מילוט מחוץ לאיצטדיון. למזלנו הם נעצרו ולא עלו ליציעים. אני והרבה שחקנים שלנו מאוד מאמינים ולא נותר לי לומר דבר חוץ מזה שאלוהים שמר עלינו".

שחקני מ.ס אשדוד עם שחקני צסק"א סופיה. הפייסבוק של צסק"א סופיה, אתר רשמי
סכנת חיים אמיתית. שחקני אשדוד אמש/אתר רשמי, הפייסבוק של צסק"א סופיה

זריהן זוכר היטב מתי הכל התחיל: "בדקה ה-15 תימור אביטן הלך להתחמם כדי להיכנס ואז החלו ליידות על הספסל שלנו מכל הבא ליד. לי היה ברור שהמשחק הזה לא יגיע לסיומו".

באשדוד טוענים שגדי קינדה היה הראשון שהורחק כיוון שהוא רץ אל השופט כבר אחרי עשרים דקות בטענות על כך שהוא לא מזהיר את הבולגרים. לטענת אשדוד, הבולגרים היו אלה ששיחקו מאוד אגרסיבי. קינדה אמר הבוקר לוואלה ספורט: "אין לי מילים לתאר כמה שנאה היתה כלפינו. זה היה עצוב לשחק באווירה כזו עויינת. נחשפנו לאנטישמיות מהרמות הכי גבוהות ולמזלנו יצאנו בלי נפגעים".

באשדוד דוחים את הטענות המושמעות בבולגריה וגם כאן בארץ כאילו המשחק האגרסיבי שדורש אייל לחמן הוא זה שהוביל לכל ההתפרעות. "המדינה שלנו רעשה ובצדק מפואד אחד. כאן היו 500 פואדים", אמר גורם בקבוצה. "מה הקשר בין משחק חזק ואגרסיבי לבין רדיפה של אוהדים אחרי שחקני כדורגל והשלכת חפצים מכל הבא ליד כבר במחצית הראשונה? בשנה שעברה חווינו חוויה קשה עם חוליגנים בפולין. גם אז אימן את הקבוצה אייל לחמן? המאמן היה ניר קלינגר למי ששכח, אז למה ישר לחפש אשמים אצלנו?".

דובר הקבוצה אוהד צוויק, שהגיע שלשום לבולגריה והצטרף למחנה כדי לתעד את האירועים בשביל מערכות התקשורת בארץ, סיפר אמש שלא היה לו סיכוי לצלם את מה שאירוע בזמן אמת. "הייתי על הספסל בפינה לאורך כל המשחק", הוא אומר. "כשהיה עוד יחסית רגוע ורק נזרקו עלינו חפצים עוד במחצית הראשונה נאלצתי לחסות תחת הגג של הספסל. כשההמון פרץ פנימה הכנסתי את המצלמה לתיק ואמרתי לקובי דג'אני שעמד לצידי על הספסל שאנחנו צריכים שתי ידיים פנויות כדי להגן על עצמנו".

עוד באותו נושא

צפו: אוהדי צסק"א סופיה תוקפים את שחקני מ.ס אשדוד. נידם: "זה היה מתוכנן מראש"

לכתבה המלאה
גדי קינדה שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"חווינו אנטישמיות ברמות הגבוהות ביותר". קינדה/ברני ארדוב

צוויק היה בין האחרונים שנכנס לחדר ההלבשה בסיום האירוע: "רצינו לוודא שלא נשארו שחקנים שלנו על כר הדשא ובסוף מצאתי את עצמי במנהרה ליד חדרי ההלבשה כשהדלת שלנו נעולה מבפנים ואני לבד בחוץ מול חמישה בחורים מקומיים שדיברו אלי בבולגרית ובתנועות מאיימות. דפקתי על הדלת וצעקתי שיפתחו ובאמת קובי דג'אני שמע, פתח את הדלת הנעולה ומשך אותי פנימה".

מנכ"ל הקבוצה רפי נידם דחה אמש את הקישור שעושים בין האירועים האלימים לסגנון המשחק שמקנה לחמן לקבוצות שהוא מאמן. "אני צמוד כאן לקבוצה ורואה את כל האימונים", הוא מספר. "אייל מבקש לשחק קרוב, גבוה ולהיות ראשונים לכל כדור. אין בהנחיות שלו שום אזכור של אלימות. זה שקר ומי שמחבר בין הדברים עושה עוול גדול כי רק אנחנו שהיינו כאן, יודעים איזו שנאה היתה כלפינו. לא הייתי שחקן עדין ובחיים שלי אני לא מפחד מהיתקלויות, אבל מה שראיתי כאן מהיציע כשעמדתי היה דבר שאין לו קשר לכדורגל. בדיעבד, היינו צריכים לבטל את המשחק כי שלושה קציני משטרה בולגרים הגיעו למחנה שלנו 70 ק"מ מסופיה שלושה ימים לפני המשחק והזהירו אותנו מאותם חוליגנים".

אייל לחמן מאמן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
"בעונה שעברה קרה דבר דומה, וקלינגר היה המאמן". לחמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully